Засгийн газраас Таван толгой - Зүүнбаянгийн хөндлөн чиглэлийн төмөр зам байгуулах шийдвэр гаргасан нь Монгол орныхоо ирээдүйн хөгжилд хувь нэмэр оруулах бүтээлч шийдвэр болжээ.
Энэ төмөр замаар Таван толгойн нүүрсээ энэ бүс нутгийн аж үйлдвэрийн ирээдүйн цогцолбор болох Сайншандад авчирч коксжуулах, улмаар Дарханы райноос тээвэрлэн ирэх төмрийн хүдэр ба энэ бүс нутагт арвин нөөцтэй хайлуур жоншыг олборлон металлургийн иж бүрэн цогцолбор байгуулах боломжийг бүрдүүлнэ.
Түүнчлэн Оюу толгой, Цагаан суврагын ордуудын зэсийн баяжмалыг хайлуулан эцсийн бүтээгдэхүүн үйлдвэрлэх, Сайншандын нефть боловсруулах үйлдвэрийг түшиглэн нефть - химийн үйлдвэрлэл хөгжүүлэх, боловсруулсан бүтээгдхүүнүүдээ гадаад зах зээлд экспорлох зам тээвэр дэд бүтцийн төвлөрсөн зангилгаатай болох боломжийг хангана гэж харж дэмжиж байна. Энэ нутагт байгуулах төмөр замын шугамын бүтээн байгуулалтад зайлшгүй тооцон мөрдөх байгалийн эрсдэлт нэг хүчин зүйл бий гэдгийг сануулан хэлэх нь илүүц болохгүй биз ээ. Энэ бол жил бүрийн хаврын улиралд энэ нутагт гардаг шар шороон түйрэн буюу элсэн шуургын эрсдэл болно. Одоогийн босоо чиглэлийн төмөр замын шугамын чиглэл элсэн шуурга үүсэх салхины чиглэлтэй 20 - 30 градусаас илүүгүй өнцгөөр харьцдаг боловч томоохон хүндрэлүүд гарч байсныг говь нутгийн төмөр замчид болон төмөр замын байгууллагыг олон жил удирдаж байсан Монгол улсын хөдөлмөрийн баатар Р.Раш зэрэг хүмүүс сайн мэднэ. Шинэ төмөр зам байгуулах энэ бүс нутаг бол элсэн шуурга ба элсний нүүдэл үүсэх хамгийн эрсдэл өндөртэй газар бөгөөд шинэ төмөр замын чиглэл зонхилох салхины чиглэлтэй бараг 90 градус огтлолцож байгаа нь эрсдэлийн зэргийг улам нэмэгдүүлнэ. Говийн бүс нутагт байгуулах хөндлөн чиглэлийн шинэ төмөр замын бүтээн байгуулалтдаа элсэн шуурга ба элсний нүүдлийн сөрөг хүчин зүйлийг сайтар тооцоолон авч үзвээс зохилтой.
Ахмад төмөр замчин Л.Лхагва
Сэтгэгдэл0
10м салхи салхилж 10 см бороо орход л Байгалийн давагдашгүй хүчин зүйл гэдэг тэнэглэлээ Монголчууд больцгоо.Улс төрчид нь албан тушаалын луйвар дээрмээ Мэдээлэлд ойр байдал гэхэд л бүгд итгэж тэнэглэцгээнэ. Төмөр зам эхлээд Гашуун сухайт руу баригдах ёстой.Олон юм энд чалчих хэрэг байхгүй.270 сая доллар зарчихаад 8 жилд 10 тэрбум долларын хохирол Монгол зөвхөн нүүрсний тээврээсээ алдаад одоо ханах болоогүй юу? Тэр үед Хятадад нүүрс гаргадаггүй байсан Орос одоо төмөр замаар Хятад руу коксжих нүүрс гэхэд л дараа жил 40 сая тонн гаргана гэж байна! Энэ бол удахгүй Хужаа танкнаас айх Монголын үхэл!
АЗМАДЫН YГ АЛТ! ЗААВАЛ ТООЦОХ АСУУДАЛ. ЗАМТАЙ ЗЭРЭГЦYYЛЭЭД ЭЛСНИЙ НYYДЛИЙГ СААРУУЛАХ НОГООН ЗУРВАСАА ДАВХАР БYТЭЭГЭЭД АВНАА!
Томор зам дагуу элсэн ба цасан шуурга хагалдаг нилээн зайтай шонгууд байрлуулах ошоо ямар арга байна инженеруудээс бас юу ч хийж байгаа нь мэдэхгуй энэ амаа удуулсэн эрдэмтэдээс асуу манай асар олон юу ч хийдэг эрд. Цолтой улсууд бий!!!
