Засгийн газраас хэрэгжүүлсэн “Нүүрс” хөтөлбөрөөс ихээхэн хэмжээний мөнгө угаасан байж болзошгүй хэрэгт буруутгагдсан Ерөнхий сайдын ахлах зөвлөх Л.Гансүх өөрийгөө гэм буруугүй гэж үзжээ.
Тиймээс өөрийг нь гэм буруугүй байхад саатуулан шалгасан, улмаар цагдан хорьсон гэж АТГ-ын байцаагч болон хэрэгт хяналт тавьж буй прокурорыг Сүхбаатар дүүргийн цагдаагийн хэлтэст шалгуулахаар ханджээ.
Л.Гансүх АТГ-ын байцаагч Н.Золжаргалыг албан тушаалаа ашиглан өөрт нь Эрүүгийн хуулийн тусгай ангийн 273 дугаар зүйл анги буюу төсөв захиран зарцуулагч, 150 дугаар зүйл анги буюу аж ахуйн нэгж байгууллага иргэдийн өмчийг итгэмжлэн хариуцсан этгээд мэтээр зохиомол хэрэг үүсгэн ялын тогтоол үйлдэж, шүүхээс хоёр сар хорих шийдвэр гаргуулсан гэж үзэж байгаа юм байна.
Эх сурвалж:
Сэтгэгдэл0
80,000-27,000 =53,000 нэмэх зөрүү нь уг бүтээгдэхүүн болох нүүрсниы үнээс 2 дахин давж байна даа. Үндсэн бүтээгдэхүүнээсээ илүү ийм их зардлыг тэр бүтээгдэхүүнийг борлуулахад гаргасан үйлчилгээний зардал гэж үзэхэ нь ямар ч утгагүй асуудал. Дээр нь улсын төсвөөс маш их татаас аваад тэдгээр мөнгө хэний карманд орсон нь маш тодорхой асуудал шүүдээ. Энэ бүгдийг бүгдийг нь гүйлгээр нь шалгаж байэ үнэн зөвийг тогтооа ёстой. Гансүх чи бол новш бөгөөд хулгайч гэдэг нь хэнд ч ойлгомжтой л байна шүүдээ. хАРНИ Ч ТӨСӨВ ЗАХИРАГЧ БИ БИШ ЮМ ЧИНЬ СҮҮЛД ЯЛ ЗАВШИХА САЙХАН АРГА ГЭЖ БОДСОНОО БҮҮ НУУ ГАНСҮХЭЭ, АЛТАНХУЯГ АА!!!
Харин тийм. Уурхайгаас 27000-р аваад зарах хооронд хоёр дахин их 57000 төгрөгний зардал гарсан, тэгээд тэр нь хүрээгү гээд байгаа. Портертой хүмүүс уурхай уурхай дээрээс 80000-р аваад 12000-14000-р зардаг. Тээврээ өөрсдөө хариуцаад. Тэгээд хашаанд нь буулгаад өгчихдөг. Гансүхийнхээр бол портертэй хүмүүс 80000-р аваад 250000 зарах болж бн.
Too bodood baih shaardalgagui. Teneg hun ch daraah 2 zuiliig haritsuulj uzeed dugnelt gargaj chadna. Avch baigaa tsalin, hereglej baigaa tansag hereglee 2-iig ni harahad l shuud oilgomjtoi.
shuud l duudaa ch muu nowshiig luiwarchin shuu dee
ATG fedeg yu hiih yu hiihguigee meddeggui maluudiig sain bichih heregteidee.
