Цэлмэг тэнгэрээр дүүлэн нисэх онгоцонд "тэнгэрийн бүсгүйчүүд" ажилладаг. Тэдний нэг МИАТ компаний агаарын хөлгийн ахлах үйлчлэгчийн туслах Чимэддоржийн Мөнгөнчимэгийг бид урьж ярилцлаа. Түүнтэй уулзахаар гэрт нь 16.00 цагийн үед очиход дугаарын зочин маань шөнийн нислэгтэй учраас бэлтгэлээ базааж байна гэсээр нүүрэндээ "маск" тавьчихсан инээмсэглэсээр үүдээ нээсэн.
-Юуны өмнө манай уншигчдад өөрийгөө танилцуулахгүй юу?
-2002 онд МИАТ компанид агаарын хөлгийн үйлчлэгчээр ороод, 2007 оноос агаарын хөлгийн ахлах үйлчлэгчийн туслахаар ажиллаж байгаа. Бараг 12 жил нисэж байна даа.
-Энэ мэргэжлийг яагаад сонгосон юм бол?
-Миний аав МИАТ компанид 35 жил ниссэн онгоцны дарга хүн. Одоо тэтгэвэрт гарсан. Би багаасаа л аавтайгаа нисэж өссөн дөө.
-Аав тань мэргэжил сонгоход зөвлөсөн гэсэн үг үү?
-Үгүй, ерөөсөө л хүүхэд байхаас миний сонирхол, мөрөөдөл, сонголт ийм байсан.
-Манай сонинд уригдсан хамгийн анхны агаарын хөлгийн үйлчлэгч учраас би танаас ажил мэргэжлийн тань онцлогоос яриагаа эхлэе гэж бодлоо. Энэ мэргэжлийг хүссэн хүн болгон ч эзэмшдэггүй. Ер нь, өндөр шалгууртай гэж сонссон?
-Тиймээ, ер нь шалгуур өндөр шүү. Дээд сургууль төгссөн, хоёроос дээш гадаад хэл эзэмшсэн. Мэдээж, биеийн өндөр, жин заасан байдаг Хамгийн гол нь эрүүл байх ёстой гэсэн үндсэн шалгуурууд бий.
-Биеийн өндөр, жин хэд байх ёстой гэж...?
-Эмэгтэй үйлчлэгч 165 см-ээс дээш, эрэгтэй нь 175 см орчим өндөртэй, тэгээд биедээ ямар нэгэн шарх сорвигүй, өөртөө тохирсон жинтэй байх ёстой. Үргэлж жингээ барих ёстой. Эрүүл мэнд бол маш том үзүүлэлт. Энэ шалгууруудад тэнцсэн тохиолдолд Солонгос руу сургалтад явж, сертификат авдаг. Анх удаа агаарын хөлгийн үйлчлэгч болох хүн бол 14 хоногийн сургалтад хамрагдана. Бид жил болгон Солонгост давтан сургалтад суудаг
-Насны хязгаар бас бий юу?
-Байгаа. 45 нас хүртлээ агаарын хөлгийн үйлчлэгчээр ажиллаад газарт ажиллаж болно.
-Олон улсын нислэгийн үйлчлэгч, орон нутгийн нислэгийн үйлчлэгч гэсэн ялгаа бий юу?
-Манай компани өмнө нь орон нутгийн нислэг хийдэг байсан. Одоо бол зөвхөн олон улсын нислэг үйлдэж байгаа.
-МИАТ-д хичнээн үйлчлэгч ажилладаг вэ?
-Үндсэн 90-ээд үйлчлэгчтэй. Зуны улиралд нислэгийн тоо нэмэгддэг учраас түр гэрээгээр 50-60 үйлчлэгч авч ажиллуулдаг юм.
-Та бүхний ажил, амралтын дэглэм хатуу байдаг байхаа?
-Завтай үедээ унтаж амрахыг л боддог. Найман цаг амарч байж дараагийн нислэгт гарна. Холын нислэгээс буусан бол 24 цаг амарна.
-Жишээ нь, Берлин рүү нислээ гэхэд...
