Ховд аймгаас төрсөн алдартай олон арван бийчэд улс, аймгийн олон удаагийн уралдаан, баяр наадамд үзэгч олноо цэнгэн баясгаж, баруун монголын бий биелгээний өв соёлыг өдий хүртэл тээж өвлүүлж ирсэн гавьяатай хүмүүс.
Баруун монголын олон ястны бий биелгээ нь дотроо дэг, хөдөлгөөний хувьд ялгаатай. Баяд бий нь толгой, гарын хаялга нэг зүгт байдгаараа дөрвөд бийнээс ялгаатай. Баяд бийний жинхэнэ намба нь зүүн мөрийг араас нь урагш баруун мөр рүүгээ цохиод баруун гараа дэлгэж зүүн мөрөнд авна.
Харин дөрвөд бий биелэхэд толгой, гар зөрж хөдөлнө. Дөрвөд, баяд бийд толгойгоо тал тал тийшээ ганхуулан шидэж биелнэ. Захчин биелгээ гарын алгыг ихэнх тохиолдолд дээш нь харуулан татлага хийдэг байна. Харин торгууд биелгээний онцлог нь зогсолтонд байдаг аж. Бийч хоёр гараа тахимаараа зориулан зогсож, гараа дотогшоо татаж хумиж, мөрөө цохилттой хөдөлгөн, толгойг савлан хаяхыг цээрлэдэг байна. Тэгээд ч толгой дээрээ аягатай ус тавьж биелдэг байна.
Ойрадын бий биелгээний хөдөлгөөн нь тодорхой хөг аялгуутайгаа нийлж төрсөн нутаг, баатар сайн эрчүүд, хөлөг сайн морь, ажил үйлс, ёс заншлыг утгачлан тусгаж дүрсэлдэг.
Ховд аймгаас торгуудын М.Пүрэвжал, Б.Дугараа /Монгол Улсын гавьяат жүжигчин/, М.Дарьсүрэн, А.Баттөмөр, Захчины О.Мухаршар, О.Дашдорж, Ш.Банзай, А.Норолхоо зэрэг алдартай бийчид төрөн гарсан билээ.
Ховд аймаг А.Бямбасүрэн
Эх сурвалж: "Монцамэ" агентлаг
Сэтгэгдэл0
Үүний оронд жорлонгоо янзалж, ахуйн ойр зуурын соёлд суралцмаар юм
Баруун монгол гэдэг бол газар зуйн нэр. Энэ бий бийлгээний соелын эзэд нь ойрдууд гидэг монгол ундэсний том булэг бий. Дотороо баяд, дорвод, торгууд,захчин,ураанхай,мянгад,оолд гэх мэт угсаатныг жижиг булуудэд хуваагдах боловч ахуй оюуны нийтлэг соелтой. Бийлгээ энэ тэр дээр байдаг бага сага ялгаа бол зарчимын ялгаа биш. Иймд бие биенээсээ их ялгаатай гэж суржигнээд хэрэггуй. Бас баруун монголын биш ойрдын оор бий бийлгээ гэж нэртэй юмыг зов нэрээр нь нэрлэ.Еохорыг буриадын нохор л гэдэг биз дээ.
Ene oirad ch gnuu yu ch genuu yariad bga nohor oiraduud manj orostoi ugseed mgliigoo taraatsnaa medehuu er n .manj hytadiin erliiz oirad gjj l charlahaas oop galdan guai yamar nugel uildej tenegtseniig tuuh beleehen gerchilj bgaag 1 ch gsn unshsanuu.erguu psdanuud
Hagaralduulahaas oop ym yu ch bhgui bj naad amaa tataj yavbak taarna
Uhsen balduushnii chn oiradiin buleglel.hiisen gaviya bnu ed nart.odoo hurtel mgliig nuraaj hagaralduulj hyamraaj bn shd .uhsen tervelbegteigee dakd or.chadal zaya 2 n dutaj bj bitii toriin sentii ruu getej bai.
Elbegteigee dald or
Za medehgui
Ingej oird moird gseer bgl mgliig taraatsan nohoddoo.halhuud l humij bailgaj bn .
