Ерөнхийлөгч Х.Баттулга: Чингис хаан “үхэрчин, адуучин лугаа адил хувцаслаж, ижил хооллодог” энгүүн амьдралыг дээдлэдэг удирдагч байлаа

Нийтэлсэн: 2017-11-19 13:14:49

Монгол бахархлын өдөр - Чингис хааны мэндэлсний 855 жилийн ойн өдрөөр Монгол Улсын төрийн дээд шагнал-тэргүүн зэргийн одон “Чингис хаан” одонг Н.Түвшинбаярт гардуулж Монгол улсын Ерөнхийлөгч Х.Баттулгын хэлсэн үг
 
 
Монголчууд аа, эрхэм зочид оо,
 
Монгол бидний дундаас төрсөн аугаа суут хүн, Та бидний бахархал омогшлын дээд, эзэн богд Чингис хааны мэлмий гийсний 855 жилийн ой – Монгол бахархлын өдрийн халуун мэндийг та бүхэнд өргөн дэвшүүлье.
 
Эрдэмтэд, түүхчдийн тогтоосны дагуу Билгийн тооллын гуравдугаар жарны усан морин жилийн өвлийн тэргүүн сарын шинийн нэгний энэ билэгт сайн өдөр хожмын аугаа удирдагч Тэмүжин тэнгэрийн бошгыг илтгэн, баруун гартаа шагайн чинээ нөж атган мэндэлсэн билээ.
 
Олон арван жилийн турш дагуул улсын коммунист, тоталитар дэглэмд нухчуулан байхдаа монголчууд Их хаанаараа омогшин, мэлмий гийсэн өдөрт нь соёрхол өргөх байтугай байгуулсан гавъяаг нь дурсах эрхгүй байлаа. Ердөө таван жилийн өмнөөс л бүх нийтээр тэмдэглэх баярын өдөр болсон юм.
 
Энэ өдөр монгол улсын иргэд төдийгүй дэлхий даяарт тархан суурьшсан монгол угсаатнууд бүгд баярлан бахдаж байгаа. Биднийг Их хааны алдар нэр, суу билэг, сүр сүлд, алд биеэ бус аху Монголоо дээдлэх үзэл нь нэгтгэдэг юм. Монголчууд бид үеийн үед их хааныхаа нэр, сүр дор Монгол гэх нэрийг өргөж явах болно.
 
Дэлхийн олон нийт ч Чингис богдын суу билгийг хүлээн зөвшөөрдөг юм. Тийм ч учраас Америкийн “Вашингтон пост” сонин 1995 онд дэлхийн “Мянганы хүн”-ээр эзэн Чингис хааныг минь тодруулсан билээ.
 
Чингис хаан бол ертөнцийн явдлыг эрт таньж, амьдралын мөн чанар, утга учрыг энгүүнээр номлодог суу билэгтэн байлаа. Тэрбээр хоосон тансаглал, ихэрхлийг жигшин үздэг, “өчүүхэн ч шунахай ховдоггүй, харин даруу хялбарыг эрхэмлэн, элбэг тансагийг няцааж, арвич жирийн байдлыг дaгах,  ард иргэдээ нялх хүүхэд мэт энхрийлэн, эрдэмтэн мэргэдийг ах дүү шигээ тэтгэн дэмжих, юуг ч хийсэн санаа нэгтэй, харилцан бие биеийг өршөөн асрах сэтгэл түгээмэл” байхыг сурган номлох төдийгүй өөрийн биеэр үлгэрлэн хэрэгжүүлсэн удирдагч байсан. Их хаан атлаа “үхэрчин, адуучин лугаа адил хувцаслаж, ижил хооллодог” ард олныхоо адил энгүүн амьдралыг дээдлэдэг удирдагч байлаа. 855 жилийн өмнө төрсөн хүн гэхэд XXI зууны түгээмэл суртлыг үйл ажиллагаандаа хэвшүүлчихсэн их удирдагч бол дэлхийд цор ганц Чингис хаан байв.
 
Үндэстнийхээ түүх, уламжлалыг сайтар мэддэг их удирдагчийн хувиар Чингис хаан бээр “Санавал манай Шаньюй нарын улсаас хойш мянган жил зуун үе өнгөрөхөд өөр ийм улс байсан удаагүй. Миний тушаал их, үүрэг хүнд болсон учир би засаглалыг тэгшлэн үйлдэхдээ алив зүйлийг дутуудуулвай гэж эмээмүй” хэмээн айлдаж байжээ. Евроазийг дамнасан их гүрний эзэн хааны суурьнаас ингэж хэлж байсан гэдэг түүнийг ёс зүйтэй, өгөөмөр сэтгэлтэй хүн байсныг илтгэдэг.
 
Гэтэл өнөөгийн улс төрчид, төрийн алба хашиж яваа хүмүүсийн олонхи нь ямархуу байдалтай, ямархан сэтгэлтэй байгаа билээ? Төрийн өндөр албан тушаалд очсоныгоо ихэд санаж, Үндсэн хуулиар нийтийн өмч болохыг нь зарлан тунхагласан баялгаас хумслан, тансаглалд умбан бялуурч байгаа өчүүхэн сэтгэлт улстөрчдөд тэнгэрийн бошиг буухыг урьдчилан дохиолсон Чингис хааны билэг буй.
 