-Берлин манай хамгийн холын нислэг. Замдаа Москвад буугаад цаашаа нисдэг. Цагийн зөрүүтэй, дээр нь бууж суусан цагтайгаа нийлээд арваад цаг тэнгэрт аялна. Тэнд экипаж солигдоод, амарч байсан нислэгийн багийнхан нислэгт гарч, бид амардаг. Өвөл нислэгийн давтамж нь долоо хоногт хоёр удаа учраас Берлинд бид 3-4 хоног амардаг юм. Зун болохоор долоо хоног тутам дөрвөн нислэгтэй, очоод л маргааш нь буцна. Цагийн зөрүүтэй болохоор хэцүү шүү.
-Юу билээ, 10 мянган метрийн өндөрт гэдэг билүү. Би тэгж сонссон. Олон цагаар тийм өндөрт ажиллана гэдэг газар дээрхтэй адилгүй л байх гэж бодох юм.
-Миний л сонгосон ажил, мэргэжил шүү дээ. Хэцүүг нь мэдээж анхнаасаа мэдэж л байсан. Гэхдээ үнэхээр ажилдаа дуртай, мэргэжилдээ хайртай болохоор ажил, амралтаа зохицуулаад л явдаг Ядрах үе байлгүй яахав.
-Та өнөөдөр шөнийн нислэгтэй, бас л нисэх нь дээ. Надад бол гоё л сонсогдож байна. Аяллын өмнө ямар бэлтгэл хангах вэ?
- Шөнийн 03:00 цагт Бээжингийн нислэгтэй. Бээжингийн нислэг хамгийн амархан нислэг. Миний бэлтгэл аль хэдий нь эхэлчихсэн л байна. Хамгийн түрүүнд маш сайн унтаж амарч биеэ бэлдсэн байх ёстой.
-Та тэгээд хэзээ энэ нислэгээс ирэх вэ?
-Маргааш 11,00 цагийн үед л бууна даа.
-Онгоцны үйлчлэгчид гоё л бүсгүйчүүд харагддаг. Монгол Улсын нүүр царай болж байгаа учраас гоо сайхандаа их анхаарал тавьдаг байхаа?
-Бид Солонгост жил болгон давтан сургалтад хамрагддаг гэсэн шүү дээ. Тэр сургалтын хөтөлбөрт гоо сайхны хичээл багтдаг. Нүүр будах, үс арчлах, боох гээд нарийн зүйл заана. Бүх зүйл стандарттай. Ажлын гутал хүртэл. Нислэгээс өмнө ахлах үйлчлэгч юмуу, туслах нь бусад үйлчлэгч нарынхаа бэлтгэлийг шалгана. Хумс хуруу гар, үс, нүүрний будалт ямар байна. Үнэртэй ус түрхэж үү гэдгийг ч шалгадаг .
-Үнэртэй ус түрхэхгүй гэж үү?
-Заавал түрхэнэ. Үнэртэй усны үнэр хурц уу, үгүй юу гэдгийг нь, гутлаа тосолсон байна уу, хувцасны индүүдлэг ямар байна гээд бүгдийг нь шалгадаг.
-Маш нарийн шалгууртай юм байна. Жишээ нь уруулаа, хумсаа ямар өнгөөр буддаг вэ?
-Хумс будах тогтсон өнгөнүүд байна л даа. Жишээ нь, жижиг хумстай бол өнгөгүй будгаар будаж болно. Ажлын дүрэмт хувцас өмсдөг учраас аль болох даруухан өнгөөр буддаг. Ер нь, улаан хүрэн өнгө бидэнд их зохьдог. Уруулаа тод өнгөөр будаж байж онгоцны гэрэлд гоё харагдана. Онгоцны гэрэл бүүдгэр шүү дээ.
-Нислэгээс хэдэн цагийн өмнө онгоцон дээрээ очсон байх ёстой вэ?
-Гэрээсээ бол бид нисэх цагаасаа гурван цагийн өмнө автобусандаа сууна. Хоёр цагийн өмнө компани дээрээ очсон байна. Компани дээр нислэг болгоны өмнө хооллодог. Нислэг эхлэхээс яг цагийн өмнө онгоцон дээр очно. Онгоцоо болон хоол хүнсээ хүлээж авна. Мөн онгоцны цэвэрлэгээ бүх зүйлийг шалгаж дуусаад бусад ажилчдыг гарсны дараа нислэгийн өмнөх аюулгүй ажиллагааны үзлэг хийнэ.
