Удахгүй Улаанбаатар-Налайхын замыг шинэчлэн барих нь. Монголын хамгийн сайн зам алдрыг хүртсэн энэ зам 58 жилийн түүхтэй. Энэ замыг барих үед би 1 дүгээр ангийн хүүхэд байв. Хүүхэд насны дурдатгалд зарим сонин содон зүйл их тод үлддэг. Ингээд би зам барих үед үзэж харснаа өгүүлэх гэсэн юм. Манай залууст сонин байх болов уу гэж санана…
1961 онд Налайхын замын Налайх хэсгийг хятадууд барьж байсныг би тод санаж байна. Одоогоор цэргийн ангийн урдуур, хуучнаар 1 дүгээр хорооны арын замаар машинууд тасралтгүй цувах болов. Энэ нь Туул голоос хайрга зөөж байсан хамар дээрээ хятад бичигтэй Зил самосвалууд байлаа. Тэр хайргаа зам барих хэсэг дагуу асгадаг байв.
Нэг удаа аав маань: “энэ хятадууд цэргийн хүмүүс байх аа” гэж байна. “Яаж байна ?” гэж ээжийг асуухад: “Замд эвдрээд зогссон машиндаа хэн ч туслахгүй, ажил тарсны дараа л ирж авах юм” гэж байж билээ. Одоо бодоход хятадуудын хөдөлмөр зохион байгуулалт гаргуун байжээ.
Машинаар асгасан хайрга шороогоо бульдозер, экскаватор, рейдерээр түрж тэгшлээд их нямбай индүүднэ. Техник нь нэг их олон биш, ердөө нэг нэг ширхэг байсан санагдана. Хүүхэд байхад зам тавьж буй машин, механизмууд хайрга шороо түрж, тэгшилж, замын далан гаргаж, индүүдэж байгааг харж өдөржин харж зогсдог байж билээ. Хүржигнээд л, түжигнээд л их гоё л доо. Энэ суурь тавих ажил нэлээд удсан юмсан…
Хүүхэд бидэнд нэг таатай зүйл нэмэгдсэн нь хятад гуанз байлаа. Тэр нь 1 дүгээр хорооны архан талд нэг том асар байх, тэр нь гуанз. Бидний үеийн нусгайчууд тав арван задгай мөнгө авч очоод мантуу авч иддэг байв. Нэг мантуу 10 мөнгө, харин дээр нь 1 ш улаан чавга хатгасан мантуу 15 мөнгө. Том гэж жигтэйхэн, амт гэж янзтай. Ээждээ “өлсөж үхэх гэж байгаа юм шиг” гэж загнуулан загнуулан хятад мантуу авч иднэ. Гоё амттай юм чинь яах вэ дээ. Гэхдээ хятад гуанз нэг их удаагүй юм. Нүүдлийн гуанз байсан бололтой…
Зам цардах ажил бүр ч сонин. Эхлээд ууттай цемент авчирна, тэрнийхээ цаасыг хүрзээр хагалж, цемент зуурагч машинд хийнэ. Зуурмагаа түрдэг тэргэнцэрээр түрж суурь шороон дээрээ асгана. Үүний өмнө банзаар дөрвөлжин хүрээ хийнэ. Энэ ажилд алх, хөрөө, хадаас л орно. Одоо бодоход техникжилтийн түвшин нойл байж дээ. Цемент зуурагчаас өөр машин байдаггүй байлаа.
Цементээ банзан дөрвөлжин дотроо асгамагц хоёр хятад урт тэгш мод барин жигдлэн тараана. Харин энэ ажлыг нэг “том дарга” их сайн хянана. Яагаад ингэж дүгнэж байна гэхээр тэр “том дарга” бусдыгаа байнга загнана (хятад аялга хүүхдэд загнасан мэт санагдсан байж болох), бусад нь түүний үгнээс гарахгүй. Дараа нь цемент тогтоосон хүрээ модондоо хөндлөвч банз тавьж байгаад нийвий барьсан хятад түүн дээр гарч замаа нийвийгээр тэгшилнэ.