Төр хэмээгч нь ард түмнээ жаргаахын тулд оршдог болохыг Их хаантан сургаж байлаа. Чингис хаан нэгэнтээ Алтай нурууны орчимд буудаллаж ахуйдаа “Миний мэргэн харваач, цэрэг дайчид маань ойн нарс мэт жигдрэн нүүгэлтээд л, хатад, бэрс, бүсгүйчүүлийн маань хацар сарнай мэт улаа бутраад л байх юм. Миний сэтгэлдээ эрхэмлэж, хатангитан санах нь, эднийхээ аманд амтатныг хүлхүүлж, биеийг нь алтан саат хоргойгоор өвч чимж, эдэндээ харгам сайн аргамаг хөлөглүүлж, эднийгээ усны тунгалагаас ундлуулж, мал сүргийг нь соргог сэрмүүн бэлчээрт идээшлүүлж, их замаар урагшлахад хотол зоны хөлд тээглэж байгаа чөдөр өвс, сөрдгөр үзүүр зэрэг тээртэй бүхнийг арилгаж өгөх болой” хэмээн айлдсан нь Монгол төрийн мөнхийн бодлого юм.
 
Ард иргэд ээ, Монгол бахархлын энэ өдөр та бид эзэн Чингис хааныхаа билэг сургаалыг сэргээн санаж, үйл хэргийг нь үргэлжлүүлэх сэтгэл, сэдлийг олдог байх учиртай. Их хаантан гавъяатныг зүй ёсоор шагнаж, дээдлэх, гэмтэнд зохих шийтгэлийг оноохыг төрийн чухал үүргийн нэг хэмээн үздэг байсан юм. Өнөөдөр уламжлал ёсоор Чингис хааны одонг монгол түмний дундаас тодрон гарсан авъяас билэгтэн, гавъяа зүтгэлтэнд олгох учиртай.
 
Чингис хааны мэлмий гийсний 855 жилийн ойд соёрхол дэвшүүлэх энэ өдөр Монгол улсын олимпийн анхны аварга, анхны олимпийн хошой медальтан “найдвар алдаж үзээгүй” хэмээн олондоо хүндлэгдсэн Найдангийн Түвшинбаярт Чингис хааны одонг гардуулахаар шийдвэрлэлээ. Спортын салбарынхнаас Н.Түвшинбаярт анхлан энэ хүндэт  шагналыг олгож байна. Монголчуудын эв эвдэрч, сэтгэл санаа булингартан, түгшүүр бухимдал буглан байсан хар өдрүүдийг олимпийн анхны аварга төрөн гарсан баярт мэдээ хэрхэн гэрэлтүүлж, эвлэлдүүлэн нэгдүүлж, баясган хөөргөж байсныг монгол түмэн мартах учиргүй. Н.Түвшинбаяр бол нийт монголчуудын эх оронч үзлийг бадрааж, үндэстнээ дээдлэх сэтгэлийг нь оргилуулан бадраасан гавъяатан билээ. Н.Түвшинбаяр нь шаргуу хөдөлмөр зүтгэлийн эзэн төдийгүй ард түмнийхээ өмнө хүлээсэн үүргээ чанд ухамсарлаж, хариуцсан ажлаа дээд зэргээр гүйцэтгэхийн жишгийг бодитоор харуулж, амжилтын оргилыг байнга дээшлүүлэн өргөж байхын үнэ цэнийг илтгэн харуулсан монгол сод тамирчин билээ.
 
Найдангийн Түвшинбаярт Чингис хааны одонг гардуулахдаа би төрийн албан хаагчид, улстөрчид, хууль тогтоогчдыг түүн шиг эрхэлсэн ажилдаа гаргуун байж, төр түмнийхээ өмнө гавъяа байгуулах сэдлийг тээж яваасай хэмээн хүсч байгаа юм. Хүлээн авна уу. Улстөрчид төрийн албан тушаал хашсан он дараалал, эрэмбээрээ бус ард түмнийхээ өмнө хийсэн ажил, байгуулсан гавъяагаараа Их хааны нэрэмжит шагналыг хүртдэг байгаасай хэмээн уриалж байна. Авлигатай тэмцэх үүрэгтэн нь ажлаа хийсэн шиг хийдэг, хууль тогтоох байгууллагад сонгогдсон нь хуулиа боловсруулсан шиг боловсруулж, баталсан шиг баталдаг, Засгийн газрыг удирдаж байгаа нь ч Ерөнхий сайд шиг Ерөнхий сайд байх нь ард түмнийхээ өмнө хүлээсэн үүргээ ухамсарлаж, гүйцээн биелүүлж байгаагийн илрэл байгаасай гэж хүсэж байна. Хариуцсан ажлаа хийсэн шиг хийсэн хүнийг түмэн олон гавъяатан хэмээн үнэлдэг агаад тийм хүмүүст Их хааны нэрэмжит шагнал нээлттэй байх нь дамжиггүй.
 
Монгол бидний үеийн үед дээдлэх шүтээн Эзэн богд Чингис хаан минь, таныхаа суу билэгт бишрэн мөргөе. Таны минь сүр сүлд, хийморь лундаа монгол биднийгээ үргэлж мөнхөд ивээнэ гэдэгт гүнээ итгэж байна.
 
Монгол Улс ашид оршиж, Мөнх тэнгэр биднийг ивээг !
 

СУРТАЛЧИЛГАА :

63 сэтгэгдэл харуулж байна        

  1. Манай ерөнхийлөгч маш үнэн үг хэллээ. Улс төрчид хулгай хийсэн мөнгөөр хэрээс хэтэрсэн тансаглаж байна гэж. Хөлд чинь садаа болсон ЧӨДӨР өвсийг ЦЭВЭРЛЭНЭ гэлээ. Хурай хурай хурай... Шүүх, Прокурор [Хориотой Үг] луйварчдын үүр болсон. Баттаы мэдээллээр Дээд шүүхийн иргэний танхимын тэргүүн Сонинбаяр, хуучин тэргүүн Амарсайхан нар олон жил танил тал, ах дүү муутай, ядарсан өвгөд хөгшид, эмэгтэйчүүдийн өмч хөрөнгө, орон байрыг луйварчидтай нийлж дээрэмдэн, авилгал авдаг. Эдгээр шүүгч нар хэргийг тохирох, авилгал авч дамжуулах, золиослох талыг судлах гэх мэт иж бүрэн үйл ажиллагаа явуулдаг сүлжээтэй, бусад бүх шүүгчдээ нөлөөндөө оруулсан, хуулийг уландаа гишгэж, хүссэн шийдвэрээ гаргадаг цайрсан луйварчид юм. АТГ, ТЕГ, прокурорынхантай хэргийг чөлөөтэй арилждаг. Эдгээр луйварчдаас ДЭЭД шүүхийг хурдан цэвэрлэхгүй бол ядарсан хүмүүсийг шулж мөлжсөөр л байна...

