Ерөнхийлөгч Ц.Элбэгдорж Японы "BS Fuji" телевизийн "Prime News" шууд нэвтрүүлэгт ярилцлага өгөх үеэрээ төмөр зам аль чиглэлээр барих талаар байр сууриа илэрхийлжээ.
Тэрээр :
Нүүрсийг Япон луу авчрахад Төмөр зам авчрах ёстой. Сибирээр дамжаад Владивостокоор дамжиж, эсвэл Ражинаар Япон луу авчрана. Эсвэл Хятадаар дамжуулаад Тяньжин, Чиндао, Дайлан гэх зэрэг боомтоос Япон луу авчрана. Ерөнхийлөгчийн хувьд Монголын ашигт малтмалыг Япон луу явуулах замыг юу гэж бодож байна вэ? гэсэн сэтгүүлчийн асуултанд Ц.Элбэгдорж :
"Ер нь Монголоос ямар нэг бүтээгдэхүүн авбал нэг бол Оросоор, нэг бол Хятадаар дамжина. Тэгэхээр бидний зорилго бол энэ хоёр оронтой дамжин өнгөрөх тээврийн гэрээ хийх явдал байгаа юм. Энэ нь тодорхой зардал гаргана. Монгол улсын хувьд бол энэ 2 улсыг тодорхой хэмжээний хөнгөлөлт үзүүлэхийг хүсдэг. Ноднин 9-р сард БНХАУ-ын Ерөнхийлөгч Монголд айлчилсан.Энэ үеэр дамжин өнгөрөх тээврийн хэлэлцээр байгуулсан. Одоо нарийвчилсан хэлэлцээр байгуулахаар ажиллаж байна. Мөн ноднин болсон Монгол, БНХАУ, ОХУ-ын удирдагчдын уулзалт анх удаа болсон. Энэ үеэр Монголд тодорхой хөнгөлөлт үзүүлэх асуудлыг ярьсан. Юуны өмнө ярьж байгаа төмөр зам бол Тавантолгойн нүүрсний ордоос урагшаа тавих тухай ярьж байна. Мөн зүүн тийш явах 1300 км төмөр замыг барих юм. Япон луу гарах зам нь аль аль нь байсан дээр гэж үзэж байгаа. Хоёр гарц байх юм бол хоёуланг нь өрсөлдүүлж болно. Нэгэн дээр нь асуудал үүсэх юм бол нөгөөг нь ашиглана. Хойд Солонгосын боомтыг ашиглах явдал бол бодитой. Би тус улсад айлчилж, энэ талаар ярьсан." хэмээн хариулжээ.
Э.Мягмардорж
Сэтгэгдэл0
Зөв, Женкогийнхоо талд орсон байна гэж ойлголоо. Дэмжиж байна.
TS.ELBEGDORJ OO ZAIL DAA ! DARAAGIIN ZASGIIN GAZAR UUNIIG SHIIDEG ! MCS TEI NIILJ ERDENES TAVANTOLGOIGOOR GARAA UGAAHGUI BOL ,NOIR CHIN HUREH EE BOL'SON UU ??? ARD TUMEN SHIIDEG ,AIN
DEER N GEJ CHAM HELHED YAPON ULS CHIN STRATEGIIN TUNSHLELEER OROS,HYATAD-N DAISAN BOLCHIHOOD BGAA ...MONGOLYN NUURSIIG YAG L GARGAJ HARAGDUULAARAI ,HOSHGORDOG HOSHNOGO OO !
NUURS EE TSARAI ALDAN BAIJ GUIJ GARGAH GEJ BAIJ BAS TOMOR ZAMAA URALDUUNA GECHIHEJ EE ....IIM ELII BALAI ERONHIILOGCH HAANA CH BAIHGUI SHOO
Сүүлийн үед манай төр засгаас явуулж байгаа бодлогыг харахад ахиад л АНУ-ын талыг баримтлах бодлогоо эрчимтэй явуулж эхэллээ. АНЭ улс, Япон улсууд АНУ-ын хамгийн үнэнч холбоотнууд, Хятадын талаар баримтлах бодлогоороо Энэтхэг АНУ-тай нэгддэг. Энэ ер нь юунд хүргэдэг бол? Зах зээлд шилжсэн цагаас эхлэн бид АНУ гэж сээхэлзэн 2 хөршөө элдвээр муучлан бүр хараан зүхэж 20-иод жилийг ардаа орхилоо. Гэвч үүнээсээ болж хожсоноосоо илүү алдсан бишүү? Уулын бугыг хараад унасан морио голов гээч болоогүй гэж үү? Хамгийн наад зах нь гэхэд байгаль ан амьтан гэж хоосон сүржигнэж байгаад 2 хөршийг холбосон хийн хоолойг хоёр талаараа тойруулаад тавиулчихлаа. Хэрэв бид хийн хоолойг нутгаараа дамжуулж чадсан бол олон асуудлаа шийдэхийн зэрэгцээ зүгээр сууж байгаад л “ногоон” уутлах байв. Сүүлд нь манайхан дахин дахин гуйсанч АНУ-ын заавраар Украйн шиг загнаж магадгүй гээд итгэж өгсөнгүй. ЭЗ-ийн хувьд асар их унацтай ийм төслүүд дээр тун уян хатан ухаантай хандахгүй бол алдхад тун амархан байдаг бололтой. Болгар улс ч гэсэн ЁХ-ныхаа заавраар жаахан томроод орхисон чинь Туркууд тэр төслийг нь уухайн тас хүлээн авч өөрийн нутгаар дамжуулан тавихаар болгочхооод гуяа алгадан баярлацгааж байна. Өнгөрсөн хойно нь Болгар матрын нульмис гоожуулан гуйгаад ч тусыг эс олов. Гэхдээ хоёр хөршийхээ дундаас хожих бидний боломж шавхагдаагүй байна. Одоо бид 2 хөршийхээ итгэлийг олж Ази-Ёвропыг холбосон хурдны замыг өөрийн нутаг дээгүүр тавиулах. Хийн хоолойтой адил манай талаас хөрөнгө мөнгө шаардахгүй 2 хөрш хурдны замаа тавина ашиглалтад оруулна, энэ замаар Ази-Ёвропын бүх орнууд бараагаа зөөнө бид татвараа авна.Энэ бол маш их мөнгө байх болно.Зарим ЭЗ-ийн тооцоолж буйгаар ОТ-оос хол давна гэж үзэж байна. Аливаа менежментэд эцсийн үр дүн л хэрэгтэй, эцсийн үр дүн гэвэл монголчууд бид наад зах нь мөр бүтэн, хоол ундтай, цалин нь амьдрал ахуйдаа хүрдэг ирээдүйдээ итгэлтэй амьдрах нь чухал, ийм нөхцөлд л Монголчууд жинхэнэ утгаараа хийж бүтээж туурвиж хэн гэдгээ харуулах болно, ходоод хоосон байж талбай дээр гарч Эбинууд эрлийз гэж хашгирах эрх чөлөө бидэнд хэрэггүй.