Энийг ярихаар залуучууд төдийгүй, миний үеийнхэн огт үнэмшдэггүй юм. “За, яршиг, замыг нийвийгээр тэгшилж барина гэж юу байсийм” гэхчлэн үгүйсгэнэ. Гэвч яах аргагүй, би хоёр нүдээрээ харсан юм чинь мэдэлгүй яахав…
Ингээд нөгөө “том дарга” зам дээрээ хөндлөн банз тавьж, тэрэн дээрээ тэгш ус тавиад ихэд нямбай харж шалгана. Тэгээд хятадаараа баахан заавар өгнө, ахиад л нийвийднэ…
Үүний дараа цементлэсэн дөрвөлжин хэсгийн дөрвөн талд 4 гадас зоож, түүн дээрээ цагаан тааран даавуу хөндийлөн татна. Одоо бодоход цементыг наранд хатаахгүй, салхинд хатаах гэсэн технологи байсан болов уу…
Улаанбаатар руу “туслах” замаар явахад баригдаж буй цагаан даавуугаар хучсан шинэ зам их тод харагддаг байж билээ. Хэсэг хугацааны дараа цагаан даавуугаа хуулахад зам бэлэн.
Манай Налайхынхан “аж ахуйч” гэж жигтэйхэн. Нэг хэсэг манай Налайхад цементны уутаар гэрийн бүрээс хийдэг “моод” ихэд дэлгэрсэн юм. Цементны уутыг сайхан задалж зүйж байгаад бүрээс хийхэд нэг хоёр жилдээ дажгүй. Харин норж муудаад удаан насгүй юм болно…
Хятадууд замаас гадна хэд хэдэн автобусны сайхан буудал барьсан юм. Харин тэрийг бол манайхан тэр дор нь жорлон болгон хувиргасан юмдаг…
Сайхан замтай болсон боловч Улаанбаатар явахад зун бол гайгүй, харин өвөл бол их түвэгтэй. Өглөө эрт Налайхын авто бааз дээр очно. Жолооч нь ирж, автобусан доогуураа түмпэнд хийсэн цогшсон нүүрс тавина. Ингэж автобусаа гэсгээж байгаад жолооч, зорчигч нар бүгдээрээ нийлж хөлдүү автобусаа манивийлдаж гарна. Ингэж ингэж ямбий автобусаа асааж аваад Улаанбаатарын зүг дуутай хууртай, инээд наргиантай сайхан замаараа шидэж өгнө шүү дээ…
Тэр цагаас хойш Налайхынхаа замаар “үй түмэн” удаа явлаа. Одоо ч аргагүй муудсан байна лээ, аргагүй шүү дээ, 58 настай юм чинь…
Ууттай цемент зуурч, нийвий барьж тэгшлэн засмал зам барихыг нүдээрээ харсан гэрч нь би болон миний үеийнхэн юмдаг. Одоо замыг ингэж барь гэвэл шоолохоос гадна тэнэг мангараараа дуудуулна биз дээ…
Ямар ч гэсэн битум замаасаа цементэн зам илүү эдэлгээтэй гэдэгт би бат итгэдэг болсон…
Одоо өмнөхөөсөө илүү биш юмаа гэхэд дутахааргүй зам барих техник технологийн бүх боломж бүрджээ. Манай зам яагаад чанаргүй болдог вэ гэвэл сэтгэл дутсаных л гэж би хэлэх байна.
Манай Налайхын шинэ засмал зам өмнөх шигээ урт настай, удаан эдэлгээтэй байх болтугай гэж ерөөхийн далимд өмнөх сайн замынхаа тухай товч өгүүлэхэд ийм байна…
Судлаач Х.Д.Ганхуяг.
Эх сурвалж: http://ganaa.mn блог
Эрхэм та судлаач Д.Ганхуягийн бусад нийтлэлийг түүний албан ёсны блог http://ganaa.mn-ээс уншина уу?
2019 оны 04 дугаар сарын 10.
Сэтгэгдэл0
Ахад баярлав. Сонирхолтой мэдээлэл байна. Манай замын дээрэмчид уншаасай.
сайхан дурсамж байна амжилт хүсье
Сайхан дурсамж байна. манай зам муу болдог нь дугуйн зам бариад машин яваад байгаа юм. Наадах шиг чинь зам барьвал монголчууд барьсан ч 58 жил болно.
Уул нь энэ замыг зөв арчилсан бол 100 наслах байлаа. Цементэн хавтан хоорондын температурын шовын шороог нь жилдээ нэг удаа авчихаад байсан бол дээд хэсэг нь эмтрэхгүй шүү дээ.