өөх өгсөн хүнтэй өглөө босоод заргалдана аа гэж энэ дээ
Маш энгийнээр багцаалахад 700 хүнийг сард дундажаар 500000 - 700000 төгрөгөөр цалинжуулахад хагас жилд 2 тэрбумаас - 3 тэрбум төгрөгийн зардал гарна. Нэг тонн ачаа нэг км газар тээвэрлэх үнэ 1000 - 2000 орчим төгрөг боловуу. 10 км газарт 10000 - 20000 төгрөг болно. Толгойтоос 7 буудал, Бэлх, Сэлхи рүү 20 - 30 км болно. Хот дотор дундажаар 15 км газар тээвэрлэнэ гэвэл тонн тутамд гарах тээврийн зардал 15000 - 30000 төгрөг хавьцаа хэлбэлзэнэ. Дундажаар нэг тонн нүүрс хот дотор тээвэрлэх зардал 20000 төгрөг байна. Таксины үнээр багцаалахад шүү дээ. Хотын хэрэгцээнд нийтдээ 200000 тн нүүрс нийлүүлсэн болов уу. Үүнийг худалдан авах нийт үнэ 5,5 тэрбум хавьцаа болж байна. Нүүрсний үнэ 27500 төгрөг биш 39000 төгрөг байсан бол үүнээс гарах зөрүү нь 3,5 тэрбум төгрөг гэж байсан. Үүнээс хөөгөөд бодохоор нүүрс худалдан авахад зарцуулсан мөнгө нь 5,5 тэрбум байх магадлалтай байна. Энэ нь 200000 тонн нүүрсний үнэ. Нэг айлд дундажаар 2 тонн нүүрс ноогдож байна. 40 кг нүүрс нэг айлын 2 өдрийн хэрэглээ. Өдөрт нэг айл 20 кг нүүрс түлнэ. Сард 600 кг. Ид хүйтэн үед ингэж түлнэ. Цагаан сар өнгөрөөд хэрэглээ эрс багасна. Тэгэхлээр нэг айлд 2 тонн нүүрс ноогдоно гэдэг багцаатай тоо болов уу. Энэ жишгээр тооцоход хот доторхи нийт тээврийн зардал (200 000 тн нүүрс) 4 тэрбум орчим төгрөг болж байна. Төмөр замын тээврийн зардал автомашины тээврийн зардлаас 2 дахин хямд гэж үзвэл 2 тэрбум орчим болно. Татвар хураамж болон бусад зардал 1 тэрбум орчим төгрөг болохоор байна. 10 хувийн татвар гэдэг нь тонн тутмаас 2,7 төгрөг. 200000 тонн нүүрсэнд 500 сая орчим төгрөг. Бусад зардал гол төлөв 10 хувь болдог. Бас л 500 орчим сая төгрөг. Энэ хоёр нийлэхээр 1 тэрбум орчим төгрөг болж байна. Ингээд дүгнээд үзэхээр цалин дунджаар 3,5 тэрбум, хот доторхи тээвэр 4 тэрбум, төмөр замын тээвэр 2 тэрбум, бусад зардал 1 тэрбум, бүгд нийлээд 10 тэрбум орчим төгрөг. Нийт 200000 тн нүүрсэнд гарах зардал 10 тэрбум болж байна. Тэгэхлээр нэг тонн нүүрсэнд гарах зардал 50 мянга орчим төгрөг болж байна. Дээр нь нүүрс худалдан авсан үнээ нэмэхэд тонн нүүрсний өөрийн өртөг 78 мянган төгрөг орчим болж байна. Тонн нүүрнээс 1000 - 2000 төгрөгийн ашиг гарна. Нийт дүнгээрээ 200 саяас - 400 сая төгрөг. Энэ нь ганц, хоёр байрны мөнгө гэсэн үг. Орон сууцны нэг давхарын ганц өрөө дэлгүүр 200 саяас - 300 сая төгрөгийн үнэтэй. Том ажил амжуулсан гэхэд олох ашиг нь өчүүхэн байгаа биздээ? Өөрөөр хэлбэл энэ бол ашгийн төлөө хийсэн ажил биш, харин нийгэмдээ зориулсан буяны ажил байна. Ингэхдээ улсаас ямар ч зардал гаргаагүй байна шүү дээ.
Танил хүнийхээ компани оруулсан л биз дээ. Буруутай чинь харагдаад байна. Ард түмнээ тэнэг гэж бүү бас. Ер нь АН зарим хулгайчид ичиж идмээр байна шүү.
Л.Гансүх зөвлөх бол мөнгө захиран зарцуулагч биш нь яах аргаггүй үнэн гэхдээ захиран зарцуулчихсан нь түүний алдаа
Tiimees ter aldaaniikhaa khariutslagiig vvrekh estoi. Ene shudarga es mon biz dee, Elbegdorjoo?!
НҮҮРС ЯЛГАХАД ДАНДАА ЦЭРГҮҮД АЖИЛЛУУЛСАН. ТЭДЭНД ХЭДЭН ТӨГРӨГ ӨГСӨН БОЛ. ГАНСҮХИЙГ САЙН ШАЛГАХ ЁСТОЙ. ОЮУ ТОЛГОЙН ГЭРЭЭ ХИЙСЭН. ОФШЁР ДАНСАНД МӨНГӨ БАЙЖ МЭДНЭ.
SHUUD L BUUD MUU LUIWARCHIN G BITGII GUNSHAGNAAD MATARIIN NULIMS UNAGAAD BAI
Muu luivarchin chini gemgui tsarailj gene. Hudal yumiig myanga yarihaarbunen boldgiin ulgereer muu Lu ovogt chini enhiin tsagaan tagtaavgeed ooriigoo bodchij.
ЛҮ ГАНСҮХҮ БҮҮ ХУЦААД БАЙ ЛА ЛА Р ЦАРАЙЛААД ИДЭЖ ИДЭЖЧИХЭЭД ОЮУ ТОЛГОЙГООС ИХ БАЯЖСАНЫГ ЧИНЬ ХАРЖ Л БАЙНА АРД ОЛОН ЦАДАЖ АМЬДРАХГҮЙ ХАГАРЧ ҮХЭХ ГЭГЧ ЭНЭДЭЭ
Мөнгө албан тушаалаар далимдуулаад зүгээр гарах санаатай юу. Хэрэв ардын хүүхэд хэдэн адуу хулгайлсан бол чангад 5-10 жил авдаг. Харин чи төсвөөс ийм их мөнгө хулгайлаад зүгээр үлдэнэ гэж хор найруулаад байна уу
yajshiidhiig n harahl uldlee
Adgiin naad zah n' yamar ch tendergui ah duu tanil talaaraa avsan.Mongolchuud bas medne shuu...
Төсвийн хөрөнгөөр бараа үйлчилгээ худалдан авах бол заавал тендер зарлах хуультай юм. Ялангуяа ийм олон тэрбумын ажил тендергүйгээр явах ёсгүй.
Онцлог нь энд төсвөөс нэг ч төгөрийн зардал гараагүй.
Хятад шиг төрийн түшмэдийн ах дүү, хамааатан садангууд ямар ч бизнес эрхлэх эрхгүй болгохгүй бол өөрсдөө цаана нь нуугдаад тэд нараараа төсвийн мөнгө хусуулаад л байна.
Бөөний худалдаа, жижиглэнгийн худалдаа хоёрын гарах зардал нь тэнгэр газар шиг ялгаатай. Уурхайгаас нүүрсийг 80 мянгаар авдаг эсэхийг мэдэхгүй. Айлуудын хашаанд буулгана гэдэг нь хэдхэн айлын асуудал, үүнд нэг их зардал гарахгүй. Уурхайгаас бөөндөж авсан нүүрсээ завсрын ямар ч шат дамжлага, зардалгүйгээр борлуулахад худалдаж авсан үнээ хоёр нугалж зарахад бараг л ашиг гарахгүй. Нүүрс 80 мянган төгрөгөөр худалдаж авлаа гэхэд 150 - 200 мянгөн төгрөгөөр бөөндөж таарна. 120 мянган төгрөгөөр бөөндөж зарахын тулд уурхайгаас авах үнэ нь 50 - 60 мянган төгрөх хавьцаа байж таарна. Уурхай гэдэг нь Налайхын уурхай маягийн гар ажиллагаатай уурхай. Ийм уурхайд ямар ч эксоватор мэтийн машин техник байхгүй тул бүтээмж бага, тиймээс нүүрсний үнэ нь 50-60 мянга хавьцаа байж магадгүй. Бас улирлын чанартай ажиллана гэдгийг тооцсон үнэ. Харин жишээ нь Багануурын нүүрсний уурхай өндөр бүтээмжтэй хүнд машин механизм ашигладаг, мөн жилийн турш тасралтгүй ажилладаг тул бүтээгдэхүүний өөрийн өртөг хямд, ухаандаа цахилгаан станцуудад тонн нүүрсийг 20 мянган төгрөгөөр зарахад алдагдалд ороод байхгүй. Жишээ нь зарим орон нутгийн нүүрсний компани сумынхаа иргэдэд нүүрсээ тонныг нь 5000 - 10000 төгрөгөөр нийлүүлдэг. Хүнд механизмтай уурхайн хувьд шүү дээ. Сумын өрх гэдэг нь дундажаар 200, 300 өрх айл. Мэдээж нүүрсээ шигших, цэвэрлэх, савлах гэх мэт ажлуудаа айлууд өөрсдөө хийнэ. Харин 100 мянган өрх гэдэг бараг 300 сумын өрх. Монгол орны бүх сумын өрхтэй дүйцнэ. Нийт 160 цэгээр дамжуулан шигшиж, цэвэрлээд савласан нүүрс борлуулсан байна. Монгол орны бүх сумдад нүүрс нийлүүлсэнтэй тэнцэхээр их ажил амжуулсан байна. Энэ нүүрсийг борлуулахаас өмнө нэг тонн нүүрс 150 - 200 мянган төгрөг хүрч байв. Уурхайгаас шууд ачиж ирээд борлуулж буй задгай нүүрс шүү дээ. Энэ үнэ ядаж 2 нугарсан үнэ. Хоёр нугалж бөөндөхгүй бол бараг л алдагдалд орох биз. Нүүрс бөөндөж авсан худалдаачид нүүрсээ савлаж зарахдаа 5 кг орчим жинтэй ууттай нүүрсийг 1500 - 2000 төгрөгөөр борлуулна. Ингэхэд жижиглэнгийн үнэ тонн нь 300 - 400 мянга орчим төгрөг болж байна. Нэг ууттай нүүрс гэдэг нь ганц удаа л түлэх хэмжээ. Тэгвэл нэг гэрийн халаалтанд хамгийн багаар тооцоход 60 мянган төгрөгийн нүүрс сард түлнэ. Харин байшинтай айлууд халаалтандаа сард ядаж 100 мянган төгрөг зарцуулна. Орон гэрээ жаахан бүлээцүүлэх хэмжээнд. Илүү тухтай амьдаръя гэвэл энэ зардал наад зах нь 2 дахин өснө. Жижиг ууттай нүүрсийг өдөрт 3, 4 ч юмуу 5-ыг түлнэ гэсэн үг. Эндээс харахад уурхайгаас гарч буй үнэ эцсийн хэрэглэгч дээр очих жижиглэнгийн үнэ нь анхны үнээсээ хэд дахин (магадгүй 4, 5 дахин) нугарч очиж байна. Гэхдээ энэ шат дамжлага бүр дээр ажиллаж буй хүмүүсийн олох ашиг орлого нь амьдралд нь дөнгөн данган л хүрэлцэж байгаа. Нүүрс төслийн хувьд энэ бүх ажлыг нэгдсэн журмаар хийсэн учраас өртөг нь хямдарч тонн нүүрсийг уурхайн үнээс нь ердөө 3 дахин өндөр үнээр борлуулсан байна. Бүх зардал, үүний дотор татвараа оруулаад шүү дээ. Ингэж борлуулахад нэг их алдагдал гарахгүй, балансаа бариад л таарахаар байна. Төмөр замын өргөн, нарийн царигийн маргаантай холбоотой яригдсан төмөр замын ачих буулгах төхөөрөмж гэхэд л нэг тонн нүүрсэнд 15 орчим доллар буюу 30 мянган төгрөгийн зардал гарах тооцоо гарч байсан. Уурхайн нүүрстэй бараг адилхан үнэ байгаа биздээ? Нүүрс төслийн хүрээнд нүүрсийг ачиж буулган боловсруулж, савласан зардал нь мөн л 30 мянган төгрөг хавьцаа гарсан болов уу. Борлуулалт, түгээлтийн зардал, цалин хөлс бас 30 мянган төгрөг хавьцаа гарсан болов уу. Тэгэхлээр нийт зардал тонн тутамд 50 мянган төгрөг гэдэг тун бодитой тоо гэж харж байна. Би дээр хэлсэн, гадуур зарагдаж буй ууттай нүүрсийг тооцож үзэхэд нэг тонн нь жижиглэнгээр 300 - 400 мянга орчим төгрөг болж байна гэж. Энэ нь уурхайн нүүрснээс дор хаяж 4,5 дахин өндөр үнэ. Нүүрсний жижиглэнгийн өөрийн өртөг ийм болж байна шүү дээ. Тээврийн зардал, цэвэрлэх, савлах, ачих, буулгах, хүмүүсийн орлого, цалин хөлс гээд нийт өртөг нь ингэж гарч байна. Харин нүүрс төслийн хүрээнд тонн нүүрсийг 80 мянгаар зарсан нь өртгийг 2-3 дахин, магадгүй 4-5 бууруулсан үзүүлэлт болж байна. Уурхайн үнийг ердөө л 3 нугалсан байна. 40 кг-аар савласан нүүрс ердөө л 3200 төгрөгийн үнэтэй. Үүнийг хоёр өдөрт түлнэ гэхээр боломжийн байгаа биздээ? Хоёр өдөрт 3200 төгрөг. Орон гэрээ хангалттай халаана.
Баярлалаа, иймэрхүү, үнэнийг эрэлхийлсэн коммент тун ховор аж. Бүгд л нийлж байгаад л хальт мөлт сонссон, цуу шахуу үгийг шоорч аваад л бусдыг ханатал хараах хэрэг юу байна. Бухимдаад, гомдоод байсан ч хүн чанар, хүлээцтэй занг баримталцгаая
Заасс, муу луйварчин пиарчин чи л дутаж гэнэ.
"Tuuh" geed baagii "Biznest morali gedeg oilgolt ugui, harin ashig l oloh yostoi", tegehleer hulgai luivar hiih ni neelttei gesen ug uu?! Bid urshuuguud l, uuchlaad l yavj bgaam bish uu, hulgai luivar ni nuden deer ilt l baigaa sh dee?!
bartgdaagui bol hulgaich bish gehsen
Za ene gansyx idsen yycan lbaigaa iimerxuu tocol deer l ix mongo olj darga nar bayajdag shuu dee ardchiliinxan daraagiin conguuld bydaa zarim neg n geelee nomrox baix daa
utaanii asuudal mash amarhan shiideh bolomjtoi um. UB-iin zuun zugt gazar gargan buh geriig albadan nuulgej, nuursnii zoruu ashgiig ene humuusees garguulan ogood nuulgeh ni mongoliin niit ard tumniig hort utaagaar eruul mendiig ustgah niigmiin hortoi asuudliig shiideh bolomjtoi. Ulsiin nuurs 27 myanga deer teewerlelt geh met zardal neg kg-d dundjaar hangalttai too, ingeed bodohod 50 000 ashig garch baigaa, uuniig ail burt olgood albadan UB salhinii dood hesegt nuulgen shiljuuleh. uls oron ard tumnii eruul ahui ireeduitei holbootoi asuudliig shiidej surah heregtei. harin ene mongiig ene zamaas ni awch dansandaa bairshuulsan holbogdoh baiguullagaas gargaj ogoh ni zuitei sanagdaj baina
Маш энгийнээр багцаалахад 700 хүнийг сард дундажаар 500000 - 700000 төгрөгөөр цалинжуулахад хагас жилд 2 тэрбумаас - 3 тэрбум төгрөгийн зардал гарна. Нэг тонн ачаа нэг км газар тээвэрлэх үнэ 1000 - 2000 орчим төгрөг боловуу. 10 км газарт 10000 - 20000 төгрөг болно. Толгойтоос 7 буудал, Бэлх, Сэлхи рүү 20 - 30 км болно. Хот дотор дундажаар 15 км газар тээвэрлэнэ гэвэл тонн тутамд гарах тээврийн зардал 15000 - 30000 төгрөг хавьцаа хэлбэлзэнэ. Дундажаар нэг тонн нүүрс хот дотор тээвэрлэх зардал 20000 төгрөг байна. Таксины үнээр багцаалахад шүү дээ. Хотын хэрэгцээнд нийтдээ 200000 тн нүүрс нийлүүлсэн болов уу. Үүнийг худалдан авах нийт үнэ 5,5 тэрбум хавьцаа болж байна. Нүүрсний үнэ 27500 төгрөг биш 39000 төгрөг байсан бол үүнээс гарах зөрүү нь 3,5 тэрбум төгрөг гэж байсан. Үүнээс хөөгөөд бодохоор нүүрс худалдан авахад зарцуулсан мөнгө нь 5,5 тэрбум байх магадлалтай байна. Энэ нь 200000 тонн нүүрсний үнэ. Нэг айлд дундажаар 2 тонн нүүрс ноогдож байна. 40 кг нүүрс нэг айлын 2 өдрийн хэрэглээ. Өдөрт нэг айл 20 кг нүүрс түлнэ. Сард 600 кг. Ид хүйтэн үед ингэж түлнэ. Цагаан сар өнгөрөөд хэрэглээ эрс багасна. Тэгэхлээр нэг айлд 2 тонн нүүрс ноогдоно гэдэг багцаатай тоо болов уу. Энэ жишгээр тооцоход хот доторхи нийт тээврийн зардал (200 000 тн нүүрс) 4 тэрбум орчим төгрөг болж байна. Төмөр замын тээврийн зардал автомашины тээврийн зардлаас 2 дахин хямд гэж үзвэл 2 тэрбум орчим болно. Татвар хураамж болон бусад зардал 1 тэрбум орчим төгрөг болохоор байна. 