Онгоц нислэгт бэлэн байна уу, аюулгүй байна уу гэдгийг дахин нягтална гэсэн үг. Тэгээд нисэхээс 30 минутын өмнө багийнхны нислэгийн өмнөх хамтарсан яриа болдог. Өөрөөр хэлбэл, аюулгүй ажиллагааны зааварчилгаагаа бүгд ярилцдаг. Онгоцын дарга мөн 10 минут мэдээлэл хийнэ. Түүний дараа зорчигчдоо хүлээж авна даа...
-Галт тэрэгний үйлчлэгчид вагоны үүдэнд зорчигчдоо хүлээж авдаг. Та бүхэн зорчигчдоо хэрхэн угтаж авах вэ?
.-Бид ч адилхан шүү дээ. Инээмсэглэж, мэндэлж угтаж аваад, суудлыг нь зааж өгнө. Хүүхэдтэй хүн, хөгжлийн бэрхшээлтэй эсвэл өндөр настай зэрэг тусгай халамж шаардагдсан зорчигчдыг суудалд нь суулгаж өгөөд аюулгүй ажиллагааны зааварчилгаа өгнө. Ослын үед та аль хаалгаар гарах вэ, үйлчлэгчийг яаж дуудах вэ? гэх зэргээр зааварчилгаа өгдөг Үйлчлэгч болгон өөр өөрийн хариуцсан газраа зорчигчоо хүлээж авдаг
-Нэг онгоцонд хичнээн үйлчлэгч ажилладаг вэ?
-Боинг 737 онгоцонд зургаа+4 үйлчлэгч, Боинг 767 онгоц дээр найман үйлчлэгч ажилладаг. Нэг үйлчлэгч нэг хаалга хариуцдаг. Ямар нэгэн осол боллоо гэхэд хариуцсан, хариуцсан хаалгаа онгойлгож зорчигчдоо аврах ёстой. Хаалганы тоогоор үйлчлэгч явдаг гэсэн үг. Нислэгийн өмнө бүх үйлчлэгчид ажлыг нь хуваарилаад өгчихдөг. Өөр өөрийн гэсэн үүрэг хариуцлагатай.
-Нислэг болгон дээр өөр өөр хүмүүсээр баг бүрддэг үү? Эсвэл байнга хамт нисдэг баг байдаг уу?
-Нислэг болгон дээр нэг баг бүрдээд л явдаг. Сард дээд тал нь 100 цаг нисэх ёстой. Сарын эхэнд нислэгийн хуваарь гарна л даа. Бүгдээрээ өдөр бүр нарядаа хараад шалгаад л явдаг.
-Агаарын хөлгийн ахлах үйлчлэгчийн туслахын хувьд та ямар ажил хариуцдаг вэ?
-Би агаарын хөлгийн ахлах үйлчлэгчийн ажилд тусална гэсэн үг. Ахлах бол бүх хүмүүсээ хариуцна. Би хойд талын үйлчилгээг хариуцдаг .
-Танай компани ямар чиглэлүүд рүү нислэг үйлдэж байгаа вэ?
-Манай үндсэн нислэг Улаанбаатар-Бээжин-Улаанбаатар, Улаанбаатар-Хонг Конг-Улаанбаатар, Улаанбаатар-Сөүл-Улаанбаатар, Улаанбаатар-Токио-Улаанбаатар, Улаанбаатар-Москва-Берлин- Москва -Улаанбаатар гэсэн чиглэлд үндсэн нислэгтэй.
-Олон улсын нислэгээр Монголчууд маань их зорчиж байна уу, гадны зорчигчид олон уу?
-Монголчууд маш их зорчдог болсон шүү дээ. Банког, Сингапур, Дубай, Вьетнам руу захиалгат нислэгүүд их үйлдэгддэг. Захиалгат нислэгүүдийн зорчигчид нь Монголчууд .
-Та ямар чиглэлд дуртай вэ?
-Берлин /инээв/
-Яагаад?
-Охид болгоны мөрөөддөг мэргэжлээр ажиллаж байгаа гэж би боддог юмаа. Энэ мэргэжлийн онцлог нь газар үзэх. Берлинд бидэнд амрах, газар үзэх боломж илүү олддог. Бусад нислэг бол очоод цаг болоод л буцна.
-Арван хэдэн жилийн өмнөх хамгийн анхны нислэгээ дурсахгүй юу?
-Анхны нислэг Улаанбаатар-Сөүл-Токио-Сөүл-Улаанбаатар гэсэн чиглэлд ниссэн. Олон цаг, олон буулт суулттай их ядардаг нислэг байсан. Тэгэхэд юугаа ч мэдэхгүй хүүхэд байлаа шүү дээ. Шууд япон, англи хэл дээр зарлан сонордуулга унш гэсэн.
Сандраад л... Одоо бодоход юу ч уншиж байсан юм бүү мэд. Үнэндээ, надад тэр аймаар хүнд нислэг байсан шүү. Тэгэхэд юу уншиж байснаа нислэгээс буусан хойноо бодоод олдоггүй юм. /инээв/ Одоо бол бүх юм гарт орчихож дээ. Япон хэл дээр зарлан мэдээлэл уншдаг
-Ингэхэд та хэдэн хэлтэй вэ?
-Миний үндсэн мэргэжил япон хэлний орчуулагч, аялал жуулчлалын менежер. Мөн орос, англи хэлтэй.
-Түрүүнээс хойш би таны ярианаас хэдийд нь амардаг юм бол гэж бодоод байна л даа. Ар тал найдвартай байхгүй бол ч...
-Харин тиймээ, ар гэртээ цаг гаргаж чаддаггүй. Амьдрал ер нь, орхигдчихдог л доо. Нэг харахад л, хүүхэд том болчихсон байх юм. Би хүү, охин хоёртой. Том нь долоо, бага нь дөрвөн нас хүрч байна. Аав ээжтэйгээ хамт амьдарч байгаа болохоор тэдэндээ хүүхдүүдээ орхиод л явдаг
Гэр бүлийн хүн ажлыг минь ойлгохгүй байх их хэцүү байдаг юм билээ. Манайхны ар гэрийнхэн ажлыг нь их ойлгодог, хувцсыг нь хүртэл бэлдээд тавьчихсан байдаг. Ер нь, гэр бүлээрээ нисэхийн амьдралд дасчихсан, биднийг ойлгож, сэтгэл зүрхээрээ дэмжсэн хүмүүс байдаг даа.
-Чөлөөт цаг гарвал юунд зарцуулдаг вэ?
-Гэр бүлийнхэнтэйгээ байхад л зарцуулна. Хүүхдүүдтэйгээ хамт байх л миний хувьд хамгийн сайхан амралт болдог. Аав минь нисгэгч байсан болохоор багаасаа нисэхийн амьдралд дурлаж бас дассан. Багадаа аавынхаа барааг бараг хардаггүй байлаа. Одоо өөрөө л тийм хүн болчихоод байна./инээв/
-Нислэгт гарахад бэлтгэл гээд зав бага байдаг байх. Бууж ирсэн үед юу бодогддог вэ?
-Нислэгээс буугаад л сэтгэл амсхийдэг. Ар гэр, үр хүүхэд, өөр бусад зүйлийн тухай бодох завтай болдог. Нислэгийн өмнө тэнгэр цэлмэг, буулт зөөлөн байгаасай гэж үргэлж боддог.
-Нислэгийн үед янз бүрийн хүндрэл гарах тохиолдол хэр вэ?
-Ер нь, гарна шүү. Хүн өвдөнө, төрнө. Дээр үед манай орон нутгийн үйлчлэгч Сувдаа эгч хүүхэд эх барьж авч байсан гэдэг юм. Одоохондоо олон улсын нислэгт тийм зүйл тохиолдоогүй байна. Гэхдээ бид бэлтгэгдсэн байдаг.
Хүүхэд эх барьж авах, хүн аврах, анхны тусламж үзүүлэх сургалтад хамрагдаад, сертификат авдаг. Бүх шалгуураа давсан учраас аль болох тайван мэддэг, чаддагаа бие биедээ зааж зөвлөөд явцгаадаг .
-Таны хүсэл мөрөөдөл...?
-Мэдээж, өмнөө тавьсан зорилго, хүсэл мөрөөдөл байгаа. Ажил мэргэжлийн хувьд хамгийн сайн үйлчлэгч болохыг хүсч байна /инээв/. Нэг хүн ч гэсэн манайхаар үйлчлүүлээд буухдаа сэтгэл хангалуун, "Ямар сайхан үйлчлэв ээ. Та нарт баярлалаа" гээд.буухад л бидэнд маш том шагнал болдог. Урмын үг сонсоход хамаг ядаргаа мартагддаг даа.
-Таныг 2012 оны ажлаараа компанийхаа агаарын хөлгийн ахлах үйлчлэгчийн шилдэг туслахаар шалгарсан гэж сонссон. Тэгэхээр таны хүсэл зорилго биелж л яваа юм байна даа? Сүүлчийн асуултыг танд үлдээе.
-Хамт олондоо ажлын амжилт хүсье. Тэнгэр үргэлж цэлмэг, нислэг болгон минь амжилттай байг!
Б.Гүнж
Эх сурвалж: “Ганзам” сонин
Сэтгэгдэл0
hetsuu hetsuu tsagiin zoruu ene ter deer ni nisgegch nar bolon nisehiin toloologch nart husuulakh ajil bas baina
Tarihnii turaaltai medrel mal mini busdig bitgii oor shigee bod. Ongotsni uilchlegch gehere l tiim es surtahuungui bna gesen oilgoltoo hay tiim ue ongorson. Uuchlaarai arai buduuleg yarichlaa ghdee cham shig iim medrel garuudad ingej heleh ch bagadana. :-p
хусуулдаг нь харин үнэн юм билээ. нисгэгч нар эд нарыгаа ээлжлээд л нухдаг гэсэн.
юугаа яриад байгаа мал вээ чи
tegeed haanaa hezeedee husah uu?
Nisgegch uilchlegch gedeg bol huuhduudiin hamgiin moroodoh durtai mergejil baidag baih. Moroodloo bieluulj chadsan morooroo durtai ajlaa hiij yavaa negiigee doromjloh gej meriigeed yah ni ve dee. 182.160.35.239 bol ongotsond ch suuj uzeegui gar baij magadgui. Yag cham shig zorchigch nar l ongotsondoo suuhgui yum uzeegui tsarailj delguur heseed ongots saatuuldag, sogtuuruulah undaa hemjee hyazgaargui nehdeg, buusan hoinoo ajlaa hiij yavaa huuhduudiig doromjildog bh
husduuldag baihoo tegj baij l ongotsni darga nartaa itgel awch daraagiin nislegtee yawah erh olj awdag baihaa berlind ochood buudald 3-4 honoj baihdaa yu hiihewdee darga nartaa husuulaad l yawj bdag blgui...
chi vnen uhamsar mutai mal yum da te yumig yah gj mugaar boddog bna
Сайн байцгаана уу? Нээрээ л, явах бүрийдээ л Тэнгэр, Агаар тогтуун, онгоц гэмтэл сааталгүй, нислэг амар амгалан, онгоц маань мэнд амар газардаасай л гэж өөрийн эрхгүй л санагддаг юмдаа.
Энэ бол тун хэцуу ажил!Залуу хун болоодл тоохгуй байх шиг байна туунээс биш одортоо хэдэн удаа маш том хэмжээний атмосферийн даралтанд орж туунийгээ байнга сольж хольж байх чинь эруул мэндэд тун аюултай яваандаа энэ нь эруул мэндэд заавал нолоолно.Харин орчин уеийн супер аэрбасууд А-380 Боинг-743 Боинг-777 Боинг-385 ийм том 500 -аас дээш зорчигч оруулж чаддаг лайнаруудл даралт мэдэгддэггуй нисэж буухнь тун зоолон унэхээр супер онгоцнууд байдаг.МИАТ харамсалтайнь тийм том онгоц авах монгогуй ядуу компани байх. Би оороо сардаа 2-3 удаа томилолтоор ийш тийшээ европоос-Америк-Ази -Энэтхэг руу их нисдэг суулдээ унэхээр их ядардаг болчдог юм.Жижиг техникийн хувьд хоцрогдсон орон нутагт голдуу нисдэг жоохон онгоцнууд бол унэхээр ядаргаатай боон толгойныовчин болдын,за тэгээд онгоцоор тогтмол ниснэ гэдэг чинь ямарч орчин уеийн супер шинэ техникийн талаар ярих юмгуй онгоц байсан ч гэсэн амь нас эруул мэндтэй холбоотой асар их аюултай асуудал гэдгийг насанд хурсэн хун болгон ойлгож байгаа гэдэгт итгэнэ.Ийм мэрэгжилтэй хумууст МИАТ компань тэгээд цалин пунлуу овоо олигтой хэдэн юм огчдогийн байгаа биздэ?Дор хаяжл 3-5 мянган дойлуур огдог байх гэж бодно дээрнь эруул мэндийн бутэн 100% даатгал бас огдог байх ёстой байх!
