Монгол Улсын Ерөнхий сайд У.Хүрэлсүх Дархан-Уул аймагт ажиллах үедээ Улаанбаатар-Дархан чиглэлийн замын ажлын явцтай танилцав. Тэрээр 80 жилийн настай, 200 гаруй км замыг шинэчлэхээр ажлаа эхэлсэн ч Ковид-19 цар тахлаас болж ажил удааширсан. Гэхдээ замаа хурдан дуусгах гэж чанаргүй юм хийж болохгүйгэдгийг хатуу анхааруулав. “Улаанбаатар-Дархан чиглэлийн замын хөдөлгөөнийг 2020 оны 11 дүгээр сарын 01-нд нээнэ. Хөдөлгөөн нээнэ гэдэг нь бүрэн дуусгана гэсэн үг биш. 2022 онд ашиглалтад хүлээж авна” гэж Зам, тээврийн хөгжлийн сайд Л.Халтар хэлэв. Улаанбаатар-Дархан чиглэлийн авто замаар нэвтрэн өнгөрөх тээврийн хэрэгслийн хөдөлгөөний хоногийн дундаж эрчим 5802 тээврийн хэрэгсэл, оргил ачааллын үе буюу баяр наадмын өдрүүдэд хоногт дунджаар 12000 гаруй тээврийн хэрэгсэл зорчдог байна. Өсөн нэмэгдэж буй хөдөлгөөний эрчим болон замын ашиглалтын байдлаас шалтгаалж хөдөлгөөний нэвтрүүлэх чадвар маш муудсан. Тиймээс нэвтрүүлэх чадварыг нэмэгдүүлэх болон хөдөлгөөний аюулгүй байдлыг хангахын тулд тус замыг дөрвөн эгнээтэй болгон өргөтгөх зайлшгүй шаардлага гарсан юм. Энэ чиглэлийн авто зам нь огцом эргэлт, тойруу, өгсүүр, уруу болон үзэгдэх орчин хангалтгүй хэсгүүд ихтэй, осол аваар ихээр гардаг есөн хар цэг бүртгэгдсэн байдаг. Монгол Улсын Засгийн газрын 2018 оны 284 дүгээр тогтоолоор Азийн авто замын сүлжээний АН-3 чиглэлийн авто замын хэсэг болох Улаанбаатар-Дархан чиглэлийн авто замыг дөрвөн эгнээ бүхий хатуу хучилттай авто зам болгон өргөтгөн, шинэчлэх шийдвэр гаргасан. Энэ төслийн ажил нь өнгөрөгч оны 4 дүгээр сард эхэлж, 2020 онд дуусгах төлөвлөгөөтэй байсан. Харин Ковид 19 цар тахал, цаг агаарын тогтворгүй байдал зэргээс үүдэн төслийн бүтээн байгуулалтын явц удааширчээ.
Төслийн зам барилгын ажлыг дараах багц хэсгээр хэрэгжүүлэхээр төлөвлөсөн байна.
1. Баруун аймаг салах тойргийн уулзвараас Хар модот давааны ар хүртэлх 37,26 км автозам
2. Хар модот давааны араас Урьхан хүртэлх 45,5 км автозам
3. Урьханаас Сүмбэрийн уулзвар хүртэлх 45,74 км автокам
4. Сүмбэрийн уулзвараас Цайдамын хөндий хүртэлх 45,08 км автокам
5. Цайдам хөндийгөөс Дарханы тойрог уулзвар хүртэлх 30,53 км автокам
Зам барилгын ажилд техник, технологийн хяналт тавих зөвлөх , зам барилгын ажлын гүйцэтгэгчийг сонгон шалгаруулах үйл ажиллааг АХБ-ны худалдан авах ажиллагааны журмын дагуу ОУ-ын өрсөлдөөн тендерээр зохион байгуулжээ. Зөвлөх компаниар “Ай Си Ти Сайн” консалтинг компани, гүйцэтгэгчээр гадаадын компаниуд, туслан гүйцэтгэгчээр Монгол компаниудыг сонгон шалгаруулж, улмаар гэрээгээ байгуулан ажлаа эхлүүлсэн.
