Аливаа үндэстний урлаг, уран зохиол өөрийн үндэстний түүх уламжлал, зан заншил, ёс суртахуун хийгээд нийгэм, соёлын хүрээний бүхий л асуудлыг дүрслэн илэрхийлдэг. Зөвхөн илэрхийлээд ч зогсохгүй өөрийн үндэстний цаашдын ирээдүйг тодорхойлоход гол үүрэг гүйцэтгэдэг. Манай үндэстний сүүлийн үеийн урлаг, уран зохиолын дүрслэлийн баримтуудаас харахад олон зуун жилийн туршид Монгол хүний хэвшүүлж тогтоосон ёс зүй хийгээд зан суртахууны хэм хэмжээг ихээхэн зөрчиж, зарим талаар эвдэх болов. Энэ талаар нухацтай эргэцүүлэх нь даяаршлын эринд чухамдаа Монгол хүний хадгалан авч явах үнэт зүйлийн тухай асуудалд шууд холбогдох юм. “Монгол хүн-Монголын баялаг” гэх нэгэн уриаг манай улстөрчид цуурайтуулах дуртай, гадны нэгэн дипломатч “Танай улсын баялаг бол танай залуу үе юм байна” гэж хэлсэн гэх яриаг УИХ-ын дарга (Г.Занданшатар) нь дахин дахин ярьж явдаг. Мэдээж дээрх ярианууд үнэн.
Харин монгол хүн гэж хэн юм гэдгийг, хэн болгож харагдуулахыг хүсээд байгааг урлаг, уран зохиолд дүрсэлнэ. Тухайлбал, эмэгтэй хүний дүр.
Монголын эртний уран зохиолд эмэгтэй хүний дүрийг дүрсэлж ирсэн уламжлал бий. “Монголын нууц товчоо”- нд л гэхэд Монгол эмэгтэй хүнийг эрх чөлөөтэй, ухаалаг, зоригтой, үнэнч, журамтай, цэвэр ичимтгий байдалтайгаар дүрсэлсэн байдгийг Алунгоо, Өэлүн, Бөртэ, Хулан, Есүй.., гээд олон дүрүүдээс үзэж болно. XIII зуунаас шууд уламжилсан “Алтан ордны үйсэн дээрх бичиг”-т эх нь хүүгээ эзний зарлигт үнэнч, эрэлхэгээр тулалдахыг сургасан буй нь хусны үйсэн дээр дуралзан үлдсэн буюу. 1929 оны тавдугаар сарын 1-нд хэвлэгдсэн Монголын орчин үеийн уран зохиолын анхны томоохон бүтээл болох Ц.Дамдинсүрэнгийн “Гологдсон хүүхэн” туужид Цэрэн хүүхнийг эрх чөлөөгөө олсон тэгш эрхт Монгол орны эзэн хүн байдлаар дүрсэлсэн байдаг. XX зууны уран зохиолын томоохон дурсгал болох зохиолч Ч.Лодойдамбын “Тунгалаг Тамир” роман хэдийгээр үзэл сурталд идэгдсэн боловч уг бүтээлээс Монгол эмэгтэй хүнийг хэрхэн дүрсэлсэн болон тухайн цаг үед Монгол эмэгтэй хүнийг хэрхэн дүрслэх бодлого барьж байсныг бэлхнээ үзэж болно. Түүнийг нь уг романы Дулмаагийн дүрээр төлөөлүүлэн үзвэл романы эхэнд Дулмаа Итгэлтийн зарц, нэрэн дээрээ Галсангийн эхнэр боловч нэдэр дээрээ Итгэлтийн бэлгийн дур хүслийг нууцаар хангагч, төрүүлсэн үрээ ч өөрөө өсгөх эрхгүй дарамтлагдсан эм байдаг бол зохиолын төгсгөлд эрэлхэг тэмцлийнхээ үр дүнд эр нөхөр Төмөрийнхөө өшөөг авч, шинэ цагийн үзэл суртлыг ойлгосон, ирээдүйдээ итгэл төгс эмэгтэй болон хувирдаг. Хувь хүнийхээ хувьд Дулмаа эхэн үедээ төөрөлдөж, Цамба мэтийн асманчуудын бэлгийн дур хүслийн объект болдог ч Төмөр, түүний хайр сэтгэлтэй учирснаар үнэнч, ариун журамт эмэгтэй болж байгаагаар үзүүлсэн нь социалист нийгмийн үзэл суртал биш, гагцхүү хүн ёсны тэр дундаа журамт Монгол эмэгтэйн үнэт зүйлийг тодруулсан дүрслэл, өгүүлэмж юм.
Романы өөр нэгэн дүр болох Долгор. Эр нөхрөө, энэ амьдралаа сүйтгүүлэхгүй гэсэндээ Итгэлтийн хүчинд автсан боловч үхэн үхтлээ эр нөхөр Эрдэнийгээ үнэнчээр хайрлан, түүний өмнөөс амиа золин дуусах зориг, итгэл, ухааныг гаргаж чадаж буй нь бас л монгол эмэгтэйн бахархам нэгэн жишээ, дүр дүрслэл. Энд социалист үзэл суртал гэхээсээ илүү хүн ёс, ариун журам, үнэнч байдал, тэгээд Монгол гэх бусдаас ялгарах сэтгэхүй, түүнийг тодруулан үзүүлэх зохиолчийн эрмэлзэл нэвт харагдана. “Тунгалаг Тамир”-ийн Гэрэлийн дүрээс ч ийм чанарыг үзэж болно. Зөвхөн энэ роман гэлтгүй өмнөх үеийн олон зохиолоос ийм Монгол эмэгтэйчүүдийг олж харах боломжтой.
Тодруулбал, орчин үеийн уран зохиолын эхэн үед холбогдох Д.Нацагдоржийн “Цагаан сар ба хар нулимс”, “Хөдөө талын үзэсгэлэн”, “Үзэгдээгүй юм”, “Учиртай гурван толгой”, “Нууц янаг”, “Мөрөөдөл”, “Шансонет”, “Миний ээж”, “Гэргий хүүхдээсээ хагацахуй”, “Норжмаа янагаа бодохуй”, С.Буяннэмэхийн “Харанхуй засаг”, Ши.Аюушийн “Харц Дамдин, хатан Долгор”, Ц.Дамдинсүрэнгийн “Явж байгаа зам дээр”, “Үдийн нар шиг хонгор минь”, “Буурал ижий", “Усан дагина”, “Ургамлын сайхан нь”, “Наалинхай хоёр нүд чинь”, “Солийг сольсон нь”, “Багш шавь хоёр”, “Хэлдэг гурав хийдэг ганц", “Чемодантай юм”, “Хоцрогдсон эмгэнийг сурвалжилсан тэмдэглэл", “Балармаа хүүхний ярьсан нь”, “Сайхан хүүхэн” зохиолуудаас эхлээд Б.Явуухулан, Ж.Бадраа, Ч.Чимэд, Д.Пүрэвдорж, Н.Нямдорж, Д.Шагдарсүрэн, Ш.Сүрэнжав, П.Бадарч, Б.Лхагвасүрэн, Д.Нямсүрэн, Д.Урианхай, Л.Дашням, Т.Галсан, Ш.Дулмаа, Ч.Дагвадорж, Ц.Чимэддорж, Ш.Гүрбазар, Д.Төрбат, Г.Мэнд-Ооёо, Б.Доржпалам, О.Дашбалбар, Л.Мягмарсүрэн, Ч.Мягмарсүрэн, Дан.Нямаа, Бя.Энхтуяа.., гээд олон яруу найрагчийн шүлгүүдээс, Б.Ринчен, Д.Намдаг, С.Удвал, З.Баттулга, С.Эрдэнэ, Д.Мягмар, П.Лувсанцэрэн, С.Дашдооров, Ж.Пүрэв, Д.Гармаа, П.Пүрэвсүрэн, Ц.Доржготов, Д.Батбаяр, С.Пүрэв, Ж.Лхагва, Б.Догмид, Д.Норов, Д.Намсрай, До.Цэнджав, П.Баярсайхан, Д.Энхболд, А.Шартолгой, Н.Нагаанбуу.., гээд олон зохиолчийн өгүүллэг, тууж, романуудаас үнэнч сэтгэлтэй, ариун журамтай, ухаалаг, үзэсгэлэн төгс монгол эмэгтэйчүүдийн дүрүүдийг уншиж болно.