онгоцны үйлчлэгчийн цалин хэд байдаг бол?
Боинг-385 биш Боинг-785 шинэ супер лайнер А-380 эсрэг орсолдогч 750 гаруй хун оруулдаг аймаар том онгоц
Yoo zarim humuus ongotsnii uilchlegchiin talaar ymar teneg buruu oilgolttoi ym be. Ym l bol untah hewtehees oor ym bodoj setgej chaddagui ymu haashain. Yahara untah ystoi gej tm ym bdaggui ym za. Bi urd n ene mergejleer ajillaj bsan hunii huwid helehed ihenh uilchlegch nar nisgegch nart hezee ch tm ym ys surtahuun bdaggui ym za. Yahaw huuchin dr uyd tiim ym bsan l bh odo bol tm bishee. Bid zuwhun uur uursdiinhuu uuregt ajliig hiigeed tsag nartai uraldaj ajilladag hudulmurch humuus bdag ym. Ene bol hen hunii hiigeed bdag bas boddog shig n tiim amar ajil bishe. tuhain hunees asar ih teswer tewcheer sahilga bat deg juram huwiin zohion baiguulaltiig shaarddag ajil ble. Uuriin gegeenees udshiin burii hurtel ar ger zarimdaa ooriigoo ch umartan ajillaj zorchigchdiinhoo eruul mend ayulgui baidal ay tuhtai baidliig n hangan ajillahad gol uureg n baidag ym. Uneheer baharhmaar buguud hetsuu ajil ble.
Sn bnu bi ongotsnii uilchlegch bolhiig husdiima miatd ajilah huseltei yg yj yvuuldiim bol
sn bnuu bi en jil tugsuh supguuliin supagch ipeh jilees oyutan boln bi ongotsnii uilchlegch boloh muruudultei mongold beltgedeg supguuli bdaggui gj sonsson ymp supguulid opj ymp mergejleer dagnaj tugsuud tsaaashdaa ymap supguulid opvol zugeer we tus bolooch
Sain bn uu, tand gej zuvluhud ongotsnii uilchlegch bol zaluu nasnii ajil yum. Mun mergejilee ta songohdoo zovhun uuriinhuu durtai mergejilee songoj, bas ireeduid ajliin bair, tsalingiin hemjeeg tootsoj sudlah heregtei. Agaariin hulgiin uilchlegcheer hamgiin oir,hyamd surah gazar bol Korea, Seoul, Asiana Airlines bolon Korean Air companiud bolno. Erduu hoer bolon tuunees deesh helnii medlegtei baih ba neg hel n medeej English hel baih bolno. Za amjilt husie.
4jil suraltsan gsn unen uu?
unen unen dandaa husuulna kkkkk uruvdultui yanhanuud
teneg erguu buduuleg amitan be
sain bna uu?Bi ene jil 12angia togsoh yuma.Tgd ongotsni uilchlegch boloh moroodoltoi tgd ali surguulid haana suraltsjij ongotsni uilchlegch boldin bloo ENE ASUULTAND DELGERENGUI HARIULJ OGOOCH.........BAYRLLAA
янхан болно гэсэн үг шдээ
yoo ymr buduuleg ym be hha
buduuleg humus bolimoor ymaa. iimrhu gashksn tarhutai hunus bga blhor mngl hogjku bnshde ahhah
goe yumaa shan huuhnuudiig labdag yunaa
Ямар сургуульд хаана сурахыг нь хэлээд өгөөч
Yag ymar surguuld surdg ve
Онгоцны үйлчлэгчээр сурахын тулд дор хаяж 2 хэл дээд түвшинд мэддэг байх. Бас зан ааш, царай төрх, харилцаа сайн байх ёстой. Мөн энэ чиглэлээр суралцах бол Хансэо их сургууль хамгийн шилдэг нь. Дадлага хийхдээ онгоцонд хийдэг. Жил ийн төлбөр нь ойролцоогоор 30 сая.