Hurdan l tumur zamtai boloh estoi orosuud ali hediin nuursee hujaaruu zuuguud ehelsen
JISHEELBEL KAZAHSTAN NUURSEE,GAZAA YAPON GARGAYA UNEHEER HUND,NUGUU UZBEK,TAJIK,TURKMEN BLA BLA BLA MURUUDULIN DALAI.GEHED MONGOLD HOISHOO TUMUR ZAM TAVICHIHAD SEBIRT BAIGAA OLON ULSIIN EDIIN ZASGIIN TUMUR ZAMIN SULJEEND SHUUD HOLBOGDONO.HYATADAAR DAMJUULAHAD BOLOMJ MASH HUND,HYATAD CHINI KOMMUNIST ORON MASH IH TATVAR AVAH BOLNO,NAANA ZUGEER ZUGEER GESEN CH TSAANA GARIN USEG ZURANGUUT KOMMUNIST HUND SURTALAARAA DARAMTALAAD EHELDEG ULS,UGAASAA TEGEHCH BOLNO.TEGEHEER HOISHOOGOO SEBIRIIN TUMUR ZAMTAI HOLBOGDOH UU,ALI ESVEL HYATADAD NUURSNIIHEE 3-NI 2-G NI UGUUD ULDSENIIG NI ZUUJ UNDUR TATVAR TULJ DALAID HURGEHEV GEDEG BUTESHGUI ASUUDAL BAIGAA..HEDEN JILIIN UMNUUS YERUNHIILUGCH PUTIN DALAIN ERGIIN BOOMT HOT BLADIVOSTOKIIG EURO AAZIN ZUUN HYAZGAARIN UNDUR HUGJILTEI EDIIN ZASGIIN IDEVHITEI BUS BOLGOH AJILIIG ERCHIMTEI HIIJ BAINA.UUGEER CH MONGOLCHUUD VIZGUI DALAIN ERGIIN HOTUUDAAR AMIDARCH,AYALAH,BIZNESS GEREET AJIL TULUVLUGUUND BUREN OROH BOLONJITOI..
Төсөөлөл хэтэрчээ. Юун Ганбаатар Женко. Дээр нь танкаа бичээч
Төмөр зам газрын тээвэр л аль болох богино байх хэрэгтэй тээгвэл зардалаа хэмнэн. Далайн тээвэр угаасаа хямд байдаг. Яагаад алс холын Америк, Канад, Австрали нүүрсээрээ хятадын зах зээлд өрсөлдөөд байна вэ гэхээр далайн тээвэр маш хямд байдаг учраас. Амраар нь контейнерээр жишээ авахад Японоос нэг контейнер Монгол руу контейнер ачихад 2000 доллар байдгаас төмөр замын тээвэрт 1800 доллар харин далайн тээвэрт 200 долларын өртөгтэй байдаг. Гэтэл дээрх газрын зургаас харахад Японоос УБ хүртэлх далайн тээвэр, төмөр замын явах зайн бараг ижил байгаа биз. Ийм байхад Оросоор дамжиж тээвэрлэнэ гэдэг бол өөрсдийгөө хорлож байгаатай л адил. Замын-Үүдээс Тянжин боомт хүртэл 1000 км байхад Сүхбаатар өртөөнөөс Владивосток хүртэл бараг 4000 км байгаа. Хятадыг бодвол Оросын бүх юмны өртөг өндөр. ийм байхад Оросууд өөрийн нутгаар хямд тээвэрлэнэ гэж хошгоруулж байгаа нь нэг ёсондоо манайхныг Хятадуудаас холдуулж байгаад нэг өдөр үнээ салам өсгөөд манай тээврийг зогсоогоод өөрийн нүүрсээ зарах явдал юм. Ядаж байхад Оросууд Тува, Якутад том нүүрсний ордтой байдаг. Бид нүүрсээрээ өрсөлдөгчид шүү дээ. Өрсөлдөгчидөө хамаагүй найдаж болохгүй дээ
nuurs yaponruu zuunu gej ogt yariagui baina.
Гадагшаа явахыг нь хориглоё. Энд тэнд балайраад явах юм.
yychlaarai, bodolgui yarchdag bolohoor jaahan tiim bolchloo.
SEBIRRUU ORSON HOISHOO TUMUR ZAM TAVIHAD,YADJIL MONGOL ULS CHINI HOISHOOGOO TUMUR ZAMAA DAGAAD HOT SUURIN BOLOOD HUGJUUD EHELNESHDEE.ZUVHUN TUMUR ZAMAAR NUURS ZUUHGUISHDEE,IRGENII,BUTEEGDEHUUNIIG BUGDIIG ZUUNU SHUUDEE..
YAPON BOL AMERIK BISH,YAPON BOL YAPON,AMERIKUUD YAPONUUDIN HELSENEER IH ZUILIIG ZUVSHUURDUG YUM.
HERVEE YAPONCHUUD HUSVEL AMERIKUUD UG DUUGUI ZUVSHUURDUG ORON.20,30 JILIIN UMNUH YAPON CHINI ODOO UUR BOLSON DELHIIG BUH YUMAARAA ULGER JISHEE BOLJ BAINA.TA NAR YAPONCHUUDIN AALI 10,20 JILIIN UMNUH MASHIN TEHNIK EDLEJ BAIGAA BOLOHOOR YUCH MEDEHGUI BAINA.
Сүүлийн үед манай төр засгаас явуулж байгаа бодлогыг харахад ахиад л АНУ-ын талыг баримтлах бодлогоо эрчимтэй явуулж эхэллээ. АНЭ улс, Япон улсууд АНУ-ын хамгийн үнэнч холбоотнууд, Хятадын талаар баримтлах бодлогоороо Энэтхэг АНУ-тай нэгддэг. Энэ ер нь юунд хүргэдэг бол? Зах зээлд шилжсэн цагаас эхлэн бид АНУ гэж сээхэлзэн 2 хөршөө элдвээр муучлан бүр хараан зүхэж 20-иод жилийг ардаа орхилоо. Гэвч үүнээсээ болж хожсоноосоо илүү алдсан бишүү? Уулын бугыг хараад унасан морио голов гээч болоогүй гэж үү? Хамгийн наад зах нь гэхэд байгаль ан амьтан гэж хоосон сүржигнэж байгаад 2 хөршийг холбосон хийн хоолойг хоёр талаараа тойруулаад тавиулчихлаа. Хэрэв бид хийн хоолойг нутгаараа дамжуулж чадсан бол олон асуудлаа шийдэхийн зэрэгцээ зүгээр сууж байгаад л “ногоон” уутлах байв. Сүүлд нь манайхан дахин дахин гуйсанч АНУ-ын заавраар Украйн шиг загнаж магадгүй гээд итгэж өгсөнгүй. ЭЗ-ийн хувьд асар их унацтай ийм төслүүд дээр тун уян хатан ухаантай хандахгүй бол алдхад тун амархан байдаг бололтой. Болгар улс ч гэсэн ЁХ-ныхаа заавраар жаахан томроод орхисон чинь Туркууд тэр төслийг нь уухайн тас хүлээн авч өөрийн нутгаар дамжуулан тавихаар болгочхооод гуяа алгадан баярлацгааж байна. Өнгөрсөн хойно нь Болгар матрын нульмис гоожуулан гуйгаад ч тусыг эс олов. Гэхдээ хоёр хөршийхээ дундаас хожих бидний боломж шавхагдаагүй байна. Одоо бид 2 хөршийхээ итгэлийг олж Ази-Ёвропыг холбосон хурдны замыг өөрийн нутаг дээгүүр тавиулах. Хийн хоолойтой адил манай талаас хөрөнгө мөнгө шаардахгүй 2 хөрш хурдны замаа тавина ашиглалтад оруулна, энэ замаар Ази-Ёвропын бүх орнууд бараагаа зөөнө бид татвараа авна.Энэ бол маш их мөнгө байх болно.Зарим ЭЗ-ийн тооцоолж буйгаар ОТ-оос хол давна гэж үзэж байна. Аливаа менежментэд эцсийн үр дүн л хэрэгтэй, эцсийн үр дүн гэвэл монголчууд бид наад зах нь мөр бүтэн, хоол ундтай, цалин нь амьдрал ахуйдаа хүрдэг ирээдүйдээ итгэлтэй амьдрах нь чухал, ийм нөхцөлд л Монголчууд жинхэнэ утгаараа хийж бүтээж туурвиж хэн гэдгээ харуулах болно, ходоод хоосон байж талбай дээр гарч Эбинууд эрлийз гэж хашгирах эрх чөлөө бидэнд хэрэггүй.
HUJAA,,,MONGOL OROS HYATADUUDIN DAMJIN UNGURUH BAAZ BISH ZAAAA!!!HUJAA PZDAAAAA
MONGOL ULS BOL OROS HYATADUUDIN DAMJIN UNGURUH BAAZ BISH !!!!ZUGEER SUUGAAD NOGOON UUTALNA TENEG HUJAA TEGEJ BODDOG BAIHGUYU,HUJAAGIIN HUJAA GEJ ENE DELHIID ANDAHGUIDEE...
Дамжин өнгөрөх транзит тээвэрлэлт, зуучлал харин ч Монголыг аварч үлдий шүү.
AVARNA CH GEH SHIG HUJAA ZAILAA,TER HEDEN TERBUM HUJAAGAA BOSLOGO BOLGOCHIHGUI BUUDAAD DUUGUI SUUJ BAI,TENEG HUJAAA
Нутгаараа цахилгаан шугам дамжуулна л гэж бүү балайраасай.Ирээдүйн цахилгаан экспортоо хаана шүү.
Асар их баялгаа хэдхэн хулгарт идуулсэн Элбэгээ та одоо яах вэ?тавантолгойгоо одоо хэнд огох вэ?
Энд үзүүлсэн зургаас харахад монголд төмөр зам тавигдахгүй юм байна. Монголд ямар ахиц дэвшил өгөх вэ? Нүүрсээ зөөхөөс өөр юм алга даа.
монголын тт нүүрсийг хятадын нутгаар эсвэл оросын нутаг находкийн боомтоор гаргаж болох боломжийн талаар 1981 онд ОХУын Санктпетербургийн ГИПРОШАХТ зураг төслийн институт боловсан юм ТҮҮНИЙГ МОНГОЛЫН ЗАРИМ НӨХӨД БАРЬЖ АВААД Л ШИНЭ ЗҮЙЛ, ШИНЭ САНАА БОЛГОНярих юм даа Энэ ТЭЗҮ боловсруулсан БЕЛИНКИН АА ОДОО ХҮРТЭЛ АМЬД СЭРҮҮН БАЙНА ШУУ
ene tarvagan hyn ochison gazar bolgondoo hudlaa shaagaad uls orny ner hynd alj bh umaa.yamar muuhai hudalch hyn be.yr hyyhdeesee ichdeegyi um bh daa.
Yamar ch nuurs Yapond zaragdahgui. Ene buhen bol ulger. Iim l baina.
Япончуудаа наадахы чинь манай голынхон цуурай гэдэг гээд бодчихдоо
хоосон яриа.
Ene bol elbegdorjiin eeljit shou jujig.
япончууд 1957 оноос ТТ нүүрс сонирхож ирсэн түүхтэй Тэр үед япончууд таван толгойн нүүрсийг газар доор нь шатаагаад шатдаг хийг нь хамтаран эзэмших тухай ярьж байсан даа
санктпетербургийн институт японд нүүрс гаргах замыг аль 1987 онд боловсруулсан зураг төсөл бий
энэ үхэр монголчууд 50 жилийн дараа ч төмөр замаа яаж тавихаа яриад сууж бх улс да. Америкчууд 7 жилийн өмнө үнэгүй тавиад өгие гж бхад том толгой гаргаад татгалзсан. одоо вагонууд нь зөрж болдооггүй бие биенээ зөрлөг дээр хүлээдэг дэлхий дээр хамгийн хоцрогдсон төмөр замтай улс
Booronhii muu novsh shu
ELBEGDORJIIN EELJIT SHOU JUJIG