10 хувийн татвар гэдэг нь тонн тутмаас 2,7 төгрөг. 200000 тонн нүүрсэнд 500 сая орчим төгрөг. Бусад зардал гол төлөв 10 хувь болдог. Бас л 500 орчим сая төгрөг. Энэ хоёр нийлэхээр 1 тэрбум орчим төгрөг болж байна. Ингээд дүгнээд үзэхээр цалин дунджаар 3,5 тэрбум, хот доторхи тээвэр 4 тэрбум, төмөр замын тээвэр 2 тэрбум, бусад зардал 1 тэрбум, бүгд нийлээд 10 тэрбум орчим төгрөг. Нийт 200000 тн нүүрсэнд гарах зардал 10 тэрбум болж байна. Тэгэхлээр нэг тонн нүүрсэнд гарах зардал 50 мянга орчим төгрөг болж байна. Дээр нь нүүрс худалдан авсан үнээ нэмэхэд тонн нүүрсний өөрийн өртөг 78 мянган төгрөг орчим болж байна. Тонн нүүрнээс 1000 - 2000 төгрөгийн ашиг гарна. Нийт дүнгээрээ 200 саяас - 400 сая төгрөг. Энэ нь ганц, хоёр байрны мөнгө гэсэн үг. Орон сууцны нэг давхарын ганц өрөө дэлгүүр 200 саяас - 300 сая төгрөгийн үнэтэй. Том ажил амжуулсан гэхэд олох ашиг нь өчүүхэн байгаа биздээ? Өөрөөр хэлбэл энэ бол ашгийн төлөө хийсэн ажил биш, харин нийгэмдээ зориулсан буяны ажил байна.
Багануур өөрийн зардлаа оруулаад үнэ тогтоочихсон. Төмөр зам ч мөн адил. Тэгхээр хот дотор тээврэлсэн бас савласан түгээсэн л зардал яаж ч бодсон нүүрснийхээ үндсэн үнээсээ их байх уу. Тоо бодох дуртай бол арай бодит юм ярьж хүмүүсийн тархи угаа.
Багануураас Улаанбаатар хүртэл 65тн нэг вагон нүүрсний тээврийн хөлс 500-600 мянган төгрөг энд буулгаж ачихад
уБ-т буулгаж савлаж ачихад нэг вагон нүүрс 300 орчим мянга байдаг тэгээд тоо бодоод үз дээ 4аргын тоо бодох дуртай л бол
65 тн нүүрсний тээврийн зардал 600 мянга төгрөг гэвэл нэг тоннын зардал нь 10 мянган төгрөг хавьцаа болж байна. Үүнийг 200000тн-оор үржүүлэхэд 2 тэрбум орчим төгрөг болно. Миний тооцоолсонтой бараг л адилхан гарч байна. Галт тэрэг бол хоёр цэгийн хооронд зөвхөн ганц явалтаар нэг вагон нь гэхэд л 65 тн нүүрс тээвэрлэж байна. Тиймээс тээврийн зардал 2 дахин хямд байна. Хот дотор 160 цэг рүү түгээнэ, ингэхдээ 5 тн портероор тээвэрлэнэ. Галт тэргээр өдөрт нэг удаа нүүрс тээвэрлэхэд зөвхөн ганц удаа сул явалт хийнэ. Нэг талдаа ачаагүй хоосон явна гэсэн үг. Харин 160 цэг рүү авто тээвэрлэлт хийхэд өдөрт 160 сул явалт хийнэ. Нэг талдаа нүүрс ачаад нөгөө талдаа хоосон явна. Нэг явалтаар 60 тн нүүрс тээвэрлэх, нэг явалтаар 6 тн нүүрс тээвэрлэхэд гарах зардал яагаад ч адил байх ёсгүй. Тонн км-ээр тооцоход авто тээвэр нь төмөр замаас дор хаяж 2 дахин үнэтэй тусч байна. Тэгэхлээр миний тооцсон хот доторхи тээврийн 4 тэрбум төгрөгийн зардал бас л багцаатай тоо байна.