    Зочин, 2017-11-19 14:30:26, 122.201.31.35Хариу бичих

  2. Женко хааны Хулан хатан нь арай л их уянгын халил хийчихэж. Уншиж байгаагаа өөрөө ойлгож байгаа ч юмуу хөөрхий. Зөвлөх хатан чадлаараа мэрийжээ

    Зочин, 2017-11-19 18:49:34, 119.40.100.142

    Монголын туух гэсэн баримт байдаггуй гэж хуцаж байсан голог чинь Чингис хааны дэргэд хоол хусаж байсан юм шиг шаасан байна ш дээ. Зээл тэглэх Танк ирэх Оросоос 70 сая тонн нуурс гаргах гээд улгэрууд ярьсан новш байх юм аа

    Зочин, 2017-11-20 02:04:55, 174.205.14.8

    Shagnaad l ,uugaad l , ideed l ,baagaad l, hereleed l, zodoldood l, shaaltsaad l, ungaad l, ugaartaad l, uruudsaar l......

    Зочин, 2017-11-20 02:33:09, 96.235.174.237

    Shagnaad l ,uugaad l , ideed l ,baagaad l, hereldeed l, zodoldood l, shaaltsaad l, ungaad l, ugaartaad l, uruudsaar l......

    Зочин, 2017-11-20 02:33:53, 96.235.174.237

    ӨГӨР МУУ ПИЗДАА , ЭХЛЭЭД ХОЙД СОЛОНГОСЫН ТАГНУУЛЫН БАЙГУУЛГАТАЙ ХАМТАРЧ АЖИЛЛАДАГ ШАНТААЖЧИН Б.ХУРЦЫН АСУУДЛАА ШИЙДЧИХ ! СУУ БИЛЭГТ ЧИНГИС ХААН МААНЬ МОНГОЛЫН ЭРХ АШИГААС УРВАГЧДЫН ТОЛГОЙГ ҮГ ДУУГУЙ ЦАВЧДАГ БАЙЛАА ! МИНИЙ МОНГОЛЧУУД НҮНЖИГ САЙТАЙ ХООЛ ИДЭЖ , МӨР БҮТЭН ХУВЦАСЛАЖ , ДААРЧ ХӨРӨХГҮЙ ЯВАХЫГ ХҮСДЭГ ГЭЖ ЯРЬЖ БАЙСНЫГ МАРТАА ЮУ ЧИ , МУУ АРЧААГҮЙ УРВАГЧ АА ! ЭЛБЭГДОРЖ ШИГ ЭЭ ХООСОН ДОНГОДООД , ОДОН ГАДАС ТАРААГААД Л ЯВДАГ ЗАНГАРАГГҮЙ АМЬТАН БАЙЖ ДЭЭ ! 3 ЖИЛ ЭЭ ДУУСАХААР ҮТЭР ТҮРГЭН ЗАЙЛЖ ҮЗ ! ЧИ БОЛ ЧАДАХГҮЙ ХУЛГАЙЧ ЮМ БАЙНА ! ЧАМД БОЛ ОЙ ГУТСАН !

    Зочин, 2017-11-20 05:19:04, 46.101.28.234

    ӨГӨР МУУ ПИЗДАА , ЭХЛЭЭД ХОЙД СОЛОНГОСЫН ТАГНУУЛЫН БАЙГУУЛГАТАЙ ХАМТАРЧ АЖИЛЛАДАГ ШАНТААЖЧИН Б.ХУРЦЫН АСУУДЛАА ШИЙДЧИХ ! СУУ БИЛЭГТ ЧИНГИС ХААН МААНЬ МОНГОЛЫН ЭРХ АШИГААС УРВАГЧДЫН ТОЛГОЙГ ҮГ ДУУГУЙ ЦАВЧДАГ БАЙЛАА ! МИНИЙ МОНГОЛЧУУД НҮНЖИГ САЙТАЙ ХООЛ ИДЭЖ , МӨР БҮТЭН ХУВЦАСЛАЖ , ДААРЧ ХӨРӨХГҮЙ ЯВАХЫГ ХҮСДЭГ ГЭЖ ЯРЬЖ БАЙСНЫГ МАРТАА ЮУ ЧИ , МУУ АРЧААГҮЙ УРВАГЧ АА ! ЭЛБЭГДОРЖ ШИГ ЭЭ ХООСОН ДОНГОДООД , ОДОН ГАДАС ТАРААГААД Л ЯВДАГ ЗАНГАРАГГҮЙ АМЬТАН БАЙЖ ДЭЭ ! 3 ЖИЛ ЭЭ ДУУСАХААР ҮТЭР ТҮРГЭН ЗАЙЛЖ ҮЗ ! ЧИ БОЛ ЧАДАХГҮЙ ХУЛГАЙЧ ЮМ БАЙНА ! ЧАМД БОЛ ОЙ ГУТСАН !

