Монгол Улсын Зам, тээврийн хөгжлийн сайд Л.Халтар Америкийн Нэгдсэн Улсаас Монгол Улсад суугаа Онц бөгөөд Бүрэн эрхт Элчин сайд Майкл С.Клеческиг хүлээн авч уулзаж, хоёр орны зам, тээврийн салбарын харилцаа, хамтын ажиллагааны талаар санал солилцлоо.
Уулзалтын эхэнд, Зам, тээврийн хөгжлийн сайд Л.Халтар Монгол Улс, Америкийн Нэгдсэн Улс хооронд 1987 онд дипломат харилцаа тогтоосноос хойш хоёр орон эрх тэгш, харилцан итгэлцсэн түншлэлийг хөгжүүлж, хамтын ажиллагаа өргөтгөсөн иж бүрэн түншлэлийн түвшинд хүрсэнд баяртай байгаагаа илэрхийлэв.
Сайд Л.Халтар Монгол Улсын зам, тээврийн салбарт хэрэгжүүлж буй шинэ төмөр зам, олон улсын шинэ нисэх буудал, дамжин өнгөрөх тээвэр, авто замын томоохон төсөл хөтөлбөрүүдийн талаар танилцууллаа.
“УБТЗ” ХНН, “МТЗ” ТӨХК аль аль нь АНУ-ын зүтгүүрийг олон жилийн өмнөөс тээвэрлэлтдээ ашиглаж ирсэн бөгөөд энэхүү урт хугацааны хамтын ажиллагааны туршлага дээр үндэслэн цаашид Монгол Улсын Засгийн газрын шийдвэрийн дагуу хэрэгжүүлж байгаа Тавантолгой-Зүүнбаян чиглэлийн 414.6 км төмөр замын төсөлд АНУ-ын зүтгүүрийг ашиглах сонирхолтой байгаагаа илэрхийлэхийн сацуу тэдгээрийг худалдан авахад шаардлагатай санхүүжилтийн асуудалд дэмжлэг үзүүлэхийг хүсэв.
Тэрбээр хөдлөх бүрэлдэхүүний парк хэт олон төрөл байх нь ашиглалтын явцад хүндрэл үүсгэдэг болохыг тодотгоод энэ тал дээр мэдээлэл солилцон, хамтран ажиллахыг хүслээ.
Цаашлаад АНУ-д тээврийн чиглэлээр боловсон хүчин бэлтгэх, авто замын засвар арчлалтын шинэ технологийг Монголд нутагшуулах, Монгол Улс, АНУ-ын хооронд үйлдэх шууд нислэгийг тогтмолжуулах, хуучин нисэх буудлыг зориулалтаар нь ашиглах, агаарын хөлгийн парк шинэчлэлт, хот төлөвлөлт, тээвэр зохион байгуулалт зэрэг зам, тээврийн салбарт өргөн хүрээнд хамтран ажиллах хүсэлтэй байгаагаа илэрхийлэв.
АНУ-аас Монгол Улсад суугаа Элчин сайд М.Клечески маш өргөн утга агуулгатай уулзалт болж байгааг онцгойлон дурдаад жилийн өмнө хоёр улсын Төрийн тэргүүнүүдийн дээд хэмжээний уулзалтаар хоёр орны харилцаа, хамтын ажиллагаа стратегийн түвшинд хүрснийг зарлаж, холбогдох баримт бичгүүдэд гарын үсэг зурсныг цохон тэмдэглэв.
Элчин сайд цар тахлын улмаас бүх зүйл удаашралтай байгаа ч “Мянганы сорилтын сан”-ийн хоёрдахь хөтөлбөрийг амжилттай хэрэгжүүлж эхлэхээр бэлтгэл ажлыг хангаж байгааг мэдээлж, хамтын ажиллагааны хүрээнд олон төслүүд хэрэгжиж, санхүүжилтийн шинэ механизмууд бий болж байгааг онцлов.
Мөн тэрбээр төмөр замын чиглэлээр анхаарч ажиллахаа тодотгоод Монгол Улсын Засгийн газраас хэрэгжүүлж буй шинэ төмөр замын төслүүд нь том хэмжээний төслүүд учир тодорхой оролцоотой, хамтран ажиллах нөхцөл боломжийг судлан үзэхээ илэрхийллээ.
Хоёр улсын хооронд шууд нислэг үйлдэх талаар олон жилийн турш яригдаж ирсэн ч ажил хэрэг бололгүй өдийг хүрч, COVID-19 цар тахалтай холбоотойгоор АНУ дахь Монгол Улсын иргэдээ татан авах зорилгоор хоёр удаагийн шууд нислэгийг амжилттай гүйцэтгэсэн нь энэ ажлыг сайтар бэлтгэл хангасны үр дүнд ойрын хугацаанд тогтмол нислэг үйлдэх боломжтойг онцоллоо.
Түүнчлэн хуучин нисэх буудлыг нисэхийн зориулалтаар нь ашиглахад хамтран ажиллах боломжийн талаар судлан үзэхээ илэрхийлэв.
Мөн хоёр орны зам, тээврийн салбарын харилцааны цар хүрээг өргөжүүлэн хөгжүүлэхэд салбарын боловсон хүчний нөөц, чадвар чухал үүрэгтэйг дурдаад АНУ-ын их, дээд сургуулиудад салбарын чиглэлээр мэргэжилтэн бэлтгэх, тэтгэлэг олгох талаар урт хугацааны бодлого хэрэгжүүлэх шаардлагатайг онцолж, Монгол Улс, АНУ-ын эдийн засаг, худалдааны харилцааг өргөжүүлж, төслүүдийг илүү өргөн утга агуулгаар хэрэгжүүлнэ гэдэгт итгэлтэй байгаагаа цохон тэмдэглэлээ.
Сэтгэгдэл0
Saihan medee
Долоо хоногт 2 нисдэг болчихвол Манай Аялал Жуулчлалд том дэвшил болно шүү
7 хоногт нэг байхад болно. Америк талаас ямар нэг байдлаар ашигтай байгаа бол манай ашиг ганцхан аялал жуулчлал байх нь дутагдалтай.
Монгол Улсын иргэдээ татан авах зорилгоор хоёр удаагийн шууд нислэгийг амжилттай гүйцэтгэсэн нь энэ ажлыг сайтар бэлтгэл хангасны үр дүнд ойрын хугацаанд тогтмол нислэг үйлдэх боломжтойг онцоллоо. MAN garuud irgedee tataj avaarai gejeeoilgov uu JDU chin saidaa
АНУ тай зам арчлалтын талаар хамтран ажиллана гэдэг унэхээр Сайхан сонсогдож Байна, АНУ зам ашиглалт, арчлалтын талаар унэхээр сайн шуу, Маш хялбархан хийдэг туршлагатай, туршлагатай нь суралцах юм уу, эсвэл энд авчираад хийлгэж сургалт зохион байгуулвал ашигтай
АМЕРИКУУДТАЙ ШУДАРГА ХАРИЦАХГҮЙ БОЛ БИД ИНЭЭДЭМТЭЙ ХАРАГДНА ДАА ХАХА ДАНДАА ХУДАЛ ЯРИЦГААДАГ ХУЛХИ ГАРУУД БОЛОХ БАЙХ ДАА ХАХА ИХ ГҮРНИЙ ТУС ДЭМ ХЭРЭГТЭЙ ДЭЭ УГ НЬ ЗӨВ Л АШИГЛАХ ХЭРЭГТЭЙ БАЙХ .ОРОС ХЯТАДТАЙ ХАРИЦДАГ ШИГЭЭ ПЯЛДАГДААД ХЭРЭГҮЙ ДЭЭ ..
АНУ-ын чартэр авбал нисэх компанийг маш сайн судлах хэрэгтэй, Зарим чартэр нислэгийг к19 -ийг азийн орнуудад тараасан гэсэн гомдол гарсан, маш хариуцлага, тоомсоргүй нислэгүүд хийсэн, ялангуяа Swift Air
Монголд захирагддаггүй тал нь Оросын өмчлөлтэй орос царигтай УБТЗ, одоо нэмэгдээд ТТ-ЗБ-д Америк зүтгүүр ашиглалаа юу? 1000 актлагдсан вагон Оросоос авах шийдвэрийг Москвад л гаргадаг биз дээ. Хэрэгжих юм ярь.
Yamar teneg yum be? General motorsiin zutguur odoo ch baigaashd malaa tsarigt taarsan dugui taviad l boloo malaa.
172.58.139.215 Вагоны дугуй сольдог шиг сольж орос дугуйн дээр тавьж байгаа. Оросоос бусад ямар ч орны техник хэрэгсэл Монгол шууд авах боломжгүй.
Ямар сайхан мэдээ вэ Америк - Монголын найрамдал мандтугай ура ! ! !
Shuud nislegtei bolbol mongol ulsad ih heregtei shu.
Америкийн нэгдсэн улс Монгол улсын хооронд хөгжүүлж болох салбар бол программ хангамжийн зах зээл юм. Бидний эх газрын түгжигдсэн байрлалд үйлдвэр хөгжүүлэх нь боломж тааруухан ба түүнийг нөхөх зах зээл бол программ хангамж. Олон олон Монгол залуус программ хангамжийн компани байгуулж, АНУ-ын зах зээлд өрсөлдөх хэрэгтэй.
Yes yes yes
Бусдыг тэнэг гэж Орос буриадууд шигээ доорд үзэхээ кириллээр бичдэг оросжсон Монгол одоо болих хэрэгтэй. Азийн ард түмнүүдийг арьс өнгөөр доорд үздэг Европ Оростой иж бүрэн стратегийн түнш энэ онд болохдоо Монгол дэлхийд Оросын колони гэдгээ албан ёсоор зарлачихсан юм.
Орост цэргийн цохилт өгч сүйрүүлж чадах ганц улс нь Монгол учраас тэр шүү. Оросын хүүрийг хөлдөө дэвсэж явсан хөх Монголын үр сад бид.
Одоо нөгөө үлдсэн онгоцоо авчихмаар юм байна даа
Doloo honogt 1 nisdeg bolchihvol so- nuudad soruuldag mongo ih hemnegdnedee
Saihan
Ashgui dee shuud mgl ruugaa nisdeg boloh n amar amar
Америк Канадаас хүмүүс голдуу Хятад Солонгосоор дамжиж Монгол явдаг. Тэр бүх орлого МИАТ д орвол зүгээр л байх
Хилээ нээхгүй ээ битгий хуцаад бай: Америкаар дүүрэн корона байхад тийшээ зүглэх нэг ч үхэр монгол байхгүй.
За яршиг өө, юун америк. Орос ах нартайгаа л хамтарсан нь дээр. Америкууд яадаг юм Оюу толгойгоо л хар л даа. Дургүйгээ хүрвэл хятадуудад зарна гэж солиороод л. Хэдэн майхан босгочихсон Эрдэнэтээс 10 дахин их дэлхийн хэмжээний том үйлдвэрийн гэрээг хийхдээ хүртэл ямар муухай мөлжлөгт суурилсан гэрээ вэ. Америк бол яамай л байна. Оросуудтайгаа л хамтарч ажиллая. Оросууд бол хүн чанартай. Оросуудыг харъя гэвэл Эрдэнэтээ хар. Америкуудыг харъя гэвэл Оюу толгойг хар
Хэнтийн буриадуудад Монгол хамаагүй.
Майхан биш амбаар
Irgedee avaarai erguu minee gej baigaa yum bishuu...oilgoj b.a uu . Ontsgoi saidaa
Visa olgoltoo tsegtsel pizda mini
ANU-gaas Mongol ruugaa nisdeg bolvol ch saihan l baina.
Муу нохой цаад захын ооно руу дайраад хоосон хоцордог гэдгийн vлгэр болох нь дээ!! Эрээн рvv тогтмол нисэж чадку байж юун Америк вэ!!?? Хоорондын зайг нь мэдэж байгаа юу??Kkk. Мереедехед менге телдеггvй болохоор одоо яахав дээ!!