7honog ajilaad 7 honog amardag gej unen uu sariin tsalin n hed bdin bol
7хоног ажиллаад 7 хоног амрана гэдэг бол худлаа бха:))
ymar hicheeleer surhiin bol
Математик англи хэлээр ихэвчлэн сурдаг гэж сонссоон Математик 400 оноогоос дээш харин гадаад хэл бол ойлгомжтой хамгийн их оноог авах хэрэгтэй.
дундаж цалин нь хэд бол
tsalin ni hed hemjenii baidin bol
Цалин хэд
Сайн байна уу би Японд байдаг юм аа энд онгоцны үйлчлэгчид бэлтгэх сургалт байдаг юм болов уу?
Ypon 2 jiliin mergejliin surguuli bdg tulbur n nileen undur bdg blxoor xvssn barag orj chddgv gxde orod surad ywjiigaa mu dg xvvxdvvd tsuungv bgaa
sn baitsgaana uu bi ene mergejileer ywah sonirholttoi bgaamaa. tgsn net.ees medeelel hrah haraa muutai hvn bolohgu ym shg bnte? ghde ajiliin bairn dre grahaasa omno haraagaa teglvvleed ywj boloh ym bolwuu ^^ byrlla :))
сайн байна уу?кк би бас онгоцны үйлчлэгч болох санаатай ххэ тгд бас хараа муутай тгд линз зүүгээд байвал болохгүй л бхда тэ? хха болохгүйн болуу хараагаа тэглүүлэх аюултай бишүү? :))
Сүүлийн үед хараа гэдэг асуудал биш болсон бусад орон линз зүүхийг зөвшөөрдөг шаарлагтай бол шилтэй байж болдог
Сүүлийн үед хараа гэдэг асуудал биш болсон бусад орон линз зүүхийг зөвшөөрдөг шаарлагтай бол шилтэй байж болдог
Цалин хэдийг авдаг вэ
Сайн байна уу таны сэтгэглэлийг уншаад би маш их урам орлоо онгоцны үйчлэгч болхийн тулд хэнд хандаа хэрэгтэй вэ
Ongotsnii vilchlegcheer 35 nas hvtlee ajildag gsn ene vnen vv??
45 hurtlee ajilladag shuu
ONGOTSNII UILCHLEGCH BOLOHOD YMAR HICHEELEER TULHUU YVDAG VEE
ОНГОЦНЫ ҮЙЛЧЛЭГЧ МӨРӨӨДЛӨӨ БИЕЛҮҮЛХЭД ТАНЬ БИД ТУСАЛНА.МОНГОЛДОО
зайл цаашаа
undur n 160 bval orj boloh bolvuu
Би хүүхэд байхасаа л Онгоцны үйлчлэгчдэд бараг л дурлачихсан гэхэд бараг хилсдэхгүй байх. Хэхэхэ Би одоо хүүхэд насныхаа мөрөөдлөөр сурч байгаа. Би хэзээ ч оор гэж бодож байгаагүй.Ямар ч сургуульд сурдаг юм бөө мөд л байдаг байсан. 12 жилээ төгсөөд сургууль сонголт д Отгонтэнгэр их Сургуулийн Агаарын тээврийн үйлчилгээ гэх ангийг хараал эргэлт буцалтгүй орчихсон. Би өөрөө өөртөө үнэнчээр ажиллан гэдэгтэй итгэж байна. Бас би Ч. Мөнхчимэг эгчээр их бахархаж байна амжилт
Tsalin hed baidiin bol
сайн байна уу хансу их сургууль болон отгон тэнгэрийн сургалтын төлбөр хэд байдаг вэ
Сургалтыг төлбөр хэд байдаг вэ
Хансу их сургуулийн төлбөр нь хэд байдаг юм бол бас отгон тэнгэр их сургуулийн төлбөр нь