    Зочин, 2017-11-20 05:19:42, 46.101.28.234

    ӨГӨР МУУ ПИЗДАА , ЭХЛЭЭД ХОЙД СОЛОНГОСЫН ТАГНУУЛЫН БАЙГУУЛГАТАЙ ХАМТАРЧ АЖИЛЛАДАГ ШАНТААЖЧИН Б.ХУРЦЫН АСУУДЛАА ШИЙДЧИХ ! СУУ БИЛЭГТ ЧИНГИС ХААН МААНЬ МОНГОЛЫН ЭРХ АШИГААС УРВАГЧДЫН ТОЛГОЙГ ҮГ ДУУГУЙ ЦАВЧДАГ БАЙЛАА ! МИНИЙ МОНГОЛЧУУД НҮНЖИГ САЙТАЙ ХООЛ ИДЭЖ , МӨР БҮТЭН ХУВЦАСЛАЖ , ДААРЧ ХӨРӨХГҮЙ ЯВАХЫГ ХҮСДЭГ ГЭЖ ЯРЬЖ БАЙСНЫГ МАРТАА ЮУ ЧИ , МУУ АРЧААГҮЙ УРВАГЧ АА ! ЭЛБЭГДОРЖ ШИГ ЭЭ ХООСОН ДОНГОДООД , ОДОН ГАДАС ТАРААГААД Л ЯВДАГ ЗАНГАРАГГҮЙ АМЬТАН БАЙЖ ДЭЭ ! 3 ЖИЛ ЭЭ ДУУСАХААР ҮТЭР ТҮРГЭН ЗАЙЛЖ ҮЗ ! ЧИ БОЛ ЧАДАХГҮЙ ХУЛГАЙЧ ЮМ БАЙНА ! ЧАМД БОЛ ОЙ ГУТСАН !

    Зочин, 2017-11-20 05:19:52, 46.101.28.234

    Aan, tegeel ooroo bie hamgaalgch lugaa huvtsasladag baih ni.

    1, 2017-11-21 09:21:03, 167.88.24.103

    Таны нэр:

    Тайлбар:

  3. ЖЕНКОГИЙН ХАЛААСНЫ УЛС ТӨРЧ МОНГОЛД НЭГ ЦЕНТ АВЧРААГҮЙ,АМЬДРАЛДАА НЭГ ӨДӨР АЖИЛЛАЖ ТАТВАР Ч ТӨЛЖ ҮЗЭЭГҮЙ БАЙТЛАА САР БҮР МОНГОЛЫН ТАТВАР ТӨЛӨГЧДӨӨС 9 САЯЫГ БУЛААДАГ.ГЭТЭЛ ЯДУУ МОНГОЛ ЦЭЦЭРЛЭГИЙН ХҮҮХДҮҮДИЙНХЭЭ ХООЛОНД ӨДӨРТ 1650 ХАН ТӨГРӨГ ГАРГАДАГ БИЗ ДЭЭ? ГАНЦ ХУДЛАА УЛС ТӨРЧ ТӨВШИНБАЯР 273 ХҮҮХДҮҮДИЙН ХООЛЫГ ЗҮГЭЭР Л БУЛААЖ БАЙГАА Л БАЙХГҮЙ ЮУ.

    Зочин, 2017-11-19 14:49:49, 202.179.24.52Хариу бичих

  4. Таны нэр:

    Тайлбар:

  5. өөрийн компаний бөхдөө чингэсийн одон өгөөд онигоогоо тарилаа даа.

    Зочин, 2017-11-19 14:53:41, 182.160.32.75Хариу бичих

  6. Таны нэр:

    Тайлбар:

  7. саяны хурцын асуудлаас хойш, миний хувьд, ерөнхийлөгч ямар ч үнэ цэнэгүй болсон

    Зочин, 2017-11-19 15:11:18, 150.129.140.239Хариу бичих

  8. shudarga erunhiilugch hurtciig gulug bolgoj yas aris bolgon hataana harjl bai ta nar

    Зочин, 2017-11-19 18:13:37, 66.181.191.202

    Монголын туух гэсэн баримт байдаггуй гэж хуцаж байсан голог чинь Чингис хааны дэргэд хоол хусаж байсан юм шиг шаасан байна ш дээ. Зээл тэглэх Танк ирэх Оросоор 70 сая тонн нуурс гаргах гээд улгэрууд ярьсан новш байх юм аа

    Зочин, 2017-11-20 02:06:00, 174.205.14.8

    Таны нэр:

    Тайлбар:

  9. Hyrts, Battylga hoyoriin al ni mongol ylsiin erunhiiligch yum be?

    zochin, 2017-11-19 15:16:24, 24.205.15.171Хариу бичих

  10. Мэдээж Хурц Элбэгээгийн үед ч Хурц л байсан. Цаашид лав 4 жилээр ерөнхийлөгчөөр сонгогдлоо.

    Зочин, 2017-11-19 18:18:48, 122.201.31.166

    Еронхийлогчоо Томор Зам гээд цааш нь ярих уу яах уу аан?!

    Зочин, 2017-11-20 02:07:03, 174.205.14.8

    Таны нэр:

    Тайлбар:

  11. Hurziig devshuulsen yavdliig mongolchuud neg hulgaich neg hulgaichaa demjlee gej harsan tegj ch baina hulgaich hulgaichaa l demjdeg yum baina chingisiin odon geh neg muu hend ch hereggui tomoriig Hen avsan ch yamar Hamaa baina tui nohoi doloo

    Зочин, 2017-11-19 15:17:00, 46.125.250.124Хариу бичих

  12. Таны нэр:

    Тайлбар:

  13. ИХ ХААНЫГ ЯАЖ ИНГЭЖ БАРИН ТАВИН МЭДЭЖ БАЙНАА мөн агуу яа

    иргэн, 2017-11-19 15:24:23, 203.91.115.42Хариу бичих

  14. Хажууд нь байсан юм шиг л ярьж байна.Цаг тооны машин хөлөглөөд урд балар эрин,ирээдүйн эринээр зугаалаад байдаг юм биш биэз,Женко гуай

    Зочин, 2017-11-19 16:57:18, 98.234.233.211

    Монголын туух гэсэн баримт байдаггуй гэж хуцаж байсан голог чинь Чингис хааны дэргэд хоол хусаж байсан юм шиг шаасан байна ш дээ. Зээл тэглэх Танк ирэх Оросоос 70 сая тонн нуурс гаргах гээд улгэрууд ярьсан новш байх юм аа

    Зочин, 2017-11-20 02:07:22, 174.205.14.8

    Мал минь Чан чун бумбад хааны бичсэн захиа, бумын хаантай уулзсан тэмдэглэл гээд 2 эх сурвалжийг уншчих. Чадваргүй мэдлэггүй мал бгаа даа чи

    Мал, 2017-11-25 22:16:09, 103.229.122.114

    Таны нэр:

    Тайлбар:

  15. Chingis Haan hyatadaas 17 chingeleg Spirt geh horiig mongoliin ARD tumend hulgaigaar avchirch damlan hudaldaalj horduulj baisangui neg muu zanshlaach hulgaichiig elchin saidaar tomilj devshuulj baisangui chingis Haan uherchin Honichin lugaa baisangui auguu ih monh tenger min iimerhuu hudlaa yarisan hulgaich naraas bidniig avarch hairlaach bid Egel jiriin ARD tumen

    Зочин, 2017-11-19 15:24:39, 46.125.250.124Хариу бичих

  16. Таны нэр:

    Тайлбар:

  17. Ezen bogd chingis min tanii baiguulsan ulsiig ARD tumniig an man geh nertei heseg hulgai luivaraar bayajsan hunii unerchgui. heseg hulgaich nar eelj daraalan tanii auguu ih uil hereg ugiig ashiglan am meden buraldan suitgej baina Ta monh tengeriin zarlig buulgan ene ih hudal huurmag hulgai luivariig zogsooj mongoliin ARD tumnee ineej hairla ene darga bolson hulgaich nart saihan hudlaa yarihaas zaashgui etgeeduud gedgiig ta monh tengerleg harj baigaa gedegt naidnam monh hoh tenger min zov zohih humuusiig ni ineej hairlag

    Зочин, 2017-11-19 15:48:05, 46.125.250.124Хариу бичих

  18. Таны нэр:

    Тайлбар:

  19. Чингис хаан "эрдэмтэн мэргэдийг ах дүү шигээ тэтгэн дэмждэг гэнээ. Мань хүн мэдсээр байж бөх шагнаад албаар зөрөөд бна уу гүү юу?

    Зочин, 2017-11-19 15:55:33, 202.9.43.27Хариу бичих

  20. Таны нэр:

    Тайлбар:

  21. Mongol tsusaa Oros tsustai holiod erliizvee huurhii Genco.

    Irgen, 2017-11-19 16:05:09, 139.5.216.233Хариу бичих

  22. сайхан үг хэллээ.ойрын үед дандаа хэрүүл тэмцэл сонссоор дүжирч блаа даа.Хань минь аврагыг хараад нулимсаа арчиж блаа.Ерөнхийлөгч маань лаг харагдаж бн.Ёстой форм-ндоо орсон бн.ман-ы хурлын дараа тэсрэлт хийнээ.Нөхцөл байдлыг харж хүлээсэн тал бий.Одоо ард нийтээрээ дэмжээд өгөх хэрэгтэй.Гадны нэг жишээ дурьдаадхая.Аливаа том жижиг улс гүрэн жишээлбэл АНУ нь ердөө хоёрхон,хоёрхон юмыг индикатор болгон чигч авч явдаг юм.Ажлын байр,инфляц хоёр.Бусад зүйлс нь үүнээсээ урган гарч,салбарлаж салаалж явдаг юм.Гэтэл манай төсөв яаж батлагдав.Аль болхоор ард түмнийг ажилгүй суулгаж,халамжаар муужруулан алж инфляц хөөрөгдөх.Нөгөө муулаад бдг,бусад улс орнууд нутгаасаа хөөж тууж гаргадаг Валютын Сангийн хар хайрцагхы л бодлого ш дээ.Мөн төсөв маань зарлагыг хөөрөгдөж бнаа.Энэ бидэнд танил биш бн уу.Оюу толгой л зарлагаа яаж галзуу нэмж завшдаг билээ!!!!!!!!!!!!!!!сангийн сайд хэний хэн бэ гэдгийг одоо ойлгомоор

    z, 2017-11-19 16:34:10, 150.129.141.76

    Монголын туух гэсэн баримт байдаггуй гэж хуцаж байсан голог чинь Чингис хааны дэргэд хоол хусаж байсан юм шиг шаасан байна ш дээ. Зээл тэглэх Танк ирэх Оросоор 70 сая тонн нуурс гаргах гээд улгэрууд ярьсан новш байх юм аа

    Зочин, 2017-11-20 02:08:54, 174.205.14.8

    Таны нэр:

    Тайлбар:

  23. Auguu ih chingisiin odon avsan hun hunii tolo Sain yum hiideg baih estoi hiih ch estoi tuvshinbayar lalar shar bur zugeer zusaldag mongoo onchin yaduu huuhdiin tolo zarzuulah estoi mon mongol uls mongol hunii toloo chingisiin adil Sain saihan yum hiih heregtei tuunees ardchilsan nertei an Nii hulgaich nariin songuul geh luivariin toloo uhelden zutgel esgui Sain yum Hii tegej baij chingisiin odongiin buyan zayag daah baih shuu ugui bol monh hoh tenger chingisiin zarligaar chamaig nirgeg

    Зочин, 2017-11-19 16:13:14, 46.125.250.124Хариу бичих

  24. Таны нэр:

    Тайлбар:

  25. Tuvshinbayar Chin bas nileed maanag teneg lalar shuu dee

    Зочин, 2017-11-19 16:15:47, 46.125.250.124Хариу бичих

  26. Таны нэр:

    Тайлбар:

  27. Холестрин ихтэй мах хэрэглэдэг монголчууд бехед сайн л байж таараа. Оюун ухаан, мэдлэг унэлэхгуй бол суйрэх л байхдаа.

