Засгийн газрын энэ оны гуравдугаар сарын 21-ний хуралдаанаар нүүрсний экспортыг нэмэгдүүлэх, гадаад худалдааны тэнцвэрийг сайжруулах бодлогын хүрээнд Гашуунсухайтын боомтыг БНХАУ-ын Ганцмодны боомттой холбосон нарийн төмөр зам барьж, ашиглах чиг үүрэгтэй “Гашуунсухайтын төмөр зам” компанийг холбогдох аж ахуйн нэгжүүдтэй хамтран байгуулах шийдвэр гарсан.
Шийдвэр дөрөвдүгээр сарын 07-ны өдөр ажил хэрэг болж, Монголын талаас Эрдэнэс-Тавантолгой ХК, Энержи Рерурс ХХК, Тавантолгой ХК, БНХАУ-ын Шэньхуа компанийн оролцоотой “Гашуунсухайтын төмөр зам” хамтарсан компанийг үүсгэн байгуулах гэрээнд гарын үсэг зурлаа.
Засгийн газрын шийдвэрт заасанчлан, “Гашуунсухайтын төмөрзам” хамтарсан компанийн 51 хувийг Монголын талын 3 компани хамтран эзэмших бол үлдсэн 49 хувийг Шэньхуа компани эзэмшиж, компаниуд тус тусын ногдох хувь эзэмшлийн хэмжээгээр эхний хөрөнгө оруулалтыг хийх ажээ.
Гашуунсухайт-Ганцмодны чиглэлд боомтын төмөр зам баригдсанаар нүүрсний экспортын шат дамжлага, өртөг зардал буурна. Монгол нүүрсний гадаад зах зээлд өрсөлдөх чадвар сайжирч, нүүрсний экспорт нэмэгдэх боломжтой гэж талууд тайлбарлалаа.
Манай улс 1000 гаруй км урт төмөр замтай бөгөөд Гашуунсухайт-Ганцмодны боомтын 20 орчим км төмөр замыг энэ онд барьж дуусгахаар төлөвлөжээ.
Хамтарсан компани байгуулах гэрээнд гарын үсэг зурах энэ ёслолд Монголын талаас Уул уурхайн сайд Д.Ганхуяг, Уул уурхай болон Зам тээврийн яамны Төрийн нарийн бичгийн дарга нар, БНХАУ-аас манай улсад суугаа Онц бөгөөд бүрэн эрхт Элчин сайд болон бусад албаны хүмүүс оролцлоо гэж Засгийн газрын Хэвлэл мэдээлэл, олон нийттэй харилцах албанаас мэдээллээ.
Сэтгэгдэл0
... Монголд нэг ч км нарийн төмөр зам баригдахгүй . Мөнгөний төлөө урваж Монголын бүх баялгийг Хятад Мангасд дээрэмдүүлэх төслийг хэрэгжүүлэх гэж оролдсон хэн боловч ардчилсан хужаа луйварчид урвагчдын хамт Хан Тэнгэрийн хилэнд устан мөхөж тамын гүнд хаягдах болно. .. Юу тарина түүнийгээ хураана . ...
Ers eserguutsej bna.Negent l nariin tsarigiig songoj baigaa yum bol iim bogino zamd yaahaaraa hyatadiin taltai umch huvaaltsaj tedend 49%-g ugch zaaval hyatadiin haraat koloni bodlogo barij baigaa yum ve.Zuvhun ene buruu geree alham l odoogiin zasagiin gazriig ogtsoruulah hangalttai notolgoo barimt yaagaad Mongol undesnii kompanuuddaa erh olgood huvi niiluuleed ter joohon tumur zamiig barij boloogui yum ve.Uunii tsaana asar ih heeli hahuuli avilgal horlon suitgel yavagdaj bna.Iim chuhal asuudaliig dan neg said zasagiin gazar ch medeh eosgui Mongoliin ard tumnees sanal asuulga avch baij shiideh eostoi.Odoo neg l jimeer nariin tsarigtai tumur zamiin erh olj avsan bol Mongoliin untsug bulan buriig muhlej hyataduud nariin tsarigtai tumur zam tavij Mongoliig tonon deeremdeh uil ajillagaagaa ulam bur erchimjuulj neg ulsiin neg kompani haraat koloni bolon huvirch nuurs bolon busad unet baylag yamar ch tatvargui yamar ch une tsenegui hyatadiinh bolloo.
Энэ бол монгол орноо гэсэн сэтгэлтэй хүн болгон дэмжиж баяр хүргэнэ Их луйварчин Х Баттулгын санаа сэдэлтээр төмөр зам тавих нүүрс экспортлох ажил 7 жил саатуулсан Одоо лажил эхлэх бололтой монгол орны уул уурхайн хөгжлийг сүүлийн 2 жил саармагжуулсан сайд нэртэй ноолурын наймаачин уул уурхайн сайд нэртэй солир ЭР , ТҮҮНИЙ ДАГАДАН БАЯСАГЧ ЖИГЖИД НАР УУЛ УУРХАЙГ УНАГАЛАА
УУЛ УУРХАЙН АЖЛЫГ УНАГАХ АМАРХАН СЭРЭГЭЭХЭД ХУГАЦАА АСАР ИХ
эНЭ УУЛ УУРХАЙН САЙД НООЛЛУУРЫН НАЙМААЧИЭ ГАНХУЯГ МОНГОЛЫН УУЛ УУРХАЙГ ХӨГЖЛИЙГ СААРМАГЖУУЛСАН ЭТГЭЭД ЧИ САЯХАН ЯПОНЧУУДЫН ОРЧУУЛАГЧ ХИЙЖ УУЛ УУРХАЙН ТӨСЛӨӨР БАЯЖСАН
Стратегийн ордуудаас улсад нэг төгрөгийн ч ашиг өгдөггүй учраас төмөр зам бидэнд огт хэрэггүй. Энэ бол улс орноо дээрэмдэх дээрмийн үйл ажиллагаа юм.
Стратегийн ордоос нэг төгрөгийн ашиг улс авдаггүй. Тиймээс төмөр зам огт хэрэггүй.