Халхууд монгол ундэсний цом нь байж соронз шиг татаж байх естой. Гэхдээ та нар шиг юу ч мэдэхгуй дээрэнгуй халхууд монгол ундэстэний байна тулхэж холдуулж байна. Ядаж халхаас бусад угсаатан оорийн соелтой, аялгатай байхыг угуйсгэн доромжлоод.
Gazar nutagaa hurtel tuuchaad 11 ond guij orj irtsgeecheed hashrahgui l bas uvs huniig buh mgkchuud dagana ch genuu yana ch genuu ekii balai ym yarij yavahaar ter hog shoroogoo ch gsn tseverleech nil hig bolson ym tv.eer garaak bsiishd
Тэнэгтээд бай, хэн 11 онд хаагаас ирсэн юм? Бид нутаг дээрээ байгаа.
Халх гэж болдог ойрд гэж болохгуй юу? Та нар тэр Халх журам гэдэг ФБ руу ород узчих. Тэгээд хэн гь хагаралдуулдагийг хар
zavharsan yum bichij baih yum. yamar ch uchirtaiin, yun hiigeed hudluud tolgoigoo ganhuulan shideed baidgiin?
Энэ ямар хэрэгтэй юу юмб бүү мэд. Бусдаас ялгарах тийм чухал бол бидэнд бусдаас илэрхий ялгарах зөндөө юм одоо байжл байна. Хэрэв соёлжиж хөжиж чадвал бас түүгээрээ ялгараадл байх байх. Ганц ганцаараа гэмгүй урлаг соёлын элэмээнт юмшиг атлаа бүгдийннтйлүүлж монгол ёс заншил гэжнэрлэчихээд түүний ард хамаг хоцрогдсог бүдүүлэг юмаа дээрэнгүй үндсэрхэг араншинтай хольж нуугаад зүтгүүлээд байналдаа
ялгаварлан гадуурхах хагалан бутаргах үзэл зүйл бүрээр газар авсан нь бас харамсалтай. Тэгээд түүнийгээ эх оронч гэдэг нэрний ард нуугаад тавьчихна. Хөдөөнийхнөөс жинхэнэ зан зиншил үнэртэнэ. Уулзаадл аль нутагвэ гэж асуугаад тэндээс бүх юмаа эхлүүлнэ. Төрсөн нутагтаа тийм их хайртай юмуу гэтэл үгүй. Хэн өссөн төрсөн нутгаа тийм их сайн сайхан болгочихоод байгаа юм. 20, 30 жил болоход үндсэндээ бахь байдгаараал байна Сумууд бол үндсэндээ сүүлийн 50 жилд өөрчлөгдөөгүй гэж настай хүмүүс ярьж байна. Харин нутаг асуумагцаа бусдыг гадуурхах муу хэлэхдээл ашиглаж эхэлдэг байх. Засаж өөрчлөх юм их байнаа.
ertneesee oiraduud biich, halhuud duuch ard tumen gedeg ugtei.
За тэгээд дуулаад л явж байл даа.
Уртын дуу бол маргахын аргагүй гайхамшиг. Манай баруун талын дуунууд бол богино байдаг.Гэхдээ л өөрийнхөө дуунд дуртай байлгүй яахав.
Бие биенийхээ юмыг л байх ёстой, зүй ёсны юмыг нь наад зах нь байгалаас заяасан хэл амыг нь хазгай энэ тэр гээд адлаад байлгүй зөвшөөрч сурах хэрэгтэй.
Ховдын Бямбасүрэн минь ядаж Монгол бичгийн дүрмээ сураач дээ...
Халхад уртын дуунаас өөр юу байгаа вэ кк үнэхээр голомтоо сахисан монгол м бол соёлоо хадгалаад ирэх нь яасан юм бэ? бүх язгуур соёл бүгд л ойрадуудын дунд хадгалагдаж ирснийг хуулбарлаж аваад хоолоо олж идэж байгаа бус уу олон юм хэлэлгүй гудар за
Zarim bii belgee todorhoi bich
ЯЙШЛЯ ЯЙШЛ