Манай улс төмөр замын дэд бүтцээ түшиглэсэн хоёрхон боомттой. Тодруулбал, Замын-үүд урд хөрштэйгээ, харин Алтанбулаг хойд хөрштэйгээ хил залган оршдгоороо ихээхэн онцлогтой. Өнгөрсөн жилүүдэд манай улсын импорт, экспортын бараа бүтээгдэхүүний ихэнх нь Алтанбулаг боомтоор дамждаг байсан. Тэгвэл энэ байдал арваад жилийн өмнө эрс өөрчлөгдөж Замын-үүд боомтоор дамжих болсон билээ. үүнийг дагаад тухайн орон нутгийн иргэдийн хөл, хөдөлгөөн өдөр ирэх тусам нэмэгдсээр байгаа. Манай улсад уул уурхай, барилга, бүтээн байгуулалтын салбар эрчимтэй хөгжснөөр Хятад улсаас энэ төрлийн импортын бараа бүтээгдэхүүн авч ирэх нь нэмэгдсэн гэсэн үг.
Эдгээр барааны ихэнх нь төмөр замаар дамжин орж ирсэн гэдэг статистик тоо ч байгаа.Хэдийгээр тухайн орон нутагт амьдрал буцалж, Замын-үүд хөгжих бололцоо байгаа ч үүнд орон нутгийн удирдлагуудын санаачилга, чадвараас гадна төрийн бодлого, зохицуулалт зайлшгүй шаарадлагатай байна гэдгийг хэлэх гэсэн юм. Яг үнэндээ тус сумтай хаяа дэрлэсэн Эрээн хот өнөөдөр хөгжлийн ямархуу шатандаа явааг хүн бүхэн мэднэ. Гэтэл Замын-үүдэд хөгжих боломж нь байгаа ч төрийн дэмжлэг муутайгаас бахь байдгаараа байгаа нь харамсалтай. Харин ч аймаг, орон нутгийн удирдлагууд өөрсдөдөө байгаа нөөц бололцоогоо ашиглан томоохон бүтээн байгуулалтын ажил хийж, нутгийн иргэдээ ая тухтай орчинд ажиллаж, амьдрах нөхцөлөөр хангахын тулд эрвийх дэрвийхээрээ зүтгэж байгаа нь олон хүнд ажиглагдсан байна билээ.Уг нь 20 мянган хүн амтай Замын-үүд сум яагаад хот болж, энэ статустайгаар үйл ажиллагаагаа явуулж болохгүй гэж гэсэн асуулт нутгийн иргэдийн хувьд байнгын тавигддаг юм билээ.
Тэд боломжоо харсан учраас ийн бие даасан хотын иргэд болохыг хүсдэг гэнэ. Тухайлбал, энэ оны долоодугаар сар гэхэд тус суманд дулааны цахилгаан станц, бохир ус зайлуулах станц, хог хаягдлыг ялгах үйлдвэр, ус цэвэршүүлэх үйлдвэр, 960 хүүхдийн багтаамжтай сургууль, 100 ортой нэгдсэн эмнэлэг, 150 хүүхдийн цэцэрлэг гээд маш олон бүтээн байгуулалтын ажил бэлэн болох юм. Эдгээр ажлыг сумын удирдлагууд ингэж хурдацтай хийж, гүйцэтгүүлсэн нь мэдээж бусад орон нутаг болон нийслэлээс чиглэх иргэдийн нүүдлийг татах гэсэн бодлого юм болов уу гэж ойлгогдохоор.
