“Соёмбо” сонины редакцаас хүндэт зочдыг урьж, сар тутамд уншигчдадаа зориулан редакцын уулзалт зохион байгуулдаг. Энэ удаад "Жавзандамба хутагт төв"-ийн багш-орчуулагч С.Түвдэнцэрэнг урьж, буддын шашны мөн чанар, онцлогийн тухай ярилцлаа.
Манай сонины редакцад хүрэлцэн ирсэн танд баярлалаа. Та төвийнхөө үйл ажиллагааны талаар дурдана уу?
-Манай төв нь ямар нэгэн сүм, хийд биш бөгөөд бурхан багшийн сургаал, түүний гүн ухааныг дэлгэрүүлэх зорилготой төрийн бус байгууллага гэж ойлгож болно. Тийм ч учраас VIII Богд Жавзандамба хутагтын нэрээр байгууллагаа нэрлэж, нийгмийг соён гэгээрүүлэх, амьжиргааны түвшнээс доогуур орлоготой өрхүүд болон малчдад туслах зэрэг хүмүүнлэгийн ажлыг зохион байгуулж байна. Мөн хорих ангиудаар явж, хүмүүжигчидтэй сургалт зохион байгуулж, тэдний сэтгэл зүйг засахыг хичээдэг. Хоригдлуудад үйлийн үрийн тухай ярихаар өөрт нь гэмших сэтгэл төрж, хэн нэгэнд буруу өгч, өширхөж байсан сэтгэл нь тайлагддаг. Ийм байдлаар бурхны шашнаар дамжуулан хүмүүст аз жаргал, гэрэл гэгээ бэлэглэхийг зорин ажиллаж байна. Гэхдээ энэ бол буддын шашны зөвхөн өнгөц чанар нь гэдгийг ойлгох хэрэгтэй. Цаад мөн чанартаа бол хүмүүсийг гэгээрүүлэх, орчлон хорвоогийн мөн чанарыг таньж ухаарах зэрэг маш нарийн философитой.
Буддын тэр дундаа шарын шашны онцлогийн тухайд Та юу хэлэх вэ?
-Хүмүүс буддын шашнаас ид шид хүлээх хэрэггүй. Зарим хүн шалгалтдаа ерөөс бэлдээгүй байж лам дээр ирээд аргалж өгөхийг хүсдэг. Энэ бол туйлын буруу. Гэхдээ хүн бүр бурхны шашны философийг нь ойлгох албагүй. Тийм боломж ч байхгүй.
Зарим хүн сүжгээр юмсыг хүлээж авдаг шүү дээ. Өөрөөр хэлбэл, айдсаар нь дамжуулан тухайн хүнийг нүглийг тэвчих сэтгэл зүйтэй болгодог нь шашны бас нэгэн онцлог. Тийм болохоор шашны зан үйл яалт ч үгүй байх ёстой. Бурхан багш өөрийнхөө сургаалыг хүн бүрийн оюун ухааны хэмжээнд нь тааруулж айлдсан байдаг. Үүнээс шалтгаалж бурхан багшийн үзэл 18 задарсан. Гэхдээ онолын хувьд жаахан зөрсөн ч цаад утга санаа нь нэг юм. Буддын шашин нь их, бага хөлгөний судартай. Бага хөлгөн дэлгэрсэн газрууд болох Зүүн өмнөд Азийн орнуудад буддын шашны бясалгал тал нь хөгжсөн. Цагаан хоол идэж, хүний хийг хөдөлгөн оргүй хоосны бясалгалд автуулж тайвшруулдаг. Ийм талын бясалгалыг их хөлгөнд төдийлөн дэлгэрүүлээгүй. Их хөлгөн дэлгэрсэн хэд хэдэн улс байдгаас зөвхөн Төвөд, Монгол хоёр нь нууц тарнийн ёсыг дээд цэгт нь хүртэл хөгжүүлсэн юм. Өөрөөр хэлбэл, Монгол Улсад бага хөлгөний ёс байхгүй гэсэн үг. Хятад, Япон, Солонгос улсад их хөлгөн дэлгэрсэн ч тарнийн ёсны доод шатыг л хөгжүүлсэн. Тийм учраас монголчууд бид шарын шашнаа хайрлан хамгаалж, хүндэтгэж явах учиртай.
Буддын шашны нийгэмд үзүүлэх ач холбогдлын талаар дурдвал ...
-Бурхны шашны зорилго нь хүнийг энэ насанд нь амар амгалан байлгах биш юм. Хойд насанд нь сайн байлгах нь анхны зорилго бол хорвоогийн асуудлуудад цэг тавих нь хоёр дахь, харин хорвоо ертөнцийн төлөө гэгээрэх нь эцсийн зорилго юм. Тийм учраас буддын шашинд итгэсэн хүмүүс хойд насаа бодож холыг харж амьдардаг. Тэгснээр амьдралын янз бүрийн асуудлуудад төдийлөн барьц алдаад байхааргүй болдог. Хүний нас гэдэг чинь орчлонгийн хязгааргүй цаг хугацааны хувьд өчүүхэн гялбаад өнгөрөх төдий зүйл гэдгийг ухаарах ёстой. Үүнийг ойлгосон хүмүүс өнөөдрийн ашгийн төлөө хэн нэгнийг хохироохгүй бөгөөд энэ насны хоромхон жаргалын төлөө хойд насаа золиослохгүй гэсэн үг юм. Тиймээс энэ насны бүтэн хоолыг өгсөн ч эх орноосоо урвахгүй хэмжээнд сэтгэл зүй бэлтгэгдэнэ гэсэн үг. Энэ мэт буддын шашны хувь хүнд үзүүлэх эерэг нөлөө маш их. Ер нь монголчууд нэг шашнаа гол болгон баримталж байх нь өлзийтэй. VIII Богд Жавзандамба хутагт хааны үед монголчуудын оюун санаа, зоригийг нэгтгэсэн нь шашин байсан.
Шашны ном судрыг заавал төвөд хэлээр унших ёстой юу?
-Буддын шашны номын үг, утга уран тансаг бөгөөд яруу байдаг. Үйлчлэх хүч нь ч төвөд хэл дээрээ илүү. Бурхан багшийн их хөлгөний номлол нь санскрит, бага хөлгөн нь пари хэл дээр анх бичигдсэн. Тус хоёр судрыг ямар ч утгын гажилтгүй эх хэлнээ буулгасан нь гагцхүү төвөдүүд юм. Тэд Соронзонгомбо хааныхаа үед бичиг, үсэгтэй болохоор хиндү бичгээс төвөдөд хэрэглэдэггүй авиануудыг хасаад дөрвөн эгшиг, 30 гийгүүлэгчтэй үсэг зохиосон.
Ингээд их хөлгөний судрын бүх утгыг алдагдуулалгүй шууд хөрвүүлж чадсан байдаг. Монголчуудын хувьд ч мөн хиндү, санскрит, төвөд хэлийг яг авиагаар нь буулгахаар анхдугаар Богд Занабазар соёмбо үсэг зохиож байсан түүхтэй. Төвөд хэлээр ном уншихад төвөд хүмүүс ойлгодоггүй. Учир нь Төвөдийн ард түмний дотор номын хэл гэж тусдаа нэгэн хэл үүссэн. Тэр байтугай Далай ламыг номоо айлдаж эхлэхэд бид нар өөрсдийн чадах хэмжээнд хүртэл ойлгоод доод зиндаанаасаа эхлэн хаягдаж эхэлдэг. Учир нь утга, агуулгын өндөр түвшинд бурхны шашны ном судар бичигдсэн байдагтай нь холбоотой.
Эдийн засагч Д.Жаргалсайхан нэгэн удаа Далай ламтай уулзаад монголчуудын алтан хайрцаг нээлгэх ёсны талаар асуухад “Мэдэхгүй, анх удаагаа сонсож байна” гэж хариулсан. Үүнээс болж буддын шашны тэргүүн нь мэдэхгүй гэж байна. Тэгэхээр энэ бол мухар сүсэг юм байна гэх мэт явган яриа хүмүүсийн дунд гарсан. Энэ талаар Та юу хэлэх вэ?
-Монголчуудын, монгол хэлний онцлогт тохирсон үг хэллэг гэж бий. Түүнийг нь яг махчлаад орчуулбал гаднын хүмүүс ойлгохгүй нь мэдээж. Тийм учир Далай ламаас алтан хайрцаг гэж асуух хэрэггүй байсан юм. Өөрөөр хэлбэл шууд “Та "Golden box"-ын талаар юу мэдэх вэ” гэж асуусан гэсэн үг. Үүний оронд үхэгсдийн зурхай гэж орчуулан асуусан бол тэр бээр ойлгох байсан. Шарын шашинд зурхайн ухаан маш сайн хөгжсөн бөгөөд тэр дундаа үхэгсдийн зурхайн салбар судлагдахуун гэж тусдаа маш том зүйл бий.
