
Хичээлийн шинэ жил эхэлж байгаатай холбоотойгоор замын хөдөлгөөний урсгал нэмэгдэж, энэ төрлийн осол нэмэгдэх хандлагатай байна. Сурронтой холбоотой осолд ихэвчлэн хүүхдүүд өртөж, бэртэж байгаа учир 18-аас доош насны хүүхдийг суррон унаж замын хөдөлгөөнд оролцуулахыг хориглох нийслэлийн Засаг даргын саналыг Зам тээврийн яам, Хууль зүй, дотоод хэргийн яаманд хүргүүллээ.
Энэ талаар нийслэлийн Засаг даргын орлогч Л.Хосбаяр, нийслэлийн Эрүүл мэндийн дарга П.Эрхэмбулган нар мэдээлэл өгөв.
Өнгөрсөн гурван жилийн хугацаанд сурронтой холбоотой 515 зам тээврийн осол бүртгэгдсэн байна. Тодруулбал, 2022 онд 96, 2023 онд 178, 2024 оны эхний долоон сарын байдлаар 241 зам тээврийн осол бүртгэгджээ. Үүний 95 хувь нь нийслэлд бүртгэгдсэн бөгөөд суррон, унадаг дугуйтай холбоотой зам тээврийн ослын улмаас 121 хүн гэмтсэн байна. Зарим улсад сурроныг мотоциклтой адилтган үнэмлэхжүүлж, насны хязгаар заан зам тээврийн ослоос сэргийлэх арга хэмжээг хэрэгжүүлж байгаа аж.
Нийслэлийн Засаг даргын Нийгмийн салбар, ногоон хөгжил болон агаар, орчны бохирдлын асуудал хариуцсан орлогч Л.Хосбаяр “Сүүлийн жилүүдэд өсвөр насны хүүхэд, залуучууд цахилгаан хөдөлгүүрт унадаг дугуй, скүтер, мопед, мотоцикл, суррон унаж, замын хөдөлгөөнд оролцох явдал эрс нэмэгдэж байна. Гэвч эрх зүйн зохицуулалт байхгүйн улмаас зам тээврийн осолд өртөж, өөрийн болон бусдын эрүүл мэнд, эд материалд хохирол учруулах зэрэг нөхцөл үүсээд байгаа юм. Иймд Зам тээврийн яам, Хууль зүй, дотоод хэргийн яаманд нийслэлийн Засаг даргын хууль эрх зүйн санал, хамтран ажиллах тухай албан бичгийг хүргүүлж байна.
Энэ хүрээнд сурроныг техникийн болон хурдны үзүүлэлтээр мотоциклтой адилтган үзэж “А” ангиллын жолоодох эрхийн үнэмлэхтэй, хамгаалалтын малгай бүхий хүн унах зохицуулалтыг хийх саналтай байна” гэв.
Түүнчлэн Улаанбаатар хот залуучуудын хот болсонтой холбоотойгоор сурроныг тээврийн хэрэгсэл хэмээн авч үзвэл насанд хүрсэн хүн хуулийн дагуу замын хөдөлгөөнд оролцож, 18-аас доош насны хүүхдүүдэд тухайн тээврийн хэрэгслийн зориулалтын талбайг нийслэлээс тохижуулахаар тооцоо судалгааг хийж байгааг тэрбээр онцолж байлаа. НЭМГ-ын дарга П.Эрхэмбулган “ГССҮТ-ийн мэдээллээр залуус, өсвөр үеийнхний дунд сурроны хэрэглээ нэмэгдсэнтэй холбоотойгоор гавал тархины эдийн гэмтэл, ясны цууралт, гар хөл буюу мөчдийн хугарал, зөөлөн эдийн хөхрөлт няцралт, цээжний хөндийн битүү гэмтэл, хэвлийн эдийн гэмтэл зонхилон тохиолдож байна” гэдгийг хэлж байв.
Сэтгэгдэл8
LIKE
Аль эрт үнэмлэхтэй хүн насыг 18 болгох ёстойшдэээ өнгөрсөн хойн нь дандааа хуцан
tegeed tomchuud ni bertej gemtej boloh jum uu. er ni burmusun horiglooch ee.
Энэ эрхэмбулган жинхэнэ гомоошдээ . Бүр эмлүүлдэг гомоо. Ичиж үхээсэй
tsahilgaan scooter surron ene teriig chin gadaadad shuud horiod huraaj bgaa shd eee
суррон гэж юу вэ. скутер биш, дугуй биш. монгол хэлэнд орчуулж болорхгүй юу. хуулиндаа суррон гээд явах уу. мотортой алива унаа тэрэг заавал машины замаар явах ёстой. машинаар хурдан явж байгаа нөхцөлд хүн эндэж олноороо үхэх байхдаа. хэдэн хулгайч мөнгө олж байвал тэн хагас нь бэртэж үхсэн ч яахав. энэ чинь явган хүний хүний эрхийн асуудал шүү. амьд явах баталгаа алга.
суррон гэж юу вэ. скутер биш, дугуй биш. монгол хэлэнд орчуулж болорхгүй юу. хуулиндаа суррон гээд явах уу. мотортой алива унаа тэрэг заавал машины замаар явах ёстой. машинаар хурдан явж байгаа нөхцөлд хүн эндэж олноороо үхэх байхдаа. хэдэн хулгайч мөнгө олж байвал тэн хагас нь бэртэж үхсэн ч яахав. энэ чинь явган хүний хүний эрхийн асуудал шүү. амьд явах баталгаа алга.
Ер нь суррон, спорт ангилалын мотоцикл, спорт агилалын болон спорт тоноглолтой автомашин хотын замын хөдөлгөөнд оролцох ёсгүй. Скуутер, сурроныг импортоор оруулахыг хориглооч