Уул нь энэ замыг зөв арчилсан бол 100 наслах байлаа. Цементэн хавтан хоорондын температурын шовын шороог нь жилдээ нэг удаа авчихаад байсан бол дээд хэсэг нь эмтрэхгүй шүү дээ.
Сайхан дурсамж байна. Тэр үед техник муу ч хүмүүсийн сэтгэл сайхан байж Одоо тернолги өндөр хөгжсөнч хүмүүсийн сэтгэл тархи гашилсан. Налайхын зам тавьж эхэллээ. Гэхдээ түүнээс идэх уух хүсэлтнүүд үй түм . 58 байтлаа 18 наслахгүй зам тавьна гэдэгт бүрэн итгэж болно. АН-ын үед баахан зам тавьлаа гэсэн 13-16 онд оДоо бүгд эвдрээд эхэллээ Хэдэн жилийн настай бэ? тоо бодоцгооё
Монголчууд бүгдээрээ замын инженер болжээ
Хүмүүс яагаад социализмаа санагалздгийг ойлгож байна аа. Залуу байсан учир. Бас юу гэдэг билээ... бэлгийн бойжилтийн үедээ, анхны хайр, дурсамж нь цаг үе лалрын байсан ч гэгээлэгээр төсөөлөгдөнө. Сонгууль болохоор тэр үеийн намаа сайн муу байсан сонгож орхидог нь ухамсар биш амьтаны рефлекс юм.
МОНГОЛЧУУД БИДНИЙГ АХ , АХМАДАА ХYНДЭЛЖ ЯВАХЫГ ЯС МАХАНД МИНЬ ЭЭЖ ААВ ШИНГЭЭЖ УЛАМЖИЛЖ ЯВДАГ... ЯМАР Ч ХYН ЕЕРИЙН АМЬДРАЛДАА ТОХИОЛДСОН БОЛГОНЫГ ДУРСАЖ ЯВДАГ БЕГЕЕД АЖААД БАЙХАД ХООСОН ТОЛГОЙТОЙ ТЭНЭГ ЗАЛУУС ОЛШИРЧ БАЙГААД САНАА ЗОВЖ БАЙНА. ЯАГААД ГЭВЭЛ ЖИШЭЭ НЬ ЧИ ЯАЖ YР ХYYХДЭЭ ХYМYYЖYYЛЭХ YY ГЭДГИЙГ ЧИНЬ ТЕСЕЕЛЕХ ГЭХЭЭР ЯС ХАВТАЛЗАЖ ХЕЛС ЧИЙХАРНА......
Хувьсал өөрчлөлт гэж байнга давтамжтай явагддаг. Сэтгэлээсээ хийж таашаал авах мэдрэмжгүй болж дээ. Налайхын замаар явах болгондоо би их сайн барьсан зам юм гэж боддог байлаа. Мйм түүхтэй байж. Баяралаа.
намайг сонгож идүүлсэнгүй гэж хорсож холгож явна уу та
Sotsiolizmiig magthaas argagui Ardchilal geed 29- jiliin dotor uildverjsen uls oroniig suireld hureglee odoo songoh ni uhamsar bish zusem talh bolson deer setgegdel bichsen hun ulsuj turj setgeh chadvargui boljee huurhii
Цементэн замаа даавуугаар бүтээхээс гадна бас үрдэсээр битүү хулддаг байсныг энэ нусгай жаал учрыг нь мэдээгүй байж Ямар ч байсан манайхан шиг шууд ил хаядаггүй юм билээ
Хожим нь Улаанбаатарт орос цэргүүд барилга барьж эхэлсэн. Байшингуудын хоорондох замыг яг энэ хятадууд шиг хийж, нийвийддэг байсан. харин доод суурийг нь чанар муутай хийдгээс зам хонхойж, доош сццдаг байсан
цемцнт идсээр байгаад мэдрэл нь муудчихсан юм байнал даа хөөрхий.
Чи бол цементэн толгойтой юм бн
Бодтой үнэн юм ярихаар урдаас дэмий донгосдог улс олон болж дээ
Сайхан дурсамж.
ОДОО ЭНЭ ИХ БАГТАЖ ШИНГЭХГУЙ БОЛТОЛ НЬ БОСГОСОН ЦЕМЕНТИЙН YЙЛДВЭРYYДЭЭ АШИГЛАЖ МОНГОЛДОО ТОХИРОХ ТЕХНОЛОГООР ЗАМАА ТАВИХ ХЭРЭГТЭЙ. СОНСГОЛОНГИЙН ЗАМ САЙН БОЛЖ. ХУУЧИН НАЛАЙХ БА БАГАНУУР ОРЧИМ ЦЕМЕНТЕН ЗАМ БАЙДАГ БАЙЛАА.