Бид тус сумын иргэдээс “Таван жилийн дараах Замын-үүдийн өнгө төрхийг хэрхэн төсөөлж байна” гэж асуухад “Хүн амын хувьд 2020 он гэхэд бараг 35 мянга хүрэх байх. Гэхдээ тэдэнд зорилсан нийгмийн асуудлыг нь шийдвэрлэхийн тулд нэлээд ажил хийгдэх хэрэгтэй болно. Бидний олж сонссоноор манай сумын төсөвт улсаас дөнгөж 583 сая төгрөг өгдөг гэсэн. Гэтэл зэргэлдээ орших зарим сум 2500 гаруйхан хүн амтай мөртлөө 350-400 сая орчим төгрөгийг авдаг. Хүн амынх нь тоог харгалзаад үзэхэд л асар их зөрүү гарч байгаа. Тэгэхээр хүн ам ихээр төвлөрсөн газартаа их хэмжээний мөнгийг орон нутгийн хөгжлийн санд нь суулгаж өгөх ёстой байтал ямар ч тэгш бус хувиарлалтаар улсаас мөнгө өгч байгаа нь арай дэндүү гэж хэлэх гээд байна л даа. Эрүүл хүний нүдээр харсан ч манай Замын-үүд сум чинь маш том боомттой газар учраас өдөрт хэдэн зуун машин, хэдэн мянган хүн орж гарч байдаг. Боомтоос олсон орлогыг сумын удирдлагууд улсын төсөвт л тушаадаг байлгүй. Бүхэл бүтэн улсын төсөвт орж ирэх ёстой ихэнх мөнгийг нь төвлөрүүлж өгч байхад яагаад 583 сая төгрөгийг л Замын-үүдэд өгч байгаа юм бол гэж төр, засгийн удирдлагуудаас асуумаар санагдаад байдаг юм. Ийм мөнгө төсөвлөж өгсөн мөртлөө манай сумыг Эрээнтэй харьцуулаад байдаг. Төр, засаг нь маш сайн дэмжиж ажилласны хүчинд Эрээн өнөөдөр хот шиг хот болчихоод байгаа юм. Энэ бүхнийг та бүхэн цааш нь сайн уламжилж өгөөрэй” гэв.
Энэ асуудлаар биднийг ярилцаж байхад маш олон иргэн бухимдлаа илэрхийлж байсан юм. Эдгээр иргэдийн үгийг бодох л ёстой. Учир нь есхөн километрийн зайтай оршдог БНХАУ-ын Эрээн хот, Монгол Улсын Замын-үүдийн боомт хоёр ёстой л өдөр, шөнө шиг ялгаатай байдаг нь бодит үнэн. Юутай ч 20 мянга орчим хүн амтай болсон Замын-үүд бүх асуудлаа дангаараа шийдээд явах бүрэн боломж нь бүрдчихсэн баймаар. Гэтэл тус сумынхан бусад сумын иргэдтэй яг л адилхан амьдарч байна. Уг нь бол худалдааны гол боомт болж буй сумын иргэдэд амьжиргаагаа залгуулах илүү давуу тал нь бий. Юутай ч бид хөгжил дэвшил гэж ярьсаар байгаад хятадуудад худалдааны бодлогоо алдчихлаа.Тиймээс л өнөөдөр Эрээн хот худалдааны бүс болон өргөжиж Замын-Үүдийн дэргэд хот шиг хот болчихоод биднийг дооглож сууна.