1921 оны Ардын хувьсгал гэрийн баганаас дээш гарах эрхгүй, нөхрийнхөө өмнүүр дуугарахаас эмээдэг, шийдвэр гаргадаггүй, эцгийн эрхт ёсны нөхөн үржихүйн объект эмэгтэйг гэрээс нь гарган нийгмийн орон зайд оруулж ирсэн билээ. Гэхдээ учиртай гаргасан. Уламжлалт сэтгэлгээний цэвэр ичимтгий гэдэг томьёоллыг үзэсгэлэн гоогийн гивлүүр болгож, ариун журам гэх ойлголтыг хайр сэтгэлдээ үнэнч гэдэг нөмрөгөөр хучсан нь монгол эмэгтэйн дүрийг төгөлдөржүүлж, ухаалаг шинжийг эрх чөлөөгөөр сүлэн гэрэлтүүлснээр өмнөх зууны үеийн Монгол эмэгтэйн сонгодог дүрийг хэлбэржүүлжээ. Үндэсний урлагийн бодлогыг хэрэгжүүлэгч бас нэгэн чухал салбар нь кино урлаг. ЗХУ-ын найруулагч Ю.Таричийн 1945 онд хийсэн “Цогт тайж” киноны Хулан гэх эмэгтэйн дүрийн талаар судлаач Б.Дэлгэрмаа, Б.Дэлгэрбаяр нар «Монголчууд хүнийг гоо сайхны үүднээс үнэлэхдээ дөрвөн гол зохицол, хослолоор үнэлж байжээ. Үүнд, тухайн хүний:
1. Ажил, үйлийн тал
2. Сэтгэлийн тал
3. Зан төлөвийн тал
4. Гоо үзэмжийн тал эдгээр дөрвөн талын нэгдлээр үнэлж байв. Хулан бол энэ дөрвөн шинжийг бүрдүүлж чадсан эмэггэй юм. Хулан эр нөхөртөө үнэнч, эх орондоо хайртай, эр зоригтой бүсгүй юм. Хулангийн дүр бол ёс суртахууны сайн гэдэг ойлголтыг бүрэн гаргаж чаджээ» (Дэлгэрмаа.Б. Дэлгэрбаяр.Б. “Кино ба ёс суртахуун” УБ. 2015. 56-57) гэсэн байна.
Мөн үеэс хойш гарсан “Морьтой ч болоосой”, “Энэ хүүхнүүд үү", “Өндөр ээж”, “Суварган цэнхэр уулс”, “Тууврын замд”, “Өнөр бүл”, “Гэрлэж амжаагүй явна”, “Жаргал даахгүй зовлон”, “Нарны унага”, “Гарын таван хуруу”, “Нандин эрдэнэ”, “Тань уруу нүүж явна”, “Хань", “Загийн алим”, “Говийн зэрэглээ", “Би чамд хайртай”, “Ирж яваа цаг”, “Ирэх хаврын цэцэг”, “Илүү сартай зун".., гээд олон кинонуудаас “Тунгалаг тамир” романы Дулмаа, Долгор, Гэрэл шиг, “Цогт тайж” киноны Хулан шиг ариун журамтай, үнэнч хайр татам жолооч Янжмаа малын эмч Дулмаа, өндөр ээж, сурвалжлагч Солонго, автобусны кондуктор Цэрмаа, оюутан Сүрэн, Сүндэръяа баатар, Шагдарын том охин Сүрэн, холбоочин Номин.., гээд өөрийн гэсэн онцлог бүхий Монгол эмэгтэйчүүдийг үзэж болно. Мэдээж ихэнх кинонд социалист үзэл суртлын нөлөө, нэг нам, нэг хүнийг тахин шүтэх үзлийн тусгал, худал хиймэл дүрслэл, хэт зохиомол үйл явдлууд дүрслэгдсэн байдаг нь нууц биш боловч Монгол эмэгтэй хүнийг дүрсэлж ирсэн бодлого нь үнэ цэнэтэй. Үнэлэмжийн тухай асуудлыг ерөнхий утгаар нь үзвэл үнэн, сайн үйл, гоо сайхан гэдэг ойлголтууд нь үнэт зүйл болдог, үнэлэмжийн тухай сургаалыг аксиологи гэдэг бөгөөд аксиос буюу үнэт зүйл гэсэн грек үгээс үүсэлтэй. Нарийвчлан үзвэл эдийн засгийн үнэт зүйл, улс төрийн үнэт зүйл, зан суртахууны үнэт зүйл, шашны үнэт зүйл гэх мэтээр зааглан үзэх ба үнэт зүйл хэр урт удаан хугацаанд тогтвортой оршин байх хийгээд хэр ханамж өгч байгаагаасаа хамааран үнэлэгддэг. Тэгвэл өмнөх үеийн уран зохиол хийгээд кино урлагт дүрслэгдэж байсан Монгол эмэгтэйн дүрийн үнэлэмж нь зөв хийгээд манай үндэстний үнэт зүйлд нийцэж байжээ. Өөрөөр хэлбэл, өмнөх үеийн буюу 1990-ээд оныг хүртэлх Монголын урлаг, уран зохиолд Монгол эмэгтэй хүнийг ариун журамтай, үнэнчийг эрхэмлэдэг, ухаалаг, шинэ цагийн боловсролд тэмүүлсэн, ирээдүйдээ итгэлтэйгээр дүрслэн үзүүлж байсан, тэгж дүрслэх нь урлаг, утга зохиолын бодлого, үндэстний үнэт зүйл болж, дараа үеэ үлгэрлэн дагуулж ирсэн билээ. 1990 оны Ардчилсан хувьсгалын дараахь буюу (постсоциалист үеийн уран бүтээлүүдэд гэрээсээ гарч, нийгмийн орон зайд дэвшсэн Монгол эмэгтэйг бүрэн шалдлав. Энэхүү их тайчилтын тэргүүн эгнээнд “Бой” кинондоо өөрийн эхнэрийг бүрэн нүцгэлж, салтааг нь дэлгэсэн найруулагч И.Нямгаваа гэгч бичигдэх «гавьяатай». Дараа нь зохиолч Д.Маам гуайн “Газар шороо” романаар порно кино хийсэн нь түүний «гавьяаг» улам батжуулна.
Мэдээж урлагт натур дүрслэл чухал бөгөөд үнэ цэнэтэй, гэхдээ И.Нямгаваагийнх эрос бус порно байснаараа бусармаг. Үүний араас хошин шогийнхон гэх увайгүйчүүдийн арми харанхуй массын халаасыг сэгсрэхийн тулд уухайлан орж ирээд эдүгээ хүрэхэд моцгол эмэгтэйг хэн болгов? Б.Батзаяа, Д.Сосорбарам тэргүүт алиалагчид монгол эмэгтэйг “Салтаа уужим, ташаа өндөр...” гэх мэтээр морьчилон ярьж эхэлсэн нь төгөлдөржин хөгжсөөр өдгөө, өөрийн хамтлаг (продакшн)-ийн хамгийн бүдүүн гүзээтэй, хамгийн муухай царайтай, хамгийн майга хөлтэй, бүр хамаг муу муухайгийн туйлаа эмэгтэй хүний хувцсаар гадуур нь бүрж, хамгийн тэнэг текст цээжлүүлэн тайзан дээр хөөж гаргаад хамгаас муухай, эргүү тэнэг, увайгүй, ичгүүргүй эмэгтэйг үзүүлэхийг аль байдгаараа хичээх болов.
Хошин урлагийнхан гэж өөрсдийгөө өргөмжлөгчдийн (яг үнэндээ урлаг биш, шоу бизнес Г.Б) энэ олон жилийн хүчин чармайлтын үр дүнд Монгол хүн инээхээ больсон, тэднийг инээлгэх сүүлчийн арга нь ийнхүү ээжийгээ доромжлох л бололтой. Хошин шогийн бизнес эрхлэгчдэд зохиолч, зохиол, найруулагч, дүр, нүүр хувиргалт, жижиг хэрэглэл, энэ тэр.., гээд урлагт хэрэглэдэг алив бүхэн хэрэггүй, тэд өөр өөрсдийн нэрээрээ! гудамжныхаа хувцастай, эсвэл шалдагнаж гарч ирээд бүдүүн гүзээ, бөгтөр нуруу, батгатай нүүр, банзан бөгс, барзгар арьсандаа найдан элий, балай яриагаа ундруулж хар массыг зугаацуулаад мөнгөө авна. Сар бүр тайлан тоглолт хийж, тэдгээрээсээ хамгийн увайгүй доромжлолуудаа нийлүүлэн шилдгийн шилдэг гэж бас нэг тоглоод, эцэст нь CD хэвлүүлж зараад ч санаа нь үл амармой. Дараагийн бүр илүү увайгүй, илүү ичгүүргүй шинэ балайрлын эрэлд хатан мөнгөө хөөцгөөнө. Угаасаа тэдний үндсэн зорилго нь мөнгө юм хойно өөр арга ч үгүй бололтой. Харин энэхүү нөр их элийрэл балайрлын үр дүнд Монгол эмэгтэйн дүр бүрэн нүцгэрч, үнэ цэнэ нь гудманд гарлаа, Монгол эмэгтэйн дүрд эрхэмсэг хийгээд нууц юм юу ч үлдсэнгүй.
Энэхүү увайгүй байдал нь кинонд халдварлаж кино бүрт ямар нэгэн хоосон марзганалын элемент тусах болов. Арилжааны гэх амар нэр үрүү хамаг муугаа чихсэн Монгол кино үл зүгшрэх шинждээ зохирсоор 20 жилийг үдлээ байна. Монгол эмэгтэйн дүрийг бие махбодын болоод сэтгэл зүйн талаас нь бүрэн тайчих их аяны хүрээнд хийгдсэн хамгийн төгс увайгүйтэл бол “Single ladies-1,2,3” гэх цуврал. Энэхүү киног зохиолч, найруулагч А.Миеэгомбо гэх эрхэм, жүжигчин Г.Ундармаа гэх хошин шогчны захиалгаар бүтээсэн бөгөөд хүрээ, хөдөөгүй нөхөр хайсан гурван эмэгтэйгээр Монгол эмэгтэйг төсөөлнө гэдэг аймшигтай.
Хөгшин өвгөн дээр очиж янханчлах, айлын нөхөртэй амраглаж тагтаар дамжих, ажпын газрынхаа харчуулыг ангуучлах, ресторан, бар, гудамж талбай, жорлон, суултуур, хөдөө, гадаа, сум,суурин, хот айл, аян зам, ширээ сандал дороос.., гээд аль таарсан газар бүрээсээ зогсоо чөлөөгүй нөхөр хайн бэдрэх нь нэн шаналгаатай. Марзаганаж л байвал юу ч хамаагүй гэх энэхүү арчаагүй байдлаа, дэлэн хөхөө цухалзуулах, гуя хасаа гялалзуулах, нүүр амаа татвалзуулах зэргээр мэдрэлтэн чимэглэж, байшингийн гоё, байгалийн сайхнаар тордон дэлгэцэнд гаргаж мөнгө олохыг санаархах нь мөн ч өрөвдөлтэй. Эмэгтэй хүн эмэгтэй хүнээ ийнхүү доромжлон үзүүлж, мөнгө олох нь яруу найрагч Б.Лхагвасүрэн агсны хэлсэнчлэн сүүлчийн хоолоо буюу бахархлаа мэрж идэж буйн сонгодог жишээ юм. Өөрөөр хэлбэл, Монгол эмэгтэй хүний эрхэмсэг оршихуй, үнэт зүйлийг хэмхэлж, алхам тутамдаа эр сүвтэй юм хайж явдаг, ороо нь орсон гичийс лүгээ гэж үзүүлэн мөнгө олж идэх нь тэдгээр эмсийн сүүлчийн хоол, суусан мөчрөө хөрөөдөж буй эмгэнэл буюу. Уг чанартаа Монгол охид бүсгүйчүүд маань ийм биш биз дээ, эсвэл хаа таарсан газар бүрээсээ эр сүвтэй юм хайж явдаг монгол эмэгтэйчүүд ийм түгээмэл болчихсон юм уу? Арай ч үгүй байлтай. Тэрчлэн оюутан охидыг доромжлох явдал хэрээс хэтэрсэн гэхэд болно. Жүжигчин Д.Хүрэлхүү гэгчийн “Эргэлзээ” гэх марзганалд “Оюутан ч юм шиг, Ор хөнжлийн ажилтан ч юм шиг” гэдгээс эхлээд оюутан охидыг эрүү хамхилгүй доромжилсоор байгаад “Эмэгтэй оюутан бол янхан мөн” гэдэг ойлголтыг аугаа урлагийнхан маань нийгэмд бүрэн төлөвшүүлж чадлаа. Гэвч арай бүгд тийм биш байлтай.
Улс орон бүр кино урлагтаа өөрийн үндэстний үнэт зүйлсийг эрхэмлэн үздэг, зөвхөн америк кинонд л гэхэд эрчүүд нь булчинтай, зоригтой, ухаантай, арга зальтай, бүхнийг чадагч, бүгдийг дийлэгч, дэлхийг аврагч байдлаар дүрслэгддэг бол гол дүрийн эмэгтэйчүүд нь үзэсгэлэнтэй, үнэнч, эрэгтэйчүүдээсээ ч дутахгүй сайн зодолддог, зоригтой, шийдмэг байдлаар дүрслэгддэг болохыг монголчууд олон жил үзсэн, үзсээр ч байгаа. Гэтэл Монголын кино урлаг аугаа түүхийг бүтээж ирсэн ухаалаг Монгол эмэгтэйг хэн болгож харагдуулахыг зорино вэ?!
Муу дээр муухай, муухай дээр улцан гэгчээр өөрсдийгөө зохиолч гэж ойлгон, жендер ярьсан хар массын эрээчигч хөгшин залуу, эр эм Шүүдэрцэцэгтнүүдийн бүтээгдэхүүнүүд энэхүү доромж өнгө аяст ташуур өгч улам хөгжүүлэх нь гаслалтай. Ганцхан жишээ дурдваас өөрийгөө зохиолч гэх Л.Сарантуяагийн “Тавилан" роман гэгчид «Үгүй дээ хонгор минь. Хоёулаа амаръя. Би чамд орчлонгийн жаргалыг мэдрүүлээд өгье. Гарьд охиныг хумин тэвэрч хувцсыг нь тайчин хаяад орон дээрээ даран унав. Охины хэлийг суга татах гэсэн юм шиг улангасан сорсон Гарьд уруулыг нь цус хуртал хазлан озож гарав. Охин орилох гээд чадсангүй. Бүргэдийн хүчит саварт базагдах болжмор шиг л байлаа. Охины булбарай хоёр хөх ганган цагаан хүзүү түрэмгийлэгч эрийн хүчирхэг эрхтэн охины дотоод эрхтэнд хүч түрэн орж ирэв. Аштайхан ч юм шиг нэгэн сонин мэдрэхүй хамаг биеийг нь эзэмдэхэд Оюунаа зөөлөн гиншээд дээрээс нь хүчтэй цохих эрийг угтан хөдөлж эхлэв» (Сарантуяа.Л. “Тавилан. УБ. 2012. 64) гэж нэгэн онгон охин анх удаа бэлгийн хавьталд орохдоо дуртай нь аргагүй “аштайхан” хүчиндүүлж байгааг үзүүлжээ. “Нохой агталсан хүндээ янаг” гэгчээр ийнхүү хүчиндүүлсээр байгаад хайртай болдог нь монгол охин аж даа. Иймэрхүү өмнөөс нь ичиж үхмээр бүдүүлэг, болхи заваан дүрслэл хар массынхны бүтээгдэхүүнүүдэд нэн түгээмэл. Залуухан охиныг дээрх мэтээр дүрсэлсэн байгаа бол нөхрөө хуурагч нас тогтсон бүсгүйг «Нэгэн таатай гэгчийн мэдрэмж хамаг биеийг нь баглахад Оюундарь хүлцэнгүй номхорч залуу эрийн янаглалыгхүлээн авав. Гарьдаас өөр хүнтэй энгэр зөрөх нь байтугай эгцхэн хараад эр хүнтэй ярилцах завгүй шахам явсан Оюундарь энэ орой Лутхүүгийн эрхшээлд ороод дараа нь энэ. Гайхмаар юм. Залуу эрийн шийдэмгий хүчтэй уруул умдагных нь үсийг ярж хэлүүг нь сорон озож хэлээрээ долоож эхлэхэд Оюундарь тэсэж ядан дуу алдав. Чухам энэ дуу алдалтыг л хүлээж байсан юм аятай Галаа түүний дээр гарч гантайтал боссон эртхнээрээ өвчин дотоод ертөнцөд нь нэвтрэхэд тэрбээр үгээр илэрхийлэхийн аргагүй таашаалыг түүнээс ханатлаа авч байлаа» (Сарантуяа.Л. “Тавилан. УБ. 2012. 174) гэж нөхрөөсөө өөр хүнийг бараг эгц харж яваагүй эмэгтэй нэг дор хоёр эрийн дурыг хангаж байгааг ийн «гайхалтай урнаар» дүрсэлсэн нь жендерчин, эмэгтэй зохиолч. Зохиолд тэрхүү Галаа дараа нь Оюундарь бүсгүйн охинтой явалдах бөлгөө. Ийм л зохиолууд гарч, хар массынхаа дурыг ханган, хамаг олныхоо хайрыг татах нь эдүгээгийн төрх.