Ганхуяг маань маш сайхан бичдэг, ямар ч сэдвээр бичсэн бүрийг нь заавал уншдаг. Том судлаач, нэртэй нийтлэлч, дэндсэн шударга хүн. Аспирантурын элсэлтийн шалгалт өгч анх танилцсанаас хойш 32 жил болж байна даа. Болгарын Нийгмийн ухааны академийн аспирантурт явж билээ. Тэр үеийн л маш сайн боловсролтой, хэлэх гэснээ хэнд ч хэлдэг, содон залуучуудын нэг байсан. Эрүүл энх байж, их бичээрэй. Чиний дуу хоолой улам л хэрэгтэй болсоор байна даа.
Ганхуяг маань маш сайхан бичдэг, ямар ч сэдвээр бичсэн бүрийг нь заавал уншдаг. Том судлаач, нэртэй нийтлэлч, дэндсэн шударга хүн. Аспирантурын элсэлтийн шалгалт өгч анх танилцсанаас хойш 32 жил болж байна даа. Болгарын Нийгмийн ухааны академийн аспирантурт явж билээ. Тэр үеийн л маш сайн боловсролтой, хэлэх гэснээ хэнд ч хэлдэг, содон залуучуудын нэг байсан. Эрүүл энх байж, их бичээрэй. Чиний дуу хоолой улам л хэрэгтэй болсоор байна даа.
Раманд пөмбийлгөж татсан цагаан даавуун зөөдөг бүтээлэг тавьдаг байсан. Түүний дор нь цементэн зам дээрээ зузаан үртэс дэвсдэг байсан тэгээд 3-4 хоног байнга усалдаг байсан юм одоо бодоход тэр усалгаа л хагаруулахгүй их урт настай болгосон байхаа
Amerikt ch gsn tsement armatur suuritai zam deeree asphalt huchilt hiidini bilee,heden jil bolood ter muudval husaad dahiad shine zam
Ардчилалын дайснууд бvх талаас дайрах юмаа!! Ардчилалын vед бvх юм чанаргvй муу муухай болсон гэх гээд бн уу?!
тийм
хулгайч, эрүүгийн гэмт хэрэгтнүүдийн диваажин болсон
Ардчилал гэж хий хоосон зүйл Чамшиг мэдрэмжгүй гаруудыг ашиглаад живүүлдэг жорлон. Чамд бол яг таарна. Чи живнэ
Аргагүй л Налайхын унаган хүүхдийн хувьд үзсэн харсанаараа сайхан дурсамж бичжээ.Би ч бас нэгдүгээр ангид орох жилээ энэ зам ашиглалтанд орохыг мэдэх юм байна.Учир зуны дэлгэр цагт Шохой цагаан булагт эмээдээ очих гэж энэ замаар явдаг байлаа.Налайхын хоолны газар саатаж хоол,цайгий нь хүртэж явахад маш сайхан хоолтой газар Налайх л байж билээ.Тэр ер санаанаас гардаггүй юм аа.ээл эвээлээ өгсөн энэ замыг шинэчлэх юм байна.Сайн л хийгээрээ дээ.
Нээрээ л Налайхын гуанзны хоол сайхан амттай байдаг байж билээ
Аргагүй л Налайхын унаган хүүхдийн хувьд үзсэн харсанаараа сайхан дурсамж бичжээ.Би ч бас нэгдүгээр ангид орох жилээ энэ зам ашиглалтанд орохыг мэдэх юм байна.Учир зуны дэлгэр цагт Шохой цагаан булагт эмээдээ очих гэж энэ замаар явдаг байлаа.Налайхын хоолны газар саатаж хоол,цайгий нь хүртэж явахад маш сайхан хоолтой газар Налайх л байж билээ.Тэр ер санаанаас гардаггүй юм аа.ээл эвээлээ өгсөн энэ замыг шинэчлэх юм байна.Сайн л хийгээрээ дээ.