Ёстой болохгүй шүү. Таван Толгойгоос Сайншанд руу зөөх ачаа байхгүй
Энэ ТТ Сайншанд шугам Нямтайшир хулгайчийн ажил. Стратегийн ордын жагсаалтаас Цагаан суваргыг хасуулж зүгээр авсан.Татвар төлөгчдийн мөнгөөр Цахилгааны шугам татуулж байгаа.Одоо Төмөр зам бариулна айн?
АЗМАДЫН YГ АЛТ! ЗААВАЛ ТООЦОХ АСУУДАЛ. ЗАМТАЙ ЗЭРЭГЦYYЛЭЭД ЭЛСНИЙ НYYДЛИЙГ СААРУУЛАХ НОГООН ЗУРВАСАА ДАВХАР БYТЭЭГЭЭД АВНАА!
АХМАДЫН YГ АЛТ! ЗААВАЛ ТООЦОХ АСУУДАЛ. ЗАМТАЙ ЗЭРЭГЦYYЛЭЭД ЭЛСНИЙ НYYДЛИЙГ СААРУУЛАХ НОГООН ЗУРВАСАА ДАВХАР БYТЭЭГЭЭД АВНАА!
Энэ бол үнэн тэнэг асуудал Баттулгын балагийг халхлах марзан ажил Яахав ингэхгүй бол өөр олон ажил гацах гээд ядаргаа болоод байсан биз дээ. Энэ нь ч дээр Бэрхшээлийг даваад цааш явах нь зөв алхам
Сайншандын аж үйлдвэрийн парк гээд солиорцгоож байх юм тэнд чинь үйлдвэрүүдийг хангах "УС" байгаа юмуу. Холоос зөөдөг шүү дээ
biye biyenee l bitgii. muuhai ugeer. buu haraa. aldaa onoogoo sain setgeleer. nam. mam. gej bitgii. muudaltsaarai. Mongoloo gesen. setgeltei buhen negdeerei. biesee. hundelee hun. boginohon. nastai. shuu dee.
Tenegleliin tuil!
Энэ Монгол улсад эрvvл саруул ухаантай хvн бн уу? Урьдах нэн шаардлагатай 260 км замаа урагшаа барьж чадахгvй байж юун Зvvн баян бэ? Женко чи энэ улсыг Опосуудад худалдахаа больчих тэгэх vv? Tус болохгvйг тань мэдэж бна. Ядахдаа Ус битгий болол доо!!!
Энэ Монгол улсад эрvvл саруул ухаантай хvн бн уу? Урьдах нэн шаардлагатай 260 км замаа урагшаа барьж чадахгvй байж юун Зvvн баян бэ? Женко чи энэ улсыг Опосуудад худалдахаа больчих тэгэх vv? Tус болохгvйг тань мэдэж бна. Ядахдаа Ус битгий болол доо!!!
Аль дээр хийх ёстой байсан. Одоо ч хоцрохгүй байх. Зураг дээрхитэй адилаар, төмөр замыг баганууд дээр барьвал сайн шийдэл болно. Баттулгыг үрээд идчихсэн гээд хардаад байдаг мөнгөөр, зураг дээрхи ажил хийгдсэнийг хараад ав. Өнөөдөр 1 км автозамын зардал 1 тэрбум даваад байгаа шүү...
Юун одоо хоцрохгүй гэж тэнэгтээд байна? Орос 10 жилийн өмнө Хятадад нүүрс гаргадаггүй байсан.Одоо төмөр замаар коксжих нүүрс 40 сая тонн гаргах гэж байна.Гэтэл Монгол түүхий нүүрс дөнгөж 28 сая тонн гаргаж байна! 8 жилд 10 тэрбум доллар нүүрсний тээврээсээ алдсан Монгол ойрын хэдэн жилд Оросоос хүнд цохилт Хятадын зах зээл дээр авна.Гашуун сухайтын төмөр замаа барихгүй бол өрсөлдөж чадах ч үгүй.Дуусаа!
Аль дээр хийх ёстой байсан. Одоо ч хоцрохгүй байх. Зураг дээрхитэй адилаар, төмөр замыг баганууд дээр барьвал сайн шийдэл болно. Баттулгыг үрээд идчихсэн гээд хардаад байдаг мөнгөөр, зураг дээрхи ажил хийгдсэнийг хараад ав. Өнөөдөр 1 км автозамын зардал 1 тэрбум даваад байгаа шүү...
Аль дээр хийх ёстой байсан. Одоо ч хоцрохгүй байх. Зураг дээрхитэй адилаар, төмөр замыг баганууд дээр барьвал сайн шийдэл болно. Баттулгыг үрээд идчихсэн гээд хардаад байдаг мөнгөөр, зураг дээрхи ажил хийгдсэнийг хараад ав. Өнөөдөр 1 км автозамын зардал 1 тэрбум даваад байгаа шүү...
Хуримтлал үүсгэж, үр ширээ дарж аажуу үйлдвэрлэлийг хөгжүүлэх ёстой. Судалгаа тооцоог зах зээлийн зарчимаар хийж байж. Гэтэл мөнгө завших сонирхолтой байдаг юм уу, ямарч тооцоо үндэслэлгүй улс орон, татвар төлөгч ард түмнээ улам өрөнд оруулах л, улмаар улсаа, тусгаар тогтнолоо устгахад хүргэнэ дээ. Мөнгө салхинд хийсгэхээс хэдэн хүн ажил хийсэн нэрээр мөнгө олно байх. Бусад нь будаа болно. Тэр үед хэнтэй хариуцлага тооцох уу? Тэнэгтэхээ болимоор юм
Юун АЖ ҮЙЛДВЭРИЙН ПАРК вэ? БАТТУЛГАА 12 жилийн өмнө ярьж байсан зүүднээсээ сэрээгүй юм уу.зүүдэндээ зориулж ачаа байхгүй төмөр зам тавихна ээ.тэрний Оронд гашуун сухайтруу яаралтай төмөр засаа тавиад хэдэн тэрбум доллар босгоод ирээдүүрүү чиглэсэн оюуны хөрөнгө оруулалт хий орсууд өрслөө цаана чинь
Төмөрзамаа дагаж дэд бүтэцийг хөгжүүлэх нь зөв.Мөн байгалийн элдэв үзэгдлийг хүний хүчээр өөрчлөн байгуулах нь элсний нүүдлийг зогсоож чадна.Дундговь,Өмнөговь,Дорноговийн нутгаар мод, бутлаг ургамал тарьж их элсний нүүдлийг зогсоох төлөвлөгөө боловсруулах хэрэгтэй байна.Агротехникийн аргыг хэрэглэх, иргэдийн оролцоог нэмэгдүүлэх, шагнал урамшууллыг ашиглаж байгал орчноо хамгаалах тал дээр төсөл хөтөлбөр боловсруулах, олон улсын чиг хандалгыг ашиглах хууль зүйн орчинг бүрдүүлэх шаардлагатай.Бид бие биенээ болохгүй бүтэхгүй талаас нь муулаад байвал ажил хэзээч бүтэхгүй гэсэн 1л гаргалгаа гарна.Хамтарч хамтын хүчээр байгалийн эрсдэлийн эсрэг бүгд байвал бүтнэ.Говьд мод бутлаг ургамал ургахдаа сайнг хэсэг залуус харуулж баталж чадаж байхад үүнийг ашиглах ухаан ЗГ-т алга уу
САЛХИНААС ГАДНА ГЭНЭТИЙН ҮЕР ГЭЖ ТОМ АЮЙЛ БАЙГААГ ТООЦСОН ЮМ БАЙГАА БИЗДЭЭ 2018 ОНД ҮЕР БУУЖ ЗҮТГҮҮР ,ВАГОН ЗАМААС ГАРСАН ШҮҮ
САЛХИНААС ГАДНА ГЭНЭТИЙН ҮЕР ГЭЖ ТОМ АЮЙЛ БАЙГААГ ТООЦСОН ЮМ БАЙГАА БИЗДЭЭ 2018 ОНД ҮЕР БУУЖ ЗҮТГҮҮР ,ВАГОН ЗАМААС ГАРСАН ШҮҮ
Lhagva guai ene popchdoos iluu alsiig harisan zuv zuil bichsen bna. Hyataduudiin havchlagiig suruh zuv zam bol Zuunbayangiin tumur zamiig ehelj barih n zuv yum.
Төмөр замын трасс автозамын трассаас илүү нарийн
Нэгдүгээр зэргийн төмөр замын трасс гаргах амархан боловч гуравдугаар зэргийн төмөр замын трасс гаргах хэцүү байх болвуу
Монголчууд өөрсдөө төмөр замаа 99 хувь барьж чадна.
Галт тэрэгнээс хүн дороо уйдчихдаг.онгоц хөлөг онгоц уйдашгүй
Соён гэгээрүүлэгч тв-ээр байгалийн хүчинд тохирох ухаан лэкц гарсан
Төмөр зам барих автозам шиг огцом даваа гүвээтэй байж болдоггүй