Налайх, Улаанбаатарын хооронд 40 км. 1 тонн юмуу 2 тонн нүүрс тээвэрлэхэд тонн-км нь 2000 төгрөг болох байх. Өөрөөр хэлбэл Налайхаас Улаанбаатар хот рүү нэг тонн нүүрс тээвэрлэхэд гарах тээврийн зардал ойролцоогоор 80000 төгрөг. Тонн км гэдэг нь бензин, тос, сэлбэг, хэрэгслэл, засвар үйлчилгээ, жолоочийн хөлс гээд бүх зардал шингэсэн өртөг. Налайхаас нүүрсээ тонныг нь 50-60 мянган төгрөгөөр худалдаж авлаа гэхэд энэ үнээ хоёр нугалаад Улаанбаатарт зарлаа гэхэд тээврийн зардлаа ч нөхөж чадахгүй алдагдалд орно. Гурав нугалж байж жаахан ашиг гарна. 150 - 200 мянган төгрөгөөр бөөндөнө гэсэн үг. Нүүрсний өөрийн өртөг нь 130 - 140 мянган төгрөг болж байна шүү дээ. Бүтэн өдөржингөө уурхай сахиж байж дунджаар 30 мянган төгрөгийн цэвэр ашиг гаргах юм байна. Цэвэр ашиг гэдэг нь мөнгөн хуримтлал гэсэн үг. Сардаа 10 удаа нүүрсэнд явж чадвал сарын 300 мянган төгрөгийн хуримтлал үүсч болох л юм. Харин 5 тн юмуу 10 тн даацтай машинаар тээвэр хийвэл тонн км нь 1000 төгрөг хавьцаа болж бууж болох юм. Тэгвэл Налайх, Улаанбаатарын хооронд нэг тонн нүүрс тээвэрлэх өртөг нь 40 мянган төгрөг хавьцаа болно. Тэгвэл нүүрсний нийт өртөг 90 - 100 мянга орчим төгрөг болно. Ийм нөхцөлд нүүрсээ хоёр нугалаад 100 - 120 мянгаар зарахад 10 - 20 мянган төгрөгийн цэвэр ашиг гарч магадгүй. Ер нь яаж ч тооцсон нүүрсийг хоёр нугалж бөөндөхөд бараг л алдагдалд орохоор байна.
энэ бол төрийн албан хаагчдын цалингаас гадуур хийж буй бизнис 800 мянган төгрөг хаана ч хүрэхгүй төрд ажиллах өрхийн тэргүүн ямар юмаа хийж иймхэн цалинтай байж үнэнч байх юм. гуйлга гуйлтай биш дээ Гансүх сайдын олдсон боломж байлгүйдээ хэнч боломжийг алдахгүй шүү өөрийгөө оронд нь тавиад үздээ амьдрал ийм л байна даа монголд даанч цэвэрхэн хийж чадсангүй дээ хөөрхий энэ хүн
ziriin negen bagcz tyriin azil hiideg uls ingej bajzhuu,gansyhiin ergen toiron bygd tom kompaniudtai awgai hyyhdyyd ni tomorson,ulsiin mungiig olon zil idez asziglaad,eswel oiu tolgoi said baihdaa zaisangiin gazar aszigtai byriig saj $oor zarz baisaniig sonsson,hymyys meddeg um,gansyh guai ta ganc ene bicz nasan tyrszdaa byryy argaar mungu olj baisnaa l yneneel heleeczdee
гансүх олсон ашгаа буцаагаад өгчих
ЯМБАА ЭДЛЭСЭН БОЛ ЯЛАА ЭДЛЭЖ СУРАХ ХЭРЭГТЭЙ ГАНСҮХ ЭЭ! ТОМЧУУЛЫГ ЗҮГЭЭР БХАД НЬ ХОРИВ Л ГЭЖ. ЯМАР ЖИРИЙН ИРГЭН БИШ.