Би хүүхэд байхасаа л Онгоцны үйлчлэгчдэд бараг л дурлачихсан гэхэд бараг хилсдэхгүй байх. Хэхэхэ Би одоо хүүхэд насныхаа мөрөөдлөөр сурч байгаа. Би хэзээ ч оор гэж бодож байгаагүй.Ямар ч сургуульд сурдаг юм бөө мөд л байдаг байсан. 12 жилээ төгсөөд сургууль сонголт д Отгонтэнгэр их Сургуулийн Агаарын тээврийн үйлчилгээ гэх ангийг хараал эргэлт буцалтгүй орчихсон. Би өөрөө өөртөө үнэнчээр ажиллан гэдэгтэй итгэж байна. Бас би Ч. Мөнхчимэг эгчээр их бахархаж байна амжилт
Би хүүхэд байхасаа л Онгоцны үйлчлэгчдэд бараг л дурлачихсан гэхэд бараг хилсдэхгүй байх. Хэхэхэ Би одоо хүүхэд насныхаа мөрөөдлөөр сурч байгаа. Би хэзээ ч оор гэж бодож байгаагүй.Ямар ч сургуульд сурдаг юм бөө мөд л байдаг байсан. 12 жилээ төгсөөд сургууль сонголт д Отгонтэнгэр их Сургуулийн Агаарын тээврийн үйлчилгээ гэх ангийг хараал эргэлт буцалтгүй орчихсон. Би өөрөө өөртөө үнэнчээр ажиллан гэдэгтэй итгэж байна. Бас би Ч. Мөнхчимэг эгчээр их бахархаж байна амжилт
Намайг ану гэдэг. Би 12 настай. Би том болоод онгоцны үйлчлэгч болохийг маш их хүсдэг одоо би чех хэлээр ярьдаг. Өшөө цаашаа англи, герман гэсэн 2 хэлтэй болно гэж боддог. Сая энэ яриаг уншаад яаг л энэ эгч шиг л болох юмсаан гэж мөрөөдөлдөө жаахан ч гэхсэн итгэл найдвар орлоо. Баярлалаа
Uneheer goy yma bi ongotsnii uilchlegch bolohoor tolovloj baina l daa uram ogsond byrlla
Mash goe baila yalan guya nd shig ongotsni vichlegch bloh moroodoltoi hvn mash ih taalagdla☺
Mash goe baila yalan guya nd shig ongotsni vichlegch bloh moroodoltoi hvn mash ih taalagdla☺
Сайн байна уу би энэ мэргэжлийг аль 5-р ангид байхдаа л хүсэж мөрөөдөж ирсэн. Одоо би 10 -р анги юмаа. Тэгээд 12-р ангиа төгсөөд Улаанбаатар их сургуульд орно. Тэнд онгоцны үйлчлэгчээр суралцдаг гэж сонссон юм л даа. Дор хаяж 3 хэлтэй байх ёстой гэсэн болохоор одооноос бэлтгэж хичээж байгаа. Надад бас асууж тодруулах зүйл маш их байна. Жишээ нь: Төлбөр мөнгө нь хэд болох гэх мэт. Энэ бүх дэлгэрэнгүй мэдээлэлийг ав ч болох вэб сайт байгаа болов уу?? Надад хариулт өг ч туслана уу!!?
Solongost tulbur jilii 10say bdg gsn shu mongl munguur
Bi odoo 11 nastai minii moroodol ongotsnii vilchlegch bi zaawal moroodol bielvvlnee ta minii baharhal shvv
үнхээр чадварлаг эгч байна амжилт
Үнхээр сэтгэл хөдөлгөм
Би онгоцны үйлчилэгч болох зорилого урдаа тависан байгаа энэ ярилцлагыг уншаад олон зүйлыг мэдэж авлаа надад үнэхээр их таалагдлаа баярлалаа та бүхэнд
сн бну би одоо 8 ангийн сурагч ирээдүйд онгоцны үйлчлэгч болхыг сонирхож бга юм аа таны энэ асуултыг уншиж үзлээ их сх сонсогдож бна таньд ажлын амжилт хүсье
ongotsni uilclegc bolhod ymar hiceeleer shalgalt ogoh we