Энэ бүхний эцэст Монгол эмэгтэйн дүр нь мөнгөний төлөө хэний ч өвөрт орохоос буцахгүй, олны өмнө нүцгэлэхийг тэчьяадан хүсдэг, ичгүүр сонжуургүй, завхай зайдан, байнга сексийн тухай бодож мөрөөддөг, дуртай нь аргагүй хүчиндүүлдэг, увайгүй худалч, өөрийн гэсэн бодолгүй, бие даан амьдрах чадваргүй, мэдлэг боловсролгүй, бүдүүлэг, арчаагүй байдалтайгаар төсөөлөгдөх боллоо. Төрийн бодлого, хяналт нэгэнт үгүй хойно яасан ч яахав гэж үзэх нь даяаршлын эрин үед Монгол хүн үнэт зүйлээ алдан үгүйрч, бусдын хоол болохын цондон бус уу? Монгол хүний үнэт зүйлийг Монгол хүн л, Монгол эмэгтэйн үнэт зүйлийг Монгол эмэгтэй л бүтээх учиртай гэдгийг хаа, хаанаа эрхбиш тунгаалтай.
Монгол Улсын Боловсролын их сургуулийн багш, уран зохиол шинжээч доктор Г.Батсуурь
Сэтгэгдэл0
Маш зөв дөө
Төвөд шиг харагддаг ш дээ. Нэг дээлтэй авгай японд солилцооны нэвтрүүлэгт орж байсан юм билээ японы гудамжаар явсан яг төвөд шиг харагдаж байсан.
Аргагүй л боловсролтой хүний зөв сайхан санаа байна. Дэмжиж байна.
Даанч нэг үнэн үг байна даа. Өнөө цаадуул нь яадаг бол доо
туйлын үнэн бичжээ дээр нь ийм жүжигчдийг гавьяат болгон алдаршуулагчийг яанаа
Saihan heljee oorsdiigoo ingej doromjilj doosh hiideg uls manaihaas oor bhgui bha
хичнээн хашгирч тийчлээд юу болохов мал хүн цөм адил дур тавиж ханаад дараа нь дургүй хүрдэг нь өүх дэлхийн хүний ёс тэглээ гээд түүнээс цааш хийх юм байхгүй шал дэмий дүрслэл хүн болгоны хийдэг хэлдгийг бичихээр сайхан юм алга ялангуяа тэмбүү өвчтэй байж магад гэхээс дотор жихүүцнэ
хичнээн хашгирч тийчлээд юу болохов мал хүн цөм адил дур тавиж ханаад дараа нь дургүй хүрдэг нь өүх дэлхийн хүний ёс тэглээ гээд түүнээс цааш хийх юм байхгүй шал дэмий дүрслэл хүн болгоны хийдэг хэлдгийг бичихээр сайхан юм алга ялангуяа тэмбүү өвчтэй байж магад гэхээс дотор жихүүцнэ
Yag unen bichij da yalanguya ene hoshin shogiinhond tsenzur tavih tsag bolson dan ohid huuhnuud eej emee eh ornoo doromjilson toglolt hiine heden zasaatai emee nar bolimoor yum/em bolj togoldog er jujigchid/
Ёс суртахуун хэрэгтэй болсон цагт багш, судлаачдын шинжилгээ судалгаа их хэрэгтэй байна. Баярлалаа
Яг үнэн. Утга зохиол урлаг бол нийгмийг чиглүүлэгч. Эр зориг, тэсвэр тэвчээр, хүнлэг сэтгэл, ёс суртахуун, гоо сайхны дүрслэлээр дамжуулж шууд бусаар иргэний нийгмийг төлөвшүүлж, хүн бүхний сэтгэл зүрхэнд мөрөөдлийн дүр, дүрслэлийг бий болгож байдаг хүчтэй зэмсэг. Даанч харамсалтай нь Монгол улсын урлаг, соел, утга зохиолд нийгмийг чирэх, соён гэгээрүүлэх ямарч бодлого, хүч алга! Энэнээс илүү гутамшиг, жигшүүрт задгайрал байж болох уу? хэн дуртай нь юу ч хамаагүй бичдэг, хүчирхийллийг магтан дуулдаг, орилсон чарласан, алсан хядсан, хүн чанаргүй хагис хэрцгий ном сонин, кино драм үзэж өссөн хүүхэд хэн болж төлөвших вээ? Балчир үрсийн минь уншдаг ном, үздэг сурах бичиг хүртэл мангас, хүчирхийлэлээр дүүрэн. Энэ улсын төр/ БСШУЯ яг юу хийж байна вэ? Би хувьдаа ТВ-ээр гарч байгаа кинонуудаас хятад зино л түүж үздэг. Учир нь тэнд хүний амьдрал, хүнлэг сэтгэл, ёс зүйтэй драм өрнөдөг учраас.. УЛС ОРНОО ХАР НҮХ РҮҮ ЧИРСЭН МАНГАС УЛС ТӨРЧДӨӨС 2020 ОНД БҮРМӨСӨН САЛЖ, ЗӨВ ХҮМҮҮСЭЭ СОНГОЁ!
Хамгиин бүдүүлэг түрэмгии балай эмэгтэйчүүд болон хувирч байгаа нь монгол эрчүүдиин буруу ? Үр хүүхдиин хүмүүжил нь эмээ өвөө нар үүрдэг гаж тогтолцоо нь шал бүдүүлэг ёс ?
Хамгиин бүдүүлэг түрэмгии балай эмэгтэйчүүд болон хувирч байгаа нь монгол эрчүүдиин буруу ? Үр хүүхдиин хүмүүжил нь эмээ өвөө нар үүрдэг гаж тогтолцоо нь шал бүдүүлэг ёс ?
гадаадад гарахаараа бүүр завхай, гэр бүлтэйгээ ч мартана... урьдах амьдралаа нулимна... ээ дээ монгол эмэгтэйчүүдээс авах юм алга болжээ...
Баярлалаа
Баярлалаа
Монгол эмэгтэй хүн бүр тийм биш. Гэхдээ ихэнхи монгол хүүхнүүд эмэгтэйчүүд зөвхөн мөнгө л боддог. Мөнгө салгаж л байвал хөгшин залуу бэлгийн замын халдварт өвчинтэй эсэх нь хамаагүй хэнд ч өврөө нээж сексдэхэд бэлэн ичиж зовохоо мэддэггүй арчаагүй эмэгтэйчүүд болжээ. Монгол эмэгтэйчүүд эрчүүдээсээ илүү бэлгийн замын халдварт өвчинтэй болсон. Эрчүүд нь ч ялгаагүй. Бушуухан хятадын муж болвол таарна.
Монгол эмэгтэй хүн бүр тийм биш. Гэхдээ ихэнхи монгол хүүхнүүд эмэгтэйчүүд зөвхөн мөнгө л боддог. Мөнгө салгаж л байвал хөгшин залуу бэлгийн замын халдварт өвчинтэй эсэх нь хамаагүй хэнд ч өврөө нээж сексдэхэд бэлэн ичиж зовохоо мэддэггүй арчаагүй эмэгтэйчүүд болжээ. Монгол эмэгтэйчүүд эрчүүдээсээ илүү бэлгийн замын халдварт өвчинтэй болсон. Эрчүүд нь ч ялгаагүй. Бушуухан хятадын муж болвол таарна.
Монгол эмэгтэй хүн бүр тийм биш. Гэхдээ ихэнхи монгол хүүхнүүд эмэгтэйчүүд зөвхөн мөнгө л боддог. Мөнгө салгаж л байвал хөгшин залуу бэлгийн замын халдварт өвчинтэй эсэх нь хамаагүй хэнд ч өврөө нээж сексдэхэд бэлэн ичиж зовохоо мэддэггүй арчаагүй эмэгтэйчүүд болжээ. Монгол эмэгтэйчүүд эрчүүдээсээ илүү бэлгийн замын халдварт өвчинтэй болсон. Эрчүүд нь ч ялгаагүй. Бушуухан хятадын муж болвол таарна.
Монгол эмэгтэй хүн бүр тийм биш. Гэхдээ ихэнхи монгол хүүхнүүд эмэгтэйчүүд зөвхөн мөнгө л боддог. Мөнгө салгаж л байвал хөгшин залуу бэлгийн замын халдварт өвчинтэй эсэх нь хамаагүй хэнд ч өврөө нээж сексдэхэд бэлэн ичиж зовохоо мэддэггүй арчаагүй эмэгтэйчүүд болжээ. Монгол эмэгтэйчүүд эрчүүдээсээ илүү бэлгийн замын халдварт өвчинтэй болсон. Эрчүүд нь ч ялгаагүй. Бушуухан хятадын муж болвол таарна.
Монгол эмэгтэй хүн бүр тийм биш. Гэхдээ ихэнхи монгол хүүхнүүд эмэгтэйчүүд зөвхөн мөнгө л боддог. Мөнгө салгаж л байвал хөгшин залуу бэлгийн замын халдварт өвчинтэй эсэх нь хамаагүй хэнд ч өврөө нээж сексдэхэд бэлэн ичиж зовохоо мэддэггүй арчаагүй эмэгтэйчүүд болжээ. Монгол эмэгтэйчүүд эрчүүдээсээ илүү бэлгийн замын халдварт өвчинтэй болсон. Эрчүүд нь ч ялгаагүй. Бушуухан хятадын муж болвол таарна.
Монгол эмэгтэй хүн бүр тийм биш. Гэхдээ ихэнхи монгол хүүхнүүд эмэгтэйчүүд зөвхөн мөнгө л боддог. Мөнгө салгаж л байвал хөгшин залуу бэлгийн замын халдварт өвчинтэй эсэх нь хамаагүй хэнд ч өврөө нээж сексдэхэд бэлэн ичиж зовохоо мэддэггүй арчаагүй эмэгтэйчүүд болжээ. Монгол эмэгтэйчүүд эрчүүдээсээ илүү бэлгийн замын халдварт өвчинтэй болсон. Эрчүүд нь ч ялгаагүй. Бушуухан хятадын муж болвол таарна.
Монгол эмэгтэй хүн бүр тийм биш. Гэхдээ ихэнхи монгол хүүхнүүд эмэгтэйчүүд зөвхөн мөнгө л боддог. Мөнгө салгаж л байвал хөгшин залуу бэлгийн замын халдварт өвчинтэй эсэх нь хамаагүй хэнд ч өврөө нээж сексдэхэд бэлэн ичиж зовохоо мэддэггүй арчаагүй эмэгтэйчүүд болжээ. Монгол эмэгтэйчүүд эрчүүдээсээ илүү бэлгийн замын халдварт өвчинтэй болсон. Эрчүүд нь ч ялгаагүй. Бушуухан хятадын муж болвол таарна.
Монгол эмэгтэй хүн бүр тийм биш. Гэхдээ ихэнхи монгол хүүхнүүд эмэгтэйчүүд зөвхөн мөнгө л боддог. Мөнгө салгаж л байвал хөгшин залуу бэлгийн замын халдварт өвчинтэй эсэх нь хамаагүй хэнд ч өврөө нээж сексдэхэд бэлэн ичиж зовохоо мэддэггүй арчаагүй эмэгтэйчүүд болжээ. Монгол эмэгтэйчүүд эрчүүдээсээ илүү бэлгийн замын халдварт өвчинтэй болсон. Эрчүүд нь ч ялгаагүй. Бушуухан хятадын муж болвол таарна.
Монгол эмэгтэй хүн бүр тийм биш. Гэхдээ ихэнхи монгол хүүхнүүд эмэгтэйчүүд зөвхөн мөнгө л боддог. Мөнгө салгаж л байвал хөгшин залуу бэлгийн замын халдварт өвчинтэй эсэх нь хамаагүй хэнд ч өврөө нээж сексдэхэд бэлэн ичиж зовохоо мэддэггүй арчаагүй эмэгтэйчүүд болжээ. Монгол эмэгтэйчүүд эрчүүдээсээ илүү бэлгийн замын халдварт өвчинтэй болсон. Эрчүүд нь ч ялгаагүй. Бушуухан хятадын муж болвол таарна.
Монгол эмэгтэй хүн бүр тийм биш. Гэхдээ ихэнхи монгол хүүхнүүд эмэгтэйчүүд зөвхөн мөнгө л боддог. Мөнгө салгаж л байвал хөгшин залуу бэлгийн замын халдварт өвчинтэй эсэх нь хамаагүй хэнд ч өврөө нээж сексдэхэд бэлэн ичиж зовохоо мэддэггүй арчаагүй эмэгтэйчүүд болжээ. Монгол эмэгтэйчүүд эрчүүдээсээ илүү бэлгийн замын халдварт өвчинтэй болсон. Эрчүүд нь ч ялгаагүй. Бушуухан хятадын муж болвол таарна.
Solior chi hujaa hutsna biz
Монгол эмэгтэй хүн бүр тийм биш. Гэхдээ ихэнхи монгол хүүхнүүд эмэгтэйчүүд зөвхөн мөнгө л боддог. Мөнгө салгаж л байвал хөгшин залуу бэлгийн замын халдварт өвчинтэй эсэх нь хамаагүй хэнд ч өврөө нээж сексдэхэд бэлэн ичиж зовохоо мэддэггүй арчаагүй эмэгтэйчүүд болжээ. Монгол эмэгтэйчүүд эрчүүдээсээ илүү бэлгийн замын халдварт өвчинтэй болсон. Эрчүүд нь ч ялгаагүй. Бушуухан хятадын муж болвол таарна.
Энэ эрдэмтэн маш зөв зүйл хөнджээ.Сүүлийн үеийн зохиол бүтээл кино үзээд байхад Монголын жинэхэнэ ёс уламжлал гэхээсээ илүү алаан хядаан,луйвар,дээрэм гм нийгмийн жигшүүштэй зүйл дэвэргэх маягтай агуулгатай,дүрслэлтэй ер нв түүний цаана энэ нь өнөөгийн залууст юу өгөх вэ гэхээсээ өнөөгийн залуус үүнийг л үздэг гэх сэтгэлгээгээр хандаж,туурвиж байгаа нь нэн харамсалтай.Ер нь зохио,бүтээл кино,жүжигтээ одоогийн залуу зохиолчид,найруулагчид их л анхаармаар сангддаг,зарим талаар энэ гараад байгаа муу муухай зүйлийг зааж өгөөд байгаа юм шиг сэтгэгдэл төрөхөөр бүтээлч цөөнгүй гарч байгаад төрийн бодлого цензур баймаар л санагдах юм.
Энэ эрдэмтэн маш зөв зүйл хөнджээ.Сүүлийн үеийн зохиол бүтээл кино үзээд байхад Монголын жинэхэнэ ёс уламжлал гэхээсээ илүү алаан хядаан,луйвар,дээрэм гм нийгмийн жигшүүштэй зүйл дэвэргэх маягтай агуулгатай,дүрслэлтэй ер нв түүний цаана энэ нь өнөөгийн залууст юу өгөх вэ гэхээсээ өнөөгийн залуус үүнийг л үздэг гэх сэтгэлгээгээр хандаж,туурвиж байгаа нь нэн харамсалтай.Ер нь зохио,бүтээл кино,жүжигтээ одоогийн залуу зохиолчид,найруулагчид их л анхаармаар сангддаг,зарим талаар энэ гараад байгаа муу муухай зүйлийг зааж өгөөд байгаа юм шиг сэтгэгдэл төрөхөөр бүтээлч цөөнгүй гарч байгаад төрийн бодлого цензур баймаар л санагдах юм.
Энэ эрдэмтэн маш зөв зүйл хөнджээ.Сүүлийн үеийн зохиол бүтээл кино үзээд байхад Монголын жинэхэнэ ёс уламжлал гэхээсээ илүү алаан хядаан,луйвар,дээрэм гм нийгмийн жигшүүштэй зүйл дэвэргэх маягтай агуулгатай,дүрслэлтэй ер нв түүний цаана энэ нь өнөөгийн залууст юу өгөх вэ гэхээсээ өнөөгийн залуус үүнийг л үздэг гэх сэтгэлгээгээр хандаж,туурвиж байгаа нь нэн харамсалтай.Ер нь зохио,бүтээл кино,жүжигтээ одоогийн залуу зохиолчид,найруулагчид их л анхаармаар сангддаг,зарим талаар энэ гараад байгаа муу муухай зүйлийг зааж өгөөд байгаа юм шиг сэтгэгдэл төрөхөөр бүтээлч цөөнгүй гарч байгаад төрийн бодлого цензур баймаар л санагдах юм.
Энэ эрдэмтэн маш зөв зүйл хөнджээ.Сүүлийн үеийн зохиол бүтээл кино үзээд байхад Монголын жинэхэнэ ёс уламжлал гэхээсээ илүү алаан хядаан,луйвар,дээрэм гм нийгмийн жигшүүштэй зүйл дэвэргэх маягтай агуулгатай,дүрслэлтэй ер нв түүний цаана энэ нь өнөөгийн залууст юу өгөх вэ гэхээсээ өнөөгийн залуус үүнийг л үздэг гэх сэтгэлгээгээр хандаж,туурвиж байгаа нь нэн харамсалтай.Ер нь зохио,бүтээл кино,жүжигтээ одоогийн залуу зохиолчид,найруулагчид их л анхаармаар сангддаг,зарим талаар энэ гараад байгаа муу муухай зүйлийг зааж өгөөд байгаа юм шиг сэтгэгдэл төрөхөөр бүтээлч цөөнгүй гарч байгаад төрийн бодлого цензур баймаар л санагдах юм.
Энэ эрдэмтэн маш зөв зүйл хөнджээ.Сүүлийн үеийн зохиол бүтээл кино үзээд байхад Монголын жинэхэнэ ёс уламжлал гэхээсээ илүү алаан хядаан,луйвар,дээрэм гм нийгмийн жигшүүштэй зүйл дэвэргэх маягтай агуулгатай,дүрслэлтэй ер нв түүний цаана энэ нь өнөөгийн залууст юу өгөх вэ гэхээсээ өнөөгийн залуус үүнийг л үздэг гэх сэтгэлгээгээр хандаж,туурвиж байгаа нь нэн харамсалтай.Ер нь зохио,бүтээл кино,жүжигтээ одоогийн залуу зохиолчид,найруулагчид их л анхаармаар сангддаг,зарим талаар энэ гараад байгаа муу муухай зүйлийг зааж өгөөд байгаа юм шиг сэтгэгдэл төрөхөөр бүтээлч цөөнгүй гарч байгаад төрийн бодлого цензур баймаар л санагдах юм.
Энэ эрдэмтэн маш зөв зүйл хөнджээ.Сүүлийн үеийн зохиол бүтээл кино үзээд байхад Монголын жинэхэнэ ёс уламжлал гэхээсээ илүү алаан хядаан,луйвар,дээрэм гм нийгмийн жигшүүштэй зүйл дэвэргэх маягтай агуулгатай,дүрслэлтэй ер нв түүний цаана энэ нь өнөөгийн залууст юу өгөх вэ гэхээсээ өнөөгийн залуус үүнийг л үздэг гэх сэтгэлгээгээр хандаж,туурвиж байгаа нь нэн харамсалтай.Ер нь зохио,бүтээл кино,жүжигтээ одоогийн залуу зохиолчид,найруулагчид их л анхаармаар сангддаг,зарим талаар энэ гараад байгаа муу муухай зүйлийг зааж өгөөд байгаа юм шиг сэтгэгдэл төрөхөөр бүтээлч цөөнгүй гарч байгаад төрийн бодлого цензур баймаар л санагдах юм.
Энэ эрдэмтэн маш зөв зүйл хөнджээ.Сүүлийн үеийн зохиол бүтээл кино үзээд байхад Монголын жинэхэнэ ёс уламжлал гэхээсээ илүү алаан хядаан,луйвар,дээрэм гм нийгмийн жигшүүштэй зүйл дэвэргэх маягтай агуулгатай,дүрслэлтэй ер нв түүний цаана энэ нь өнөөгийн залууст юу өгөх вэ гэхээсээ өнөөгийн залуус үүнийг л үздэг гэх сэтгэлгээгээр хандаж,туурвиж байгаа нь нэн харамсалтай.Ер нь зохио,бүтээл кино,жүжигтээ одоогийн залуу зохиолчид,найруулагчид их л анхаармаар сангддаг,зарим талаар энэ гараад байгаа муу муухай зүйлийг зааж өгөөд байгаа юм шиг сэтгэгдэл төрөхөөр бүтээлч цөөнгүй гарч байгаад төрийн бодлого цензур баймаар л санагдах юм.
Энэ эрдэмтэн маш зөв зүйл хөнджээ.Сүүлийн үеийн зохиол бүтээл кино үзээд байхад Монголын жинэхэнэ ёс уламжлал гэхээсээ илүү алаан хядаан,луйвар,дээрэм гм нийгмийн жигшүүштэй зүйл дэвэргэх маягтай агуулгатай,дүрслэлтэй ер нв түүний цаана энэ нь өнөөгийн залууст юу өгөх вэ гэхээсээ өнөөгийн залуус үүнийг л үздэг гэх сэтгэлгээгээр хандаж,туурвиж байгаа нь нэн харамсалтай.Ер нь зохио,бүтээл кино,жүжигтээ одоогийн залуу зохиолчид,найруулагчид их л анхаармаар сангддаг,зарим талаар энэ гараад байгаа муу муухай зүйлийг зааж өгөөд байгаа юм шиг сэтгэгдэл төрөхөөр бүтээлч цөөнгүй гарч байгаад төрийн бодлого цензур баймаар л санагдах юм.
Энэ эрдэмтэн маш зөв зүйл хөнджээ.Сүүлийн үеийн зохиол бүтээл кино үзээд байхад Монголын жинэхэнэ ёс уламжлал гэхээсээ илүү алаан хядаан,луйвар,дээрэм гм нийгмийн жигшүүштэй зүйл дэвэргэх маягтай агуулгатай,дүрслэлтэй ер нв түүний цаана энэ нь өнөөгийн залууст юу өгөх вэ гэхээсээ өнөөгийн залуус үүнийг л үздэг гэх сэтгэлгээгээр хандаж,туурвиж байгаа нь нэн харамсалтай.Ер нь зохио,бүтээл кино,жүжигтээ одоогийн залуу зохиолчид,найруулагчид их л анхаармаар сангддаг,зарим талаар энэ гараад байгаа муу муухай зүйлийг зааж өгөөд байгаа юм шиг сэтгэгдэл төрөхөөр бүтээлч цөөнгүй гарч байгаад төрийн бодлого цензур баймаар л санагдах юм.
Энэ эрдэмтэн маш зөв зүйл хөнджээ.Сүүлийн үеийн зохиол бүтээл кино үзээд байхад Монголын жинэхэнэ ёс уламжлал гэхээсээ илүү алаан хядаан,луйвар,дээрэм гм нийгмийн жигшүүштэй зүйл дэвэргэх маягтай агуулгатай,дүрслэлтэй ер нв түүний цаана энэ нь өнөөгийн залууст юу өгөх вэ гэхээсээ өнөөгийн залуус үүнийг л үздэг гэх сэтгэлгээгээр хандаж,туурвиж байгаа нь нэн харамсалтай.Ер нь зохио,бүтээл кино,жүжигтээ одоогийн залуу зохиолчид,найруулагчид их л анхаармаар сангддаг,зарим талаар энэ гараад байгаа муу муухай зүйлийг зааж өгөөд байгаа юм шиг сэтгэгдэл төрөхөөр бүтээлч цөөнгүй гарч байгаад төрийн бодлого цензур баймаар л санагдах юм.
Энэ эрдэмтэн маш зөв зүйл хөнджээ.Сүүлийн үеийн зохиол бүтээл кино үзээд байхад Монголын жинэхэнэ ёс уламжлал гэхээсээ илүү алаан хядаан,луйвар,дээрэм гм нийгмийн жигшүүштэй зүйл дэвэргэх маягтай агуулгатай,дүрслэлтэй ер нв түүний цаана энэ нь өнөөгийн залууст юу өгөх вэ гэхээсээ өнөөгийн залуус үүнийг л үздэг гэх сэтгэлгээгээр хандаж,туурвиж байгаа нь нэн харамсалтай.Ер нь зохио,бүтээл кино,жүжигтээ одоогийн залуу зохиолчид,найруулагчид их л анхаармаар сангддаг,зарим талаар энэ гараад байгаа муу муухай зүйлийг зааж өгөөд байгаа юм шиг сэтгэгдэл төрөхөөр бүтээлч цөөнгүй гарч байгаад төрийн бодлого цензур баймаар л санагдах юм.
Энэ эрдэмтэн маш зөв зүйл хөнджээ.Сүүлийн үеийн зохиол бүтээл кино үзээд байхад Монголын жинэхэнэ ёс уламжлал гэхээсээ илүү алаан хядаан,луйвар,дээрэм гм нийгмийн жигшүүштэй зүйл дэвэргэх маягтай агуулгатай,дүрслэлтэй ер нв түүний цаана энэ нь өнөөгийн залууст юу өгөх вэ гэхээсээ өнөөгийн залуус үүнийг л үздэг гэх сэтгэлгээгээр хандаж,туурвиж байгаа нь нэн харамсалтай.Ер нь зохио,бүтээл кино,жүжигтээ одоогийн залуу зохиолчид,найруулагчид их л анхаармаар сангддаг,зарим талаар энэ гараад байгаа муу муухай зүйлийг зааж өгөөд байгаа юм шиг сэтгэгдэл төрөхөөр бүтээлч цөөнгүй гарч байгаад төрийн бодлого цензур баймаар л санагдах юм.
Энэ эрдэмтэн маш зөв зүйл хөнджээ.Сүүлийн үеийн зохиол бүтээл кино үзээд байхад Монголын жинэхэнэ ёс уламжлал гэхээсээ илүү алаан хядаан,луйвар,дээрэм гм нийгмийн жигшүүштэй зүйл дэвэргэх маягтай агуулгатай,дүрслэлтэй ер нв түүний цаана энэ нь өнөөгийн залууст юу өгөх вэ гэхээсээ өнөөгийн залуус үүнийг л үздэг гэх сэтгэлгээгээр хандаж,туурвиж байгаа нь нэн харамсалтай.Ер нь зохио,бүтээл кино,жүжигтээ одоогийн залуу зохиолчид,найруулагчид их л анхаармаар сангддаг,зарим талаар энэ гараад байгаа муу муухай зүйлийг зааж өгөөд байгаа юм шиг сэтгэгдэл төрөхөөр бүтээлч цөөнгүй гарч байгаад төрийн бодлого цензур баймаар л санагдах юм.
Монгол үндэстэн эртнээсээ бараг эхийн эрхт ёстой ард түмэн.Эр байж чадахгүй архичин залхуу туйлшрамтгай хийрхүү ард түмэнд ийм байж л оршин тогтнох ганцхан зам байсан.Монгол эмэгтэйчүүд дэлхий дээрхи хамгийн эрэлхэг, зүтгүүр,аймшиггүй, хөдөлмөрч ухаантай хүмүүний тусгай төрөл! Та нар янхан гэнэ хараана доромжлоно гэхдээ бүх тэр нүглийн зам руу хөтөлж байгаа чинь Монгол эрчүүд та нар.Тэд эцсийн дүндээ та нарын төлөө өөрсдийгөө хөсөр хаяж зовлон бүгдийг туулж байгаа.Больцгоо л доо Монгол залуучуудаа! Одоо болоо юм биш үү.
Яахав нэг тиймэрхүү балай эмс хаа нэг байгаа нь байгаа. Гэхдээ олонх нь тийм биш. Хошин шогийхон одоо болимоор байна. Хэд нь ч ингэж балайрч байгаад Гавьяат болчихов.
аяа юутай гаслан юутай ичгүүр.
Эхээс төрснөө мартагсад ,эмэгтэйчүүдээ доромжлох нь гутамшигтай.
Хошин урлаг гэх бус марзан урлаг гэгч нь монголыг үнстэй нь хутгаж байна. Энэ марзан урлагийнхан. өнөө үеийн кино бүтээгчид нар мөнгөний төлөө монголчуудын оюун ухааныг согтож, нүдийг нь сохолж байна. Монголчуудын ёс суртахууныг ингэж ялзруулж байгааг Боловс.Соёл..-н яам гэгч нь юунд нүдэн балай, чихэн дүлий байв. Газрын дарга ГЖ Эрдэнэбатын ухааны царайны хэмжээ нь энүүхэнд байна. Мөн өмнөх дарга сайд нар чиг адилахн годил..
Батсуурь гэж хэн бэээ юуу вээ. Уншиж байж бичээч. Чам шиг хувийн өнцгөөр хүн доромжлогсодын Шинжлэх ухаааны шүүмж гэдэггүй юм. Бурхангүй газрын бумба галзуурч байх шив дээ. Тэнэг хоцрогдсон өвгөн байна. Тэгвэл чи тэр Аюурзаны бөөгийн номд эмэгтэй хүнийг бичсэн талаар байхгүй банйа. Чи хэний хүн хэний захиалгаар хуцаж байгаа чинь илт байна даа Муу хямдхан Хөлсний бичээч батсуурь
Bags geed baigaan bishuu daljigaraa
Zov l bichsen bainshdee. Hoshin urlagiinhan gej suirsen hed, tsarai muutai emegtei bolj jujigledeg, 3 sayiin ineed ch geh shig, shuuj bgaa 2 mal omg Emegtei hun bur tsarailag bdgiin, erchuudees bolj gutarsandaa em neree buzarlaj yavaa humuus ch bii. Batsuuri gej hun zov bichjee
Хуцаач чи Батсуурь шударга бичдэг залуу шүү. Шүүдэрцэцэг л ингэж бичиж суугаа биз Батсуурьт хорсоод үхэх гээд явдагийн бна лээ балай авгай зохиолч гэхээсээ ичиж үхээсэй
Батсуурь гэж хэн бэээ юуу вээ. Уншиж байж бичээч. Чам шиг хувийн өнцгөөр хүн доромжлогсодын Шинжлэх ухаааны шүүмж гэдэггүй юм. Бурхангүй газрын бумба галзуурч байх шив дээ. Тэнэг хоцрогдсон өвгөн байна. Тэгвэл чи тэр Аюурзаны бөөгийн номд эмэгтэй хүнийг бичсэн талаар байхгүй банйа. Чи хэний хүн хэний захиалгаар хуцаж байгаа чинь илт байна даа Муу хямдхан Хөлсний бичээч батсуурь
Батсуурь гэж хэн бэээ юуу вээ. Уншиж байж бичээч. Чам шиг хувийн өнцгөөр хүн доромжлогсодын Шинжлэх ухаааны шүүмж гэдэггүй юм. Бурхангүй газрын бумба галзуурч байх шив дээ. Тэнэг хоцрогдсон өвгөн байна. Тэгвэл чи тэр Аюурзаны бөөгийн номд эмэгтэй хүнийг бичсэн талаар байхгүй банйа. Чи хэний хүн хэний захиалгаар хуцаж байгаа чинь илт байна даа Муу хямдхан Хөлсний бичээч батсуурь
Батсуурь гэж хэн бэээ юуу вээ. Уншиж байж бичээч. Чам шиг хувийн өнцгөөр хүн доромжлогсодын Шинжлэх ухаааны шүүмж гэдэггүй юм. Бурхангүй газрын бумба галзуурч байх шив дээ. Тэнэг хоцрогдсон өвгөн байна. Тэгвэл чи тэр Аюурзаны бөөгийн номд эмэгтэй хүнийг бичсэн талаар байхгүй банйа. Чи хэний хүн хэний захиалгаар хуцаж байгаа чинь илт байна даа Муу хямдхан Хөлсний бичээч батсуурь
Батсуурь гэж хэн бэээ юуу вээ. Уншиж байж бичээч. Чам шиг хувийн өнцгөөр хүн доромжлогсодын Шинжлэх ухаааны шүүмж гэдэггүй юм. Бурхангүй газрын бумба галзуурч байх шив дээ. Тэнэг хоцрогдсон өвгөн байна. Тэгвэл чи тэр Аюурзаны бөөгийн номд эмэгтэй хүнийг бичсэн талаар байхгүй банйа. Чи хэний хүн хэний захиалгаар хуцаж байгаа чинь илт байна даа Муу хямдхан Хөлсний бичээч батсуурь
Батсуурь гэж хэн бэээ юуу вээ. Уншиж байж бичээч. Чам шиг хувийн өнцгөөр хүн доромжлогсодын Шинжлэх ухаааны шүүмж гэдэггүй юм. Бурхангүй газрын бумба галзуурч байх шив дээ. Тэнэг хоцрогдсон өвгөн байна. Тэгвэл чи тэр Аюурзаны бөөгийн номд эмэгтэй хүнийг бичсэн талаар байхгүй банйа. Чи хэний хүн хэний захиалгаар хуцаж байгаа чинь илт байна даа Муу хямдхан Хөлсний бичээч батсуурь
бие дааж амьдарч чаддаггүй арчаагүй хүмүүс улам залуужиж байна
Zovoo zoo demjij naina emegteichuudee hundlii
Манай хошин шог урлагийг давамгайлах болсон нь гаймшиг мэт тусаад бгаа. Мэдээж хүмүүс татагдаагуй бол юу гэж дэлгэрэх билээ ? Монгол маань өнгөрсөн 70 жилд бас төлөвшиж чаддагуй ба амжаагуй нь харагдаад бдаг, яагаад гэвэл 1990 ямар хамаагуй задгаарсан билээ. Саяхан хүртэл эмэгтэйчүүд хэт хөнгөн, залгаарсан бдаг нь сонсогдоод, мэлрэгдээд бдаг. Таалгадсан бол тэр оройдоо өвөртөө орчихон. Тэр ямар өвчин, юутай бгаа нь сонин биш бололтой. Хэт хөнгөн, өөрийгөө үнлэхгүй бна. Хамаг шийдвэр ээ тэр өдрийн сэтгэлийн хөөрлөөр, үзэмжээр шийддэг нь хачирхалтай нийтлэгдүү шинж.
Zov . Shuudertsetseg sarantuya bolih heregtei. Huuhduudoin tarhi ugaaj
Yag zuv
Odoo buur ehnerteig n meddeg mortoo ailiin nohortei yavalddag salgaj suudag bolchoid bga sh de mgl huuhnuud
Тэр аЛ.Сарантуяа гэдгийхээ фотоог үзүүлээч.
Зөв л юм хэлсэн байна даа, улс орны тусгаар тогтнол эрчүүдийн зүрхэнд ил бус, эмсийн хормойд булаатай байдаг юм гэсэн шүү
маш зөв бичсэн байна. Үнэт зүйлээ монголчууд алдаж байа даа.
монголд зохиол ч зохиолч байхгүй дуу урлаг гэж бүүр дампуурсан
Монголын хошин шогийн мэдрэл бооео түүний багийнхан болон бүх хошин урлагийнхан сө=н=өтүгэй = ард түмнийг бүү доромжил
үнэнхүү их сургуулийн багш мөн байна
Харин тийм ингэж авч үзэх цаг нь болсон.
Яг үнэн бичжээ. Хошин шогийнхон гэж нэг увайгүй амьтас нийтийн ухамсар доошлоход гол хүчин чармайлтыг гаргасан марзаганагчид. Бас шар сонингийнхон гэж нэг увайгүй ичгүүр сонжуургүй юм бичиж залуу үеийг завхай болгосон новшнууд байгаа. Олсон мөнгөндөө хахаж үхээрэй гэж шар сонин, хошин урлагынхан 2 т хэлье дээ.
Gadaadad baigaa huuhnuud bugd shahuu iim boldog. Yanhan.
Jujigchin tuya very dirty
Odoooniii zarim emegteichuuud ungu, mungund dur hanaj parazitalj amidardag bas boloogui oyun sanaaaniii bolon bie mahbodiiiin huchirhiiilegchid bolson... tegeed BE CHINI EMEGTEI HUN YUMCHINI gedeg gachin utgaggui ugeeer uursdiiiguuu umuurdug... holuuur yavie.. tiiim huuhnuudiies....
Odoooniii zarim emegteichuuud ungu, mungund dur hanaj parazitalj amidardag bas boloogui oyun sanaaaniii bolon bie mahbodiiiin huchirhiiilegchid bolson... tegeed BE CHINI EMEGTEI HUN YUMCHINI gedeg gachin utgaggui ugeeer uursdiiiguuu umuurdug... holuuur yavie.. tiiim huuhnuudiies....
Маш үнэн
chinii l bodol kk uzsen harsan unshsan dyylsan maruuhan shuumjlegch bn . Syr bas dahin syraarai.
Үнэн зөв хэлжээ. Хааяа амралтаар Монголд очихоор гудамжаар бараг нүцгэн шахам хүүхнүүд алхаж байдагт гайхдаг юм. Эрчүүд нь сүүлрээд завхайраад байхаар тэд нарыг алдахгүй, дутахгүй гэж хөөрхий муу хүүхнүүд нь нэр нүүрээ барах юм даа.
МАШ ЧУХАЛ СЭДВИЙГ ХӨНДСӨН ТАНД ИХ БАЯРЛАЛАА. - БИДНИЙ ХӨЛ ТАВЬСАН НИЙГЭМД ЭХЭНДЭЭ ХҮНЛЭГ АРДЧИЛСАН ГЭДЭГ ЛООЗОН БАЙСАН. ОДОО АРААТНЫ ХҮЧЭЭР МӨНГӨӨР ДАРЛАХ ЁС ЗҮЙГҮЙ БӨӨГНӨРӨЛ БОЛЖЭЭ. - МАНАЙ ЭНЭ ҮЕИЙН БААТАРУУД НЬ. ХУДАЛ АМЛАЖ ЭХ ОРНОО ХУДАЛДАГЧ ГИШҮҮД , ГАЗРЫНН НАЙМААЧИН ,. ЧЕНЖ НЭРТЭЙ ШУЛААЧ ЛУЙВАРЧИД , ИЧГҮҮРГҮЙ САДАР ЭМС .... Г.М. НЬ БОЛЧИХЖЭЭ. - УРЛАГЫНХАН ДОТОР
Bayarlalaa yag zov bichjee! Emegteichiud une hundtei baimaar bn aa, minii tanil dotor hunii nuhurtei yavdag emegteichuud bdag, gutamshigtai
Оноодрийн нийгэмд яг ийм шуумж дутаж байлаа, уунийг цаашид илуу лавшруулж, дэлгэруулэх хэрэгтэй байна
Пүрэвсүрэн билүү хүүхнээс асуу ?? аав ээж ч аав ээж .. 2 өрөө байрнаас охиноо хөгшин хүний өвөрт хийцэн шт., кккк
mongol emegtei bolovsrolgui yaduu zavhai ni unen gadaadad bgaa emegteichuud yag iim baidag
унэхээр голыг нь олж бичжээ суулийн уеийн зохиолч нэртэй нехдуудийн номыг уншихаас дургуй хурдэг дээ