Эх сурвалж:
Сэтгэгдэл0
Zuv,тэнэг дарга ноедтой улс орон,бас дээр нь эрх мэдлийн хуваарлалт нь бас тэнэг тогтолцоотой учраас ийм байна да
www.amazon.cn bolon www.taobao.com www.alibaba.com internet delguurees baraa hudaldan avah huseltei humuust zuuchilna. Бид Хятадын бүх хотоос Монгол руу ачаа тээвэр хямд үнээр, түргэн шуурхай, найдвартай хийнэ. Манай компани Хятадаас бараа бүтээгдэхүүн, тоног төхөөрөмж худалдан авахад үйлдвэрлэгчтэй холбоо тогтооход зуучлах, хөрөнгө оруулагч олоход туслах, бараа бүтээгдэхүүн тоног төхөөрөмж худалдан авахад L/C үйлчилгээ үзүүлэх, Хятадад жуулчлах болон бусад шаардлагаар явахад орчуулгын үйлчилгээ үзүүлнэ. Жинчин Транс Олон Улсын Тээвэр Зуучийн Компани. Утас 98304871, 94066060 Бээжин дэх утас 86-010-84391096
www.amazon.cn bolon www.taobao.com www.alibaba.com internet delguurees baraa hudaldan avah huseltei humuust zuuchilna. Бид Хятадын бүх хотоос Монгол руу ачаа тээвэр хямд үнээр, түргэн шуурхай, найдвартай хийнэ. Манай компани Хятадаас бараа бүтээгдэхүүн, тоног төхөөрөмж худалдан авахад үйлдвэрлэгчтэй холбоо тогтооход зуучлах, хөрөнгө оруулагч олоход туслах, бараа бүтээгдэхүүн тоног төхөөрөмж худалдан авахад L/C үйлчилгээ үзүүлэх, Хятадад жуулчлах болон бусад шаардлагаар явахад орчуулгын үйлчилгээ үзүүлнэ. Жинчин Транс Олон Улсын Тээвэр Зуучийн Компани. Утас 98304871, 94066060 Бээжин дэх утас 86-010-84391096
ehleed buh aimgiin tovuudiig hot bolgoh nernees oor yumgui suuringuudyg hot gez solioroh hereggui
Хуучин 6000-аас дээш хүн амтай бол хот гэж явдаг байсан. Бүх аймгийн төв, Дархан Эрдэнэт Налайх Бөр-Өндөр Хөтөл Хатгал Тосонцэнгэл Зүүнхараа Хархорин хотын хэмжээнд авч үздэг байсан. 1992 оны үндсэн хуулиар бүх юм замбараагаа алдаж хот хот биш болж хүн амын хөдөлгөөн замбараагаа алдсан. одоо өмнөх хотын тухай хуулийг боловсронгүй болгож хууль батлах хэрэгэтй. тэгвэл Замын Үүд мэт нэлээн хэдэн шинэ суурин хотын статустай болж хүн амаа өсгөж Улаанбатаарын ачааллаас бага ч болов хөнгөлөх биз
MASH ZUV SANAL BAINA. DEMJIJ BAINA.
Манай улсын дарга нар гэж уймраа чавганцаас дор будлиу лалрууд байхиймаа.Хэдхэн жилийн өмнө ДарханЭрдэнэт хотуудаа сум болгож сумаа баг болгож эгээ улсаа дагвар гэж нэрэлчих шахаж байсан.Гэтэл одоо сумаа хот болгох юм гэнэ.Хот болгох гээд байгаа газрынхаа хажууд байгаа хужаануудаа хар!!Адилхан бараг дор шахуу байсан газар өнөөдөр ямар болчоод манайхны байдал ямар байгаагаа ардчилалын биш эх орончийн нүдээр нэг хардаа!!Ичмээр ичмээр гэхэд дүүрсэн ичмээр тэнэг толгойнууд.Улсаа тонон дээрэмдэж газар баялгаа хулгайлж зарж баяжхаас өөрийг бодхоо байсан эх орноо худалдсан урвагчид.Эрээгүй тэнэгтэлтээ ардчилал гэж хуцана гээч!Ардчилалд бүү итгэ мөхөл.
Хэээ,.. хот гэсэн нэртэй болоод ч хөгжиж чадах уу. Харинч элэг доог болно биз. Хөгжих байсан бол хөгжихөөр хугацаа аль хэдүйн өнгөрөөд байна. Хажуу дахь тосгон нь хөгжөөд хот болчихсон байхад. Хот гэж нэрлээд хөгждөг юм биш, хөгжөөд хот болдог юм, малнууд гэж.
Замын-Үүдийн дарга нарын төсвөөс ахиу идэх гэсэн увайгүй арга юм.