Дацан, хийд хоёр нь ямар ялгаатай вэ?
-Дацан гэдэг нь тухайн нэг чиглэлээр дагнан сургалт явуулдаг газрыг хэлдэг. Чойрын дацан нь чойрынхоо номыг, эм зурхайн дацан нь эм зурхайнхаа номыг үзнэ гэсэн үг. Дацан хийдэд харьяалагддаг. Тухайлбал, Гандантэгчэнлин хийд чойрын гурав, дүйнхэр, нууц тарнийн, гүрэм, ёога буюу засал хийдэг, эм зурхайн тус тусдаа нэг, нэг дацантай. Ийм цогц байдлаар хүмүүст бурхны шашныг түгээн дэлгэрүүлдэг гэсэн үг. Харин Жавзандамба хутагт төв бол хийд, дацан биш хүмүүсийн санаачлан байгуулсан төрийн бус байгууллага юм.
Шарын шашин дотор улааны урсгал гэж байдаг. Энэ нь хоорондоо юугаараа ялгаатай вэ?
-Улаан, шар, хөх, цагааны урсгал гэж бий. Өмсдөг малгай, хувцас хэрэглэлээрээ л ийнхүү ялгагддаг. Бүгдээрээ бурхны шашны салбар ухаанууд учир тийм ч их ялгаа байхгүй. Сахиус, шүтдэг шүтээнээрээ арай өөр гэж хэлж болох юм. Манайхан улааны урсгалыг гүрэм засал хийхдээ хүчтэй гэж ташаа ойлгох нь элбэг. Улааны урсгал нь нууц тарнийн ёсыг голчлон судалдаг учир хүмүүст ингэж ойлгогддог байх. Тиймээс бурхан, сахиус нь нууц байх ёстой юм. Тус урсгалын гол төлөөлөгч нь говийн догшин хутагт Данзанравжаа билээ.
Гэхдээ сархад хүртэх, эмэгтэй хүний гоо сайхныг бишрэн шүтэх зэргээрээ шарын шашны урсгалаасаа ялгаатай мэт харагддаг ...
-Нэгэн түүх ярихад, Данзанравжаа өөрийг нь дуурайж, сархад хүртээд байсан шавь нартаа хандаж “Та нар архийг рашаан болгож чадаж байна уу” гэхэд шавь нар нь тийм гэж хариулжээ. Тэгэхээр нь “Тэгвэл архийг рашаан болгон хүртэж чадаж байгаа юм чинь үүнийг рашаан болго" гээд баас, шээс, хог, шороог нэг дор холин зуурч шавь нартаа өгөхөд хоёр нь л түүнийг рашаан болгон хувиргаж чадсан гэдэг. Рашаан гэдэг нь хувиргалт гэсэн утгатай үг юм шүү дээ. Ийм их хүчийг тарнийн ёсоор олж авдаг учир нууц байх ёстой. Ийм юмыг ойлгоход бэрх учир дээр хэлсэнчлэн улс бүхний ард түмэнд дэлгэрээгүй хэрэг.
Будда өөрөө бурхан болох гэж тоолшгүй гурван галавт явж буян хураасан. Харин нууц тарнийн ёсоор нэг насанд нь хүнийг бурхан болгож болно. Гэхдээ зарчмын маш нарийн дүрэм, журам чанад сэтгэлийг хүнээс шаарддаг. Нэг ч алдаа гаргаж болохгүй маш хүчтэй зэвсэг гэсэн үг. Нууц тарнийн ёсоор орсон л бол бурхан болох эсвэл тамын ёроолд унах гэсэн хоёр зам л хүлээж байдаг. Дундаас нь орхино гэсэн ойлголт байхгүй. Нууц тарнийн ёсоор орсон хутагтууд хэдий үхсэн ч хэдэн зуун жил өөрийнхөө биеийг амьд мэт байлгаж чаддаг. Энэ бол бясалгалын хамгийн дээд түвшний энгийн хүмүүст мэдэгдэж байгаа нэгхэн хэлбэр нь юм.
Ном уншуулах гээд очиход лам нар хураангуйлаад уншчихдаг. Энэ нь зөв үү?
-Номын хураангуй, дунд, дэлгэрэнгүй хэлбэр гэж бий. Хэрвээ ном уншуулах гэж ирсэн хүнд дэлгэрэнгүй байдлаар уншиж өгвөл дор хаяж гурван цаг түүнийг хөдөлгөөнгүй суулгана гэсэн үг. Тийм учир хураангуй номыг сонгодог. Үүнийг хэн нэгэн нь дур зоргоороо зохиочихсон юм биш. Тухайн номд гарч буй бүх утга, агуулгыг бүгдийг нь багтаасан байдлаар товчилсон байдаг. Бурхан багш ч мөн ингэж өөрийнхөө сургаал, айлдваруудыг товчилж байсан түүхтэй.
Тэгвэл дэлгэрэнгүй унших шаардлагагүй гэсэн үг үү?
-Унших, судлах хоёр чинь өөр шүү дээ.
Ямар шалгуураар хүмүүсийг лам болгодог юм бэ?
-Хуучны ном, сударт хүнээс хүн чанарыг нь харж лам болго гэсэн байдаг. Түүнээс оюун ухааны чадвар тийм ч чухал биш. Хэдий ухаан хурц ч хүн чанар муутай байх юм бол тэр нь том аюул. Идэр нас, эрх мэдэл, мэргэн ухаан гурав нэг хүний гарт төвлөрвөл дийлдэшгүй аюултай. Одоо бол хүмүүс аль болдоггүйгээ лам болгох гээд байна. “Манай энэ нэг юм хэрэг төвөгт орооцолдчих гээд болохгүй юм. Лам болговол таарна” гэх хүнтэй олон таарч байсан. Сүм, хийд гэдэг чинь айлын аль болдоггүй хүүхдүүдийн цуглаан биш. Гандан, хийд рүү ороод гарах төдийд л хүн тайвшралыг мэдэрдэг.
Бурхан, шүтээний хүч гэж бий. Тийм болохоор та буддын шашны талаар ойлголтгүй, итгэдэггүй ч гэсэн цагаан сараараа засал номоо хийлгэх хэрэгтэй. Харахын төдийд ч буян гэж байдаг. Бурхан багшийн үед нэгэн хүн Шаарийбуу лам дээр ирээд лам болох хүсэлтээ хэлэхэд “Лам болоход тухайн хүн ямар нэгэн буяны үйл хийсэн байх учиртай. Харин танд тийм зүйл алга” гэхэд бурхан багш хараад “Танд хийсэн буян байна. Тэртээ 500 галавын үед та хорхой байхдаа борооны уснаас зугтааж суварга тойрсон байна” гэж хэлсэн гэдэг. Тийм учир сүм хийдээр ороод гарах төдийд хүн өөртөө буян хурааж байдаг жамтай юм шүү.
Буддын гүн ухаанаас хүмүүс юуг ойлгох учиртай вэ?
-Бурхны шашны номлолоос хүмүүс маш олон зүйлийг ойлгож, ухаарч болно. Тухайлбал, Будда амьдралын мөн чанарыг тайлбарлахдаа зовлонгоос зовлон руу шилжих хэлбэртэй гэсэн юм. Нэг зовлонгоос нөгөөд шилжих торгон мөчийг бид жаргал гэж эндүүрдэг. Хүмүүс халууцахаараа сэрүүцэхийг хүснэ. Гэтэл удахгүй даарч эхэлнэ. Халуунаас сэрүүн рүү шилжих торгон мөчийг л бид жаргал гэж эндүүрээд байгаа хэрэг. Машин байхгүй нь зовлон, машин авах нь жаргал, машинаа засуулах нь зовлон шүү дээ. Амьдралыг ямар ч асуудалгүй болгоно гэвэл боломжгүй. Усны давлагаа мэт амьдралд ар араасаа асуудлууд гарсаар л байдаг. Үүнийг ухаарчихвал гутраад, зовоод байх шаардлагагүй. Мөн бид аливаа юмсыг мөнх бусын шинж чанартай гэдгийг ухаарах хэрэгтэй. Бурхан багш ч мөн шавь нартаа хэлэхдээ “Та нар намайг мөнх гэж бодоод байх шиг байна. Бодлын чинь мухарт байгаа энэ үзлийг таслахын тулд би мөнх бусыг үзүүлнэ” гээд 81 сүүдэртэйдээ хойшоо харж хэвтэн “Миний шашин дорноос умард зүгт дэлгэрнэ” гэж хэлээд насан өөд болсон. Энэ нь буддын шашин Энэтхэгээс Төвөд, Төвөдөөс Монголд дэлгэрэхийг бэлгэдэж хэлсэн хэрэг.