    Зочин, 2017-11-19 16:47:17, 27.123.214.80Хариу бичих

  28. Таны нэр:

    Тайлбар:

  29. Эзэн богд Чингэс хаан төрөөд, найман зууныг үдсэн гэхэд бас ч хугацаа шүү. Энэ хүний сүнслэг биет биднийг харж, сүнс нь луйварчин, бэртэгчин, хуйвалдагчдыг цээрлүүлэх болтугай. Зам, үнэн, амь хамгаалагдму

    Зочин, 2017-11-19 16:53:38, 202.179.27.24Хариу бичих

  30. Таны нэр:

    Тайлбар:

  31. Ene soongo hulgaichiin Zes zuhuij ehellee shuu

    Зочин, 2017-11-19 16:54:57, 46.125.250.124Хариу бичих

  32. Энэ сэтгэгдлүүдийн хараал зүхэл арай л дэндэж байнаа.Ёс зүй, хүмүүжил, гэж алгаа.

    Нямгэрэл, 2017-11-26 21:37:28, 59.153.112.113

    Таны нэр:

    Тайлбар:

  33. элбэгдорж үүрэг өгөөд хэдэн бялдууч эрдэмтэн нэртэй долдой нар чингисийн төрсөн өдрийг өөрчилчихсөн. Нууц товчоонд тов тодорхой бхд. бусад мэддэг эрдэмтэд нь хурцаас айгаад түүх гуйвуулж бхд дугай бсн. Одоо удахгуй чингис их намхан хүн бсн бн гэсэн нээлт хийнээ.

    Зочин, 2017-11-19 17:14:36, 90.199.223.235Хариу бичих

  34. Таны нэр:

    Тайлбар:

  35. Сайхан уншлаа даа.

    жү, 2017-11-19 17:16:57, 66.181.177.131Хариу бичих

  36. Таны нэр:

    Тайлбар:

  37. одоо зи.энхболддоо цусан гавьяа өгөөрэй.

    Зочин, 2017-11-19 17:34:20, 182.160.32.61Хариу бичих

  38. Таны нэр:

    Тайлбар:

  39. Хар футболкоо өмсөөд хөмсөгөө зангидан муухай харж цээжээ түхийлгэн тагтаа пооз авангуутаа гараа баавгай байдалд яагаад аваагүй юм бол? Тэгээд хөлөө алцайгаад зогчихоороо ч бас л аймаар шүү яа яа.

    Зочин, 2017-11-19 17:40:10, 202.179.24.52Хариу бичих

  40. Таны нэр:

    Тайлбар:

  41. Тэр үед тийм ялгараад идчихээр хоол байсан юм уу. Хараад зогсож байсан юм шиг чаах юм аа. Энэ төрийн олон баримтгүй чаадаг сэтгэлгээг Ёөгийгөөс эхэлж халмаар юм. Баримт судалгаагүй нийгэм ховчин хүүхэн хоёр яг адилхан шүү. Зи чинь бас хамаагүй бураад байх юм Боловсролгүй ард түмэн өмнөөс чинь ичээд байхад

    Худлаа чаагаал , 2017-11-19 18:18:55, 66.181.161.66Хариу бичих

  42. Таны нэр:

    Тайлбар:

  43. Mongolchudiin uhamsar hamgiin dood tsegtee hurchee.Haramsaltai bn.Heleh ug alga da.Eh ornoo hairlahgui,mongol hunee unelj hairlahgui.Yag yu une tsenetei yum be.Eronhiilogch H.Battulga, Awarga N.Tuwshinbayar 2 ta bidnii Mongolchuudin baharhal shu.

    나라, 2017-11-19 18:25:34, 58.122.148.124Хариу бичих

  44. Таны нэр:

    Тайлбар:

  45. Bitgii khuts.nohoi shigee hajuud baigaa golognuuddee naadahaa hel.

    Boyko, 2017-11-19 18:48:27, 223.39.189.140Хариу бичих

  46. Таны нэр:

    Тайлбар:

  47. Чингис хааныг "үхэрчин, адуучин лугаа адил хувцаслаж" хоол идэж байхад дэргэд нь Баттулга хараад зогсож байсан юм уу... Ёстой ониготой юм аа.

    Шихи хутаг , 2017-11-19 18:49:07, 202.179.25.15Хариу бичих

  48. Gah gah

    Зочин, 2017-11-19 18:58:12, 202.9.43.27

    Монголын туух гэсэн баримт байдаггуй гэж хуцаж байсан голог чинь Чингис хааны дэргэд хоол хусаж байсан юм шиг шаасан байна ш дээ. Зээл тэглэх Танк ирэх Оросоор 70 сая тонн нуурс гаргах гээд улгэрууд ярьсан новш байх юм аа

    Зочин, 2017-11-20 02:10:21, 174.205.14.8

    Таны нэр:

    Тайлбар:

  49. Daanch iljigdorj shig shaah geed bolovsrol Ni hurehgui baina ene lalart mongolchuud mon ih itgej baisiimsan

    Зочин, 2017-11-19 20:18:03, 46.125.250.124Хариу бичих

  50. Таны нэр:

    Тайлбар:

  51. Авилгач, луйварчин улс төрчдийн талаар үнэн үг хэллээ дээ. Цөөхөн шударга, өөрийн хөдөлмөрөөр хөрөнгөжсөн хүмүүс байгаа. Гэхдээ ихэнх нь хулгайчууд гэдэг нь ордон дахь тэдний хоорондын хэрүүлээс харагддаг даа

    Иргэн, 2017-11-19 20:39:15, 122.201.21.82Хариу бичих

  52. Таны нэр:

    Тайлбар:

  53. Энэ одоо юу чалчаад байнаа энэ арай хэтэрч байна монголчуудаа

    Зочин, 2017-11-19 20:39:56, 202.9.42.56Хариу бичих

  54. Таны нэр:

    Тайлбар:

  55. Өөрөөсөө л эхлэх хэрэгтэй дээ. Онгоц хөлөглөж, охиныхоо хуримыг хийгээд л, худлааа шааааахад ерөнхийлөгч хүнд бас учир баймаар юм, гудамжны нэг архичинаас л доор шааацгаах юм даа хөөрхий

    иргэн, 2017-11-19 20:45:58, 43.242.243.155Хариу бичих

  56. Таны нэр:

    Тайлбар:

  57. Тамирчин Женко бухчуудэд монголын бух тэмдэгийг угух юм бн Энэ мангар бух нь тэмдэг цуглуулдаг юмуу

    Зочин, 2017-11-19 21:53:01, 202.9.43.186Хариу бичих

  58. Таны нэр:

    Тайлбар:

  59. Чингиис тийм агуу хүн байсан юм бол Монгол өдийд бас агуу гүрэн байх байсан.Тэхээр бид нэг худлаа юмыг үнэн болгоод түүнрүүгээ улам ухраад байх юм.

    Зочин, 2017-11-19 23:35:21, 122.201.24.137Хариу бичих

  60. яасан ч мөчидхөн юм бэ чи

    Зочин, 2017-11-22 11:55:34, 103.57.94.237

    Таны нэр:

    Тайлбар:

  61. Ene jenko chin elii balai ym bna uls ni suirel ruu ywj bhad shagnal garduuluulaad olon ym hutsaad ywaad bhiin erh medel bhguim bol ydaj hugjil ntr gej hutsaach

    Зочин, 2017-11-19 23:41:39, 103.26.195.162Хариу бичих

  62. Таны нэр:

    Тайлбар:

  63. end bicheed baigaa hymyys jinhene ard tymnii heseg men uu?bis yy?gehed ergelzeetei sanagdlaa!!hezee baitlaa ard tymenii dotroos terj garsan abragaan ene bilegtei saihan eder muugaar helj baalaj bailaa!Mongolchyyd bol echneen jileer ylamjilagdan irsen tyyhtei ard tymen,ganzhan asyydal baih sig bna!odoo chagt olon ch hyn odon medaliig hysdeg boljee!!tyynees bys?Hynii sagnaliin telee ingej ikhe ataarhadag ni Mon,gol yos syrtahyyn bis l yum asan?Mongolooroo baizgaaya l daa!!Mongolchyyd aa!!!hii hooson amerikiig dyyriasanaas yndesnii yost ylas ornooroo baij ylamjilal hyndleleen deedlej orchin yedee sydlaj syrtalchilj yabzgaaya!hymyys ee!!!

    saihan sagnal baina!!!bayar hyrgye:!, 2017-11-19 23:45:40, 212.234.217.188Хариу бичих

  64. Таны нэр:

    Тайлбар:

  65. Их эзэн Чингис хаан минь Та Тэнгэрээс Төр засгийн идээ бээрэндээ баригдсан энэ байдлаас гаргаж хайрлан уу гэж Залбирч байна.

    USA, 2017-11-20 02:32:46, 108.219.218.76Хариу бичих

  66. Таны нэр:

    Тайлбар:

  67. ӨГӨР МУУ ПИЗДАА , ЭХЛЭЭД ХОЙД СОЛОНГОСЫН ТАГНУУЛЫН БАЙГУУЛГАТАЙ ХАМТАРЧ АЖИЛЛАДАГ ШАНТААЖЧИН Б.ХУРЦЫН АСУУДЛАА ШИЙДЧИХ ! СУУ БИЛЭГТ ЧИНГИС ХААН МААНЬ МОНГОЛЫН ЭРХ АШИГААС УРВАГЧДЫН ТОЛГОЙГ ҮГ ДУУГУЙ ЦАВЧДАГ БАЙЛАА ! МИНИЙ МОНГОЛЧУУД НҮНЖИГ САЙТАЙ ХООЛ ИДЭЖ , МӨР БҮТЭН ХУВЦАСЛАЖ , ДААРЧ ХӨРӨХГҮЙ ЯВАХЫГ ХҮСДЭГ ГЭЖ ЯРЬЖ БАЙСНЫГ МАРТАА ЮУ ЧИ , МУУ АРЧААГҮЙ УРВАГЧ АА ! ЭЛБЭГДОРЖ ШИГ ЭЭ ХООСОН ДОНГОДООД , ОДОН ГАДАС ТАРААГААД Л ЯВДАГ ЗАНГАРАГГҮЙ АМЬТАН БАЙЖ ДЭЭ ! 3 ЖИЛ ЭЭ ДУУСАХААР ҮТЭР ТҮРГЭН ЗАЙЛЖ ҮЗ ! ЧИ БОЛ ЧАДАХГҮЙ ХУЛГАЙЧ ЮМ БАЙНА ! ЧАМД БОЛ ОЙ ГУТСАН !