2019 оны тухайд нийт ажлын 70 орчим хувийг гүйцэтгэхээр төлөвлөсөн боловч 24,86 хувийн ажлыг хийж гүйцэтгэжээ. Зам барилгын ажлын график, төлөвлөгөөний хоцрогдолд цаг агаарын хүндрэльтэй нөхцөл, нүүлгэн шилжүүлэлт, карьерийн зөвшөөрөл зэрэг хүчин зүйл нөлөөлсөн гэдгээр тайлбар өгөв.
2020 оны ажлын хэрэгжилт:
2020 оны зам барилгын бэлтгэл ажлыг 02 дугаар сарын нэгний өдрөөс эхлүүлж, үндсэн ажлыг 03 дугаар сарын 20-нд эхлүүлэхээр төлөвлөсөн боловч Ковид-19 цар тахлын улмаас гадаад ажиллах хүч Монгол Улсад орж ирж чадаагүйгээс барилгын ажил төлөвлөсөн хугацаандаа эхэлж чадаагүй байна. Үүнээс үүдэн АХБ-аас гурван багц хэсгийн гэрээг 2020 оны 12 дугаар сарын 31-ний өдрийг хүртэл сунгажээ. Зам барилгын хэрэгжилтийн ажлын явцыг тус бүрээр авч үзвэл:
Багц нэг. Баруун аймаг салах тойргийн уулзвараас Хар модот давааны ар хүртэлх 37,26 км автозамын ажлын гүйцэтгэл 2020 оны 09 сарын 10-ны байдлаар 69,01 хувьтай.
Багц гурав. Урьханаас Сүмбэрийн уулзвар хүртэлх 47,74 км автокамын ажлын гүйцэтгэл 53,3 хувьтай.
Багц тав. Цайдамын хөндийгөөс Дарханы тойргийн уулзвар хүртэлх 30,53 км авто замын ажлын гүйцэтгэл 51,5 хувьтай бөгөөд дээрх багцуудын ажлыг ирэх 10 дугаар сардаа багтааж дуусгана гэв.
Харин багц хоёр-Хар модот давааны араас Урьхан хүртэлх 45,5 км автозам, багц дөрөв- Сүмбэрийн уулзвараас Цайдамын хөндий хүртэлх 45,08 км авто замын ажлыг авсан компаниуд цар тахлын улмаас ажиллах хүчнээ авч чадаагүй. Тиймээс гэрээгээ цуцлах саналыг Азийн хөгжлийн банкинд тавьжээ. Ирэх 11 дүгээр сард сонгон шалгаруулалт явуулж аж ахуйн нэгжүүдийг тодруулах юм байна.
Сэтгэгдэл0
Haltar gej chavgants bsan tsagt ene salbariin ajil ybakhgui shuu khamuudaa
Юун 22 он бэ 21 онд зовлонгүй дуусах ажил дуусах шүү дээ
Сайхан шоучин гар нэг байна аа
Аман дээрээ сүржигнээд ачир дээрээ Миеэгийн хүмүүсүүдээр төрийн албыг дүүргээд л.
Үхэрсүгийг Ми овогт барьж аваад хошногодож номхруулсан юм биш үү?
archaagui avilgach turiin tusheedees bolj zam udaashirsan shuu dee. COVID-s ali umnu tavichih bsan.
Ovoo demjij baisan ym getel hujaad buhiij ulsturiin karer chini duuslaa ogtsor novchoo
2.4-р багцыг хийх Хятадууд хаяад явчихсан гэж хэлж чадахгүй ковид-19 рүү ЕС хүн хариуцлага хүлээх чадваргүй худалч л байна даа
Hulhidgiig huleen zuvshuurluu
2021 онд оруулахгүй бол Ерөнхийлөгчийн сонгуульд унагах хэрэгтэй. Хэрэв дэвшихгүй бол огцруулах хэрэгтэй
oorsdoo bid 2jiliin nadtai zam barina
Монгол ялдаггүй ..монгол хятадын замын компанийн авилагын мөнгөнд сөгдөж мөргөдөг ..монголд зам тавих сачийтай аавын хүүхэд ээжийн охин өдий хүртэл төрөөгүй төрөхгүй харин бүх аймагт байдаг АЗЗА -болгонд байгаа замын инженер техникийн ажилчид бол хүн биш зонбийнууд .... монгол бол улс биш яагаад гэвэл юу ч чаддагүй үхэрүүд хэвхийг л мэднэ авилага авахыг л хүснэ чадна ... монголд зам тээврийн яам байдаг гэхдээ зам тавьдаггүй монгол хүнээрээ зам тавиулахгүй яагаад гэвэл монгол хүн зам тавьдаг чаддаг бас мөнгөтэй больчихно ... монголчууд ялахдаа ядуу л байх ёстой ...хаха .... монгол улс бас зам тээврийн яам гээд байгаа .... бас ерөнхий БАЛАЙРАГЧ МОДОНСҮХ ..... ИЧМЭЭР ГУТМААР УЙЛМААР ОРИЛМООР .... ГАЙГҮЙ ХЭД Н энэ бүхнээс залхаад гадаадад гарахаас яахав дээ .
Цэвэрлэгч болохын тулд ЗТХЯ -нд 10 сая төгрөг тушаах ёстой байдаг юм гэнэ Мөнгө нэхэж байгаа улс нь МАН-ын дарга нарт хувааж өгч тушаал гаргуулдаг бид авдаггүй гэсэн тайлбар өгдөг болсон гэнэ МАН улам бүр өтөж ялзарч байна
Ковидоос болсон ч гэх шиг.
Замын машин техникүүд нь бүгд covid-19 халдвар авч өвчилсөн вм шиг нэг тмймэрхүү тайлбар явөад байна даа тархины тураалтай төрийн түшээдээ гэж хөөрхийлөлтэй новшнууд.
Та нарт ерөөсөө буруу байхгүй юу ? Энд чинь ковид ямар хамаатай юм бэ? Анхнаасаа хөдөлгөөний ачааллаа бодоод , зорчигчидынхоо аюулгүй байдлыг бодоод тэр үед хэвийн байгаа хатуу хучилттай хэсгийг хуулахгүй байсан бол хичнээн их цаг, мөнгө хэмнэх байв, хичнээн олон хүний амь насыг осолд өртүүлэхгүй байх байвдаа хучилттай хэсгийг нь ядаж хуулахгүй байсан бол
19ond ashiglaltad oruulna gej ukhnasvg multarch aldaj bsan yasan be
19ond ashiglaltad oruulna gej ukhnasvg multarch aldaj bsan yasan be
2022 ond duusgana gene.Soliotoi sanaa bna.yamar haraal hursen zam be.aimshig.
Shouchin gar yumaa.durdee itgeed hoorood yavaad baikh yum.
Сүнээ хамт яваагүй юм уу?
Үхэрсүг эм хүн сонирхохоо байж эр хүн сонирхдог болсон гэсэн шоо
Сүнээгээс болж сахал Бат-Эрдэнэ Хүрэлсүх хоер зодолдож байсан гэдэг.Ардын намын янхнууд хүн здодолдуулахдаа ч сайн шүү.
Урьд 4 жил болохгүй юмаа бусад намд чихдэг байсан одоо Ковид луу чихдэг болов.11-р сард сонгон шалгаруулалт явуулна.Өвөл ажиллахгүй.Ингээд энэ жил БАС дууслаа.Чадахгүй хүнд шалтаг мундахгүй ээ
Урьд 4 жил болохгүй юмаа бусад намд чихдэг байсан одоо Ковид луу чихдэг болов.11-р сард сонгон шалгаруулалт явуулна.Өвөл ажиллахгүй.Ингээд энэ жил БАС дууслаа.Чадахгүй хүнд шалтаг мундахгүй ээ