Ярилцлагын төгсгөлд Таны лам болсон шалтгааны талаар сонсъё гэж бодлоо ...
-Анх гурван настайдаа эмээгээ дагаад Ганданд очиход лам нарын номоо хурж байгаа байдал, тэр орчин, бурхан, сахиуснууд нь надад үлгэрийн мэт санагдсан. Дараа нь 10 настайдаа ээжийгээ дагуулаад лам болохоор Ганданд очсон. Ингээд 1994 оноос Бакула багшийн нэрэмжит сургуульд сурч, дараа нь Энэтхэгт 12 жил ном сурсан. Ингээд эх орондоо ирээд буддын шашны гүн ухаан, утга учрыг хүмүүст ойлгуулах нь миний ажил юм байна гэдгийг ухаарсан гэх үү дээ. Тэгээд "Жавзандамба хутагт төв"-д хүчин зүтгэх болсон доо. Мөн Гандантэгчэнлин хийдэд харьяалагддаг.
Ахлах дэслэгч М.МӨНХЗОРИГ
Эх сурвалж: "Соёмбо "сонин
Сэтгэгдэл0
Xorvood xudal yarij xooloo olj iddeg, amandaa buvtnasan bolj buyan uildeed aragshaa xaranguut nugel uildej yavdag, niigmiin tsus sorogch, ediin zasgiin xort xavdar bolson balai lam nar iig zailuulaachee. Lam olchirvol uls suirne. xiisen buteesen yumgui, odorjingoo xun xulxidaj amandaa buvtnasan zavaan yumnuud. Buyan uildex baisan yum bol yadaj xotiin zaxaar xeden mod ochood tariad orxivol, esvel jijig xuuxduudiig zam xondlon garaxad ni xajuud ni daguulj garaad tus buyan bolood ogox ch chadvar baixgui xoolnii savnuud. ZAILTSGAA! NOVSHNUUD!
Худал битгий хуц хүү минь. Чи зовлон жаргалын менежер юм бол түмэн 1000 зовлонтой төвөдөө жаргалтай болгочихоод Монголчуудад жаргаж зовохыг заа мэд үү.
Монголын уламжлалт зан заншил, түүх соёл, өвөг дээдсийн нандин сургаал, үндэсний бахархал, тусгаар тогтнолын баталгаа улам батжих болтугай. Буруу үзэлд автсан, энэ насны амжиргаа, эд мөнгө, материаллаг зүйлд автсан хүмүүсийн явдал мөр, хэл яриа, сэтгэл зөв болж, ариусах болтугай. Хурай хурай
Хулао үнэн олон таван агаарын юм яриад дэвээд байлгүй ядаж шоронд очоод хүмүүс зөв замыг зааж өг түвэдийн цэр ялгадас
Xorvood xudal yarij xooloo olj iddeg, amandaa buvtnasan bolj buyan uildeed aragshaa xaranguut nugel uildej yavdag, niigmiin tsus sorogch, ediin zasgiin xort xavdar bolson balai lam nar iig zailuulaachee. Lam olchirvol uls suirne. xiisen buteesen yumgui, odorjingoo xun xulxidaj amandaa buvtnasan zavaan yumnuud. Buyan uildex baisan yum bol yadaj xotiin zaxaar xeden mod ochood tariad orxivol, esvel jijig xuuxduudiig zam xondlon garaxad ni xajuud ni daguulj garaad tus buyan bolood ogox ch chadvar baixgui xoolnii savnuud. ZAILTSGAA! NOVSHNUUD!
бөхчүүдийн төв. өмнө нь 19д шинэ апартмэнтэд үйл ажиллагаагаа явуулдаг байсан. бөхчүүд нийлж бөөнөөрөө тарнийн ёс заалгасан байх. тэргүүн нь хамгийн боловсролтой гэдгээрээ алдартай бөх байдаг. сахилын ёсоороо үдээс хойш хоол иддэггүй гэв.
онголын уламжлалт зан заншил, түүх соёл, өвөг дээдсийн нандин сургаал, үндэсний бахархал, тусгаар тогтнолын баталгаа улам батжих болтугай. Буруу үзэлд автсан, энэ насны амжиргаа, эд мөнгө, материаллаг зүйлд автсан хүмүүсийн явдал мөр, хэл яриа, сэтгэл зөв болж, ариусах болтугай. Хурай хурай
Xorvood xudal yarij xooloo olj iddeg, amandaa buvtnasan bolj buyan uildeed aragshaa xaranguut nugel uildej yavdag, niigmiin tsus sorogch, ediin zasgiin xort xavdar bolson balai lam nar iig zailuulaachee. Lam olchirvol uls suirne. xiisen buteesen yumgui, odorjingoo xun xulxidaj amandaa buvtnasan zavaan yumnuud. Buyan uildex baisan yum bol yadaj xotiin zaxaar xeden mod ochood tariad orxivol, esvel jijig xuuxduudiig zam xondlon garaxad ni xajuud ni daguulj garaad tus buyan bolood ogox ch chadvar baixgui xoolnii savnuud. ZAILTSGAA! NOVSHNUUD!
Сайхан ярилцлага байна шүү хө! Монголын уламжлалт зан заншил, түүх соёл, өвөг дээдсийн нандин сургаал, үндэсний бахархал, тусгаар тогтнолын баталгаа улам батжих болтугай. Буруу үзэлд автсан, энэ насны амжиргаа, эд мөнгө, материаллаг зүйлд автсан хүмүүсийн явдал мөр, хэл яриа, сэтгэл зөв болж, ариусах болтугай. Хурай хурай
Xorvood xudal yarij xooloo olj iddeg, amandaa buvtnasan bolj buyan uildeed aragshaa xaranguut nugel uildej yavdag, niigmiin tsus sorogch, ediin zasgiin xort xavdar bolson balai lam nar iig zailuulaachee. Lam olchirvol uls suirne. xiisen buteesen yumgui, odorjingoo xun xulxidaj amandaa buvtnasan zavaan yumnuud. Buyan uildex baisan yum bol yadaj xotiin zaxaar xeden mod ochood tariad orxivol, esvel jijig xuuxduudiig zam xondlon garaxad ni xajuud ni daguulj garaad tus buyan bolood ogox ch chadvar baixgui xoolnii savnuud. ZAILTSGAA! NOVSHNUUD!
балай блам нар худал ярьж. шарыг шувталчихсан хар хүн байж. хувалз паразит булдруу нар. наашаа харж энэрэнгүй ёс ярьж, цаашаа харж нисванис ихэсгэх заваанаа үйлддэг.
Сайхан ярилцлага байна шүү хө! Монголын уламжлалт зан заншил, түүх соёл, өвөг дээдсийн нандин сургаал, үндэсний бахархал, тусгаар тогтнолын баталгаа улам батжих болтугай. Буруу үзэлд автсан, энэ насны амжиргаа, эд мөнгө, материаллаг зүйлд автсан хүмүүсийн явдал мөр, хэл яриа, сэтгэл зөв болж, ариусах болтугай. Хурай хурай
Xorvood xudal yarij xooloo olj iddeg, amandaa buvtnasan bolj buyan uildeed aragshaa xaranguut nugel uildej yavdag, niigmiin tsus sorogch, ediin zasgiin xort xavdar bolson balai lam nar iig zailuulaachee. Lam olchirvol uls suirne. xiisen buteesen yumgui, odorjingoo xun xulxidaj amandaa buvtnasan zavaan yumnuud. Buyan uildex baisan yum bol yadaj xotiin zaxaar xeden mod ochood tariad orxivol, esvel jijig xuuxduudiig zam xondlon garaxad ni xajuud ni daguulj garaad tus buyan bolood ogox ch chadvar baixgui xoolnii savnuud. ZAILTSGAA! NOVSHNUUD!
Xorvood xudal yarij xooloo olj iddeg, amandaa buvtnasan bolj buyan uildeed aragshaa xaranguut nugel uildej yavdag, niigmiin tsus sorogch, ediin zasgiin xort xavdar bolson balai lam nar iig zailuulaachee. Lam olchirvol uls suirne. xiisen buteesen yumgui, odorjingoo xun xulxidaj amandaa buvtnasan zavaan yumnuud. Buyan uildex baisan yum bol yadaj xotiin zaxaar xeden mod ochood tariad orxivol, esvel jijig xuuxduudiig zam xondlon garaxad ni xajuud ni daguulj garaad tus buyan bolood ogox ch chadvar baixgui xoolnii savnuud. ZAILTSGAA! NOVSHNUUD!
Харийн бодлого арилтугай
Xorvood xudal yarij xooloo olj iddeg, amandaa buvtnasan bolj buyan uildeed aragshaa xaranguut nugel uildej yavdag, niigmiin tsus sorogch, ediin zasgiin xort xavdar bolson balai lam nar iig zailuulaachee. Lam olchirvol uls suirne. xiisen buteesen yumgui, odorjingoo xun xulxidaj amandaa buvtnasan zavaan yumnuud. Buyan uildex baisan yum bol yadaj xotiin zaxaar xeden mod ochood tariad orxivol, esvel jijig xuuxduudiig zam xondlon garaxad ni xajuud ni daguulj garaad tus buyan bolood ogox ch chadvar baixgui xoolnii savnuud. ZAILTSGAA! NOVSHNUUD!
Сайхан ярилцлага байна шүү хө! Монголын уламжлалт зан заншил, түүх соёл, өвөг дээдсийн нандин сургаал, үндэсний бахархал, тусгаар тогтнолын баталгаа улам батжих болтугай. Буруу үзэлд автсан, энэ насны амжиргаа, эд мөнгө, материаллаг зүйлд автсан хүмүүсийн явдал мөр, хэл яриа, сэтгэл зөв болж, ариусах болтугай. Хурай хурай 0 0
Xorvood xudal yarij xooloo olj iddeg, amandaa buvtnasan bolj buyan uildeed aragshaa xaranguut nugel uildej yavdag, niigmiin tsus sorogch, ediin zasgiin xort xavdar bolson balai lam nar iig zailuulaachee. Lam olchirvol uls suirne. xiisen buteesen yumgui, odorjingoo xun xulxidaj amandaa buvtnasan zavaan yumnuud. Buyan uildex baisan yum bol yadaj xotiin zaxaar xeden mod ochood tariad orxivol, esvel jijig xuuxduudiig zam xondlon garaxad ni xajuud ni daguulj garaad tus buyan bolood ogox ch chadvar baixgui xoolnii savnuud. ZAILTSGAA! NOVSHNUUD!
Сайхан ярилцлага байна шүү хө! Монголын уламжлалт зан заншил, түүх соёл, өвөг дээдсийн нандин сургаал, үндэсний бахархал, тусгаар тогтнолын баталгаа улам батжих болтугай. Буруу үзэлд автсан, энэ насны амжиргаа, эд мөнгө, материаллаг зүйлд автсан хүмүүсийн явдал мөр, хэл яриа, сэтгэл зөв болж, ариусах болтугай. Хурай хурай 0 0
Баталгаагүй номчирхож ариун дүрийг эсгэн хүмүүсийн зовлонгоор хооллодог нь лам бөө нар. Тангад шашин эх үндсээрээ сайхан ярьж эсгэгээр хийж хүмүүсийг сургадаг хоёр нүүртэй нь аймшиг. Монголчуудыг энэ шашин хоёр нүүртэй болгоход их үүрэг гүйцэтгэсэн.Дараа нь залгаж авсан Оросын коммунизм бас л Монголчуудыг хоёр нүүрлэж сургасан нь бас үнэн.
Сайхан ярилцлага байна шүү хө! Монголын уламжлалт зан заншил, түүх соёл, өвөг дээдсийн нандин сургаал, үндэсний бахархал, тусгаар тогтнолын баталгаа улам батжих болтугай. Буруу үзэлд автсан, энэ насны амжиргаа, эд мөнгө, материаллаг зүйлд автсан хүмүүсийн явдал мөр, хэл яриа, сэтгэл зөв болж, ариусах болтугай. Хурай хурай 0 0
Их сайхан ярилцлага байна аа. Ухаантай сайн хүн юм. Урт насалж улам их эрдэм мэдлэгийг түгээгээрэй.
yuunii erdem medleg gej, amandaa buvtnaj xudal buyan uildexees oor yumgui. ta nar yadarsan oron gergui xun gandand orood untchixii gevel zovshoorno gej bodoj baina uu?
yuunii erdem medleg gej, amandaa buvtnaj xudal buyan uildexees oor yumgui. ta nar yadarsan oron gergui xun gandand orood untchixii gevel zovshoorno gej bodoj baina uu?
yuunii erdem medleg gej, amandaa buvtnaj xudal buyan uildexees oor yumgui. ta nar yadarsan oron gergui xun gandand orood untchixii gevel zovshoorno gej bodoj baina uu?
МОНГОЛД ЯМАРЧ ДААТГАЛЫН БАЙГУУЛЛАГА ХЭРЭГГҮЙ !!!! МАНАЙ ЛАМ НАР БҮХ ЮМЫГ ЧИНЬ ДААТГАЖ БАЙНА ДАА ! АМЬ НАС ЭРҮҮЛ МЭНД, ЭД ХӨРӨНГӨ ГЭЭД !! ИЙМ БАЙХАД ЕР Н Ь ЮУ ХЭРЭГТЭЙ ЮМ ВЭ ????
блам нийгмийн даатгал, эрүүл мэндээ төрд даатгуулдаг.
муусайн тэнэг өмхий нийгмийн хувалз болсон лам нар балайрахаа больж үз. үхсэн баасных нь вирус устгадаг үрэл вэ?
чацаган дээр хөвсөн батганатаж л. юу цацах уу? үрэл л цацна
тэнэг ялааны дууль
Харийн бодлого чам шиг нийгмийн муу бүтээгдэхүүнийг үйлдвэрлэж байна шүү дээ. Анхаарчих. Сайхан ярилцлага байна шүү хө! Монголын уламжлалт зан заншил, түүх соёл, өвөг дээдсийн нандин сургаал, үндэсний бахархал, тусгаар тогтнолын баталгаа улам батжих болтугай. Буруу үзэлд автсан, энэ насны амжиргаа, эд мөнгө, материаллаг зүйлд автсан хүмүүсийн явдал мөр, хэл яриа, сэтгэл зөв болж, ариусах болтугай. Хурай хурай 0 0
Харийн дайснаас бас нэг дайсан
Харийн дайснаас бас нэг дайсан
шалчгар шалчийсан хагарчихсан шаар!
Буддийн гүн ухааныг л судлууштай,авмаар юм байдаг.Хорвоогийн зовлон,жаргалын тухай,мөнх бус амьдралын тухай,шунал,тачаалын тухай сургаал номлолыг л сайн ухаарч гэгээрч авмаар.Түүнээс биш өргөл барьц өгөөд,лам нарт хувь заяагаа даатгах нь чухал биш.Монголд бас атеистууд буюу шашингүй үзэлтнүүд,бурхан шашинд итгэдэггүй хүмүүс зөндөө бий.
хүн бүр бурхны номын философийг нь ойлгох албатай, ёстой. бурхан зөвхөн шашин айлдаагүй
Тархины чадвар нь хүрдэг нь цөөн. Квант физик ядахдаа мэддэг бол буддизм ойлгоход арай амар болно
унзад? ум цад.
унзад. ум зод. ум цад. ум зад.
Бөх Лам олон түмнээс Албатай юм шиг Өглөг Хандив авна. Нэгч Лам нар Асрамжиын газрын Хөгшчүүл Өнчин хүүхдийг Буян үйлдннээ Гонжынжоо! Аымаар Шуналтай Хүүрүүд !! Хүүхэнүүдээ Янзын Банзалдаад Гүйгээд бн . !!! Том том Жийп Хөөрөг Шаачихсан Том дээлтэй Гарууд Хүүрээ
хүрээ цаазын газар. оршуулга, иргэдэд үйлчлэх буяны байгууллага.
чана даг. чана хүүр.
жандаг
сүрэн хор
д'зоонданпаа. хам том ууц
Чамд өглөгийн сэтгэл төрөхгүй байгаагийн шинж дээ. Харийн бодлого чам шиг шаарыг үйлдвэрлэж байгаа юм. Чи үхлээ хүлээх цагт юунаас аврал хайх болдоо!
эрдэнэ зуу - шар хавчаар
жандаг 》 чанадаг
бас дахиад л хойд насны гурван хөлтэй абдараинур хонин гүрвэл яриад уналаа. дургүй хүрээд байвал сүүлээ тас хазчаад л, дуртай үедээ ургуулаад л. хэзээ хүн болох юм бээ?
UNE EHEENTS UHMEL SHASHI HU!!!!!!!!!
БААС ШЭЭСЭЭ АРШААН ГЭЭД ХҮРТЭЭД БАЙ ДАА.
Эрдэмтэй ламын ярилцлага маш сайхан байлаа. Уламжлалт шашны маань ойлголтыг ингэж тайлбарлаж өгсөнд их баярлалаа. Энэ гүтгэж буй хүмүүс харин харийн үзэл сурталд өртсөн мухар итгэгчид шүү дээ. Монголын уламжлалт зан заншил, түүх соёл, өвөг дээдсийн нандин сургаал, үндэсний бахархал, тусгаар тогтнолын баталгаа улам батжих болтугай. Буруу үзэлд автсан, энэ насны амжиргаа, эд мөнгө, материаллаг зүйлд автсан хүмүүсийн явдал мөр, хэл яриа, сэтгэл зөв болж, ариусах болтугай. Хурай хурай
Эрдэмтэй ламын ярилцлага маш сайхан байлаа. Уламжлалт шашны маань ойлголтыг ингэж тайлбарлаж өгсөнд их баярлалаа. Энэ гүтгэж буй хүмүүс харин харийн үзэл сурталд өртсөн мухар итгэгчид шүү дээ. Монголын уламжлалт зан заншил, түүх соёл, өвөг дээдсийн нандин сургаал, үндэсний бахархал, тусгаар тогтнолын баталгаа улам батжих болтугай. Буруу үзэлд автсан, энэ насны амжиргаа, эд мөнгө, материаллаг зүйлд автсан хүмүүсийн явдал мөр, хэл яриа, сэтгэл зөв болж, ариусах болтугай. Хурай хурай
юуун гутранги үзэлтэй лам бээ. өөдрөг юм яривал хүнд буян болмоор юм. зовлонгийн хооронд жаргал биш жаргалын хооронд зовлон байдаг гэж бас хэлж болно доо
Хорвоогийн нүцгэн үнэн нь тэр юм шүү дээ. Шудрага хэлчихсэн нь л дээр.
Маааш сайхан ярилцлага байна. Ийм хар бараан нийгэм, аймшигтай тахал өвчний үед ийм сайхан гэгээлэг, ухаарал хайралсан, аливааг бодитоор харах боломж олгосон мэдээллүүд бидэнд бүүүр ус агаар мэт хэрэгтэй байна. Бид бүхэн хэтэрхий их айдастай, өшөө хорсолтой, үзэн ядалттай, нэг нэгэндээ итгэхээ больсон, бас хэт омголон байна. Лам таньд баярлалаа.
Сүрхий залуу шүү. Лам болгон ийм болох болтугай гэж
KKK.
Хамаг амьтны угийн байгаль язгуур сэтгэл өөрөө гэгээн гэрэл буюу Махамутра мөн.
Шашин гэдэг хувь хүний тусын тулд биш түмэн олны төлөө гэдэг биздээ... Одоо тэгээд хүн төрөлхтөнийг жаргаагаачээ..
Шашин гэдэг хувь хүний тусын тулд биш түмэн олны төлөө гэдэг биздээ... Одоо тэгээд хүн төрөлхтөнийг жаргаагаачээ..
Шашин гэдэг хувь хүний тусын тулд биш түмэн олны төлөө гэдэг биздээ... Одоо тэгээд хүн төрөлхтөнийг жаргаагаачээ..
Шашин гэдэг хувь хүний тусын тулд биш түмэн олны төлөө гэдэг биздээ... Одоо тэгээд хүн төрөлхтөнийг жаргаагаачээ..
Чи өөрөө өөрийгөө зөв замаар жаргаах сэтгэл эхлээд төрүүл. Тэр цагт чамд жаргал ирнэ
Шашин гэдэг хувь хүний тусын тулд биш түмэн олны төлөө гэдэг биздээ... Одоо тэгээд хүн төрөлхтөнийг жаргаагаачээ..
Шашин гэдэг хувь хүний тусын тулд биш түмэн олны төлөө гэдэг биздээ... Одоо тэгээд хүн төрөлхтөнийг жаргаагаачээ..
Шашин гэдэг хувь хүний тусын тулд биш түмэн олны төлөө гэдэг биздээ... Одоо тэгээд хүн төрөлхтөнийг жаргаагаачээ..
Шашин гэдэг хувь хүний тусын тулд биш түмэн олны төлөө гэдэг биздээ... Одоо тэгээд хүн төрөлхтөнийг жаргаагаачээ..
Шашин гэдэг хувь хүний тусын тулд биш түмэн олны төлөө гэдэг биздээ... Одоо тэгээд хүн төрөлхтөнийг жаргаагаачээ..
Шашин гэдэг хувь хүний тусын тулд биш түмэн олны төлөө гэдэг биздээ... Одоо тэгээд хүн төрөлхтөнийг жаргаагаачээ..
Шашин гэдэг хувь хүний тусын тулд биш түмэн олны төлөө гэдэг биздээ... Одоо тэгээд хүн төрөлхтөнийг жаргаагаачээ..
Үнэхээр мундаг мэдлэгтэй сайхан лам даа. Хэлж байгаа үг болгонтой нь санал нийлдэг. Шашин номд маань цаашид ийм залуус олон болж сайхан авч явах болноо
Үнэхээр мундаг мэдлэгтэй сайхан лам даа. Хэлж байгаа үг болгонтой нь санал нийлдэг. Шашин номд маань цаашид ийм залуус олон болж сайхан авч явах болноо
Үнэхээр мундаг мэдлэгтэй сайхан лам даа. Хэлж байгаа үг болгонтой нь санал нийлдэг. Шашин номд маань цаашид ийм залуус олон болж сайхан авч явах болноо
Үнэхээр мундаг мэдлэгтэй сайхан лам даа. Хэлж байгаа үг болгонтой нь санал нийлдэг. Шашин номд маань цаашид ийм залуус олон болж сайхан авч явах болноо
Үнэхээр мундаг мэдлэгтэй сайхан лам даа. Хэлж байгаа үг болгонтой нь санал нийлдэг. Шашин номд маань цаашид ийм залуус олон болж сайхан авч явах болноо
Үнэхээр мундаг мэдлэгтэй сайхан лам даа. Хэлж байгаа үг болгонтой нь санал нийлдэг. Шашин номд маань цаашид ийм залуус олон болж сайхан авч явах болноо
Ингээд тайлбарлаад бвал бурханы шашны мөн чанарыг олон хүн ойлгоно доо
Ингээд тайлбарлаад бвал бурханы шашны мөн чанарыг олон хүн ойлгоно доо
shar huvalzuud ich hutsdag boljee . tyvd helnii tansagiig munharsan mankuur booluudiin mongol hel diilj gargaj chadahgyi gej tyvdiin shar huvalzuud basaj doromjildog. mal chinii mongoliinh gej boddog byh hee ugalz, maihan sav, boov boortsog, tsam maidar, naadam chini ter chigeeree tyvdiin huulbar gedgiig meddeg biz dee. mongol hyn tyvd nertei, mongoliin gazar shoroo tyvdeer nerlegdgiig, mongol mankuuruud tyvdiin zanshil daguu hadag yandar bolj syrjignej segsiij baidag tuhag sonsood shydgyi, hir burtagtaa barigdsan yar tembyydee daragdsan tyvd emgen sonsoj medeed gaihan tsochirdoj, eg maggyi shoolj ineedeg.
shar huvalzuud ich hutsdag boljee . tyvd helnii tansagiig munharsan mankuur booluudiin mongol hel diilj gargaj chadahgyi gej tyvdiin shar huvalzuud basaj doromjildog. mal chinii mongoliinh gej boddog byh hee ugalz, maihan sav, boov boortsog, tsam maidar, naadam chini ter chigeeree tyvdiin huulbar gedgiig meddeg biz dee. mongol hyn tyvd nertei, mongoliin gazar shoroo tyvdeer nerlegdgiig, mongol mankuuruud tyvdiin zanshil daguu hadag yandar bolj syrjignej segsiij baidag tuhag sonsood shydgyi, hir burtagtaa barigdsan yar tembyydee daragdsan tyvd emgen sonsoj medeed gaihan tsochirdoj, eg maggyi shoolj ineedeg.
shar huvalzuud ich hutsdag boljee . tyvd helnii tansagiig munharsan mankuur booluudiin mongol hel diilj gargaj chadahgyi gej tyvdiin shar huvalzuud basaj doromjildog. mal chinii mongoliinh gej boddog byh hee ugalz, maihan sav, boov boortsog, tsam maidar, naadam chini ter chigeeree tyvdiin huulbar gedgiig meddeg biz dee. mongol hyn tyvd nertei, mongoliin gazar shoroo tyvdeer nerlegdgiig, mongol mankuuruud tyvdiin zanshil daguu hadag yandar bolj syrjignej segsiij baidag tuhag sonsood shydgyi, hir burtagtaa barigdsan yar tembyydee daragdsan tyvd emgen sonsoj medeed gaihan tsochirdoj, eg maggyi shoolj ineedeg.
БУРХАН НОМЫН СУРГААЛ 2500 ГАРУЙ ЖИЛИЙН ТҮҮХТЭЙ ЭНЭ СУРГААЛ СОЕЛТОЙ УХААЛАГ ХҮМҮҮСИЙН ОЮУН САНААНД АМЬДАРСААР ӨДИЙ ХҮРТЭЛ ХӨГЖСӨН ЮМ ГЭНЭ ХАРИН БИ ЖИШЭЭЛБЭЛ СОЦИОЛИЗМЫН ҮЕИЙН НЭГЭН БУРХАН ШАШИНЫГ ХАР ТАМХИТАЙ ЗҮЙРЛЭЖ БАЙСАН ҮЕИЙН ХҮН ГЭВЧИГ МИНИЙ ОЛОН ҮЕ ЭЭЖ АА В МААНЬ ХҮРТЭЛ ЭНЭХҮҮ АГУУ ҮЗЛИЙГ ГЭЭЛГҮЙ ОЮУН САНААНДАА ТЭЭЖ БИДЭНД ҮЛДЭЭСЭН ҮЛДЭЭСЭН ОЮУН САНААЫ ӨВ ТЭР НЬ ХҮН Л БОЛЖ ТӨРСӨН ХҮНИЙГ ХАЙРЛАЖ БАЙ ЮМ БОЛГОН НАРИЙН УЧИР ХОЛБОГДОЛТОЙ ХОЛБООТОЙ ГЭДЭГ БАЙСАН ҮҮНИЙГ ГҮЙЦЭД САЙН ОЙЛГОХГҮЙ ТЭНҮҮЛЧИЛЖ ЯВААД БАЙГАА ЮМ ЭНЭ БҮХНИЙ УЧИРЫГ БУДДИЗМ БУЮУ БУРХАНЫ СУРГААЛААР ТАЙЛБАРЛАДАГ УЧИРТАЙ САНЖ ЭНЭ АМЬДРАЛЫН АГУУ ФИЛОСОФ ҮЗЭГДЭЛ ЖАМ ЕС УЧИРАЛЫГ САМЖИЛТТАЙ САЙХАН СУДАЛЖ МОНГОЛ ТҮМЭНДЭЭ ХҮРГЭЖ БУЙ ЛАМТАН ТҮВДЭНЦЭРЭН ТАНД АЖИЛ АМЬДАРАЛЫН САЙХАН БҮХНИЙГ ЧИН СЭТГЭЛЭЭСЭЭ ХҮСЧ ТҮМЭН ОЛНЫХОО ТӨЛӨӨ ГЭСЭН ЧИН СЭТГЭЛ БУЯНЫ ЗАМ УЛАМ ӨӨДӨӨ АРВИДАХЫН ЕРӨӨЛ ДЭВШҮҮЛЖ САР ШИНЭДЭЭ САЙХАН ШИНЭЛЭЭРЭЙ ТАНЫ ЭСРЭГ ЭНЭ БИЧВЭРҮҮД ЮМ НОМЫГ ОЙЛГООГҮЙ НЭГНИЙ ҮГ УУЧИЛАХЫГ ХҮСЭЕ ТЭД ТОМ ХҮН БОЛОХООРОО УУЧЛАЛТ ГУЙНАА
БУРХАН НОМЫН СУРГААЛ 2500 ГАРУЙ ЖИЛИЙН ТҮҮХТЭЙ ЭНЭ СУРГААЛ СОЕЛТОЙ УХААЛАГ ХҮМҮҮСИЙН ОЮУН САНААНД АМЬДАРСААР ӨДИЙ ХҮРТЭЛ ХӨГЖСӨН ЮМ ГЭНЭ ХАРИН БИ ЖИШЭЭЛБЭЛ СОЦИОЛИЗМЫН ҮЕИЙН НЭГЭН БУРХАН ШАШИНЫГ ХАР ТАМХИТАЙ ЗҮЙРЛЭЖ БАЙСАН ҮЕИЙН ХҮН ГЭВЧИГ МИНИЙ ОЛОН ҮЕ ЭЭЖ АА В МААНЬ ХҮРТЭЛ ЭНЭХҮҮ АГУУ ҮЗЛИЙГ ГЭЭЛГҮЙ ОЮУН САНААНДАА ТЭЭЖ БИДЭНД ҮЛДЭЭСЭН ҮЛДЭЭСЭН ОЮУН САНААЫ ӨВ ТЭР НЬ ХҮН Л БОЛЖ ТӨРСӨН ХҮНИЙГ ХАЙРЛАЖ БАЙ ЮМ БОЛГОН НАРИЙН УЧИР ХОЛБОГДОЛТОЙ ХОЛБООТОЙ ГЭДЭГ БАЙСАН ҮҮНИЙГ ГҮЙЦЭД САЙН ОЙЛГОХГҮЙ ТЭНҮҮЛЧИЛЖ ЯВААД БАЙГАА ЮМ ЭНЭ БҮХНИЙ УЧИРЫГ БУДДИЗМ БУЮУ БУРХАНЫ СУРГААЛААР ТАЙЛБАРЛАДАГ УЧИРТАЙ САНЖ ЭНЭ АМЬДРАЛЫН АГУУ ФИЛОСОФ ҮЗЭГДЭЛ ЖАМ ЕС УЧИРАЛЫГ САМЖИЛТТАЙ САЙХАН СУДАЛЖ МОНГОЛ ТҮМЭНДЭЭ ХҮРГЭЖ БУЙ ЛАМТАН ТҮВДЭНЦЭРЭН ТАНД АЖИЛ АМЬДАРАЛЫН САЙХАН БҮХНИЙГ ЧИН СЭТГЭЛЭЭСЭЭ ХҮСЧ ТҮМЭН ОЛНЫХОО ТӨЛӨӨ ГЭСЭН ЧИН СЭТГЭЛ БУЯНЫ ЗАМ УЛАМ ӨӨДӨӨ АРВИДАХЫН ЕРӨӨЛ ДЭВШҮҮЛЖ САР ШИНЭДЭЭ САЙХАН ШИНЭЛЭЭРЭЙ ТАНЫ ЭСРЭГ ЭНЭ БИЧВЭРҮҮД ЮМ НОМЫГ ОЙЛГООГҮЙ НЭГНИЙ ҮГ УУЧИЛАХЫГ ХҮСЭЕ ТЭД ТОМ ХҮН БОЛОХООРОО УУЧЛАЛТ ГУЙНАА
БУРХАН НОМЫН СУРГААЛ 2500 ГАРУЙ ЖИЛИЙН ТҮҮХТЭЙ ЭНЭ СУРГААЛ СОЕЛТОЙ УХААЛАГ ХҮМҮҮСИЙН ОЮУН САНААНД АМЬДАРСААР ӨДИЙ ХҮРТЭЛ ХӨГЖСӨН ЮМ ГЭНЭ ХАРИН БИ ЖИШЭЭЛБЭЛ СОЦИОЛИЗМЫН ҮЕИЙН НЭГЭН БУРХАН ШАШИНЫГ ХАР ТАМХИТАЙ ЗҮЙРЛЭЖ БАЙСАН ҮЕИЙН ХҮН ГЭВЧИГ МИНИЙ ОЛОН ҮЕ ЭЭЖ АА В МААНЬ ХҮРТЭЛ ЭНЭХҮҮ АГУУ ҮЗЛИЙГ ГЭЭЛГҮЙ ОЮУН САНААНДАА ТЭЭЖ БИДЭНД ҮЛДЭЭСЭН ҮЛДЭЭСЭН ОЮУН САНААЫ ӨВ ТЭР НЬ ХҮН Л БОЛЖ ТӨРСӨН ХҮНИЙГ ХАЙРЛАЖ БАЙ ЮМ БОЛГОН НАРИЙН УЧИР ХОЛБОГДОЛТОЙ ХОЛБООТОЙ ГЭДЭГ БАЙСАН ҮҮНИЙГ ГҮЙЦЭД САЙН ОЙЛГОХГҮЙ ТЭНҮҮЛЧИЛЖ ЯВААД БАЙГАА ЮМ ЭНЭ БҮХНИЙ УЧИРЫГ БУДДИЗМ БУЮУ БУРХАНЫ СУРГААЛААР ТАЙЛБАРЛАДАГ УЧИРТАЙ САНЖ ЭНЭ АМЬДРАЛЫН АГУУ ФИЛОСОФ ҮЗЭГДЭЛ ЖАМ ЕС УЧИРАЛЫГ САМЖИЛТТАЙ САЙХАН СУДАЛЖ МОНГОЛ ТҮМЭНДЭЭ ХҮРГЭЖ БУЙ ЛАМТАН ТҮВДЭНЦЭРЭН ТАНД АЖИЛ АМЬДАРАЛЫН САЙХАН БҮХНИЙГ ЧИН СЭТГЭЛЭЭСЭЭ ХҮСЧ ТҮМЭН ОЛНЫХОО ТӨЛӨӨ ГЭСЭН ЧИН СЭТГЭЛ БУЯНЫ ЗАМ УЛАМ ӨӨДӨӨ АРВИДАХЫН ЕРӨӨЛ ДЭВШҮҮЛЖ САР ШИНЭДЭЭ САЙХАН ШИНЭЛЭЭРЭЙ ТАНЫ ЭСРЭГ ЭНЭ БИЧВЭРҮҮД ЮМ НОМЫГ ОЙЛГООГҮЙ НЭГНИЙ ҮГ УУЧИЛАХЫГ ХҮСЭЕ ТЭД ТОМ ХҮН БОЛОХООРОО УУЧЛАЛТ ГУЙНАА
БУРХАН НОМЫН СУРГААЛ 2500 ГАРУЙ ЖИЛИЙН ТҮҮХТЭЙ ЭНЭ СУРГААЛ СОЕЛТОЙ УХААЛАГ ХҮМҮҮСИЙН ОЮУН САНААНД АМЬДАРСААР ӨДИЙ ХҮРТЭЛ ХӨГЖСӨН ЮМ ГЭНЭ ХАРИН БИ ЖИШЭЭЛБЭЛ СОЦИОЛИЗМЫН ҮЕИЙН НЭГЭН БУРХАН ШАШИНЫГ ХАР ТАМХИТАЙ ЗҮЙРЛЭЖ БАЙСАН ҮЕИЙН ХҮН ГЭВЧИГ МИНИЙ ОЛОН ҮЕ ЭЭЖ АА В МААНЬ ХҮРТЭЛ ЭНЭХҮҮ АГУУ ҮЗЛИЙГ ГЭЭЛГҮЙ ОЮУН САНААНДАА ТЭЭЖ БИДЭНД ҮЛДЭЭСЭН ҮЛДЭЭСЭН ОЮУН САНААЫ ӨВ ТЭР НЬ ХҮН Л БОЛЖ ТӨРСӨН ХҮНИЙГ ХАЙРЛАЖ БАЙ ЮМ БОЛГОН НАРИЙН УЧИР ХОЛБОГДОЛТОЙ ХОЛБООТОЙ ГЭДЭГ БАЙСАН ҮҮНИЙГ ГҮЙЦЭД САЙН ОЙЛГОХГҮЙ ТЭНҮҮЛЧИЛЖ ЯВААД БАЙГАА ЮМ ЭНЭ БҮХНИЙ УЧИРЫГ БУДДИЗМ БУЮУ БУРХАНЫ СУРГААЛААР ТАЙЛБАРЛАДАГ УЧИРТАЙ САНЖ ЭНЭ АМЬДРАЛЫН АГУУ ФИЛОСОФ ҮЗЭГДЭЛ ЖАМ ЕС УЧИРАЛЫГ САМЖИЛТТАЙ САЙХАН СУДАЛЖ МОНГОЛ ТҮМЭНДЭЭ ХҮРГЭЖ БУЙ ЛАМТАН ТҮВДЭНЦЭРЭН ТАНД АЖИЛ АМЬДАРАЛЫН САЙХАН БҮХНИЙГ ЧИН СЭТГЭЛЭЭСЭЭ ХҮСЧ ТҮМЭН ОЛНЫХОО ТӨЛӨӨ ГЭСЭН ЧИН СЭТГЭЛ БУЯНЫ ЗАМ УЛАМ ӨӨДӨӨ АРВИДАХЫН ЕРӨӨЛ ДЭВШҮҮЛЖ САР ШИНЭДЭЭ САЙХАН ШИНЭЛЭЭРЭЙ ТАНЫ ЭСРЭГ ЭНЭ БИЧВЭРҮҮД ЮМ НОМЫГ ОЙЛГООГҮЙ НЭГНИЙ ҮГ УУЧИЛАХЫГ ХҮСЭЕ ТЭД ТОМ ХҮН БОЛОХООРОО УУЧЛАЛТ ГУЙНАА
БУРХАН НОМЫН СУРГААЛ 2500 ГАРУЙ ЖИЛИЙН ТҮҮХТЭЙ ЭНЭ СУРГААЛ СОЕЛТОЙ УХААЛАГ ХҮМҮҮСИЙН ОЮУН САНААНД АМЬДАРСААР ӨДИЙ ХҮРТЭЛ ХӨГЖСӨН ЮМ ГЭНЭ ХАРИН БИ ЖИШЭЭЛБЭЛ СОЦИОЛИЗМЫН ҮЕИЙН НЭГЭН БУРХАН ШАШИНЫГ ХАР ТАМХИТАЙ ЗҮЙРЛЭЖ БАЙСАН ҮЕИЙН ХҮН ГЭВЧИГ МИНИЙ ОЛОН ҮЕ ЭЭЖ АА В МААНЬ ХҮРТЭЛ ЭНЭХҮҮ АГУУ ҮЗЛИЙГ ГЭЭЛГҮЙ ОЮУН САНААНДАА ТЭЭЖ БИДЭНД ҮЛДЭЭСЭН ҮЛДЭЭСЭН ОЮУН САНААЫ ӨВ ТЭР НЬ ХҮН Л БОЛЖ ТӨРСӨН ХҮНИЙГ ХАЙРЛАЖ БАЙ ЮМ БОЛГОН НАРИЙН УЧИР ХОЛБОГДОЛТОЙ ХОЛБООТОЙ ГЭДЭГ БАЙСАН ҮҮНИЙГ ГҮЙЦЭД САЙН ОЙЛГОХГҮЙ ТЭНҮҮЛЧИЛЖ ЯВААД БАЙГАА ЮМ ЭНЭ БҮХНИЙ УЧИРЫГ БУДДИЗМ БУЮУ БУРХАНЫ СУРГААЛААР ТАЙЛБАРЛАДАГ УЧИРТАЙ САНЖ ЭНЭ АМЬДРАЛЫН АГУУ ФИЛОСОФ ҮЗЭГДЭЛ ЖАМ ЕС УЧИРАЛЫГ САМЖИЛТТАЙ САЙХАН СУДАЛЖ МОНГОЛ ТҮМЭНДЭЭ ХҮРГЭЖ БУЙ ЛАМТАН ТҮВДЭНЦЭРЭН ТАНД АЖИЛ АМЬДАРАЛЫН САЙХАН БҮХНИЙГ ЧИН СЭТГЭЛЭЭСЭЭ ХҮСЧ ТҮМЭН ОЛНЫХОО ТӨЛӨӨ ГЭСЭН ЧИН СЭТГЭЛ БУЯНЫ ЗАМ УЛАМ ӨӨДӨӨ АРВИДАХЫН ЕРӨӨЛ ДЭВШҮҮЛЖ САР ШИНЭДЭЭ САЙХАН ШИНЭЛЭЭРЭЙ ТАНЫ ЭСРЭГ ЭНЭ БИЧВЭРҮҮД ЮМ НОМЫГ ОЙЛГООГҮЙ НЭГНИЙ ҮГ УУЧИЛАХЫГ ХҮСЭЕ ТЭД ТОМ ХҮН БОЛОХООРОО УУЧЛАЛТ ГУЙНАА
БУРХАН НОМЫН СУРГААЛ 2500 ГАРУЙ ЖИЛИЙН ТҮҮХТЭЙ ЭНЭ СУРГААЛ СОЕЛТОЙ УХААЛАГ ХҮМҮҮСИЙН ОЮУН САНААНД АМЬДАРСААР ӨДИЙ ХҮРТЭЛ ХӨГЖСӨН ЮМ ГЭНЭ ХАРИН БИ ЖИШЭЭЛБЭЛ СОЦИОЛИЗМЫН ҮЕИЙН НЭГЭН БУРХАН ШАШИНЫГ ХАР ТАМХИТАЙ ЗҮЙРЛЭЖ БАЙСАН ҮЕИЙН ХҮН ГЭВЧИГ МИНИЙ ОЛОН ҮЕ ЭЭЖ АА В МААНЬ ХҮРТЭЛ ЭНЭХҮҮ АГУУ ҮЗЛИЙГ ГЭЭЛГҮЙ ОЮУН САНААНДАА ТЭЭЖ БИДЭНД ҮЛДЭЭСЭН ҮЛДЭЭСЭН ОЮУН САНААЫ ӨВ ТЭР НЬ ХҮН Л БОЛЖ ТӨРСӨН ХҮНИЙГ ХАЙРЛАЖ БАЙ ЮМ БОЛГОН НАРИЙН УЧИР ХОЛБОГДОЛТОЙ ХОЛБООТОЙ ГЭДЭГ БАЙСАН ҮҮНИЙГ ГҮЙЦЭД САЙН ОЙЛГОХГҮЙ ТЭНҮҮЛЧИЛЖ ЯВААД БАЙГАА ЮМ ЭНЭ БҮХНИЙ УЧИРЫГ БУДДИЗМ БУЮУ БУРХАНЫ СУРГААЛААР ТАЙЛБАРЛАДАГ УЧИРТАЙ САНЖ ЭНЭ АМЬДРАЛЫН АГУУ ФИЛОСОФ ҮЗЭГДЭЛ ЖАМ ЕС УЧИРАЛЫГ САМЖИЛТТАЙ САЙХАН СУДАЛЖ МОНГОЛ ТҮМЭНДЭЭ ХҮРГЭЖ БУЙ ЛАМТАН ТҮВДЭНЦЭРЭН ТАНД АЖИЛ АМЬДАРАЛЫН САЙХАН БҮХНИЙГ ЧИН СЭТГЭЛЭЭСЭЭ ХҮСЧ ТҮМЭН ОЛНЫХОО ТӨЛӨӨ ГЭСЭН ЧИН СЭТГЭЛ БУЯНЫ ЗАМ УЛАМ ӨӨДӨӨ АРВИДАХЫН ЕРӨӨЛ ДЭВШҮҮЛЖ САР ШИНЭДЭЭ САЙХАН ШИНЭЛЭЭРЭЙ ТАНЫ ЭСРЭГ ЭНЭ БИЧВЭРҮҮД ЮМ НОМЫГ ОЙЛГООГҮЙ НЭГНИЙ ҮГ УУЧИЛАХЫГ ХҮСЭЕ ТЭД ТОМ ХҮН БОЛОХООРОО УУЧЛАЛТ ГУЙНАА
БУРХАН НОМЫН СУРГААЛ 2500 ГАРУЙ ЖИЛИЙН ТҮҮХТЭЙ ЭНЭ СУРГААЛ СОЕЛТОЙ УХААЛАГ ХҮМҮҮСИЙН ОЮУН САНААНД АМЬДАРСААР ӨДИЙ ХҮРТЭЛ ХӨГЖСӨН ЮМ ГЭНЭ ХАРИН БИ ЖИШЭЭЛБЭЛ СОЦИОЛИЗМЫН ҮЕИЙН НЭГЭН БУРХАН ШАШИНЫГ ХАР ТАМХИТАЙ ЗҮЙРЛЭЖ БАЙСАН ҮЕИЙН ХҮН ГЭВЧИГ МИНИЙ ОЛОН ҮЕ ЭЭЖ АА В МААНЬ ХҮРТЭЛ ЭНЭХҮҮ АГУУ ҮЗЛИЙГ ГЭЭЛГҮЙ ОЮУН САНААНДАА ТЭЭЖ БИДЭНД ҮЛДЭЭСЭН ҮЛДЭЭСЭН ОЮУН САНААЫ ӨВ ТЭР НЬ ХҮН Л БОЛЖ ТӨРСӨН ХҮНИЙГ ХАЙРЛАЖ БАЙ ЮМ БОЛГОН НАРИЙН УЧИР ХОЛБОГДОЛТОЙ ХОЛБООТОЙ ГЭДЭГ БАЙСАН ҮҮНИЙГ ГҮЙЦЭД САЙН ОЙЛГОХГҮЙ ТЭНҮҮЛЧИЛЖ ЯВААД БАЙГАА ЮМ ЭНЭ БҮХНИЙ УЧИРЫГ БУДДИЗМ БУЮУ БУРХАНЫ СУРГААЛААР ТАЙЛБАРЛАДАГ УЧИРТАЙ САНЖ ЭНЭ АМЬДРАЛЫН АГУУ ФИЛОСОФ ҮЗЭГДЭЛ ЖАМ ЕС УЧИРАЛЫГ САМЖИЛТТАЙ САЙХАН СУДАЛЖ МОНГОЛ ТҮМЭНДЭЭ ХҮРГЭЖ БУЙ ЛАМТАН ТҮВДЭНЦЭРЭН ТАНД АЖИЛ АМЬДАРАЛЫН САЙХАН БҮХНИЙГ ЧИН СЭТГЭЛЭЭСЭЭ ХҮСЧ ТҮМЭН ОЛНЫХОО ТӨЛӨӨ ГЭСЭН ЧИН СЭТГЭЛ БУЯНЫ ЗАМ УЛАМ ӨӨДӨӨ АРВИДАХЫН ЕРӨӨЛ ДЭВШҮҮЛЖ САР ШИНЭДЭЭ САЙХАН ШИНЭЛЭЭРЭЙ ТАНЫ ЭСРЭГ ЭНЭ БИЧВЭРҮҮД ЮМ НОМЫГ ОЙЛГООГҮЙ НЭГНИЙ ҮГ УУЧИЛАХЫГ ХҮСЭЕ ТЭД ТОМ ХҮН БОЛОХООРОО УУЧЛАЛТ ГУЙНАА
БУРХАН НОМЫН СУРГААЛ 2500 ГАРУЙ ЖИЛИЙН ТҮҮХТЭЙ ЭНЭ СУРГААЛ СОЕЛТОЙ УХААЛАГ ХҮМҮҮСИЙН ОЮУН САНААНД АМЬДАРСААР ӨДИЙ ХҮРТЭЛ ХӨГЖСӨН ЮМ ГЭНЭ ХАРИН БИ ЖИШЭЭЛБЭЛ СОЦИОЛИЗМЫН ҮЕИЙН НЭГЭН БУРХАН ШАШИНЫГ ХАР ТАМХИТАЙ ЗҮЙРЛЭЖ БАЙСАН ҮЕИЙН ХҮН ГЭВЧИГ МИНИЙ ОЛОН ҮЕ ЭЭЖ АА В МААНЬ ХҮРТЭЛ ЭНЭХҮҮ АГУУ ҮЗЛИЙГ ГЭЭЛГҮЙ ОЮУН САНААНДАА ТЭЭЖ БИДЭНД ҮЛДЭЭСЭН ҮЛДЭЭСЭН ОЮУН САНААЫ ӨВ ТЭР НЬ ХҮН Л БОЛЖ ТӨРСӨН ХҮНИЙГ ХАЙРЛАЖ БАЙ ЮМ БОЛГОН НАРИЙН УЧИР ХОЛБОГДОЛТОЙ ХОЛБООТОЙ ГЭДЭГ БАЙСАН ҮҮНИЙГ ГҮЙЦЭД САЙН ОЙЛГОХГҮЙ ТЭНҮҮЛЧИЛЖ ЯВААД БАЙГАА ЮМ ЭНЭ БҮХНИЙ УЧИРЫГ БУДДИЗМ БУЮУ БУРХАНЫ СУРГААЛААР ТАЙЛБАРЛАДАГ УЧИРТАЙ САНЖ ЭНЭ АМЬДРАЛЫН АГУУ ФИЛОСОФ ҮЗЭГДЭЛ ЖАМ ЕС УЧИРАЛЫГ САМЖИЛТТАЙ САЙХАН СУДАЛЖ МОНГОЛ ТҮМЭНДЭЭ ХҮРГЭЖ БУЙ ЛАМТАН ТҮВДЭНЦЭРЭН ТАНД АЖИЛ АМЬДАРАЛЫН САЙХАН БҮХНИЙГ ЧИН СЭТГЭЛЭЭСЭЭ ХҮСЧ ТҮМЭН ОЛНЫХОО ТӨЛӨӨ ГЭСЭН ЧИН СЭТГЭЛ БУЯНЫ ЗАМ УЛАМ ӨӨДӨӨ АРВИДАХЫН ЕРӨӨЛ ДЭВШҮҮЛЖ САР ШИНЭДЭЭ САЙХАН ШИНЭЛЭЭРЭЙ ТАНЫ ЭСРЭГ ЭНЭ БИЧВЭРҮҮД ЮМ НОМЫГ ОЙЛГООГҮЙ НЭГНИЙ ҮГ УУЧИЛАХЫГ ХҮСЭЕ ТЭД ТОМ ХҮН БОЛОХООРОО УУЧЛАЛТ ГУЙНАА
Сайхан ярилцлага, баярлалаа
Сайхан ярилцлага, баярлалаа
Үнэхээр сайхан ярилцлага байна
Эгчмэд хөгшин авгай хүүхнүүд лам хуврага залуусыг үймүүлдэгээ болих хэрэгтэй
хахаха яг яг