Гандан өөд явдаг 2 эгнээ замыг бас хятадууд тавьсан юм. Ганданд амьдардаг сахилгагүй хүүхдүүд /бүдүүлэг, ухамсаргүй насанд хүрэгсэд ялгаагүй/ зам дээгүүр нь явж эвдчихээд байдаг тул шөнө нь сийрсэн овоохойд хонож манадаг байсан юм. Үнэхээр чанартай,мэргэжлийн ур чадвартай хүмүүс ирж ажилладаг байжээ. Их дэлгүүрийн гадна талын явган хүний бэржгэр зам 60 жил болж байна. Одоо манайхны хийж байгаа явган хүний зам 60 хонохгүй. Мөнгө цагаан, нүд улаан гэж өнөөгийн биднийг л хэлэх байх.
би бас мэднэ ...
Ганхуяг үнэний талтай юм бичдэг шүү. бас ч гэж зоригтой, үнэнийг хэлэхээс айдаггүйд нь талархдаг. Эд материалын хулгай шуналгүй айх гэж боддог.зөв талдаа хүн байхаа. МАХН-ын төв хороонд байхад таньдаг, энгийн даруу яриа хөөрөөтэй л нэгэн байж билээ. Одоо ч хэвээрээ л байхдаа
niitleliig unszixd ix oilgogddog bsn yum ueiin xun bje.bayarlalaa.
энэ бас хятадад талтай аан.дахиад хятадууд л барьж байгаашдээ гайхаад шогшироод байх зүйлгүй.хийдэгээ хийгээд авдагаа аваад хэдэн эрлийз хүүхэд үлдээгээд явна.
Тэнэгтээд л. Зүгээр л унш. Тэгээд замын замын үдээс эрээн гараад доошоо хар
Эрдэнэт хот, хорт бобийн хороо 2 -г харьцуулаад хараарай
Баяр хүргэе.Яг л тийм байсан юм чинь.Одоогийн зоогийн газрын хоол тэр аяараа хор.
Хүүхэд насны дурсамж нүдний өмнө "босгож",сэтгэл нялхраасан сайхан дурсамж бичсэнд Гүнээ талархаж байна.Орой болохоор цементийн уут авчрахаар Хятадын хонхор /Өнөөгийн зуурмагийн үйлдвэр гэх юм уу даа/ руу явцгаана.Ангийнхантайгаа цаг тохироод тэнд их олуулаа цуглацгаана.Бөөн тоглоон наадаан зугаалга болно.Том хүмүүс ч цөөнгүй очно.Хэсэг бужигнаж байгаад цементийн уут тэврээд л харьдагсан.
Хүүхэд насны дурсамж нүдний өмнө "босгож",сэтгэл нялхраасан сайхан дурсамж бичсэнд Гүнээ талархаж байна.Орой болохоор цементийн уут авчрахаар Хятадын хонхор /Өнөөгийн зуурмагийн үйлдвэр гэх юм уу даа/ руу явцгаана.Ангийнхантайгаа цаг тохироод тэнд их олуулаа цуглацгаана.Бөөн тоглоон наадаан зугаалга болно.Том хүмүүс ч цөөнгүй очно.Хэсэг бужигнаж байгаад цементийн уут тэврээд л харьдагсан.
Хүүхэд насны дурсамж нүдний өмнө "босгож",сэтгэл нялхраасан сайхан дурсамж бичсэнд Гүнээ талархаж байна.Орой болохоор цементийн уут авчрахаар Хятадын хонхор /Өнөөгийн зуурмагийн үйлдвэр гэх юм уу даа/ руу явцгаана.Ангийнхантайгаа цаг тохироод тэнд их олуулаа цуглацгаана.Бөөн тоглоон наадаан зугаалга болно.Том хүмүүс ч цөөнгүй очно.Хэсэг бужигнаж байгаад цементийн уут тэврээд л харьдагсан.
Төв талбай дээрээ л алхахаар гомдмоор шүү. Замын үүдийн зогсоол гэж яг л толь. Уур ч хүрэх атаархал ч хүрэх .
.Тасганы овоог оросууд нураагаад зам тавьж өгсөн. Уг нь нураагаагүй дээгүүүр нь зам гаргасөн бол утаа арай гайгүй байх байсан болов уу?
Хялар
долир
...tiim dee iim l baisan. Odoo ch hulgaich olon bolj dee
Bidnii teneg mongolchuud zam tavih baishin barih talaar shushmaa shuu dee . NALAIHIIN ZAM BOL NASNII ZAM BAISAN DAA
Ганаа гуа хятададууд их хайртай болжээ дээ Удахгуй жэнко дуугийнх нь томор зам баригдахаар танк энэ тэр нь орж ирээд мануус аа газартаа тэгшилэхийг та харах байлгуй
дебил
гадны гар хөл
бат нэртэй америк
Хятадаас айх өвчин...зүүдэнд танк
Цементийг хятадаар ус уудаг шавар гэсэн утгатай хэлдэг юм. Тэгэхээр тэгшилж бетондсон талбайг наранд хатаалгүй хучиж,усалж бэхжүүлж аажмаар хатаадаг юм даа?! Хятад технологи гэж ,манайхан бетондоод шууд л наранд хатаадаг биз дээ,энэ чинь л хагарч эмтэрч хэврэг болдог шалтгаан нь юмаа,одоо мэдэв үү?! Үнэн шүү,худал гэвэл зүгээр л турш!!! Итгэх болноо?!
Цементийг хятадаар ус уудаг шавар гэсэн утгатай хэлдэг юм. Тэгэхээр тэгшилж бетондсон талбайг наранд хатаалгүй хучиж,усалж бэхжүүлж аажмаар хатаадаг юм даа?! Хятад технологи гэж ,манайхан бетондоод шууд л наранд хатаадаг биз дээ,энэ чинь л хагарч эмтэрч хэврэг болдог шалтгаан нь юмаа,одоо мэдэв үү?! Үнэн шүү,худал гэвэл зүгээр л турш!!! Итгэх болноо?!
Нэмж хэлэхэд их дэлгүүрээс хойш явдаг бетонон замыг тэр хятадууд тавьсан юм даа?! Харж л байлаа.яаж хийдгийг нь?!
АСЕМ-аар энэ замы 38 тэрбум төгрөгийн төлбөр төлөх өрийг тэглэсэн.
enenees iluu hiideg mongol engineer bgaa shuu.holbogdoh utsiig ni avah bol heleerei
Nalaihiin zamiig sain barisan gej heldeg baisan sain baisan esehiig nalaihchuud medne gev kkkk
Маш сайхан дурсамж байна. Баярлалаа.
Хүн бүр тэр болгон мэдэхгүй юмыг дурайтал бичжээ. Энэ замыг барьж байхыг мэдэх хүнээс сонсож байхад тэр замын цутгасан бетоныг наранд шууд хатаахгүй, дээр нь нойтон үртэс асгаж хэд хонуулан алгуур удаан хатаадаг байснаас бетонон хавтан нь маш сайн барьцалдаж хатдаг байсан гэдэг.
matsh ikh bayarlalaa zam tavigchid negiig bodoosoi
Чухам.
Enethegt hurdnii zamd tavij bgaad n harsan. 3-4 metr gunzgii uhaad door n buh shugam, hooloigoo barij bsan. Daraa n 50-60 cm zuzaan tsementen blockuud hiigeed teriigee tsagaan daavuu deer n tavij hataadag yum bn lee. Ter blockuudaa 3-4 uy davharlaad bsan ...
Enethegt hurdnii zamd tavij bgaad n harsan. 3-4 metr gunzgii uhaad door n buh shugam, hooloigoo barij bsan. Daraa n 50-60 cm zuzaan tsementen blockuud hiigeed teriigee tsagaan daavuu deer n tavij hataadag yum bn lee. Ter blockuudaa 3-4 uy davharlaad bsan ...
Баярлалаа танд маш сайхан сэтгэгдэл төрлөө. Танд хамгийн сайн сайхныг хүсье !
Цементийг нар, салхинд хатаах нь чанаргүй болохын гол шалтгаан. Цемент бидний төсөөлдгөөр хатаж бэхиждэг биш, харин химийн урвалаар талсжиж бэхиждэг юм. Энэ процес нь ойролцоогоор 4 долоо хоног үргэлжилдэг. Хамгийн сайн цемент бол нар салхи үзээгүй, үргэлж усан доор байж 1 сар болсон цемент. Хятадууд зам барихдаа энэ нөхцлийг бүрдүүлэхийг хичээсний ачаар зам нь сайн болсон байна
Ямар сайхан дурсамж бэ. Надыг багад Улаангомд арын дэлгуурээс зуун хойш явах замд 50 монгоний хуушуур зардаг мухлаг байдаг сан. Маш амттай хуушууртай, хичээл тараад харих замд авч иддэгсэн.
