Ажлаа хийж чадахгүй бол ядаж дууриа л даа

Нийтэлсэн: 2013-06-25 13:01:39

Улиас модны үр улаан­баатарчуудыг зовоож гүйцэх нь. Өглөө ажилдаа алхаад очъё гэхээр нүд, ам руу модны “хөвөн” ороод амар заяа үзүүлэхгүй.  Машинтай гараад бүх цонхоо хаагаад явахаар  бүгчимдээд болох­гүй. Цонхоо онгойлгочихоор нөгөөх хөвөн ороод ирнэ.
 
Ажил дээрээ очоод суувал цонхоор бөөн бөөнөөрөө чи­хэлдээд ороод ирэх нь тэр.  Энэ нь зүгээр ч нэг гэм хоргүй “хөөс” биш. Цааш­лаад хүний эрүүл мэндэд сөргөөр нөлөөлж  элдэв  харш­­лын өвчний  үндэс суурь болдгийг мэргэжлийн бай­­гууллагуудаас тогтоочи­хоод байгаа.
 
Энэ мэтээр мон­гол хүний эрүүл аюулгүй ор­чинд ажиллаж, амьдрах үндсэн эрх алхам тутамдаа л зөрчигдөх юм даа. Үүнд нийслэлийн ногоон байгууламжийг 70 орчим хувийг бүрдүүлдэг улиасны буруу ч гэж юу байх вэ. Улиасны үр ганцхан энэ жил гарч ирээд олны дургүйг хүргээд байгаа зүйл биш. 
 
Жил бүр л иймэрхүү байдалтай байдаг. Зарим жил гайгүй байдаг нь тайралтыг цаг хугацаанд нь зөв хийсэнтэй холбоотой аж. Уг нь жил бүр хийдэг ажлаа мартаж будилна гэж баймааргүй л юм. Тэгэхээр хот тохижилтынхны жаахан залхуурлын уршгаар нийс­­­лэлчүүд  зундаа  нэг  иймэр­­хүү байдалтай амь­дар­даг байж таарах нь.  
 
Яг энэ асуудалтай хол­богдуулан БОНХ-ын Сайдын А-121 тоот албан даалгавар 2013 оны дөрөвдүгээр са­рын 17-нд гарч, бүх аймаг, нийслэлийн Засаг дарга болон Байгаль орчны газ­руудад явуулсан байдаг. Энэ даалгавар улиас тайрах эхний хугацаанаас хойш гарсан учраас энэ жил их хөвөн ялгарч байгааг зарим хүмүүс хэлж байна. 
 
Улиасны тоос, хөвөн зэр­гийг агаарт тархахаас хэр­хэн сэргийлэх талаар доктор, профессор Б.Санги­дорж “Хавар эрт улиасны эр болох улаан хүрэн өнгөтэй цэцгийг түүж авах хэрэгтэй. Мөн эм цэцгийн ногоон молцгийг ч түүж болно. Ингэхийн тулд улиас модыг хавар эрт нахиалахаас нь өмнө хэлбэржүүлэн тайрах ёстой.
 
Ингэснээр хотын өнгө үзэмжинд ч сайнаар нө­лөөлнө. Биологийн хувьд улиасны тархалтыг нь хязгаарлаж байна гэсэн үг. Гэхдээ Улаанбаатар хот ногоон байгууламж муутай. Тийм учраас байгаа улиас модоо зөв арчлаад, тоог нь нэмэхгүй байх ёстой юм.
 
Чимэглэлийн өөр төрлийн модны тоог нэмбэл хотын өнгө үзэмж, эрүүл ахуйд ч тустай. Улиасыг хотын за­хаар үйлдвэрүүдийн  хорт   утаанаас хамгаалах зорил­гоор таривал зүгээр. Ямар ч мод, сөөг ургамлыг зөв ашиглаж, ургуулах хэ­рэгтэй. Тэгэхгүй бол ногоон байгууламжгүй болох аюул­тай” гэв. 
 
Нэгэнт эм мод тарьсан бол цагаан хөвөн гарах нь зайлшгүй. Нэг ёсондоо үр хаяж байгаа нь тэр. Хөвөн гарч байхад нь эр, эм улиасаа ялгаж тэмдэглэх ёстой. Тэ­гээд үр хаяхгүй байгаа эр модоо   дараа хавар нь хотод авчирч суулгах хэ­рэгтэй.
 
Эр, эм улиасаа та­них­гүй байгаа учир хо­тод эм улиаснууд авчирч та­риад байгаа юм гэдгийг ч мэргэжилтнүүд хэлдэг. Тэгэхээр хотын ногоон байгууламжийг хариуцаж байсан хүмүүс нь модны та­лаарх мэдлэг дутмаг байсан байж.
 
Одоо арчилгаа хийх ёстой нөхөд нь модны ар­чилгаанд зарцуулах мөн­гөнөөс  нь өөрсдөө тогш­чи­хоод гараа хумхиад суусан уу л гэдэг болоод байна даа.
 
Уг нь монголчууд их дууриах дуртай улс сан. Ядаж өмнөд, хойд хөршөө дууриавал Улаан-Үд, Замын-Үүд хотуудад улиасыг жил бүр тайрч их л дэгжин хэлбэрт оруулчихдаг юм билээ. Ажлаа хийж чадахгүй бол ядаж дууриа л даа.
 
 
Эх сурвалж: 
СУРТАЛЧИЛГАА :

14 сэтгэгдэл харуулж байна        

  1. цаадуул чинь бүгдээрээ сонгууль гээд юун хөвөнтэй л таваргаж явна

    Зочин, 2013-06-25 13:14:32, 202.179.20.186Хариу бичих

  2. Таны нэр:

    Тайлбар:

  3. Сониноос социализмын үед УБ хот нов ногоон цэв цэвэрхэн Азийн Цагаан Дагина байсан, Тэр үед ийм хөвөн байдаггүй байсан, Энэ аягүй бол АРДЧИЛСАН хөвөн байх шүү, Яг АРДЧИЛСАН утаа, АРДЧИЛСАН улс төрч шиг хортой эд байх доо

    Зочин, 2013-06-25 13:50:33, 203.91.117.4Хариу бичих

  4. Социализмын үед хөвөн зөндөө гардаг байсан. Оросод, монголд ч гудамж хөвөнгөөр дүүдэг байсан. Оросууд түүнийг "белая гадость" гэдэг байсан. Хэрэв танд манай ардчилал таалагдахгүй байгаа бол та Куба, БНАСАУ, БНСВУ, БНХАУ-д цагаачлах бүрэн боломжтой.

    , 2013-06-25 13:56:07, 203.169.53.19

    хахаха, ардчилсан хөвөн гэлээ гэнээ,ккк...хөвөн тэгвэл социалист байснаа одоо ардчилсан хөвөн болжээ, кк... Иргэн Цгаачлалын товчоо та Ардчилсан утаа, Ардчилсан улс төрчийн талаар мэргэн хариултаа айлдана уу?

    мэргэн хариултаа хайрлаа, 2013-06-25 15:10:47, 122.201.18.154

    203.169.53.19 хахахаха тас хэлж

    Зочин, 2013-06-25 19:22:41, 202.55.191.35

    Manaid ardchilal baidag gej y. baidag bol ene huvun shig l ardchilal baiga baih te

    Зочин, 2013-06-26 22:29:56, 203.91.117.4

    Таны нэр:

    Тайлбар:

  5. ha ha ha ardchilaliin geh, ehleed harshil ovchin vvsgeed daraa ni bvr vheld hvrgeh ayultai astam gegch ovchinii suuri vndes bolson ochvvhen muu hogiin hovon mini!!!!!! timee bid tun udahgvi chinii suuri vndes bolson ter ardchilaliin geh erliiz hurliiz modnuudiig chin tas tairaad tvleed hayhaar chinii urgahiig harnaa muu zolbin hovon mini!!!!!!!! bas manai "ardchilal" gene vv!!!!!!! hutsvaa chi !!!!!!! naad ardchilal gegch chin, chini ezen deeremchin yankuud tvvnii bool chinii l vg baih!!!!!!!!ternees l lav miniih bolood MONGOLCHUUD bidniih bish!!!!!!!! bas muu hogiin hovon chi MONGOL hvniig torson nutagaas ni hoonoo !!!!!! hutsvaa chi !!!!!!!! hogiin hovongvvdiig tvvj baigaad benzin tsatsaad l shataah odor oirhon aisui!!!!!!!! hurai ,hurai,hurai.

    203.169.53.19-t., 2013-06-26 01:46:51, 88.68.62.192Хариу бичих

  6. Таны нэр:

    Тайлбар:

  7. ha ha ha manai"ardchilal" ha ha ha cham shig ym ""ardchilal" geed l alaaraa baaj,amaaraa ungahaas oor yu hiij chadah ve dee!!!!!!!!! amaaraa ungagch guai!!!!!!!

    203.169.53.19-t, 2013-06-26 03:29:16, 88.68.62.192Хариу бичих

  8. Таны нэр:

    Тайлбар:

  9. Ажил хийсэн ч биш үгүй ч биш, хүний нөмөрт хорогдон өдрийн хоолоо залгуулагчидад социализм гоё л доо. Тэдний чаддаг зүйл бол дорой нэгийг дээрэлхэж ажлаа хийлгэх, хор найруулж ажил хийж байгаагаа хорлох, дарга даамлуудад тал засан урдуур хойгуур нь гүйх. Энэ аргаараа амьдарах боломж нь өнөөдөр үгүй болсон, ажил хийж чаддаг, сийрэг ухаантай хүмүүс өөрсдөөс нь арай илүү гарахаар ардчилалыг хараан, боож үхэхээс наагуурхан байх шиг байна.

    Социалистууд, 2013-06-26 10:59:59, 202.131.233.59Хариу бичих

  10. ter sotsializmd chin Mgl-d byhel byten ajilchin angi baisan yuma. Ardchilal gej gazar nutga ed bayaglaga zuger gadniahand uguh n chamd taalagdjee de. Haana baina ter ardchilal chin uls ornoor dyyren arhichid guilgachingud l bn

    Зочин, 2013-06-26 22:33:52, 203.91.117.4

    "ardchilal" gej alaaraa baaj,amaaraa ungagch mini MONGOL vgiin sand "sotsialistuud" gegch vg daanch baidaggvi ym daa !!!!!!!!argagvi chi bol hogiin erliiz modnii ,ovchin zovlon ,vhel, tahal tahigch ochvvhen muu hovon chamaig bid ter erliiz modtoi chin yutai heetei ni shataah odor holgviee!!!!!!!hurai ,hurai,hurai.

    202.131.233.59-n alaaraa baagchid., 2013-06-27 00:45:16, 88.68.38.230

    Eebee yalsan chini avilgachid yamar ih uurtai bnaa?haha

    Зочин, 2013-06-27 02:10:12, 31.209.233.140

    Таны нэр:

    Тайлбар:

  11. Hovon goyo l bainshdee Ene chin manai ulaanbaataruun ontslog Umardiin hot tsasan tsagaan hovond umbuulagch Ulaanbaatar mandtugai

    Boldoo, 2013-06-26 11:13:18, 103.9.90.254Хариу бичих

  12. Таны нэр:

    Тайлбар:

  13. Mashind chin air condition gej 1 yum bdgiin sh de haluunaas sergiilj bdgiin

    zochin, 2013-06-27 11:30:15, 71.57.3.195Хариу бичих

  14. Таны нэр:

    Тайлбар:

Уншигчдын бичсэн сэтгэгдэл нь Sonin.mn сайтын нийтлэлийн бодлоготой холбоогүй зөвхөн тухайн хүний үзэл бодол тул сайт хариуцлага хүлээхгүй болно. Эрхэм та өөрийн үзэл бодлоо илэрхийлж, сэтгэгдэл бичихдээ бусдын нэр төр, эрх ашгийг хүндэтгэн үзнэ үү? Бусдыг гүтгэж, доромжилсон сэтгэгдлийг сайтын модератор устгах эрхтэй.

Сэтгэгдэлтэй холбоотой санал гомдлыг 88195646 дугаарын утсаар хүлээн авна.

Таны нэр:

Тайлбар: