Мэргэжлийн сүмо бөхийн тавдугаар сарын тэмцээн буюу Нацү башёгийн тав дахь өдөр 69 дэх Их аварга Хакүхо М.Даваажаргал маэгашира Аминишикитай хүч үзсэн барилдаан маш сонирхолтой, бас эгзэгтэй барилдаан боллоо.
Хашир туршлагатай бөх Аминишики Их аваргыг нэлээд сандаргаж бужигнасан бөгөөд Хакүхо хоёр ч удаа дэвжээн дээр бүтэн эргэж байж өрсөлдөгчөө давлаа. Их аварга Хакүхо аварга өнөөдөр комосүби Точиозантай барилдана. Лхагва гарагт Садоноүмид харамсалтай унасан 70 дахь Их аварга Харумафүжи Д.Бямбадорж өчигдөр маэгашира Оосүнарашитай тун хариуцлагатай барилдаж итгэл төгс яллаа. Тэрбээр энэ бөхтэй 2 удаа барилдахдаа ялагдаад байсан юм. Аварга өнөөдөр маэгашира Токошёорюүтэй хүч үзнэ.
Тэрүнофүжи Г.Ган-Эрдэнэ өчигдөр маэгашира Точиношинтой барилдаж ёрикири мэхээр давлаа. Өнөөдөр тэрбээр маэгашира Китатайкитай барилдана. Энэ сард сайн барилдаж цолоо ахиулах зорилготой Ичиножёо өчигдөр озэки Котошёогикүд унаснаар дараалан хоёр ойчоод байна. Ичиножёо 6 дахь өдөр сэкиваке Миёгорюүтай хүчээ үзнэ.
Энэ өдөр озэки Гойдо, Котошёогикү нар давсан бол Кисеносато дахин унаж хөгжөөн дэмжигчдээ гонсойлгов. Ахмад сүмоч, гавьяат тамирчин Кёкүтэнхо Н.Цэвэгням Макүүчи зиндаанд 1445 дахь барилдаанаа Амурүтай хийж Озэки Кайог гүйцэн өөрийн амжилтаа ахиулав.
Д.Өлзий
Эх сурвалж: "Монцамэ" агентлаг
Сэтгэгдэл0
Хахуко түрүүлнээ. Авгайгаасаа хэд хоног хол бай. Япончууд айхтар шүү. Сэкс хүчгүй болгодог юм.
ОМОГШИЛ Сахил хүртээд шал дордов гэгчээр сүүлийн үед манай зарим мэдлэг боловсрол дорой хүмүүс хэт чамирхах гэж төрөлхи сайхан монгол хэлээ их эвдэж байх шиг санагдах юм. Олон юм нуршилгүйгээр ганц хоёр жишээ татъяа. Бахархал гэдэг сайхан монгол үг-Омогшил гэсэн үгээр солигдож хэн бүхний хэлэх дуртай үг болж байх шиг байна. Би бээр хэл судлалын хүн биш боловч өсөхөөс сурсан үндэсний хэл минь монгол хэл болохоор нэгэл сэтгэлд бууж өгөхгүй болохоор гарт бэлэн баригдах ганц хоёр ном сөхвөл: омогтой, сагсуу, хөөрүү, ухаан муутай гэсэн утгатай тун тааруугаар дүрслэгдсэн байх юм. Жишээ нь: Омог бардангуйн өндөр шилэнд оюун ухааны ус чиг үл тогтох. Дотно нөхөдтэйгээ нөхөрлөн үл чадагсад дорой биендээ дайсан болно Дордох цагт нь нөхөртөө омгорховол доромж зовлонги өөрөө эдлэнэ. Уулын оройд ус үл тогтох адил омогтой хүний цээжинд эрдэм үл тогтох. \Ноён хутагт Данзанравжаа.\ Буяны нь дурсаад мартадгүйч болоосой Жаргав юу вэ, омоггүйч болоосой Зовох юу вэ,хатамжилтайч болоосой... Хэлэв юу вэ, худал үг нэмдэггүйч болоосой Мунхаг байж бусдыг сургадгүйч болоосой \ Лам гурван эрдэнийн тухай “Барьдаггүйч болоосой “ дуунаас\ Омог биеийг зовоодог Улиг бусдыг зовоодог. Омог ихэдвэл осол дагана Овор ихэдвэл өшил дагана Омогтой тархинд ухаан бага Овтой төрхинд ой бага. Омогтой хүн олонд хүндгүй Оготор хормой жаварт нөмөргүй Омгорхож байж осолд хүрнэ Шаралхаж байж самуунд хүрнэ Орчлонг нараар гийдэг Омгийг ухаанаар гийдэг \ Монгол охь үгийн тольноос\ Омогших гэж ярих дуртай хүмүүсийг харахад дээрхи ухаарлын зүйр үгнүүд яг таарч байх шиг санагдахгүй байна уу. Ухаанаасаа түрүүлж үг хэл, гар хөл нь хөдөлсөн, энд ч нэг тэнд ч нэг хүнд гар хүрчихсэн хэрэгт орчих гээд л эсвэл “ Зөнөж өтөлсөн нохой дэмий балай хуцахад зүгээр байсан ноход ийш тийш гүйлдэнэ” гэж худлаа мэдэмхийрч цээжээ дэлдэн савсагнаж бусдыг үймүүлээд л. Тэмүүлэл гэдэг сайхан үг маань мөрөөдөл болж мөрөөд, мөрөөд гэдэг болж. Уул нь монголчууд битгий мөрөөдөөд бай гэдэг биш билүү.Энэ үгийн талаар мөн л дээрхийн адил олон сайхан сургаалийн үгсийг иш татаж болно.
Ter sandraagaad baigaa ni mongol hun umuu
Мөрөөдөл Сүүлийн жилүүдэд монгол хэлний олон сайхан утга төгөлдөр үгс тун тааруухан үг хэллэгээр солигдож, манай зарим нэг сэтгүүлчдийн амны уншлага болоод зогсохгүй хүүхэд багачуудад хүчээр тулган хэлүүлдэг болоод нилээд удлаа. Жишээ нь: Үндэсний бахархал гэдэг сайхан үг- Омогшил болж хувирав. Хүсэл тэмүүлэл зорилго гэдэг утга төгөлдөр сайхан үг маань мөрөөдөл болж хувирав. Омогших буюу онгирох сагах хөөрөх гэдэг үг хэллэг олны шүүмжлэлтэй тулгаран арай багасч байх шиг байна. Харин “ мөрөөдөөл “ нь улам улам газар авсаар байна.Бүр хүүхэд өмнөө тавьсан зорилго хүсэл тэмүүлэл гэж яриад байхад хүчээр мөрөөдөлтэй гэж хэлүүлж байхыг олон удаа харлаа. Гэтэл манай дорно дахины их яруу найрагч Б.Явуухулан Би хаана төрөө вэ гэдэг найрагтаа : “Адуу манаж дассан атархан тал нутагтаа Анхны хайртайгаа учирч,эмнэг сэтгэлээ уяраагаад Аз дутаж насаараа мөрөөдөх гэсэн юм би” гэж мөрөөдөл гэдэг үгийг ойлгож дүрсэлэн бичиж үлдээсэн байх юм. Энэ мэт олон жишээг В.Инжнааш, 5-р Богд гэгээн, Д.Данзанравжаа нарын суутнуудын бүтээлээс уншиж болно. Үнэндээч манай ард түмэн мөрөөдөл гэдэг үгээр хүчтэй хүсэл тэмүүлэл гэхээсээ илүүтэйгээр үл гүйцэлдэх хоосон санаа санаашралыг илэрхийлдэг. Ийм үг яриа үзэл бодолтой хүнийг “ Үгүй чи мөрөөд вөө” гэж шоолдог. Алтан ганжиртай ордонд суугаад авхай охидуудаар хүрээлүүлж амтат зоог барьж суухыг мөрөөдөн орондоо хэвтдэг залхуу эрийн тухай үлгэрийг ч мэдэх биз. Хүмүүс ялангуяа бидний ирээдүй хүүхэд багачууд мөрөөдлөөр биш өөртөө тохирсон биелж болох тодорхой зорилго хүсэл тэмүүлэлтэй түүнийхээ төлөө тэмцэж амьдрах ёстой, тэгэх тусмаа олон зүйлийг мөрөөдөн оюун санаагаа олон зүйлд тал тал тийш нь савчуулах бүр хэрэггүй.
АМИНИШКИ ХӨЛ НЬ БЭРТЭЛГҮЙ БОЛ ХАЯЧИХСАН БАЙГАА.
Сайн байцгаана уу? Энд нэг эрхэм, 202.179.28.203, "омогшил" гээчийн тухайд хэлжээ. Өөртэй тань санаа дөхөж нийцэж байна. Маньд санагддагаар, "Омогшил" гэдэг Санаа-Бодол-Ухаан- Оюу гэхээс илүүтэйгээр Махбодын хөөрөлд, халгианд, цалгианд толгойгоо мэдүүлчихсэнагаад Махбоддлл Эрдсэн, Бярдсан, Ойворгон, Тавьтиргүй, Овилгогүй Омог ихэт дүртийг, түүний гаргах авирлах араншинг, аашийг, авирыг хэлж өгүүлж илтгэдэг санагддаг.
мэдүүлчихсэн агаад, Махбоддоо