    Зочин, 2017-11-20 05:20:49, 46.101.28.234Хариу бичих

  68. Таны нэр:

    Тайлбар:

  69. Ikh Ezen Chingis xaany odon ochix ezendee ochjee!!!Erunxiilugch maani Saixan yg xellee!!!

    Zochinboortsog, 2017-11-20 17:28:05, 46.169.231.208Хариу бичих

  70. Таны нэр:

    Тайлбар:

  71. Энэ хүн өөрөө үг хэлэх бүртээ л олны амны зугаа болох юмаа.Боловсрол мэдлэггүй гай ч мөн их гарна даа. яана даа.

    уншигч, 2017-11-21 15:40:49, 202.9.42.36Хариу бичих

  72. Таны нэр:

    Тайлбар:

  73. Ард түмний 30 %-н саналаар Ардчилсан намын бөгөөд оркуудын Ерөнхийлөгч болсон Жанхуу хулгайч тагнуулын газрын дарга асан хурцын мэдэгдлийг огт сонсоогүй юм шиг, огт юу ч болоогүй юм шиг, ямар ч гэм нүгэл хийгээгүй хүн шиг олны анхаарлыг холдуулах гэж хэзээ ч төрийн бичиг болохгүй, өөрөө ч амьдралдаа ганц ч удаа харж үзээгүй уйгаржин бичиг ярьж нөгөө л оркуудынхаа тархийг угаасаар явна. Хогийн хулгайч аа, хаана байна нөгөө чиний “Монгол ялна” чинь? Монгол ингэж ялдаг юм уу? Монгол ялаагүй МАНАН ялсан гэдгийг хүн болгон гадуур ярьж байна. Амьдралдаа бүтнэ ном уншиж үзээгүй чам шиг эргүү оркод зориулж цаг заваа гарздан байж нэг зүйл хэлье. Эргүү орк оо, эртхэн шиг Монголын төрийн луйвардаж авсан наад суудлаа өгөөд, офшорт байгаа 1.1 тэрбумаа хураалгаагүй дээрээ сайн дураараа огцор!!!

    АРД, 2017-11-21 18:29:58, 202.131.243.162Хариу бичих

  74. Таны нэр:

    Тайлбар:

  75. Ёстой боловсролгүй новшнууд чинь та нар байна та нар тэр үед чингэсийг хараад байж байсан юм уу нэрээ ил гаргаад бичиж чадахгүй том том бааж байна даа та нар эсвэл хятадууд юм ууу хятадууд чингэсийг магтахаар шээс нь гоожиддог байсан юм шүү дээ яагаад та нарын шээс гоожих гээд байна

    зочин, 2017-11-22 10:47:13, 202.9.42.233Хариу бичих

  76. Таны нэр:

    Тайлбар:

  77. Эзэн хаанаа мэдэх хүн Монголчуудаас өөр хаана ч байхгүй Дэлхий түүний өмнө мэгдэн сөхөрч хүлээн зөвшөөрсөн Ямар энгийн хүн байсныг түүх гэрчилдэг Нэг жишээ: Хувилай хаан эзэн Чингисийн өмсөж байсан хувцас гээд энгийн нэхий дээлийг хараад "Миний өвөг ямар энгийн агуу байсан юм бэ" гээд уйлж байсан гэдэг Ийм л хүн бусдын хүндлэлийг хүлээн дэлхийг нэгтгэхээс онгироо сагсуу нэгэн байсан бол найман шаргаа буцааж авч чадахгүй байсан Сорхоншарын унгасанд нуугдаж амь гарч чадахгүй байсан Ван хаан Тоорил ч туслахгүй байсан байх аа

    ган, 2017-11-22 11:53:05, 103.57.94.237Хариу бичих

  78. 1. "Эзэн хаанаа мэдэх хүн Монголчуудаас өөр хаана ч байхгүй"- ёстой худлаа. 2. "Дэлхий түүний өмнө мэгдэн сөхөрч хүлээн зөвшөөрсөн" - ичихэд багадна. Харин даруу байсан нь бол үнэн. Захаас ямар ч кувертэг аваад өмсөж болох л байсан их хаан маань, гэтэл дандаа нэг хуучин шаргал дээлтэй л явдаг байсым. Виски энэ тэрээ гэхгүй монгол нэрмэлээл ууна. Мөн ч сайхан хүн байлаадаа гэж.

    Зочин, 2017-11-22 16:55:42, 202.9.40.158

    Таны нэр:

    Тайлбар:

  79. Iim saixan yum uzeed xaraad tiim muuxai yum bodoj setgegdel bichij bui nuxduuded amar amgalan gegeen bolgoniig erooe do! Mongol Uls ashid orshij Monx tenger, ezen Chingis xaan Mongolchuudiig orshoog e!

    BMT, 2017-11-23 03:10:43, 67.250.5.86Хариу бичих

  80. Таны нэр:

    Тайлбар:

  81. BID IIM L HUILGAICHIDIIG TAHIH ESTOI UYM BAILGUI DEE MONGOLIIG MAANI ESEN HOH TENGER MINI IVEEG

    GOOD, 2017-11-24 13:38:02, 43.242.243.143Хариу бичих

  82. Таны нэр:

    Тайлбар:

Уншигчдын бичсэн сэтгэгдэл нь Sonin.mn сайтын нийтлэлийн бодлоготой холбоогүй зөвхөн тухайн хүний үзэл бодол тул сайт хариуцлага хүлээхгүй болно. Эрхэм та өөрийн үзэл бодлоо илэрхийлж, сэтгэгдэл бичихдээ бусдын нэр төр, эрх ашгийг хүндэтгэн үзнэ үү? Бусдыг гүтгэж, доромжилсон сэтгэгдлийг сайтын модератор устгах эрхтэй.

Сэтгэгдэлтэй холбоотой санал гомдлыг 88195646 дугаарын утсаар хүлээн авна.

Таны нэр:

Тайлбар: