Ойрд уулзаагүй танил зохиолч нөхөр маань мэнд усаа мэдэнгүүт л “миний монгол яана даа” гээд толгойгоо барьж билээ.
За хө юу болов оо гэвэл -Нэг сонинд Монголоо алдсан гэмээр санаа, үг үсэгтэй нийтлэл гарсныг уншлаа. Энэ залуу үеийнхэн чинь монгол хүн гэдгээ ч мартаж. Ганц тэр монголоосоо хөндийрч гадаадыг шүтэн амьдардаг К.Номинжин гэдэг бүсгүй биш тийм “амьтад” ч бүр олширч дээ хөөрхий гээд санаа алдав.
Би ч ойлголоо л доо. Тэр бүсгүй дуулдаг, хуурддаг, ямар хоол хүнс хэрэглэдэг нь хамаа алга. Гагцхүү монгол амьдрал мэдэхгүйгээ хөөрлөж ямаа төхөөрч буй бичлэгийг ноолуурыг нь ингэж авдаг болгож сощиалд тавьж шуугиан тарьсан нь саяхан. Тэгээд ч зогссонгүй ямааг тарчлаан зовоож авдаг гээд ноолууран бүтээгдэхүүнээс татгалзахыг уриалсан байдаг.
Энэ тухайд тэр харь сэтгэлгээнд хордсон Номинжинг буруутгаад ч яахав. Засал авахгүй хүн биз. Харин ноолуур бэлтгэх буюу ямаа самнана гэдэг тийм аймшигтай юм биш. Монголын ноолууран бүтээгдэхүүн дэлхийд гайхагдах брэнд болоод байгааг хэлэх нь зүйтэй байх.
Ноолуураар дэлхийд гоёх цаг хаяанд иржээ. Монголчууд ч түүнээс хожигдоогүй ээ.
Хөдөөнийхөн хүртэл дээлийн торго бэлгэнд авахын оронд ноолууран хувцас сонирхдог болсон цаг шүү дээ.
Ноолуур бэлтгэх уламжлалт арга технологи бол монгол ахуй, малч ухааны нэгэн хэсэг нь. Яаж ч хэлээд шүүмжилж муулаад ямаанаас ноолуурыг авах аргыг өөрчлөмгүй юм. Цаашлаад Номинжингийн дэгдээсэн шуугианд нэмэрлэсэн монголчууд малдаа хамгийн харгис бүдүүлэг ханддаг, тамлан зовоодог гэсэн нэмэртэй хачин гайхмаар санаа бодлын дагуу жаахан яриа өрнүүлье гэж бодлоо.
Уламжлалт ёс гэж мэдэхгүй хий хоосон сэтгэгч нэгэн бичихдээ уг бүсгүйг орчин цагийн монгол хүн болохоороо /шинэ монгол адуу гэдэг шиг/ маш зөвийг олж харжээ гэжээ. Тэгээд мал дээр өссөн малын дэргэд шахуу байгаа бид чинь анзаардаггүй байжээ гэж мунгинажээ. За тийм ээ ёстой л малын дэргэд шахуу тэгэхдээ тун хол байсан юм шиг байна л даа хэлж байгаа нь. Монголчууд малаа таван эрдэнэ гэж өргөмжилдөг. Тэгж ч магтаж дуулж ирсэн түмэн шүү дээ. Монгол ёс өв уламжлалаа дээдэлж байх нь монгол хүн байхын утга учир ч гэж хэлж болно.
Ер нь бидний Монголын олон мянган жилийн өмнөөс өвлөн дээдэлж ирсэн ёс заншил, зан үйл нь бүхэлдээ өнөөгийн хэдэн жил болоод л засч залруулж байдаг хуулиудаас илүү үнэ цэнэтэй зүйл билээ. Харин сүүлийн үед малч ухааныг төгс эзэмшсэн нь цөөрч малтайгаа буруу харьцаг, элдвээр хараахаас эхлээд зоддог, нүддэг хүн байдгийг үгүйсгэх гэсэнгүй ээ. Бас техник, технологийн хөгжлийг дагаад боловсронгуй болгох юм байж ч болох.
Өвгө дээдэс маань бидний багад мал руу чулуу шидсэн, унасан унааныхаа толгой руу цохьсон, шавхуурдсан хүнийг “Монголоо алдмар” гэж зэмлэдэг байсансан.
Тэгэхээр үеийн үед өвлөн тээж ирсэн монгол ёс заншил гэдэг гээж болшгүй эрдэнэ мэт зүйл. Тэгтэл монголчууд малаа тамладаг эмгэнэлтэй нэг үйлдэл бол өлсгөж, хөлдөөж алдаг гэсэн байх юм. Бүр сүрэг сүргээр нь алдаг гэжээ.
Энэ нь зудад малаа үхүүлэхийг шуудхан алдаг гэж хэлсэн байгаа. Үнэхээр нүүдлийн мал аж ахуй эрхэлж байгаа юм бол зуд нүүрлэхийн өмнө нөмөр нөөлөгтэй дулаан газар нүүгээд очихгүй яасан юм бэ гэж. Энэ нь Монголд зуд болох учир халуун орон руу нүү гэсэн санаа ч юм шиг санагдав.
Уг нь малчид боломжоороо отор нүүдэл хийгээд байгаа. Тэгвэл монголчууд зудтай, зунтай хорвоод олон мянган жил амьдарсаар ирэхдээ зудад малаа алдахыг хөлдөөж өлсгөж алсан гэж бодож тэгж тооцогдож яваагүй л дээ.
Харин зуд зулагтайн үрээр дахин малжиж, хөлжиж ирсэн. Бас тэгвэл бидний монголчуудын малдаа харгис хэрцгий хандаж ирсэн нэг жишээ нь эмнэг хангалаа уналга эдэлгээнд сургаж ирсэн арга барил гэж бичсэн байх юм.
Бүр эмнэг адуугаа уургалж бариад ноцож чихдээд, хазаарлаж цоровдож байгаад эмээллээд мордож булгиулах нь тамлалт төдийгүй монголчууд залхуугаасаа болж тийм зэрлэг арга хэрэглэдэг гэснийг уншаад хайран ч үзэг бэх гэж бодогдсон.
Гадаадынхан адууг унаганаас нь аманд нь ёотон хийж өгснөөр дасгаж чаддаг. Монгол шиг харгис арга хэрэглэдэггүй гэжээ. Хадуурлаа гэхэд тун ч холуур хадуурч байгаа нь энэ. 700-800 адуутай малчин жилд 200 унага авлаа гэхэд гадаадынхан ингэдэг гээд ёотонгоор номхруулах гэвэл зарлага нь хэцүү болно доо.
Харин ч монгол эрчүүд багаасаа эмнэг хангалтай ноцолдож эр чадал суудаг нь үнэн.
Одоо ч гэсэн энэ бүхнийг монгол бахархал хэмээн үзэж уургач бугуйлчид, эмнэг сургагчдын уралдаан тэмцээн хүртэл хийдэг болсон. Аливаа үндэстний бусдаас ялгарах шинж нь хэл яриа төдий биш ийм л ёс, зан үйлээр Монголынхоо нэр нүүрийг авч яваа. Монгол гэж гайхуулах юмны нэг энэ л дээ.
Мал хөнгөлөх, агтлахыг бас зэрлэг бүдүүлэг зан үйл гэж бичихдээ энэ тухайд харь юм шиг санаагаа илэрхийлж малыг хөнгөлөхийн өмнө өвчин намдаах уусмал уулгах, тариа хийх нь зөв гэсэн байна. Үүнийг сонссон танил малчин хэлэхдээ: -Жилийн жилд 400-500 хурга, ишиг хөнгөлөхөд хийх тэр өвчин намдаах тариагаар хэн биднийг хангах юм бэ. Шүлхийн вакциныг манайх гадаадаас авдаг, хүрэлцээ муу байдаг. Тийм байхад хурга, ишиг бүрт өвчин намдаагч хэрэглэнэ гэдэг чинь өвс ногоонд тогтсон шүүдрийн усаар цай чанахын үлгэр байгаа даа гэж гайхангуй ярьсан юм. Мал хөнгөлөх монгол ёсон гэж бий. Зуны эхэн сард сондгой тооллын өдрийг сонгож хиншүү хярвас уугиулахаас эхлээд гэрийн баруун талд цагаан эсгий дэвсээд дээр нь үйлийг үргэлжлүүлж зассан хургаа босгохдоо хажуулдуулж тавьсан багана юм уу даллагын сум дээгүүр харайлгаж “Өднөөс хөнгөн сумнаас хурдан, дүр дүр суухаа” хэмээн ерөөл хэлдэг. Ийм л ариухан ёс заншил байдаг.
1960-аад онд юмдаг. Байберцоны гэх аргаар мал хөнгөлөхийг Монголд экспортлосон байгаа юм. Энэ арга нь малын засааг бүрэн авахгүйгээр зөвхөн уургийг нь шахаж авдаг юм байж. Үүнийг хэрэглэсний дараа малчид хотоороо дүүрэн асман малтай болж хөглөсөн удаа бий. Тэгэхээр уламжлалт арга маань хөндөшгүй нь батлагдсан гэж болох.
Ер нь хуучин ёс заншил эвдэгдэж юмс эргэж хөрвөхөд хүний муу араншин хурц илэрч урьд хойно үзэж дуулаагүй элдэв гаж буруу бодол санаа ил болдог ч юм уу. Нэгэн бичигч монголчуудын унага тамгалах үйл нь бас харгислал юм гээд нялх амьтныг улайсгасан төмрөөр түлж сорви тогтоож байгаагаа монголчууд намар цагийн том найр гэж үздэг. Энэ нь дэлхийд байхгүй харгис үйл гэсэн байна лээ. Тийм ээ дэлхийд байхгүй нь чухам үнэн. Гэхдээ харгислал биш түүхэн уламжлалт ёсон юм л даа. Малч эрдмийн нэгэн түүх гэж болно.
Монгол түмэн олон зуун мянган жилийн өмнө үед адууг гаршуулсан тэр үеэс эхлэлтэй ёс заншил байх. Адуугаа тамгалдаг нь Монгол овог аймгийн гарал үүсэл, хаадын угсаа залгамжлах ёс ёмботой ч салшгүй холбоотой гэж түүхэнд тэмдэглэсэн бий.
Утга нь гэвэл өмчийн ялгааг илэрхийлэх урт удаан жилийн түүхтэй ёсон. Эрдэмтэн судлаачид монголчууд 1000 гаруй дүрсийн тамгатай байсан гэсэн бий. Үүнийгээ хад чулуунаас олж тогтоосон бөгөөд нүүдэлч түмний соёл, итгэл бишрэл, оюун ухааны билгэдэл шингэсэн зүйл гэж үздэг. Хэнтийн нутагт оршдог Рашаан хаднаа гэхэд 300 гаруй тамганы дүрс хадгалагдаж үлдсэн. Өнөөгийнхөн өдөр бүхэн харж байдаг нэгэн тамганы хөшөө Төр, засгийн ордны арын цэцэрлэгт байдаг. Тэр хөшөөний суурь дээр мөн л олон тамганы дүрс байгаа шүү дээ. Тэгэхээр монголчууд малаа тамгалах ёсыг дээдэлж, тамгаа хүндтэй байранд залж ирсний баталгаа энэ. Нэрт яруу найрагч Цэндийн Чимэддоржийн “Малчин” шүлэгт
Албаны тамгатай бичгийг униндаа хавчуулж мартдаг ч
Адууныхаа тамгын болохоор хадганд боож нандигнасан гэж гардаг даа.
Чингисийн эр хоёр загалаас эхлээд тамгагүй адуу Монголд байгаагүйг түүх гэрчилдэг.
Тамгыг газар тавьдаггүйгээс эхлээд газар тамгалбал “мал барагддаг” гэсэн цээрлэл бас бий.
Мөн ёс ёмбогор, төр түмбэгэр гэсэн өвөг дээдсийн маань зан үйлээ дээдэлсэн монгол түмний шившлэг үг ч нэгийг ухааруулдаг.
Энэ мэтээр монголчууд малдаа зэрлэг, харгисаар хандаж байна. Шоконд оруулж байна гэсэн зэвүүцэм үгийн хариу болгож бичих юм зөндөө л байна.
Худлаа цэцэрхэж уламжлалаа мэддэггүй байж дэмийрэх нь хэрэггүй л дээ. Монголчууд малдаа ханддаг зэрлэг бүдүүлэг арга барилаа гээхгүй бол малаа маллахыг нь хориглох болж л магадгүй гээд хуучирсан бүхнээс салахгүй бол Монгол Улс дэлхийгээс шахагдах вий гэсэн тэнэг болгоомжлолыг нь хэн ч битгий анзаараасай билээ.
Монгол минь амьдралынхаа цаг мөч алхам бүрт хэнээр ч заалгахгүй ариун нандин ёс заншил, уламжлалтай юм шүү.
Авдар дотроо судар минь байдаг
Агтны нуруунд гэр минь багтдаг гэсэн үгээр нийтлэлээ төгсгөюү.
Ц.Жаргалсүрэн
Эх сурвалж: “Зууны мэдээ” сонин
Сэтгэгдэл0
Номинжин рүү бүгдээрээ дайраад бх юм даа. Авлигач хулгайч дарга нар, цагдаагийн хөрөнгөжсөн хурандаа нараас сүнсээ зайлтал айх юм даа
Хээрийн боохойтой нийлсэн нохой эргээд хоттой хонио боохойд барьж өгдөг шиг юм болоод байна. Номинжин минь зүгээр л гай бололгүй наад Америктаа амьдар, Монгол чамд хамаагүй болсон. Ноолуур битгий аваарай ч гэх шиг. Тийм амьтанд хайртай бол барууны жуулчид очоод үзээд бичлэг хийгээд байдаг Африкийн махчин амьтад хөөрхий өвсөн тэжээлтэн амьтадыг яаж барьж зовоож идэж байгаа дээр анхаараад, бүх арслан, ирвэс, чоно, матарыг ал. Түүнийг хараад зураг аваад бичлэг хийгээд, мөнгө төлж үзээд туслахгүй байгаа барууны жуулчдаа муул. Youtube дээр зөндөө байгаа.
ёс заншил л гэнэ, бас ч гэж амьтан тамлаж бгаа юм их байгаа шүү. арай бага тарчлаах арга энэ шинэ цаг үед байх л ёстой
Яг яаж тарчлаагаад бна.Нүүдэлчин ард түмнии баигалиин эрс тэс цаг агаарт зохицон.мал сүргээ маллаж ашиглаж ирсэн ард түмээн.Малчин. мал 2оо жаахан мэдэж баиж бурж баимаар юм.Одоо тэгээд яах юм 500 ямаатаи малчин бүгдэд нь биеиинх нь дозоор өвчин намдаах тариа хииж ноолуурииг нь самнах уу.аль эсвэл амьтан зовооно гээд самнахгүи хараад баиж баихуу.Тухаин чиглэлд юу ч мэдэхгүи баиж мэдэмхиирч бусдиин тархи толгоиг эргүүлдэг.нөгөө юм мэддэггүи улсууд нь өө тэгдэг юм бна гээд юм мэддэг хүмүүс болж дэвэргээд.Монголчууд соотон халтар дүивэнээр(нохои бусдииг дуураиж хуцах)гэдэг шиг л амьдарч бна даа.Жаахан өөриин гэсэн ухаантаи баимаар бнаа.
одоогийн залуус хэт баруунжаад хийлч дээгий номинжин гэх мэт арай хэтэрхий бна. Энэ бол Америкийн либераль үзэл суртлын үр дүн юм.Тэнэг тэнэг амьдралаас хол тасархай юм ярихаар бүгд буруутгах нь зөв ш дээ
Номинжин гээд тэр гичийг яаралтай баривчилж шоронд хийгээчээ
Монголчууд шиг малаа амьдаар нь өрлөж тамалж алдаг ард түмэн байхгүй.Шүдэг нь хүрэл 10 гаруйхан насандаа ахаа алж ээхлээд 10 сая хүний амийг авсан Чингис хаан.Бичиг үсэггүй нөгөөдөх нь Монголд нэг модон амбаар үлдээсэн бол бас яахав.
доодхи малд чи Монгол хун биш бололтой Юм мэдэж уншиж байж хуц Чи Монголоос зугээр л зайл Гадна улсад чи гуйлагчингийн амьдралаар л амьдарна
номинжин гэгч энэ хүн лав монгол хүн биш. Монгол орон түүх соёл, ёс уламжлалтай орон шүү? чам шиг юм Монгол орныг минь гадаадад битгий гутаан доромжлоод бай. чи өөрийгөө нэг их гавъяа байгуулчихлаа гэж бодож байгаа бол эндүүрэл. нэр алдарт их дуртай дурак байх нь......
Нэг л их Монгол гэж хийрхэцгээн уламжлал зан заншил ярьсан оркууд.Үнэндээ Монгол гэж хэн нь ч яс үндсээ тодорхойлдоггүй халх дөрвөд буриад гээд хоорондоо дайсагнаад эхэлдэг биз дээ. Мах яаж идэх,айлд яаж орох хэнд ямар хамаатай юм? Тэр ёс заншлаас чинь тэс өөр зан заншилтай ард түмнүүд дэлхийн хөгжлийг түүчээлж байна.Тэгдэг байсан ингэдэг байсан ийм агуу эрдэмтэн Эзэн Богд Чингис хаан хутагт хувилгаад тэгж ингэж сургаж байсан.Бүгд үй ч баримтгүй худал.Үлгэр домгийн хэлбэртэй өнгөрсөнөө харж биш ирээдүйг харж байж хөгждөг юм.
хеее доодхи малаа чамайг Монголоос минь зайл гэсэншд Тэр яриад байгаа ес заншил гэдэггуй газар луугаа Чамайг юу хулээж байгааг хэлсэншд Харин чи зайлж чадахуу Чадахгуй бол Монгол орныг минь муулж хорлохгуй мереерее олдсоныг нь хуртээд сууж бай
Номинжин рүү дайрахаас илүүтэй асуудалтай нь марга л да. Тэнэг мангар, өөр мангар, чи бүр илүү мангар, чи өөр илүүгийн илүү мангар гэсэн тэнэг зүйл л ярих юм. Уламжлал нийгмээ дагаад өөрчлөгддөг тул авах, гээх зүйл бий; түүх бол өнгөрсөн үе, түүнээс сургамж авна уу гэхээс түүхээр амьдрахгүй, Монгол Улс гадаад ертөнцгүй ганцаар оршин тогтнохгүй тул гадаад, гадаад гээд дайрах хэрэггүй; хүн бүр өөрийн олсон амжилт, жижиг ялалтуудаа гавьяа гэж харахгүй бол хөгжихгүй харин ч соц үеийнх шиг "хар масс" болж, тогтолцооны эрэг шураг байдлаар амьдарна. Энэ маргаан өөр өөрийн үнэн байгаа ч би таныг дайрч давшлаагүй, нэр хүндэд чинь халдаагүй, элдвээр доромжлоогүй.
Өнөөгийн зарим залуус үнэхээр Монгол ёс заншлаас асар их хол хөндий болж тэр хирээрээ иймэрхүү сөрөг мэдээлэл юм эрээчиж цээж дэлдэх маягтай болсон нь үнэн.Явж явж Монголоо л алдахгүй,гээхгүй байх нь бидний амин чухал зүйл шүү.
Битгий Багаа банди шиг титэм үг айлдаж шогт. Өөрөө ингэхэд Бурхан юм уу? Овоо тахиад ламдаа мөргөөд хийрхүү та нарын олигтой байгаа чинь хаана байна? Бусдаас ухаантай бусдаас дээр гэж дөвчигнөхдөө орчин үед Дэлхий нэг болсныг, бусдыг доромжилж дээрэлхэж байгаагаа ойлгох хэрэгтэй оросжсон оркууд. Монголчууд бусдаас юугаараа ч дээр биш харин ч хийрхүү туйлшрамтгай тэсвэр тэвчээргүй алхаг залхуу буцамхай харимхай худлаа хулгайчаараа ялгарцгаадаг.
Өнөөгийн зарим залуус үнэхээр Монгол ёс заншлаас асар их хол хөндий болж тэр хирээрээ иймэрхүү сөрөг мэдээлэл юм эрээчиж цээж дэлдэх маягтай болсон нь үнэн.Явж явж Монголоо л алдахгүй,гээхгүй байх нь бидний амин чухал зүйл шүү.
Өнөөгийн зарим залуус үнэхээр Монгол ёс заншлаас асар их хол хөндий болж тэр хирээрээ иймэрхүү сөрөг мэдээлэл юм эрээчиж цээж дэлдэх маягтай болсон нь үнэн.Явж явж Монголоо л алдахгүй,гээхгүй байх нь бидний амин чухал зүйл шүү.
Өнөөгийн зарим залуус үнэхээр Монгол ёс заншлаас асар их хол хөндий болж тэр хирээрээ иймэрхүү сөрөг мэдээлэл юм эрээчиж цээж дэлдэх маягтай болсон нь үнэн.Явж явж Монголоо л алдахгүй,гээхгүй байх нь бидний амин чухал зүйл шүү.
Өнөөгийн зарим залуус үнэхээр Монгол ёс заншлаас асар их хол хөндий болж тэр хирээрээ иймэрхүү сөрөг мэдээлэл юм эрээчиж цээж дэлдэх маягтай болсон нь үнэн.Явж явж Монголоо л алдахгүй,гээхгүй байх нь бидний амин чухал зүйл шүү.
Өнөөгийн зарим залуус үнэхээр Монгол ёс заншлаас асар их хол хөндий болж тэр хирээрээ иймэрхүү сөрөг мэдээлэл юм эрээчиж цээж дэлдэх маягтай болсон нь үнэн.Явж явж Монголоо л алдахгүй,гээхгүй байх нь бидний амин чухал зүйл шүү.
Өнөөгийн зарим залуус үнэхээр Монгол ёс заншлаас асар их хол хөндий болж тэр хирээрээ иймэрхүү сөрөг мэдээлэл юм эрээчиж цээж дэлдэх маягтай болсон нь үнэн.Явж явж Монголоо л алдахгүй,гээхгүй байх нь бидний амин чухал зүйл шүү.
Өнөөгийн зарим залуус үнэхээр Монгол ёс заншлаас асар их хол хөндий болж тэр хирээрээ иймэрхүү сөрөг мэдээлэл юм эрээчиж цээж дэлдэх маягтай болсон нь үнэн.Явж явж Монголоо л алдахгүй,гээхгүй байх нь бидний амин чухал зүйл шүү.
Өнөөгийн зарим залуус үнэхээр Монгол ёс заншлаас асар их хол хөндий болж тэр хирээрээ иймэрхүү сөрөг мэдээлэл юм эрээчиж цээж дэлдэх маягтай болсон нь үнэн.Явж явж Монголоо л алдахгүй,гээхгүй байх нь бидний амин чухал зүйл шүү.
Өнөөгийн зарим залуус үнэхээр Монгол ёс заншлаас асар их хол хөндий болж тэр хирээрээ иймэрхүү сөрөг мэдээлэл юм эрээчиж цээж дэлдэх маягтай болсон нь үнэн.Явж явж Монголоо л алдахгүй,гээхгүй байх нь бидний амин чухал зүйл шүү.
Хотод болон гадаадад амьдарч байгаа хүүхэд залуучдыг дор хаяж 3 жил зуны гурван сар хөдөө малчин айлд амьдруулж үзүүлэх хэрэгтэй.
Тэнэг зохиолчид ( зохион бичихийг оролдогчид гэвэл зохих!) гэгчид ээ , хоосон битгий цэцэрэх !! Мал тамлаж уламжлалаа хадгалах гэж оролддог арга чинь хоцрогдсоон !!! Малаа тоолох - таних - нас хуйсэээр нь ангилах ; бутээгдэхуунийг нь дэвшилт - ур ашигтай аргаар хэрэглэх орчин уеийн технологи бишгуй дээ нэвтэрч байгаа оюуны хомсдолтой - дагалдан баясагчид аа ... ??!!!
оюуны хомсдолтой хумуус олширчээ.Дэлхий шамбалын дайн болж бна Цовуун цаг хэдийн эхэлсэн
оюуны хомсдолтой хумуус олширчээ.Дэлхий шамбалын дайн болж бна Цовуун цаг хэдийн эхэлсэн
Ёс заншил гэдэг чин физикийн хууль
Ёс заншил гэдэг чин физикийн хууль
Ёс заншил гэдэг чин физикийн хууль
Үнэн Монгол гэдгээ мэдэхгүй малнууд хужаагийн бөгс долооно биз
хөөрхий америкийн порно кинонд тоглосоор байгаад ийм болжд ээ
Ямаа ч хамгийн янгууч мал л даа.
Nominjin eh ornoo mongol ahuigaa dord yzej muulahaa boli tsagaan etseg chini indianuudig yaaalaa haruudig yaasan aziudig yaaasan delhiig huvaaj alt mongiig deeremdej tsusan mongoor odoogin soyolig byteesen yumdaa sarhaasan hyyhen mini
Пиздагаар ярьж кириллээр бичдэг оросжсон орк минь,нармай Азийн дайсан,Хар халтаруудын найз Орос ах нараас чинь ялгаатай нь Англи Саксон,Дани Герман ертөнц нармай Азид тэрэн дундаа Монголчуудад элэгсэг, харин Хар халтаруудад жаахан тиймхэн ханддагийг мэдээд авчих. Хужаа Америк гээд л хараагаад эхэлбэл Оросуудад тархиа мөлчийтөл угаалгачихсан оркууд л байдаг юм даа. Бас яриандаа орос үг хавчуулж ирээд чамирхнаа тэр чинь. Дэлхий англиар ярьдаг.техник технолог шинжлэх ухааны хөгжлийг Азид найрсаг Америк тэргүүлдэг нь үнэн.
Энэ202.179...125аас Ороод байгаа далиу умхий амтай дорвод матарыг олоод-дарвайтал нь алгадчих халхын аавын хуу алга уу?Дандаа Далай даян Дархан аврага Халхын жинхэнэ босоо бох Монхбатыг хэл эх хэлэхгуйгээр доромжилж байдаг муруй амтай дорвод байгаан.Дорвод хун хун биш 4 шийр мах биш гэж хэлсэн Монхбат аваргын Угэнд хорсоод шудээ хавираад явдаг амьтан
Хөөрхий бидний Монголчуудын нэгэн үе хэзээ хэнээс гарсан үүссэнээ ч мартаж эхэлж байна.Өрөвдмөөр ч хүмүүсээ дээ.Одоо удахгүй мал гаргах аймшиг учир мах идэхгүй гэх юм байна л даа.Харин юугаар амьдарах,яаж хөгжих нь тэдэнд огт падгүй байх.Бурханы авралаар нэгэн хэсэг хүн гадаадад гайгүй амьдарч байгаагаа бүх Монголчууд өөртэй нь адил болсон мэт сээхэгнэх аж.Хүн хүнээ байхаар нэгэн тарлийн адгуус болдог нь үнэн байхдаг.Бурхан минь.Харанхуйг гэгээрүүлэг.
Гадаадыг магтан дуулсан,эцэг өвгөдийн ёс заншлыг умартсан нэг иймэрхүү хогийн юмнууд олшроод ыайгаа?! Тэр магтан дуулдаг орон руугаа тонилж далдар!!? Гадаад аавтай гэх шиг хөгийн хошного монголд хэрэггүй ээ?! Паспортоо хцраалгах хжрэгтэй!!! Тэр алдөртай дуучин болно гэж сагсалзаад байсан яасан?? Өөрийгөө хичээх хэрэгтэй муу чацага чинь...,
Гадаадыг магтан дуулсан,эцэг өвгөдийн ёс заншлыг умартсан нэг иймэрхүү хогийн юмнууд олшроод ыайгаа?! Тэр магтан дуулдаг орон руугаа тонилж далдар!!? Гадаад аавтай гэх шиг хөгийн хошного монголд хэрэггүй ээ?! Паспортоо хцраалгах хжрэгтэй!!! Тэр алдөртай дуучин болно гэж сагсалзаад байсан яасан?? Өөрийгөө хичээх хэрэгтэй муу чацага чинь...,
ZA BARAG YMAR CH HEREGTSEEGUI BURJEE. TEGEED YU GEJ. BID DELHIIN EROOL HAWID ICHMEER L AMIDARJ BGAN UNEN L BIZDEE.
монгол байхгүй гэдгийг одоо хүртэл мэдээгүй бол битгий дэмийр
нууц товчоог судалсан нууц товчооны эртний хятад үсэгийг судалсан нууц товчооны үгийн аялгыг турк-түрэг эртний монгол хэл тува баяд дөрвөд халимаг казах хэлийг харицуулан судалж чингэс хаан туркийн дээр үеийн овог аймаг бүгд нэг чингэс казах болохыг нотолжээ энэ тухай орсод суугаа элчин сайд хангай мэдээллэ харицуулсан хэлний судалгаагаар эртний монгол хэл хуучин монгол бичгийн хэл казах тува баяд дөрвөд турк хэдэн арван мянган хоорондоо утга нь адил ажгуу орхоны хөндий хар ххорин сүхбаатар аймаг завхан увс тува ховд нутгаар турк аймаг их байжээ одоо монголд турк нэг бхийл сум турк байна эндээс үзэхэд чингэс хаан турк казах байжээ алтан ордны булш малтлагаас үзэхэд тэнд баядууд гарч ирсэн байна чингэсийг хятад казах түрэгийн эртний улс булаалддаг юм байна
Ер нь өөрсөдөө тэр Чингистэй хамт байж байсан юм шиг хэт мэдэгчид үнэндээ бол баримжаагаар худал ярьцгаахаас өөрцгүы
мал минь тэр чиний яриад байгаа улсууд чинь манай харьяанд байсан юм Турэг гаралтай аймгуудын байсан цаг уе мянган жилээр зереетэй Чингэсийн уеэс Эргуу минь гадны юмыг шутэж толгой нь эргэсэн юм уншихаа боль
Ямааг тарчлаахгүй шууд дэлбэлж алдаг болбол зүгээр.
chi bol torrist bna!er ni hend ch heregggyi yum bitgii bichej bai!
номинжин хийлч дээгий нар нь гадаад руу зайлаачдээ исламууд хонь малаа шууд хоолойг нь хэрчээд цусыг нь газар асгаад муухай шүү. испаничууд бух мөргөлдүүлээд амьтан яргалдагийн хажууд монгол малчид малаа тамлаагүй ээ гадаад малуудаа
номинжин хийлч дээгий нар нь гадаад руу зайлаачдээ исламууд хонь малаа шууд хоолойг нь хэрчээд цусыг нь газар асгаад муухай шүү. испаничууд бух мөргөлдүүлээд амьтан яргалдагийн хажууд монгол малчид малаа тамлаагүй ээ гадаад малуудаа
Яяалт т ч үгүй монголын нийгэмд одоо эрлийзүүдийн давамгайлал бий болчихсон.ингэж байхаар зүгээр уусаад арилцгаая
Нэг тийм гөсрий эрлийзүүд олон байна.номинжин.бас оюунгэрэлийн банди.нэг элийрээд байдаг халтар хүүхэн энэ тэр
Өөрөө аягүй бол юун эрлийз,хот тойрсон удмаа нуусан хужаа нарын нэг байгаа даа.Тэд л хамгийн чанга хужаа дөрвөд эрлийз хурлийз гэж хашгиралдаж Монгол үндэстнийг үгйсгэж ирсэн.Тэд л төв халх Чингисийн боржигон гэж цээжээ нүдэцгээн сүржигнэдэг. Монгол үндэстэн гэж Төв аймгийн Ми овогтууд ам ангайж байхыг мэдэхгүй.
Ноолуураар хувцас хийдэг монгол заншил байдаггүй юм. Номинжингийн зөв.
Ганц Номинжин бишээ залуу үе үеэрээ Монгол ёсоо уламжлалаа гээж байгаа шүү дээ. Нүүдлийн соёл уламжлалыг залуу үед бодлогоор уламжлалуулах шаардлага зүй ёсоор гарч байгаа юм. Хотод өссөн энэ охины буруу биш. Ер нь цэцэрлэг, бага сургуулиас эхлээд нүүдлийн мал аж ахуй, монгол уламжлалыг зааж сургах хэрэгтэй. Хотын хүүхдүүдийг багаас нь хөдөө гаргаж мал аж ахуй яаж эрхэлдэгийг бас харуулахаас эхлээд сургалтын хөтөлбөр гаргах зэрэг маш их ажил зохиох хэрэгтэй. Энэ бол Боловсролын яамн ажил шүү.
Ex oroncn setgel gedeg bol yadaj gadniihand oorsdiigoo muulahgui bhaas exelne buur muuhai bolohgui yum bgaa bol gadniihand eyruuleed oorcnilood tailbarlaj bolno buur bolohgui bol duugai bsan deer Gadniihan oordsiinhoo muu muuhaig er ni hamgaalaad l eswel nwas dardag tiim uhaantai bh yum bna shuudee
Ex oroncn setgel gedeg bol yadaj gadniihand oorsdiigoo muulahgui bhaas exelne buur muuhai bolohgui yum bgaa bol gadniihand eyruuleed oorcnilood tailbarlaj bolno buur bolohgui bol duugai bsan deer Gadniihan oordsiinhoo muu muuhaig er ni hamgaalaad l eswel nwas dardag tiim uhaantai bh yum bna shuudee
Ex oroncn setgel gedeg bol yadaj gadniihand oorsdiigoo muulahgui bhaas exelne buur muuhai bolohgui yum bgaa bol gadniihand eyruuleed oorcnilood tailbarlaj bolno buur bolohgui bol duugai bsan deer Gadniihan oordsiinhoo muu muuhaig er ni hamgaalaad l eswel nwas dardag tiim uhaantai bh yum bna shuudee
Монголчууд шиг жаргал нь зовлон болсон улс дэлхийд бараг байхгуй дээ Ажил хийхгуй еерсдеерее зоргоороо елсеж узээгуй ядарч узээгуй юу дуртайгаа еерийнхеерее хийж ярьж бусдыг доромжилж донгосч туйлж болдог Бид бур учраа олж жаргалаараа байхгуй бухий л зуйлээ зовлон болгосон ард тумэн хаа байна Бараг бух нийтээрээ ажил хийхгуй амьдарч болдог улс орон болох гээд байна даа Тэгэхээр яах уу зовлонтой жаргасаар л хорвоогоо дуусгахуу
Номинжин аливаа асуудлаар сэтгэгдэл, байр сууриа илэрхийлэх эрхтэй. Цэцэрхэж дайраад байх хэрэггүй биз ээ. Малчны амьдрал ахуй яаж өөрчлөгдөж байгааг та ч, би ч мэдэхгүй. Уран зохиолын дүрээр төсөөлж бодох юм. Ер нь хүн байр сууриа илэрхийлсний төлөө хүн рүү дайрахаа боль. Харин тухайн байр суурьт алдаа байгаа бол нотолгоо, үндэслэлээ гаргаад асуудалтай нь, байр суурьтай нь маргаж сурах хэрэгтэй. Юм л бол хүн рүү дайрдаг зан буурахгүй байна. Асуудал, байр суурийн ялгаагаа гаргаад, соёлтой марга л да. Нөгөө монгол ухаанаа гаргаад, сайхан марга л да
3000 jil malaa mallasan mongolchuud huneer malaa yaj edleh hereglehee zaalgalaa yu
3000 jil malaa mallasan mongolchuud huneer malaa yaj edleh hereglehee zaalgalaa yu
НААДАХ ЧИНЬ ХАРИЙН ХҮНИЙ ГЭРТ ӨСӨЖ ХАРИЙН НУТАГТ АМЬДАРЧ, ХАРИЙН ХҮНИЙ ӨГСӨН ХООЛЫГ ИДЭЖ ӨССӨН ХҮН ЮМ. ХҮМҮҮЖИЛ БОЛОВСРОЛ МЭДЛЭГ НЬ Ч ХАРИЙНХ. ЕР НЬ МОНГОЛ ЮМ БАРАГ БАЙХГҮЙ.БАЙХ ЭЭЖ НЬ ГЭЖ ГАДААДЫН ХҮНТЭЙ СУУГААД САЛААД БАЙДАГ ХҮН.