нэгэн ѳвгѳн дээр үед: налайхын замыг хятадууд баоьсан юм.дээрээс орж ирэхэд хѳх давуу сэгсэрч бх шиг харагддаг бсан. жагсаж хоорондоо жаахан зайтай гартаа газар нүдэж тэгшлэдэг бариултай нүдүүрээр зогсож бгаа газраа тэглээд гараар цохиж тэглээд л поошлоод бсан гэж ярьж бсан.бодвол эгнээгээрээ газраа квадратлаад гаоаар тэгшлэж цохиод л доош явсаар шороо дайраган хучлагийг тавьсан бхаа.хѳх давуу сэгсэрч бгаа шиг гэхээр маш одон хѳх хувьцастай хүмүүс эгнэж зогсоод дороо нүдээд зогсож бман бхаа.гараар тавьсан гэхэд ягпаа одоо ч болж бгах замдаа.цементны марк ѳндѳр бман уу.цеменвээ хятадаас л зѳѳж бман бхдаа
ЯГ л тийм байсан.Дарханаас Эрдэнэт орох зам мөн бетон зам.Эдэлгээ сайн.Цөмөрч цоорсон нь ховор.Эрс тэс уур амьсгалтай манай оронд тохирсон технологи юмаа
сайхан бичижээ дээр үед хятад манай аймагт байсан тэр хятадуууд их дүрэмтэй байлаа өглөө эрт нартай уралдан босно тэр хятадууд одоо бододх нь баскетбол мөн их тоглодог байж билээ би байна очиж бөмбөгийг нь зөөж өгнө бүр сүүлдээ тэд гэртээ аваачдаг болсон юм их гоё үнэртэ хоол хийж өгнө хэдэн зуун байшин байсан теннис байнага тоглож байсан яг ах дүү шиг байсан эмлэг сургууль маш олон барилга барисан их дүрэмтэй өглөө ар араасаа жагсаад гараад ирнэ их нөхөрсөг шал өөр одоогийн эрээний хужаа биш байсан дээд зэргийн ари хүмүүс байлаа сүүлд нэг хүмүүсийг үзсэн цахилгааны шугам станц ббайгуулж байсан бид хил дээр байдаг лдаа уулнаас найм есөн метрийн дүнз машинаар уул руу ачаад авчирч босгодог байсан бараг хоёр жил болсон байхаа өвөл болохоор тэр орсууд хэцүү байсан манайд ирээд галд зууханд ороолтоо ээгээд уур манаруулаад тэр цэргүүд байж л байна бид байнга хоол хиййж өгдөг байв тэднийг ирэхийг манай аав ээж бүр хүлээдэг байв нэг өдөр дүүрэн г
сайхан бичижээ дээр үед хятад манай аймагт байсан тэр хятадуууд их дүрэмтэй байлаа өглөө эрт нартай уралдан босно тэр хятадууд одоо бододх нь баскетбол мөн их тоглодог байж билээ би байна очиж бөмбөгийг нь зөөж өгнө бүр сүүлдээ тэд гэртээ аваачдаг болсон юм их гоё үнэртэ хоол хийж өгнө хэдэн зуун байшин байсан теннис байнага тоглож байсан яг ах дүү шиг байсан эмлэг сургууль маш олон барилга барисан их дүрэмтэй өглөө ар араасаа жагсаад гараад ирнэ их нөхөрсөг шал өөр одоогийн эрээний хужаа биш байсан дээд зэргийн ари хүмүүс байлаа сүүлд нэг хүмүүсийг үзсэн цахилгааны шугам станц ббайгуулж байсан бид хил дээр байдаг лдаа уулнаас найм есөн метрийн дүнз машинаар уул руу ачаад авчирч босгодог байсан бараг хоёр жил болсон байхаа өвөл болохоор тэр орсууд хэцүү байсан манайд ирээд галд зууханд ороолтоо ээгээд уур манаруулаад тэр цэргүүд байж л байна бид байнга хоол хиййж өгдөг байв тэднийг ирэхийг манай аав ээж бүр хүлээдэг байв нэг өдөр дүүрэн г
зам тавихаас омно налайхын зам донсолгоотой дэржигнvvр ихтэй байсан санагддаг юм манай аав жолооч зис тав гэдэг модон кабинатай хар дээгvvрээ даалинбаар онголсон эсгий дулаалга бvтээлэгтэй грушигний овордээр сууж явахад тонгойгоод байхад л донсолгоонд толгой кабины оройг моргочихдог байсан санагддаг оглоо эрт хотоос гараад хоногтоол буцаж ирдэг харидаач хонодог байсан байх 53-ын билvvнэг тоон дугаартай газар л очирлож байж л нvvрсээавдаг зам нь хол бартаа ихтэй байсан гэхдээ машинд суух дуртайдаа аавтайгаа явж байсан даа харин одоо зам барихрдд хуучин бетон замыг нь ногоо сонсголонгийн зам тавьдаг шиг хуулаад хаях блуу яадаг бал
4-р дэлгvvр орчмын замыг бас л хятадууд тавьсаныг санаж байна манайх тэр хавьд байсан газрыг нь нилээн гvн унаад эрмэг дээгvvр нь хятадууд суучихсан байдаг байсан цементээ цутгаад л vртэсээр хучаад услаад байдаг байсан
saihan dursamj mongolchuud bid hytadiin ene hodolmorch shurguu zangaas suraltsmaar ym awah ch ym bii geeh ch zuil bii
Хятадын АрмонголАвтономит район болхоо яараад хүлээж тэсэхгүй л байна даа.Малууд минь.
Minii bye hedee baisan yum!getel anh ydaa hotod irlee,zamdaa nalaihiin zam sineer barij baigaatai taaraldaj bas zamiin hajuugiin soroo bosson zamaar yabj bilee!arai l barigdaj asiglaltand oroogyi baisan baih,heseg gazar saihan zamaar yabaad tasaraad baisan sanagdana!tegj l nalaihiin zamiig harj bilee!hedeeh hyn chini zasmal zam deer garahaaraa onhol donhol gehgyi heseghen zyyr yabj baisanaa sanaj baina!tyynees hois ch yahab dee!!hichneen ch ydaa irj ochib doo?....Ganhuyag saihan zamiin tyhaid sanyylab?....
Хойд Солонгос 60-70-аад онд Орос-Хятадын балансыг бариад, аль алиныхан аргыг олсоноор тухайн үедээ гайгүй хөгжиж чадсан. 90 он гараад л хэт эрх мэдлээ хамгаалсанаар л алдсан болохоос биш. Манайх ч бас 65 онд Хятадуудын аргыг олоод дундыг бариад явсан бол орос, хятадуудаар зэрэг социализмаа бариулаад 70-80-аад онд хамаагүй хурдан хөгжих боломж байсан
Энэ замыг чанартай, иж бурнээр тавиасай билээ. Аялал жуулчлалын гол зам. Горхи Тэрэлж руу зам тавьсан ч гэрэлтуулэг, тэмдэглээгуй, ганц жил болоод цоороод, нехеед л !!!
Одооны замын чанар яагаад муудаад байна гэхээр төсөвт суулгасан мөнгийг нь дээрээсээ доошоо идэж байгаад оршино. Замын компаний дарга нэг иднэ. Доошоо хурган дарга нь, хамгийн сүүлд ажилчид нь .
Одооны замын чанар яагаад муудаад байна гэхээр төсөвт суулгасан мөнгийг нь дээрээсээ доошоо идэж байгаад оршино. Замын компаний дарга нэг иднэ. Доошоо хурган дарга нь, хамгийн сүүлд ажилчид нь .
Нүдэнд харагдчихлаа, баярлалаа.
Тэр үеийн хүүхдүүд хужаа жолоочиин машинд дайгдаж нааш цааш явдаг байсан гэж сонссон .Харилцаа гайгүй байсан байна.
Zamaa tavchaad hund daatsiin mashinuudiig daats hetruulehgui normoor ni yvuulbal zohino puu tavih heregtei
Арчилгаа Энэ хүн бол жинэхэн автозамын инженер хүн байна Монголчууд аливаа юмыг арчилж хэрэглэхийг мэдэхгүй л дээ. Цементобетон гэдэг материал чинь арчилаад хэрэглэвэл наад зах нь 100-150 жилийн эдэлгээний насжилттай материал шүү дээ
Баярлалаа. Сургамжтай сайхан дурмгал байна. Надаас 2 насаар дүү зам юм да....
гарамгайбаатар фортуна батүүл гэх м эт замын хулгайч нар замыг хулхидаж мөнгө шаасаар цулайжээ.